امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

5 سنگ تزئینی پر طرفدار


1401/07/27
کد خبر : 28250
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 18 نفر

در این مقاله قصد داریم 5 سنگ تزئینی پر طرفدار را خدمت شما معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید.

سنگ تزئینی عقیق

سنگ تزئینی عقیق یکی از سنگ‌های تزئینی پرطرفدار از خانواده کوارنزاست که با رنگ‌های متنوعی دیده می‌شود. این سنگ تزئینی به دلیل ته نشین شدن سیلیس و سایر رسوبات آب زیرزمینی در سنگ‌های آذرین تشکیل می‌شود و گران ترین عقیق های دنیا، رنگی سرخ دارند. در داخل کشور ما و در بستر رودخانه‌ها منابع زیادی از سنگ عقیق وجود دارد اما معدن اردبیل-نمین مهم‌ترین معدن عقیق در داخل ایران محسوب می‌شود. از سنگ عقیق به دلیل شکل ظاهری خاص و رنگ بندی جذاب آن برای تزئین جواهرات به خصوص انگشتر استفاده می‌کنند.

سنگ تزئینی فیروزه

یکی از زیباترین سنگ‌های تزئینی در سراسر دنیا، سنگ فیروزه است که رنگ آن تداعی گر بهشت روی زمین است. سنگ فیروزه به دلیل خواص درمانی مانند تکسین درد سر، تسکین دل درد، کمک به گردش خون بهتر و ... مورد استفاده قرار گرفته و همراه داشتن آن سبب آرامش بیشتر فرد می‌گردد. علاوه بر آن برخی از افراد معتقدند این سنگ خاصیت حفاظتی داشته و جواهرات تزئین شده با سنگ فیروزه از بروز حوادث بد جلوگیری می‌کند. سنگ فیروزه جز قدیمی‌ترین سنگ‌های تزئینی جهان به شمار رفته و قدمت آن به پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد.


 سنگ تزئینی


نخستین بار این سنگ زیبا در شبه جزیره سینا و توسط فرعون آن دوران استخراج و مورد استفاده قرار گرفت. در آن دوران تمامی اشراف زاده‌ها ارزش زیادی برای سنگ فیروزه قائل بودند و بهترین جواهرات را با این سنگ چشم نواز می‌ساختند. با گذشت زمان خرید فیروزه محبوبیت زیادی بین مردم اسیا و اروپا پیدا کرد و این محبوبیت تا به امروز باقی مانده است. بهترین سنگ فیروزه جهان در داخل کشور ما و از دل معادن نیشابور استخراج می‌گردد که مردم سراسر دنیا علاقه زیادی به این سنگ دارند.

سنگ تزئینی کهربا

یکی از جذاب‌ترین سنگ‌های تزئینی در سراسر دنیا، سنگ کهربا است که از فسیلی شدن شیره درختان بدست می‌آید. در داخل برخی از این سنگ‌ها حشراتی زندانی شده‌اند که قیمت این گونه از سنگ‌ها گران‌تر است. معادن اصلی سنگ تزئینی کهربا در کشورهایی مثل لهستان، انگلستان، آلمان و دانمارک قرار گرفته‌اند و رنگ آن معمولا بین سفید، زرد و سرخ متغیر است. شیره درختانی مثل کاج و سرو با گذشت زمان مانند سنگ سختی زیادی پیدا کرده و تبدیل به یک سنگ تزئینی خیره کننده می‌شوند. قدیمی‌ترین حشرات حبس شده در سنگ کهربا در جزیره والت انگلستان پیدا شده است که قدمت آن به حدود 130 میلیون سال پیش باز می‌گردد.


 سنگ تزئینی

سنگ تزئینی زمرد

سنگ تزئینی زمرد به رنگ سبز منحصربفردی که دارد، شناخته می‌شود. این سنگ دارای سختی بین 7 تا 8 موس بوده و جنس آن از سیلیکات آلومینیوم و بریلیوم است. بزرگ‌ترین معادن سنگ تزئینی زمرد در کشورهایی نظیر برزیل، کلمبیا، افغانستان و روسیه یافت شده و در گذشته از آن به عنوان سنگ درمانی یاد می‌کردند. رنگ سبز سنگ زمرد سبب شده بود که در گذشته مکان‌های مقدسی مانند کلیساها ارزش زیادی برای آن قائل باشند و علاوه بر جنبه زیبایی، برای مشاهده اجسام کوچکتر مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ زیرا در آن دوران هنوز عدسی ساخته نشده بود. از خواص درمانی سنگ زمرد می‌توان به تقویت قلب، گردش خون بهتر، باز کردن عروق بدن و درمان کم کاری غده تیروئید اشاره کرد.

سنگ تزئینی یاقوت

سنگ تزئینی یاقوت را می‌توان از جمله زیباترین سنگ‌های تزئینی دنیا دانست که به رنگ سرخ بسیار خاص خود و سختی بالا شناخته می‌شود. سنگ های یاقوت بزرگ معمولا قیمتی برابر با الماس داشته و رنگ قرمز آن برای بسیاری از افراد جذاب است. منابع اصلی این سنگ زیبا در میانمار، سریلانکا، تایلند و تانزانیا وجود دارند. علاوه بر یاقوت سرخ، دسته‌ای یاقوت‌ها دارای رنگ قرمز روشن‌تری هستند که به آن‌ها لقب یاقوت صورتی داده شده و این یاقوت‌ها هم طرفداران زیادی دارند. از جمله خواص سنگ تزئینی یاقوت می‌توان به تقویت عملکرد کلیه ها، تقویت بینایی و حس بویایی، پاکسازی بدن از سموم، درمان بیماری های پوستی، ایجاد احساس آرامش و ... اشاره کرد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28250
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید