امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

گیاهان حال شما را خوب می کنند!


1401/07/27
کد خبر : 27965
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 19 نفر

از سفری طولانی برای دیدن جنگل های هیرکانی گرفته تا قدم زدن میانه ی درختان پارک نزدیک منزل همه و همه احساس نشاط و سرزندگی و امید را درون ما زنده می کنند. تحقیقات پژوهشگران نشان می دهد که طبیعت و طبیعت گردی میتواند درصد بالایی از اضطراب و افسردگی چیره شده بر انسان رها شده میان دود و تکنولوژی را کاهش بدهد و یکی از روش های پیشنهادی پزشکان برای درمان افسردگی و اضطراب می باشد. اما برای فرار از تنش های روزمره همیشه و همه وقت نمی شود به جنگل و دشت و دریا دسترسی داشت و به آن ها پناه برد. اما جای هیچ نگرانی نیست چون ما میتوانیم طبیعت را به خانه ببریم!
نگهداری از گیاهان و گل های آپارتمانی می تواند تاثیری مشابه طبیعت بر روحیه شما بگذارند. کافی است خودتان را سرگرم  نگهداری و حفاظت از گلدان های کوچک کنار پنجره بکنید تا تاثیرات این سبزی کوچک را در روحیه خود ببینید. اگر به دنبال راهیی آسان برای تجدید قوای روزانه خود با طبیعت هستید  و نمی دانید چگونه و از کجا شروع کنید ما در ادامه این مقاله چند پیشنهاد هیجان انگیز برای پرورش گیاهان و نگهداری آن ها در منزل برای شما داریم. پس با ما همراه باشید:


پرورش گیاهان  (1)

تجربه لذت پرورش بذر گیاهان و سبزیجات:

در حقیقت بذرها ادامه دهنده نسل گیاهان هستند که با قرارگرفتن در آب و خاک، جوانه زده و تبدیل به گیاهی با ارزش می شود. تجربه به دنیا آوردن یک گیاه از بذر و نگهداری و مسئولیت در قبال آن تجربه ای بی نظیر و سرشار از حس زندگی است و از طرفی یکی از راه های تخلیه هیجان های منفی روزهای سخت کاری، کاشت و پرورش انواع  سبزیجات مانند فلفل، گوجه، ریحان، پیازچه و... در خانه است. کاشت سبزیجات و گل ها در تراس خانه یا پشت بام کاری بسیار مفرح و سرگرم کننده است که هم باعث زیبایی محیط های آپارتمانی می شود هم میتوانید از محصول طبیعی  گلدانها یتان در آشپزی و تهیه انواع دمنوش ها استفاده کنید. اما نکته مهمی که باید قبل از هرکاری مدنظر داشته باشید این است که گیاهی سالم از بذری سالم متولد می شود و کیفیت بذرها تاثیر بسیاری بر روند رشد گیاه دارند. علاوه بر این باعث باکیفیت تر شدن گیاه تازه متولد شده خواهند شد. از طرفی خرید بذر ظرافت های مخصوص خودش را دارد مثل اندازه بذر که بذرهای بزرگ تر دارای کیفیت بالاتری بوده  و بهتر است در هنگام خرید ابعاد آن را مورد توجه قرار دهید. نکته مهم دیگر که هنگام خرید بذر باید به آن توجه کنید عمر بذرهاست زیرا هر چه بذرها تازه تر باشند کشت بهتری داشته و در نتیجه گیاه بهتری خواهید داشت.آخرین نکته ای که هنگام خرید بذر باید به آن توجه کنید نوع آن است .شما باید بذر گیاهی سازگار به محیط و شرایط نوری و دمایی که می توانید در خانه فراهم آورید انتخاب کنید تا تجربه ای دلپذیر از کاشت گیاه در منزل داشته باشید:


 پرورش گیاهان  (1)

با دکوری های قدیمی خود خداحافظی کنید!

بجای استفاده از مجسمه ها و ظرف های شکستنی که مدام بخاطر بازی های مد و ترندینگ مجبور به تعویضشان میشوید برای قسمت های دکوراتیو منزل خود از گل و کلدان های طبیعی استفاده کنید. برای مثال نگاه کردن  به گلدان پتوس سبز  بجای مجسمه روی میز  میتواند خستگی چشم هایتان را کاهش دهد. برای استفاده از گیاهان در دکور خانه دست شما بسیار بازتر از خرید وسایل تزئینی است هم از نظر قیمت هم از نظر تطبیق دادن با وسایل منزل. شما میتوانید با یک اسپری رنگ، یک قلمه، ظرف های دور ریختنی شوینده ها و کمی خلاقیت گلدانی برای تزئین میز آرایش، پاتختی، میز ناهار خوری، میز تلویزیون و... خود بسازید. پیشنهاد ما برای شما استفاده از کاکتوس های مقاوم برای محیط داخل خانه است اما اگر علاقه به نگهداری گیاهان دیگر دارید، گل هایی مطابق شرایط نوری و دمایی خانه خود انتخاب کنید و برای کمک به برگ دهی و زیبایی گیاهان خود از  تقویت کننده هایی  مانند انواع کود مثل کود پتاس بالا و حتی تفاله قهوه و پوست تخم مرغ  پودر شده استفاده کنید و به هیچ عنوان تغذیه مناسب برای گلهایتان را دست کم نگیرید. همانطور که انسان ها برای رشد خوب احتیاج به تغذیه و غذای مناسب دارند گیاهان نیز  باید غذای مخصوص و مناسب خود را دریافت کنند تا سرزنده و شاداب بمانند پس کوددهی منظم و متناسب با نوع گیاهانتان را در اولویت قرار دهید.


 پرورش گیاهان  (3)

دیواری از جنس طبیعت!

تصور کنید بجای دیدن دیواری از جنس سیمان و گچ در ورودی خانه یا حیاطتتان با دیواری پوشیده از گیاهان سبز و زیبا مواجه شوید. چه احساسی پیدا میکنید؟ Green wall  یا دیوار سبز مبحث نویی در فضاسازی سبز محیط های اداری و مسکونی میباشد و  با توجه به تنوع بالای گیاهان قابل کاشت و پرورش برای این نوع  دیوارها، از قابلیت بالایی  برای  تغییر دکوراسیون فضاهای مختلفی همچون محیط های کم نور برخوردار است. برای اینکه دیوار یکنواخت منزل خود را پوشیده از گیاهان سبز کنید کافی است با یکی از شرکت های حرفه ای مجری دیوار سبز تماس بگیرید و پس از تعیین متراژ و نوع گیاهان مورد علاقه برای کاشت، دیوار مورد نظر خود را به آنها بسپارید. پس از پایان و اجرای طراحی دیوار توسط آن ها شما کار سختی در پیش ندارید چون سیستم آبیاری این دیوار ها اغلب قطره ای و اتومات است و لازم نیست شما کار خاصی انجام دهید. اما برای افزایش روحیه و کاهش استرس خود میتوانید با ابزارهای ساده ای مثل بیلچه، آبپاش و یک دستکش ساده میتوانید به گل هایتان رسیدگی کنید و کار هرس و کود دهی و غبارپاشی  را  در خودتان انجام دهید. این کار وقت زیادی از شما نمی گیرد اما با صرفا در همین زمان کوتاه هم، دیدن سبزی و طروات گیاهانی که با دست رنج و  توجه شما پرورش پیدا کرده اند بسیار می تواند انرژی بخش باشد و شما را برای دقایقی از دغدغه های زندگی روزمره دور کند.

تست


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27965
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید