امروز جمعه 16 شهریور 1403

Friday 06 September 2024

5 روش اصولی درمان افتادگی پوست


1401/07/27
کد خبر : 28787
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 12 نفر

کاهش کلاژن و الاستین در پوست، یکی دیگر از دلایل افتادگی پوست می باشد. در حالی که هر فردی ممکن است دچار افتادگی پوست شود، اما این عارضه با افزایش سن در افراد، بیشتر دیده می شود. گزینه های بسیار مناسبی برای سفت کردن پوست وجود دارند، که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

دلایل افتادگی پوست

در صورتی که پوست توانایی کشش و حالت ارتجاعی خود را از دست بدهد، شروع به افتادگی می کند. افتادگی پوست تقریباً در هر جایی از بدن ممکن است رخ دهد. اما نواحی رایجی که می توانند دچار این عارضه شوند، پلک، چانه، گلو، بازوها و صورت می باشد. افزایش سن می تواند باعث از بین رفتن الاستین و کلاژن بشود. این دو، پروتئین های مهم تولید شده در پوست هستند. الاستین به پوست خاصیت ارتجاعی می بخشد. همچنین کلاژن باعث حفظ کردن ساختار و استحکام پوست می شود. عوامل خارجی که باعث شل شدن پوست می شوند، عبارتند از:
•    قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش
•    آلاینده های موجود در محیط از جمله دود سیگار
•    برخی از عوامل سبک زندگی مانند،  تغذیه نامناسب
•    بارداری
•    بیماری
•    سندروم اهلرز دانلوس
•    بثورات
•    زخم
•    عفونت های مخمری در چین های پوستی
•    ناخوشایند بودن ظاهر
•    ایجاد محدودیت های حرکتی
کارهای کلینیکی و همچنین محصولات مراقبت پوستی مناسبی برای کاهش و از بین بردن آنها وجود دارند. هنگام تصمیم گیری در مورد گزینه های درمانی، عواملی همچون ناحیه دچار افتادگی، میزان افتادگی و ذهنیت خود را در نظر بگیرید.

روش های درمان افتادگی پوست

جراحی زیبایی می ‌تواند افتادگی پوست شما را بهبود ببخشد. هر چند که گزینه‌ های زیادی برای افرادی که ترجیح می دهند، از اقدامات پزشکی اجتناب کنند، وجود دارند. این گزینه ها عبارتند از:

کرم های سفت کننده

کرم های سفت کننده خوب، حتما باید حاوی رتینوئید باشند. رتینوئید ها مشتقات شیمیایی ویتامین A هستند. این مواد شامل ترتینوئین، رتیناییک اسید و آداپالن می باشند. این مشتقات باعث تکثیر، افزایش و گردش سلول های پوست می شوند. همچنین ما استفاده از کرم های حاوی هیالورونیک اسید را پیشنهاد می کنیم. این ماده با جذب مولکول های آب، به کاهش عمق چین و چروک، افزایش استحکام پوست و کاهش زبری پوست کمک می کند. همچنین توجه داشته باشید، که از محصولات مراقبت از پوست، که شامل لانولین هستند، به طور مداوم استفاده نکنید. این ماده باعث افزایش مداوم میزان درماتیت تماسی یا واکنش پوستی آلرژیک می شود.


 درمان افتادگی پوست

استفاده از تونل ال ای دی

این درمان به طور فزایندی برای درمان فتودینامیک زیبایی در صنعت پزشکی به کار می رود. استفاده از تونل ال ای دی برای درمان مشکلات پوستی مختلف، همچون آکنه قرمزی، چین و چروک و افتادگی پوست استفاده می شود. درمان فتودینامیک به طور ویژه برای مقابله با پیری پوست استفاده می شود. انرژی نور ال ای دی تاثیرات مثبتی بر روی سلول های پوست دارد. نور ال ای دی باعث افزایش رشد سلولی می شود. این روش میکروسیرکولاسیون خون را تقویت کرده و در بهبود وضعیت عمومی پوست، کمک شایانی می کند. همچنین از این درمان برای رفع افتادگی پوست، خطوط ریز، منافذ باز، لکه های رنگدانه آفتاب سوختگی، التهاب و آکنه، بهبود رشد مجدد مو و کاهش یافتن ریزش مو استفاده می کنند.

مکمل ها

همانطور که می دانید برای درمان افتادگی پوست، هیچ قرص جادویی وجود ندارد. البته برخی مکمل ها می توانند مفید واقع شوند. توجه کنید که مکمل های اسید هیالورونیک، بسیار بر شلی پوست تاثیر مثبتی دارند.

روش های زیبایی

روش های غیر جراحی، شامل لایه برداری شیمیایی، لایه برداری با لیزر ابلیتیوف سفت کردن پوست با سونوگرافی،استفاده از دستگاه هایفوتراپی، فرکانس رادیویی، درمان های ترکیبی و تعدیل کننده های عصبی هستند. در روش های لایه برداری شیمیایی یا با لیزر، پوست قدیمی با ظاهر شل و افتاده و دارای چین و چروک، کنده می شود و پوست زیر آن که صاف تر است، بیرون می آید. البته در لایه برداری با لیزر گرمایی، کلاژن تولید می شود. در سایر روش ها با تولید گرما، پوست برای تولید کلاژن تحریک می شود. در روش تعدیل کننده عصبی، که به بوتاکس نیز شناخته می شود، سم بوتولینوم برای رفع چین و چروک به پوست تزریق می شود.


درمان افتادگی پوست



جمع بندی
در بالا به بررسی افتادگی پوست، درمان های آن و دلایل درمان پرداختیم. مهم ترین اصل در مراقبت پوستی، استفاده از محصولات با کیفیت است. فروشگاه تجهیزات زیبایی شفا، تجربه موفقیت آمیزی در زمینه ارائه و تولید محصولات با کیفیت پزشکی، زیبایی،لاغری، دستگاه پاکسازی صورت خانگی و.... به مشتریان خود داشته است. ما به شما در داشتن پوستی بی نظیر کمک خواهیم کرد.برای خرید و اطلاع از قیمت ها با شماره 66478248-021 تماس حاصل فرمایید.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28787
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید