امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

یک قناد حرفه‌ای به چه تجهیزاتی نیاز دارد؟


1401/07/27
کد خبر : 28633
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 13 نفر

قنادی و شیرینی‌پزی از کار و کسب‌های جذاب و دارای تنوع است که امروزه در کشور ما رونق خوبی دارد. هر یک از شهرهای ما شیرینی مخصوص به خود را دارد. برای همین قنادی به یک شغل تخصصی و مهم تبدیل شده است. یک قناد حرفه‌ای به تجهیزات گسترده از لوازم و ابزارآلات با سایزهای مختلف نیاز دارد تا بتواند تولیدات‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، تنوع و کیفیت شیرینی و کیک‌های خود را افزایش دهد. در این صورت، سود و بهره‌بری هم‌افزایش یابد.
 لوازم قنادی از پرکاربردترین تجهیزات صنعتی به‌حساب می‌آید. به دلیل تنوع زیاد شیرینی‌ها و کیک‌ها، دسرها در مزه و بافت، طرز تهیه و شرایط نگهداری دستگاه‌های موردنیاز متفاوت از یکدیگر هستند. در ادامه به چند نوع از لوازم قنادی و کاربرد هر کدام اشاره میکنیم.با ما همراه باشید.

دستگاه خمیرگیر چه کارایی دارد؟

خمیر از مواد اولیه و ثابت برای هر نوع شیرینی و کیکی است. دستگاه خمیرگیر از تجهیزات ابتدایی و اولیه در هر قنادی به شمار می‌آید. این دستگاه در اندازه‌های مختلف تولید می‌شود. داخل آن تیغه‌ای دارد که مواد را با هم به‌صورت یکدست مخلوط می‌کند و خمیر را به ‌خوبی ورز می‌دهد و بعد از ترکیب مواد می‌توان قطعات آن را مورد شستشو قرار داد. این دستگاه سرعت آماده‌سازی مواد اولیه را بالا می‌برد و بیشترین کارکرد را در قنادی می‌تواند داشته باشد.

دستگاه چانه‌گیر

این دستگاه یکی از مهم‌ترین  تجهیزات قنادی به شمار می‌آید. از وزن دادن و آماده‌شدن خمیر ماده اولیه را با وزن‌های برابر تقسیم می‌کند. یک قناد برای اینکه کار حرفه‌ای داشته باشد می‌تواند از دستگاه چانه‌گیری استفاده کند تا وزن شیرینی‌ها در حالت یکسان باشد دستگاه‌های چانه‌گیر خمیر را با دقت و سرعت بالا چانه‌گیری می‌کنند و راندمان کاری قنادی‌ها، شیرینی‌فروشی‌ها و نان فانتزی را بالا می‌برند.

کاربرد میکسر قنادی

میکسر دومین وسیله لازم و ضروری برای قنادی است. وظیفه آن میکس کردن مواد اولیه شیرینی و کیک مانند: تخم‌مرغ، شیر، شکر، روغن و....... است. هرکدام از میکسرها، پاروی همزن متفاوتی دارند که بر اساس نوع مواد اولیه انتخاب می‌شود. پاروها به دو نوع تقسیم می‌شوند. مدل شاخی برای هم زدن خمیر و شاخی پنجی برای هم زدن خامه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این همزن‌ها برای آماده‌کردن خمیر و خامه ضروری است. استفاده از میکسر سرعت و کیفیت را بالا می‌برد. در قنادی هم می‌توان از همزن‌ها با سایزهای مختلف استفاده کرد. میکسر و همزن یکی از تجهیزات در کافی‌شاپ برای تهیه نوشیدنی و دسر است.


 تجهیزات قنادی

میز کار استیل

میز کار برای قراردادن وسایل و مواد اولیه برای تهیه کیک، شیرینی و دسر است. به این دلیل تاکید بر روی استیل بودن آن است که علاوه بر دوام بالا، نظافت و تمیزکاری آن نیز راحت‌تر است.

کاربرد سینی فر

سینی ابزاری برای قنادی و شیرینی‌پزی است که جنس آن تفلون گالوانیزه می‌باشد. سینی‌ها سایزهای مختلف دارند که نسبت به نیاز می‌توان آن را خریداری کرد.

فر قنادی مهم‌ترین ابزار از تجهیزات قنادی

فرها اصلی‌ترین تجهیزات قنادی هستند که اگر نباشند هیچ شیرینی و کیکی پخته نمی‌شود. وظیفه فر پخت کیک و شیرینی، دسر است. فر انواع متفاوتی دارد که نسبت به ظرفیت و کاربرد آن در شیرینی‌پزی استفاده می‌شود. فرها برای پخت کلوچه، نان فانتزی، بیسکویت، نان‌های شیرین، کاپ کیک، کوکی هم استفاده می‌شود. فر سیستم پخت یکنواخت و حرارت غیرمستقیم دارد که باعث پخت کامل خمیر می‌شود.
در قنادی‌ها از فر مخصوص شیرینی‌پزی که با سیستم جرقه زدن و امنیت شعله و ترموستات میلانی کار می‌کند استفاده می‌شود. فرها تا حدود 300 درجه سانتی‌گراد پخت شیرینی و کیک را به طور عالی انجام می‌دهند‌‌. با تنظیم تایمر و شمعک می‌توان انواع پخت شیرینی را انجام داد. فرها همچنین در رستوران‌ها کاربرد دارند که برای تهیه و آماده کرد غذا هستند.

دستگاه قیف‌زن چیست؟

یکی دیگر از تجهیزات قنادی، دستگاه قیف زن است که در زمان، صرفه‌جویی می‌کند. کار آن برای آماده‌سازی و مرتب کردن انواع کیک و شیرینی به منظور قراردادن در فر است که بسیار مهم می‌باشد. با قیف زن، خمیر به اندازه کافی در سینی فر ریخته شده و سپس به داخل فر می‌رود. دستگاه قیف زن به دو شکل تک قلو و دوقلو در بازار می‌باشد. تک قلو برای تهیه شیرینی و شکل دو قلو برای درست‌کردن کیک در شیرینی‌فروشی‌ها و قنادی‌ها قابل‌استفاده است.

پیمانه‌های اندازه‌گیری

برای اندازه‌گیری استاندارد مواد شیرینی و کیک وجود دارد.

الک و صافی

الک کردن آرد باعث سبک شدن آن می‌شود. همچنین می‌توان مواد خرد شده را به ‌وسیله الک جدا کرد.

کاربرد وردنه در تجهیزات قنادی

با وردنه می‌توان خمیر را با هر ضخامتی که می‌خواهیم پهن کنیم. وردنه جنس‌های مختلف دارد ولی وردنه چوبی بهتر است.


 تجهیزات قنادی

لیسک و فرچه

از لیسک برای زیر و رو کردن مواد شیرینی و کیک و از فرچه برای چرب کردن قالب کیک استفاده می‌شود. جنس این ابزارها سیلیکونی است.

کاغذ روغنی

با استفاده از کاغذ روغنی دیگر نیازی به چرب کردن قالب یا سینی نمی‌باشد. با پهن کردن کاغذ روغنی در قالب یا سینی می‌توان مواد را ریخت و نگران چسبیدن مواد به قالب نبود.

انواع ماسوره و قیف

در تزیین کیک، شیرینی، حلوا، کاپ کیک و....... کاربرد دارد. جنس آنها پلاستیکی و فلزی می‌باشد و دارای طرح‌ها و سایزهای مختلف هستند.


 تجهیزات قنادی

کاربرد کاتر

کاترها شکل و سایز متنوعی دارند که برای شکل‌دهی به شیرینی و خمیر فندانت هستند. شکل کاترها به‌صورت دایره، گل، قلب، ماه، ستاره و از جنس استیل بوده همچنین برای شست‌وشو می‌توان آن ها را در ماشین ظرف‌شویی گذاشت.

پایه گردان کیک

یکی از ابزارهای مهم در کیک پزی و تزیین کیک است که با قراردادن کیک روی آن تزیین راحت‌تر می‌شود، پایه کیک در سایز و جنس‌های مختلف است.

ابزار فندانت

امروزه استفاده از خمیر فندانت در روکش کیک زیاد رایج شده که ابزارهایی مانند کاتر، مهر، اتو فندانت، وردنه مخصوص و تکسچر فندانت برای شکل‌دادن به خمیر در بازار است.

قالب کیک و شیرینی پزی

استفاده از قالب‌ها به شما کمک می‌کند که کیک خود را با شکلی که دوست دارید تهیه کنید. جنس قالب‌های سیلیکون و تفلون معمولاً گران‌تر و دارای دوام بیشتر نسبت به جنس فلزی و آلومینیومی هستند.


 تجهیزات قنادی

تجهیزات قنادی را از کجا تهیه کنیم؟

اکنون با انواع و اقسام وسایل مورد نیاز در یک قنادی و شیرینی‌پزی و اهمیت و کاربرد هر یک از آن ها آشنا شدید. تمام لوازمی که در بالا توضیح داده شد لازمه کار قنادی است اما این تمام ماجرا نیست، کیفیت این محصولات نیز، باید مورد توجه قرار گیرد. اگر شما قنادی خود را به راه انداخته‌اید ملزم هستید که از لوازم و تجهیزات و لوازم قنادی اصل و باکیفیت استفاده کنید تا نتیجه کاری که انجام می‌دهید تحسین برانگیز باشد. برای این کار می‌توانید از مجموعه‌های معتبر در این زمینه کمک بگیرید. یکی از این مجموعه‌های معتبر، مجموعه فروشگاه اینترنتی قنادبرتر است که با ارائه محصولات اصل با متریال مناسب توانسته نیازهای تمام قنادان عزیز را پوشش دهد.شما میتوانید به صورت حضوری و آنلاین سفارش خود را ثبت کنید.
قناد برتر ارائه دهنده با کیفیت ترین لوازم قنادی و لوازم تولد میباشد که شما میتوانید با قیمتی مناسب محصولات مورد نظر خود را به صورت تک و عمده تهیه کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28633
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید