امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

3 مدل از جذاب ترین پارچه های مبلی بازار + عکس


1401/07/27
کد خبر : 28079
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 16 نفر

به دلیل استفاده زیاد از پارچه مبلی و در معرض قرار گرفتن آن امکان پارگی، لک شدن و ساییدگی آن نسبت به سایر اجزا بیشتر است. به همین خاطر است که اگر پارچه آن را به درستی انتخاب نکنید علاوه بر از بین رفتن جلوه مبلمان خود، در معرض ضررهای بیشتری نیز قرار خواهید گرفت.

در این مقاله قصد داریم به بررسی ویژگی­های مختلف پارچه مبلی بپردازیم. اگر شما هم می­خواهید در این زمینه اطلاعاتی کسب کنید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

نکات لازم برای انتخاب پارچه مبلی

مبلمان از جمله عناصر اصلی دکوراسیون محسوب می­شود. مبل باید از نظر رنگ، جنس، طرح و سایر پارامترهای آن، با دیگر المان­های دکوراسیون در هماهنگی کامل باشد.

امروزه با پیشرفت صنایع مختلف از جمله صنعت نساجی پارچه مبلی­های متنوعی با جنس­های مختلف تولید شده و در دسترس عموم قرار گرفته­ اند. از جمله محبوب­ترین آن­ها باید به پارچه مبلی پورشه ، پارچه مبلی مسکو و پارچه مبلی مازراتی اشاره کنیم. در ادامه توضیحاتی کامل در مورد هر کدام از این پارچه ها ارائه خواهیم کرد.

پارچه مبلی مسکو

منظور از پارچه مبلی مسکو همان پارچه­ای است که با دست کشیدن روی آن احساس نرمی و لطافت می­کنید. جنس آن شبیه مخمل است و رگه­هایی تیره شبیه به پارچه ابروبادی دارد.

هنگام انتخاب پارچه مبلی حتما به خواب پارچه دقت داشته باشید. پارچه­هایی که خواب کمتری داشته باشند باعث منظم­تر به نظر رسیدن دکوراسیون منزل می­شوند. خوشبختانه پارچه مبلی مسکو نیز از چنین ویژگی مثبتی برخوردار است.

پارچه مبلی مسکو وارداتی بوده و نوسانات ارزی روی آن تاثیر زیادی می­گذارد. کیفیت بالای پارچه نیز از طرف دیگر باعث شده است که این نوع پارچه در رده گران قیمت و لوکس قرار بگیرد. قیمت این مدل نسبت به پارچه مبلی ترک کمی بیشتر است.

مزایا و معایب پارچه مبلی مسکو

  • دو لایه بودن پارچه و مقاومت نسبی در برابر نفوذ آب
  • نظافت و شستشوی آسان
  • رویه نرم و لطیف
  • خواب کم پارچه
  • رنگبندی کامل با تنوع خیره کننده
  • طرح ابروبادی جذاب

 

پارچه مبلی پورشه

پارچه مبلی پورشه نیز از دیرباز تا کنون طرفداران خاص خود را دارد. پارچه پورشه برای مبلمان کلاسیک و سلطنتی گزینه بسیار مناسبی است. اگر طرفدار این سبک از مبلمان هستید بهتر است چنین پارچه­ای را برای خود انتخاب کنید.

پارچه­های پورشه را به دو دسته ساده و گلدار تقسیم بندی می شود. طبق آمارهایی که از فروش به دست آمده است پارچه مبلی پورش ساده بیشترین فروش را در ایران به خود اختصاص دهد.

مشکلی که در این کالا به وجود آورده است در این مورد خلاصه می­شود که برخی فروشندگان پارچه‌های نامرغوب خود را به نام پارچه های گران به خریدار ارائه می­کنند. برای جلوگیری از بروز چنین مواردی باید حتما از فروشگاه­های معتبر خرید کنید.

پارچه مبلی پورش علاوه بر داشتن تراکم مناسب و همچنین تعریق ناپذیر است. با توجه به کیفیت متوسط این پارچه  و وارداتی بودن نخ ، نواسانات بازار ارزی روی قیمت آن تاثیرگذار خواهد بود.

پارچه مبلی مازراتی

یکی از پارچه­های معروف در صنعت مبل­سازی پارچه مبلی مازراتی است. سطح این پارچه مرغوب دانه­های ریز و به هم پیوسته­ای دارد که در کنار یکدیگر قرار گرفته­اند. خواب پارچه مازراتی نیز بسیار کم است و این ویژگی به ظاهر منظم و آراسته آن کمک می­کند.

علی­رغم شباهت زیاد آن به پارچه پورشه مخمل سطح پارچه مبلی مازراتی ناهمواری کمتری داشته و حس صافی القا می­کند. همچنین ممکن است بافت دانه دانه و ریز آن در ابتدا جذاب به نظر برسد اما به مرور زمان دچار سایش خواهد شد.

پارچه مازراتی نیز مانند پارچه مبلی پورشه تنوع نقش و رنگ زیادی در بازار دارد که سلیقه طیف وسیعی از مردم را ارضا می­کند.

پارچه مازراتی پترن خاصی دارد؛ این بافت شامل خطوط در هم تنیده و نقطه نقطه­های بسیار نامنظم است. این پارچه نیز مانند سایر مدل­ها در طرح و رنگ­های متنوعی موجود است. طرح­های مختلف آن را با استفاده از تفاوت چیدمان دانه­های ریز تشکیل دهنده پارچه ایجاد می­کنند.

اگر شما هم دکوراسیونی مدرن دارید توصیه می­شود که حتما نمونه­های موجود این پارچه را در بازار مشاهده کنید. دقت داشته باشید که پارچه مبلی مازراتی یک انتخاب عالی و قیمت مناسب برای مبلمان راحتی و اسپورت است.

معایب پارچه مبلی مازراتی

اگر از این جنس پارچه مبلی استفاده می کنید قطعا می­دانید که اصلی­ترین مشکل آن ایجاد حرارت زیاد است. با کمی نشستن روی این مبلمان به خصوص در فصل تابستان احساس گرما و تعریق زیادی می­کنید.

علاوه بر این مشکل پارچه مازراتی در برابر آب هیچ گونه مقاومتی از خود نشان نمی­دهد. اگر آن را بشویید تاروپودش از هم گسسته شده و معیوب می­شود. به همین جهت استفاده از پارچه مازراتی در خانه­هایی که کودک خردسال دارند چندان توصیه نمی­شود.

در انتخاب و خرید پارچه برای مبلمان منزل باید به پارامترهای مختلفی توجه کنید. خرید پارچه مبلی با کیفیت شما را برای مدت زمان زیادی در برابر هزینه­های اضافی بیمه می­کند.

 

سخن آخر

 در اینجا سه مرود از پرفروش ترین پارچه های مبلی در بازار ایران به شما معرفی شده اند. قطعا این سه پارچه بهترین پارچه های مبلی نیستند و شما می توانید پارچه های گران تر و باکیفیت را نیز پیدا کنید. توجه داشته داشتید که همواره پیش از خرید پارچه برای مبلمان خود آن را از لحاظ کیفی بررسی کنید. پارچه مبلی نباید کشسانی زیادی داشته باشد. مبل­ها وزن نسبتا زیادی را در طول عمر خود تحمل می­کنند و اگر کشسانی داشته باشند مجددا به حالت اولیه بازنمی ­گردند. در انتها اگر قصد خرید آنلاین پارچه مبلی داشتید حتما می توانید از سایت فابریک 24 یا آدرس www.fabric24.ir مراجعه و پارچه های مختلف را باهم مقایسه و سپس اقدام به خرید نمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28079
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید