امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

کوادکوپتر، دسته ای جذاب از مولتی روتورها


1401/07/27
کد خبر : 26633
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 19 نفر

کوادکوپتر، دسته ای جذاب از مولتی روتورها

مولتی روتور همانطور که از نام آن پیداست، به پرنده ای اطلاق می شود که دارای چندین روتور باشد. اما به طور عام کوادکوپتر به مولتی روتوری گفته می شود که دارای 4 موتور و چهار ملخ باشد.  

انواع کواد کوپتر

اولین نکته در مورد خریدکوادکوپتر این است که هدف شما از خرید مشخص باشد. اما قبل از اینکه بخواهیم هدف مشخص کنیم، باید بدانیم این دسته از مولتی روتورها چه انواعی می توانند داشته باشند.
به طور کلی در دنیای امروز، کوادکوپترها به دو دسته ی مبتدی و حرفه ای تقسیم می شوند. کوادکوپتر مبتدی برای تفریح و سرگرمی و کوادکوپتر حرفه ای برای اهداف کاری و به عبارت مرسوم این حرفه، هلی شات!.

کوادکوپترهای مبتدی باید بخرم!؟

این دسته از کوادکوپترها  به دو دسته ی کوادکوپتر بدون دوربین و کواد کوپتر دوربین دار تقسیم می شوند. انتخاب از هر یک از این دسته ها به شما بستگی دارد. اگر قصد شما از خرید پرنده، ثبت تصاویر زیبای هوایی است، می توانید از دسته دوم به پرنده مورد نظر خود دست یابید، اما اگر فقط قصد دارید تا کنترل کردن یک پرنده را تجربه کنید و از به پرواز در آوردن آن لذت ببرید، جزء دسته اول قرار می گیرید که قطعا هزینه کمتری را نیز به هنگام خرید متقبل خواهید شد.
معمولا رنج قیمتی این دسته از کوادکوپترها در زمان نوشتن این مقاله از زیر 1 میلیون تومان شروع شده و تا 10 -12 میلیون هم ادامه خواهد داشت. شما کاربر گرامی با توجه به نیاز خود، می توانید نسبت به خرید هر کدام از کواد کوپترهای این دسته بندی اقدام کنید.
این دسته از کوادکوپترها برای افرادی که قصد تصویربرداری هوایی حرفه ای دارند، توصیه نمی شود. چراکه در تصویربرداری حرفه ای (مانند هلی شات مجالس) گزینه هایی مانند کیفیت تصویر بالا و نرم افزار کاربردی یا مدت زمان پرواز پرنده از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. در کواد کوپتر دوربین دار در دسته ی مبتدی معمولا در بهترین حالت کیفیت تصویر 1080 پیکسل است. نرم افزارهای کاربردی نیز در این پرنده ها مانند برخورداری از GPS یا قابلیت دنبال کردن سوژه همیشه به صورت 100 درصد اجرا نمی شوند. برای مثال دقیق تر تصور کنید که پراید نیز مانند ماشین های حرفه ای تر از خود دارای ایربگ باشد. اما این کجا و آن کجا.


 

کوادکوپتر حرفه ای باید بخرم؟!

منظور ما از آن کجا در مورد موضوع این مقاله همان کوادکوپتر حرفه ای است. کوادکوپترهای حرفه ای که معمولا برای اهل فن با عنوان هلی شات قلمداد می شوند، انواعی از کوادکوپترها هستند که دارای در تمامی موارد فنی و نرم افزاری یک پکیج کامل برای خرید محسوب می شوند.
افرادی که به دنبال خرید کوادکوپتر برای تصویربرداری از مناظر و طبیعت هستند، بهتر است از انواع حرفه ای کواد کوپترها پرنده ی مورد نظر خود را انتخاب کنند.  اگرچه انواع کوادکوپتر مبتدی در رنج قیمت 12 میلیونی هم برای این عزیزان انتخاب درستی است. اما اگر برای تهیه ی کلیپ عروسی یا هلی شات مجالس به دنبال خرید کوادکوپتر هستید، بهترین برند معتبر برای انتخاب شما برند DJI یا دی جی آی است. پرنده های این برند از قیمت 14 میلیون به بالا دارای آپشن های بی نظیری است که اجرای تصویربرداری های سینمایی را برای شما آسان تر خواهند کرد. برای مثال کوادکوپتر مویک دو رو Mavic 2 pro یکی از پرطرفدارترین پرنده های برند دیجی آی در بین عزیزان علاقه مند به هلی شات است.
به طور کلی انتخاب کوادکوپتر و خرید هلی شات متناسب با نیاز شما نیاز به بررسی مواردی دارد که اگرچه در عین حال خیلی پیچیده نیست، اما بهتر است در هنگام خرید از یک فروشگاه خوشنام و کاربلد نیز مشاوره و راهنمایی دریافت کنید. فروشگاه ایستگاه پرواز جزو اولین فروشگاه هایی است که در عرصه ی فروش کواد کوپتر دوربین دار از انواع مبتدی تا حرفه ای آن فعالیت داشته است. کسب اطلاعات دقیق و صحیح در مورد هر محصول به شما کمک می کند تا یک تجربه ی شیرین از خرید هلی شات را به ذهن بسپارید.
به عنوان نکته ی آخر در تقسیم بندی انواع مبتدی و حرفه ای کوادکوپترها همیشه در ذهن داشته باشید که مانند خرید یک اتومبیل که رنج انتخاب از پیکان تا بنز متغیر است، خرید کوادکوپتر نیز می تواند از خرید یک کوادکوپتر بدون دوربین شروع شود و تا خرید یک کواد کوپتر دوربین دار با کیفیت مانند پژو 206 ادامه یابد و در نهایت به خرید هلی شات آن هم از برند محبوب و معتبر DJI مانند بنز خاتمه یابد.


 


این را هم به خاطر بسپارید که دنیای کنونی با سرعت چشمگیری به سمت استفاده از مولتی روتورها در پیش است که دو مثالی که در اینجا ذکر آنها رفت، تنها بخش کوچکی از حضور مولتی روتورها در زندگی کنونی ما هستند. پس بهتر است هرچه زودتر با خرید کوادکوپتر و دنیای کواد کوپتر بدون دوربین و کوادکوپتر دوربین دار آشنا شوید تا از غافله عقب نمانید.!
منبع : سایت ایستگاه پرواز



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26633
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید