امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

یک تیر و دو نشان با خرید یخچال فریزر ایرانی


1401/07/27
کد خبر : 28071
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 16 نفر

اما در حال حاضر ورق برگشته است! چراکه خرید لوازم خانگی خارجی چالش‌های زیادی را با خود به همراه آورده است. چالش‌هایی مانند بالا رفتن قیمت ارز و عدم ثبات آن، عدم وجود یک نمایندگی رسمی برندهای خارجی در ایران، نبود یک گارانتی معتبر با خدمات پس از فروش، پیدا نشدن قطعات در صورت خرابی و نیاز به قطعه و همه همه باعث شده است تا خانواده‌ها قبل از خرید لوازم خانگی به کالاهای ایرانی فرصت بیشتری دهند و همین موضوع پس از گذشت چند سال سنگینی ترازو را به سمت برندهای ایرانی برد.

یخچال فریزر یکی از اصلی‌‌ترین محصولاتی است که برندهای ایرانی سابقه طولانی مدتی در تولید آن داشته‌اند. این تجربه و سابقه طولانی، جای هیچ شک و تردیدی را دانش آن‌‌ها برای ساخت یک محصول با کیفیت و با دوام باقی نمی‌گذارد. کیفیت یخچال فریزرهای ایرانی به گونه‌ای است که هنوز هم بعضی از آن‌ها بیش از چندین سال است که در خانه مادربزرگ‌ها کار می‌کند.

در این نوشتار، به بررسی انواع یخچال فریزرهای ایرانی و ویژگی‌های آن‌ها خواهیم پرداخت :

انواع یخچال فریزر ایرانی

یخچال فریزر از آن دسته لوازم خانگی است که تنوع زیادی دارد. از مدل‌های کوچک هتلی و فریزر صندوقی گرفته تا خرید یخچال فریزر ساید بای ساید و درب فرانسوی. انتخاب مورد مناسب هر فرد و خانواده، بسته به موارد مشخصی چون کاربرد، تعداد اعضای خانواده، قیمت و … دارد. برندهای ایرانی با در نظر گرفتن همه سلایق، انواع یخچال فریزر از خانگی تا صنعتی را تولید می‌کنند اما در میان این مدل‌ها، تمایل قریب به اکثر خانواده‌ها، به خرید یخچال فریزر دوقلو، کمبی و ساید بای ساید بوده و از این رو، تمرکز عمده تولیدکنندگان ایرانی بر تولید آن‌ها است.

یخچال فریزر کمبی ایرانی

یخچال فریزرهای کمبی، یکی از پرطرفدارترین مدل‌های بازار ایران هستند چرا که هم ظاهر زیبایی دارند، هم از قیمت مناسبی برخوردارند و از همه مهم‌تر، حمل و جا به جایی آن‌ها نیز راحت‌تر از دیگر مدل‌ها است. ساختار مدل‌های کمبی بدین شکل است که یخچال و فریزر در یک بدنه قرار دارند و خنک سازی‌ آن‌ها به کمک یک کمپرسور انجام می‌شود. در برخی از مدل‌ها، یخچال در بالا و فریزر در پایین، و در دیگر مدل‌ها برعکس است. خرید یخچال فریزر کمبی، بیشتر مناسب افرادی است که نمی‌خواهند هزینه زیادی را صرف خرید یخچال کنند و تصمیم دارند تا یخچال را در حد مصرف روزانه خود پر کنند.


یخچال فریزر ایرانی

یخچال فریزر دوقلو ایرانی

مدل‌های دوقلو، کاربرد زیادی دارند. ساختار این مدل‌ از یخچال فریزر بدین صورت است که هرکدام از آن‌ها یک بدنه جداگانه دارند. هرکدام از این بدنه‌ها نیز، کمپرسور مختص به خود و پنل کنترلی آن کابین را دارد. به عبارت دیگر با خرید یخچال فریزر دوقلو دو دستگاه به صورت جدا از هم خواهید داشت که می‌توانید هر کدام را در بخشی از آشپزخانه‌تان جای دهید. چنین طراحی به شما امکان می‌دهد فضای زیادی برای نگهداری مواد غذایی داشته باشید. یخچال فریزر دوقلو مناسب خانواده‌های پرجمعیت است.
شرکت‌های تولید کننده ایرانی، برای مدل‌های دوقلو حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند چراکه بررسی بازار نشان داده است که بیشتر خانواده‌ها تمایل دارند مدل‌‌های دوقلو را خریداری کنند. دلیل این انتخاب آن است که یخچال فریزر وسیله‌ای عمری است و قرار است برای چند سال از آن استفاده شود، پس ترجیح می‌دهند که از ابتدا مدلی را خریداری کنند که نیاز آن‌ها را در هر شرایطی برطرف کند.


یخچال فریزر ایرانی

یخچال فریزر ساید بای ساید ایرانی

ظاهر مدرن و جذاب و همچنین امکانات بروز، از مهم‌ترین دلایل علاقه خانواده‌ها به خصوص عروس و دامادهای جوان به خرید یخچال فریزر ساید بای ساید است. ظرفیت این مدل‌ها کمتر از سری دوقلو بوده اما این ظرفیت کمتر در اکثر اوقات مشکلی ایجاد نمی‌کند و برای مصرف روزانه و حتی بیشتر یک خانواده، پاسخگو است. امکاناتی چون آبسردکن، یخساز، هوم‌بار، محفظه انجماد سریع و … در بیشتر مدل‌های ساید تعبیه شده است.  
ساختار یخچال فریزرهای ساید، به این شکل است که دو کابین یخچال و فریزر در یک بدنه قرار دارند و فرآیند خنک کنندگی و سرمایش به کمک یک کمپرسور انجام می‌گیرد. ساید بای ساید‌‌ها، یکی از تولیدات محبوب برندهای داخلی هستند و تقریبا همه برندها در سبد کالایی خود این مدل را دارند.


یخچال فریزر ایرانی

یخچال فریزر هتلی ایرانی

یخچال فریزرهای هتلی، همان یخچال‌های معمولی هستند با این تفاوت  که ظرفیت و ابعاد کوچکی دارند. دلیل نامگذاری آن‌ها به هتلی نیز به این دلیل است که در هتل‌ها، اقامت افراد برای چند روز یا نهایتا چند ماه است، که نیازی به ذخیره مواد غذایی و نگهداری طولانی مدت مواد غذایی در این دوره نیست پس نیازی به مدل‌های بزرگ ندارند. همچنین افراد مجرد نیز، از این مدل‌ها استقبال زیادی کرده‌اند.
حال که با انواع یخچال فریزر ایرانی آشنا شدیم، به بررسی ویژگی‌ها و چند نکته در هنگام خرید یخچال فریزر ایرانی می‌پردازیم : .

ابعاد و ظرفیت یخچال فریزر ایرانی

ظرفیت یکی از عوامل مهم و تعیین کننده در انتخاب و خرید یک یخچال فریزر است. یخچال فریزرها ظرفیت‌های متفاوتی دارند که میزان آن به نوع دستگاه بستگی دارد. مدل‌های دوقلو، به نسبت سایر مدل‌ها ظرفیت بسیار خوبی دارند و برای خانواده‌های پر جمعیت و افرادی که مواد غذایی زیادی را در یخچال نگهداری می‌کنند بهترین انتخاب است. بعد از آن، نوبت به مدل‌های ساید بای ساید می‌رسد. ساید بای سایدها به دلیل آنکه کابین آن‌ها به دوقسمت تقسیم شده است، ظرفیت کمتری دارند. معمولا ظرفیت فریزر آن‌ها کمتر از یخچال است اما بازهم ساختار ویژه آن‌ها فضای خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در نهایت یخچال فریزرهای کمبی ظرفیت کمتری نسبت به دو مدل پیشین دارند و برای عروس و دامادها و خانواده‌های کم جمعیت مناسب هستند. البته برخی از برندهای ایرانی، کمبی‌هایی تحت عنوان عرض ۸۵ تولید می‌کنند که حجم بزرگ‌تری به نسبا کمبی‌های معمولی دارند.

کمپرسور یا موتور یخچال فریزر ایرانی

کمپرسور، وظیفه به حرکت در آوردن گاز خنک کننده را در لوله‌های یخچال بر عهده دارد. به بیانی ساده‌تر، کمپرسور و کندانسور گاز خنک کننده را به جریان در آورده و طی این فرآیند، گرمای درون یخچال گرفته شده و هوای سرد جایگزین آن می‌شود.  کمپرسورهای یخچال فریزر دارای مدل‌های مختلفی مانند پیستونی، خطی یا اینورتر، دورانی و .. هستند.
هر قدر قدرت یک کمپرسور بالاتر باشد، سرمایش یخچال در مدت زمان کمتری انجام شده و فضای داخل کابین سریع‌تر سرد می‌شود. البته واضح است که این قدرت بالا، صدای بیشتری را نیز به همراه دارد به همین خاطر برندهای ایرانی، در یخچال فریزرهای خود بیشتر کمپرسورهای اینورتر استفاده می‌کنند که هم مصرف انرژی و صدای کمتری داشته و بازدهی آن در طولانی مدت نیز بیشتر است.

امکانات یخچال فریزر ایرانی

علاوه بر نوع یخچال فریزر، امکانات و قابلیت‌ها، همان چیزی است که سبب تمایز مدل‌‌های یخچال فریزر و تفاوت قیمت‌ آن‌ها می‌شود. مهم‌ترین امکانات و قابلیت‌هایی که در ظاهر یخچال فریزرها نیز قابل مشاهده است، به شرح زیر می‌باشند که در انواع یخچال فریزرهای ایرانی دیده می‌شود.

آبسردکن

آبسردکن یکی از امکاناتی است که در بیشتر یخچال فریزرهای امروزی دیده می‌شود. آبسردکن همانگونه که از اسمش پیداست، وظیفه خنک سازی آب آشامیدنی را برعهده دارد. عملکرد آبسردکن‌ها به طور کلی به دو شکل انجام می‌شود، آبسردکن دستی که در آن باید آب را به صورت دستی وارد مخزن آبسردکن شود، و آبسردکن اتوماتیک که با استفاده از لوله اتصال به آب شهری، آب را با عبور از فیلتر وارد مخزن کرده و آماده نوشیدن می‌کند.

یخساز

همانگونه که مشخص است، یخساز وظیفه ساخت یخ را بر عهده دارد. همانند آبسردکن، یخساز نیز دو نوع دارد، یخساز دستی که باید به صورت اتوماتیک آب را پر کرده و یخ آماده را با استفاده از اهرم چرخانده و وارد مخزن کند. در مدل‌های اتوماتیک، آب از طریق لوله اتصال به آب شهری وارد مخزن شده و با استفاده از پنل کنترل می‌توان تنظیم کرد یخ در چه شکلی ساخته شود.

هوم بار

هوم بار، یک محفظه ویژه است که برروی درب یخچال دیده می‌شود. این محفظه ویژه باعث می‌شود تا دیگر نیازی نباشد برای برداشتن مواد غذایی چون سس یا نوشابه، درب یخچال هر بار باز و بسته کنیم. فقط کافیست تا هومبار را باز کرده و خوراکی را برداریم. بدین ترتیب از مصرف برق و انرژی جلوگیری می‌کنیم.

برندهای یخچال فریزر ایرانی

در گذشته، برندهای تولید کننده یخچال فریزر آنچنان زیاد نبودند و تنها چند برند بزرگ بودند که به تولید یخچال فریزر می‌پرداختند از جمله ارج، آزمایش و پارس بودند اما اکنون با جستجو در اینترنت متوجه می‌شویم که برندهای بروز و جدیدی پا به این عرصه گذاشته‌اند و تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا همگام با برندهای خارجی محصولات خود را بروز کنند. از جمله این برندها می‌توان به هیمالیا، دوو، دیپوینت، جی پلاس، تی سی ال، امرسان، الکترواستیل، اسنوا و … اشاره کرد.  


یخچال فریزر ایرانی

قیمت یخچال فریزر ایرانی

همانند دیگر لوازم خانگی، قیمت یخچال فریزر به موارد و امکاناتی مانند نوع یخچال، نوع کمپرسور، وجود امکاناتی چون یخساز، آبسردکن، نوع آن‌ها یعنی اتوماتیک یا دستی بودن آن‌ها، ظرفیت و …. بستگی دارد. علاوه بر این برند و گارانتی و خدمات پس از فروش نیز، تاثیر مستقیمی بر قیمت کالا دارند.

چرا قیمت یخچال فریزر ایرانی مناسب است؟

 انتخاب و خرید یک محصول، به معنای پایان ارتباط خریدار و شرکت سازنده نیست؛ بلکه این آغاز ارتباط آنهاست. یخچال فریزر یا هر محصول دیگری، تا زمانی که کار می‌کند به حمایت شرکت سازنده خود نیاز دارد. یخچال فریزر جزو آن دسته از لوازمی است که همیشه به افراد متخصص و مطمئن نیاز دارد؛ از مرحله نصب گرفته تا سال‌ها سرویس‌دهی و در نهایت گفتن جمله «این دستگاه عمر خودش را کرده است!» البته با توجه به این یخچال فریزرهای ایرانی عمر و دوام طولانی دارند، ممکن است بعد از 30 سال این جمله شنیده شود! همچنین با خرید یخچال فریزر ایرانی، از کلاهبرداری برخی از افراد سودجو که کالاهای تقلبی چینی را با نام برندهای خارجی وارد بازار می‌کنند، جلوگیری می‌کنیم.

لوازم خانگی از کجا بخریم؟

موضوعی که امروزه بیش از هر زمان دیگری می‌بایست به آن توجه شود، حمایت از تولید ملی و لوازم خانگی ایرانی است. از آنجایی که برندهای ایرانی اعتماد ما را پاسخ داده و خود را بر آن داشته‌اند تا کالاهایی تولید کنند که از نظر کیفیت و قیمت درخور و شایسته خانواده‌های ایرانی باشد، ما نیز می‌توانیم با خرید کالای ایرانی، از آن‌ها حمایت کنیم.
یکی از فروشگاه‌هایی که با هدف حمایت از کالای داخلی، سبد کالایی خود را ارائه کرده است، فروشگاه رادهوم است. Radhome.co، یک فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی در استان خوزستان است که با بررسی بازار و سلیقه همه افراد و خانواده‌ها، تلاش نموده است تا سبد کاملی از لوازم خانگی برندهای مطرح و خوش نام و نشان ایرانی را ارائه دهد تا دست خریداران محترم برای انتخاب باز باشد.
همچنین، کارشناسان این مجموعه با بررسی ابعاد مختلف هریک از کالا، نقد و بررسی تخصصی هریک از آن‌ها را نوشته‌اند تا فرآیند انتخاب و خرید، بیش از پیش آسان شود.
قیمت‌های درج شده در صفحه هریک از کالا، بروز بوده تا هیچ مشکلی برای خریداران محترم به وجود نیاید. رادهوم، با بهره گیری از کادری مجرب و حرفه‌ای در واحد لجستیک خود،متعهد می‌شود که سفارش کاربران را صحیح و سالم و در سریع‌ترین زمان ممکن به دست آن‌ها می‌رساند.

تنوع بی نظیر برندها در فروشگاه اینترنتی رادهوم

در فروشگاه اینترنتی رادهوم، می‌توانید به سادگی سبد کاملی از برندهای ایرانی نظیر هیمالیا، دوو، جی پلاس، دیپوینت، تی سی ال و بست در دسته یخچال فریزر، لوازم صوتی و تصویری و لوازم پخت پز، برندهای تاکنو گاز و تولیپس در دسته لوازم آشپزخانه مانند اجاق گاز، فر توکار، آبمیوه گیری و همچنین لوازم نظافت مانند جاروبرقی.


یخچال فریزر ایرانی


علاوه بر این برندها، برای سایر لوازم خانه مانند اتو، بخارشو، چرخ خیاطی، برندهایی نظیر ژانومه، جانتک و نهایتا محصولات کوچک‌تر خانه و آشپزخانه مانند سرخ کن، هواپز، گوشت کوب برقی در برند بیم، در سایت قابل مشاهده هستند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28071
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید