امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

کناف سقف سپاهان، خرید چند سر سود


1401/07/27
کد خبر : 26398
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 19 نفر

کناف سقف یا Drywall یکی از تجهیزات بسیار پرکاربرد برای اجرای سقف کاذب می باشد که در صنعت ساختمان سازی کاربرد زیادی پیدا کرده است. این تجهیزات پنل های گالوانیزه می باشند که دارای روکش گچی بوده و در کنار هم و روی سقف یا دیوار نصب شده و به دلیل قیمت ارزان و همچنین اجرای آسان با استقبال زیادی مواجه شده است.

گروه سپاهان سقف؛ اجرا کننده انواع سقف های کاذب کناف، در ادامه به معرفی کامل این نوع سقف پرداخته و انواع مختلف آن، ویژگی ها و مزایا و معایب، نحوه اجرا و همچنین تفاوت های آنها با سقف های رابیتس را بررسی خواهد نمود.
آراستگی داخلی ساختمان و منازل از اهمّیت ویژه‌ای برخوردار است. از گذشته تا به امروز معماران ایرانی سعی بر این داشته‌اند که با ایجاد راهکارهایی از هنر معماری و گچ‌بری نمای داخلی ساختمان‌ها را دو چندان زیبا کنند و محیط منحصر به فردی را مهیا سازند.
امروزه افراد جهت آراستگی ظاهری دکوراسیون داخلی منازل خود معمولا از کناف استفاده می‌کنند. اگر شما نیز درحال ساختمان سازی هستید و یا قصد تغییر نمای داخلی ساختمان خود را دارید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید‌. در این مقاله اطلاعات کامل و جامعی در زمینه کناف و کناف‌کاری در اختیارتان می‌گذاریم تا با آگاهی کامل برای خرید و نصب انواع کناف اقدام کنید.

کناف یکی از پرکاربردترین المان‌هایی است که برای ساخت دیوارها و سقف‌های داخلی در ساحتمان‌ها استفاده می‌شود. این ماده تنها از کنار هم قرار گرفتن گچ و کاغذ تهیه می‌شود اما آن را می‌توان در هر ساختمانی یافت. بیشتر مردم تا به حال حتی به این موضوع فکر هم نکرده‌اند، اما برای انتخاب و پیاده سازی صحیح کناف متناسب با اهداف گوناگون، به هنر، دانش و تجربه‌ی کافی نیاز است.
کناف در ضخامت‌ها و اندازه‌های مختلفی ارائه می‌شود و خوشبختانه بیشتر تولیدکنندگان استانداردهای مشخصی را در تولید کناف‌ها رعایت می‌کنند. با این حال برای نصب کناف سقف لازم است تا وزن و اندازه و ضخامت کناف مناسب را در نظر بگیرید تا بهترین طراحی را پیاده سازی کنید.

مزایای کناف سقف


در سالهای اخیر استفاده از سقف های کاذب رواج بسیار زیادی پیدا نموده و تنوع بالایی را در آنها شاهد هستیم. در این میان، کناف سقف به دلایل مختلفی بیشتر مورد توجه قرار گرفته و در محیط های مسکونی و اداری و تجاری استفاده میشود. از مهم ترین مزایا و دلایل استفاده زیاد از این سقف ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:
•   
•    سقف های کناف با توجه به نوع آنها می توانند در برابر حرارت و دما و همچنین آتش سوزی عایق باشند.
•    کناف هایی که به صورت مشبک و تایل می باشند، جا به جایی بسیار آسانی داشته و نیاز به اپراتور انسانی و کارگر به تعداد زیاد برای حمل و نقل آنها وجود ندارد. لذا می توان با انتخاب این سقف ها تا حد زیادی در هزینه ها صرفه جویی کرد.
•    برای نصب و اجرای این سقف ها نخاله های ساختمانی کمتری تولید میشود.
•    دسترسی به تاسیسات ساختمان که از سقف عبور می کنند آسان بوده و تعمیر و نگهداری از این تجهیزات به آسانی امکان پذیر می باشد.
•    قابلیت رنگ پذیری بالایی داشته و متناسب با دکوراسیون داخلی می توان رنگ های متنوعی را برای آنها اجرا نمود.
•    تایل های گچبرک انعطاف پذیری بالایی داشته و در نهایت می توان طرح های متنوعی را با آنها بر روی سقف ایجاد کرد.

انواع کناف سقف


تایل های گچی مورد استفاده در سقف و همچنین دیوار را می توان بر اساس فاکتورهای مختلف گروه بندی نمود. به عنوان یک دسته بندی کلی این سازه ها در دو دسته زیر قرار میگیرند.
•    کناف یکپارچه: این گروه از سقف های کاذب به صورت تایل های جدا از هم نبوده و یک سازه یکپارچه و یکنواخت و پیش ساخته با پیچ و مهره بر روی زیرساخت فولادی نصب میشود.
•    کناف مشبک: همان طور که از نام این سقف ها مشخص است، از تایل های جدا از هم تشکیل شده و برای نورپردازی در سقف و دیوارها گزینه مناسبی خواهد بود. از مزایای این گروه از تایل های گچی ها می توان به نصب و اجرای آسان و وزن سبک و عدم نیاز به تجهیزات و نیروی کار انسانی برای حمل و نقل اشاره نمود.
در گروه بندی دیگر می توان این کناف ها را به گروه های زیر تقسیم بندی کرد:

•    کناف RG (regular boeard) یا معمولی
•    کناف MR (Moisture Resistant Board) (عایق رطوبتی)
•    کناف FR (Fire Resistant Board) (مقاوم در برابر آتش سوزی و حریق)
•    کناف MR (Fire & Moisture Resistant Board)  (مقاوم در برابر آتش سوزی و رطوبت)

کناف سقف

کناف بهتر است یا رابیتس؟


از دیگر نمونه های بسیار رایج برای سقف ساختمان ها می توان به رابیتس اشاره نمود که زیر ساخت ابتدا برای آن آماده شده و توری رابیتس با جوشکاری و همچنین پیج و مهره بر روی زیر ساخت متصل میشود. در نهایت نیز گچکاری با طرح های متنوع اجرا می گردد. در حالت کلی اگر بخواهیم مقایسه ای بین کناف و رابیتس داشته باشیم، می توانیم به موارد زیر اشاره نماییم:
•    کناف از نظر قیمت ارزان تر از رابیتس می باشد.
•    اجرای کناف راحت تر و سریع تر صورت میگیرد.
•    وزن رابیتس بیشتر از کناف بوده و به همبن دلیل وزن مرده ساختمان با آن افزایش زیادی پیدا می کند.
 
کناف سقف

نحوه اجرا و نصب کناف


برای اجرای سقف های کاذب با تایل های گچی ابتدا لازم است زیر ساخت فولادی نصب شود. سپس تایل ها یا ورق یکپارچه سقف با پیچ و مهره بر روی زیر ساخت متصل میشود. نکته مهم اینکه، هر تایل در کنار تایل بعدی قرار گرفته و لبه های آنها در زیر یکدیگر قرار میگیرند و نصب آنها نیاز به مهارت بالایی دارد. گروه سپاهان سقف این گروه از سقف ها را با مهارت و تجربه استادکاران حرفه ای ارائه داده و متناسب با طراحی داخلی سقف های متنوع و با کیفیتی را اجرا می نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان و مشاوران این مجموعه می توانید تماس بگیرید.


چه نوع کنافی برای سقف مناسب است؟


پنل‌هایی با ضخامت نیم اینچ برای نصب روی دیوارها و سقف‌ها دارای ضخامت استاندارد هستند. این پنل‌ها به آسانی حمل شده و نصب می‌شوند. با این وجود استفاده از پنل‌هایی با ضخامت پنج هشتم اینچ برای طراحی کناف سقف در مکان‌هایی که به درجه‌ی مقاومت بالا در برابر آتش نیاز دارند، متداول‌تر است.

کناف سقف


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26398
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید