امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

یخچال ویترینی، زیبایی و کارایی


1401/07/27
کد خبر : 26888
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 18 نفر

همه می دانیم یکی از مهم ترین ابداعات بشر، یخچال می باشد. ابداعی که با جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی کمک فراوانی در حفظ خوراک روزانه ما می کند. اما شاید جالب باشد که در ایران نیز یخچال های عمومی متعددی ساخته شده است.
یخچال های خشتی که در یزد نمونه های آن موجود است از جمله بناهای کاربردی است که با استفاده از 4 بخش حوض بند، دیواره ها، مخزن و گنبد به حفظ یخ کمک کنند. اما اولین یخچال های برقی در 1916 توسط آلفرد ملوس ساخته شد که توسط ویلیام سی دورانت خریداری و انبوه سازی شد. در 1927 جنرال الکتریک اولین یخچال فریزرها را روانه بازار کرد. در ایران شرکت ارج که در واقع تولید کننده صندلی های تاشو بود؛ شروع به ساخت وسایل خانگی مانند آب گرم کن و یخچال کرد.
اما در کنار یخچال های خانگی، نوع جدیدی از یخچال ها نیز به بازار آمد که یخچال ویترینی نام گرفت.


یخچال ویترینی

یخچال ویترینی چیست؟

یخچال ویترینی جز آن دسته از تجهیزاتی است که این روزها به دفعات در فروشگاه‌های بزرگ می‌بینید. معمولا فروشگاه‌هایی که با مواد فاسد شدنی سر و کار دارند از این نوع یخچال‌ها استفاده می‌کنند. این نوع یخچال صنعتی قدرت بسیار بالایی برای محافظت از مواد غذایی در برابر فاسد شدن دارد همچنین با توجه به ساختار ظاهری که دارد به خوبی مواد غذایی را در معرض دید قرار می‌دهد. همانطور که گفتیم یخچال‌های ویترینی در مدل‌های مختلفی ساخته می‌شود. یکی از محبوب ترین مدل‌های آن نیز، یخچال خوابیده است. این مدل با توجه به ظاهری که دارد کاربرد متفاوت‌تری نسبت به سایر مدل‌های یخچال ویترینی دارد.
مهم‌ترین کاربرد یخچال ویترینی استفاده از آن در قنادی‌ها است. این یخچال به دلیل ظاهری که دارد گزینه مناسبی برای شیرینی فروشی‌ها است. چرا که مشتری باید بتوانید به صورت کامل و واضح به شیرینی و انواع کیک‌های تولد را به آسانی تماشا کند. این نوع یخچال‌ها ممکن است قیمت متفاوت‌تری نسبت به سایر یخچال‌های ویترینی داشته باشد. پس بهتر است قبل از خرید یخچال ابتدا هدف خود از خرید را مشخص کنید. چرا که محصولی که قرار است شما در یخچال نگه‌داری کنید می‌تواند تاثیر زیادی بر انتخاب شما داشته باشد. از طرفی اندازه یخچال نکته دیگر است که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید.
یخچال ویترینی از جمله یخچال‌هایی است که انواع مختلفی دارد و شما می‌توانید با توجه به نیاز و بودجه خود یکی از این مدل یخچال‌ها را خریداری کنید. بدنه یخچال ویترینی معمولا از ورقه‌های استیل ساخته می‌شود. این کار به عایق کردن یخچال کمک بسیاری می‌کند. در مدل‌های قدیمی یخچال صنعتی معمولا از پلی یورتان برای عایق کردن استفاده می‌شده است. شما همچنین می‌توانید با توجه به کاربردی که دارید سایز و ابعاد یخچال خود را مشخص کنید. از یخچال ویترینی بزرگ معمولا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استفاده می‌شود و از سایز کوچک تر این یخچال‌ها در سوپرمارکت‌ها یا فست فودها استفاده می‌شود. همچنین شما می‌توانید با توجه به کاربردی که از یخچال دارید درب آن را بازشو یا کشویی انتخاب کنید.

قیمت انواع یخچال ویترینی

عوامل بسیاری می‌توانند بر قیمت یخچال ویترینی تاثیر داشته باشند. یکی از مهم‌ترین این عوامل میزان قدرت یخچال است. برای مثال در صورتی که قصد دارید از محصولات گوشتی را در یخچال نگه‌داری کنید باید میزان قدرت یخچال همانند فریزر باشد تا مواد پروتئینی شما در سلامت کاملا نگه‌داری شوند. پس در هنگام خرید به به کمپرسور و قدرت سرما سازی یخچال صنعتی خود توجه زیادی داشته باشید. در صورتی که قرار است شیرینی‌های خشک در یخچال ویترینی نگه‌داری شود، نیازی به موتور پرقدرت برای سرماسازی نیست.


یخچال ویترینی

یخچال ایستاده

یخچال ایستاده یکی از شناخته‌ترین مدل‌های یخچال صنعتی و فروشگاهی است. یخچال ایستاده کاربردهای زیادی دارد در نتیجه در محیط‌های مختلف استفاده می‌شود. از یخچال‌های ایستاده در فست فود‌ها برای نگه‌داری نوشابه، قصابی، سوپرمارکت‌ها برای نگه‌داری مواد لبنی و … استفاده می شود. این نوع یخچال فروشگاه انواع مختلفی دارد و شما می‌توانید مدل مناسب خود را خریداری کنید. یخچال فروشگاهی ایستاده دارای ارتفاع ۱.۵، ۱.۲ و ۲ متر است اما شما نیز می توانید با توجه به ابعاد دلخواه خود، یخچال را سفارش دهید. از دیگر تفاوت‌های دیگر یخچال‌های استاده می‌توان به تعداد درب یخچال اشاره کرد. همچنین شما می‌توانید نوع درب را نیز با توجه به فضای آزادی که در اختیار دارید مشخص کنید. به طور معمول یخچال‌های ایستاده سوپر مارکت به دلیل اندازه و ابعاد بزرگتری که دارد، تعداد درب‌های بیشتری نیز دارد تا مشتری دسترسی راحت‌تری به محصولات داشته باشد. اما در عین حال برای یخچال فروشگاهی قصابی وجود دو درب نیز کافی است.

قیمت یخچال ایستاده

از مهم‌ترین عوامل‌تاثیر گذار در قیمت گذاری یخچال‌های ایستاده علاوه بر شکل ظاهری و ابعادی که یخچال دارد، می‌توان به میزان قدرت و کیفیت موتور یخچال اشاره کرد. در یخچال ایستاده معمولا از یک سیستم گردش برای بکنواخت کردن هوا و دما استفاده شده است که در نتیجه به تازه ماندن محصولات داخل یخچال کمک زیادی می‌کند. بدنه این یخچال صنعتی از استیل ضد ضربه و ضد خش ساخته شده است و به کمک پولی بورتان عایق شده است. همانطور که گفتین موتور یخچال می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش قیمت انواع یخچال صنعتی داشته باشد. موتور این نوع از یخچال‌های فروشگاهی از کمپرسور اصلی SECOP است که به چرخش گاز برای خنک کردن محیط داخلی یخچال‌های ایستاده کمک زیادی می‌کند.


یخچال ویترینی

ویترین قنادی، تولید کننده انواع یخچال ویترینی

صنایع برودتی آزادی از جمله تولید کنندگان شناخته شده در زمینه ویترین های مخصوص قنادی، یخچال ایستاده، یخچال ویترینی، فریزر میز کاری، فریزر کیک و دیگر محصولات برودتی مربوطه می باشد. این مجموعه، با بیش از 15 سال سابقه، قادر به طراحی، ساخت و اجرای انواع طرح های در خواستی از سوی شما عزیزان با کیفیت مطلوب و بالا می باشد. برای اطلاع بیشتر می توانید با شماره 09125168870 تماس حاصل نمایید و یا به سایت مجموعه ویترین قنادی مراجعه نمایید. 


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26888
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید