امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

کلینیک گفتار درمانی مسیحا با ارائه بهترین متد های روز دنیا به یاری افراد نیازمند به گفتار درمانی آمده است


1401/07/27
کد خبر : 26708
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 21 نفر

کلینیک توانبخشی مسیحا سال هاست فعالیت خود را آغاز کرده و در کنار نیروی درمان اخلاق مدار , متخصص  و با چندین سال تجربه کار بالینی و همچنین بهره مندی از بهترین و به روزترین ابزار و متدهای علمی روز دنیا ,رشد کرد تا امروز که به دلیل رضایت مندی بسیار بالای بیماران ,مفتخریم و خدارا شاکر . فضای شاد وصمیمانه و در عین حال تمرکز جدی و منطم بر روی درمان بیماران باعث نتایج شگفت انگیز در درمان شده است و انگیزه مارا برای بهتر شدن صدچندان میکند .

گفتار درمانی

کاردرمانی چیست؟

کاردرمانی تنها حرفه ای است که از طریق استفاده درمانی از فعالیت های روزمره به افراد کمک می کند تا کارهای روزمره که در طول روز احتیاج دارند را انجام دهند. کاردرمانی برای بازیابی سلامتی و جلوگیری از پیشرفت بیماری است و به افرادی که از نقص عضو یا ناتوانی رنج می برند کمک می کند تا بتوانند فعالیت های روزمره خود را به صورت مستقل انجام دهند و سلامت از دست رفته خود را مجدد به دست بیاوردند و یا از پیشرفت بیماری جلوگیری کند.
کاردرمانی طیف وسیعی از افراد را در سنین مختلف در بر می گیرد. به طور کلی کاردرمانی شامل کمک به کودکان معلول برای مشارکت کامل در مدرسه و موقعیت های اجتماعی، کمک به افراد آسیب دیده برای بازیابی مهارت ها، کمک به بزرگسالانی که دچار تغییرات جسمی و شناختی هستند.

خدمات کاردرمانی شامل موارد زیر است:

•    ارزیابی فردی که طی آن کاردرمانگر هدف از درمان شخص را تعیین می کند.
•    تهیه لیستی از فعالیت ها و تمرین ها برای بهبودی فرد برای انجام فعالیت های روزمره و رسیدن به هدف تعیین شده
•    ارزیابی نتایج برای اطمینان از تخقق اهداف و ایجاد تغییرات در برنامه فعالیت ها و تمرین های مشخص شده در صورت لزوم


 گفتار درمانی

انواع کاردرمانی چیست؟

کاردرمانگران نه تنها به کسانی که به دلیل افزایش سن توانایی خود را از دست می دهند کمک می کنند، بلکه به افراد دیگری که به دلیل معلولیت یا جراحت قادر به انجام امور روزانه خود نیستند نیز کمک می کنند تا بتوانند زندگی مستقلی را تجربه کنند. در زیر انواع کاردرمانی را برمی شمریم:

کاردرمانی برای سلامت روان

افرادی که دارای اختلالات روانی مانند اضطراب، حملات هراس، افسردگی، اختلال دوقطبی، اسکیزوفرنی و سایر بیماری های روحی هستند به کاردرمانی ارجاع داده می شوند.

توانبخشی جسمی

توانبخشی جسمی به افرادی که آسیب دیده اند یا از کار افتاده اند و همچنین افرادی که آسیب جدی دیده اند و باید قبل از شروع به فعالیت مدتی تحت درمان قرار بگیرند، افرادی که همیشه معلول بوده اند یا در اثر سانحه ای معلول شده اند کمک می کند تا توانایی از دست رفته خود را بازیابند.

رانندگی و تحرک در جامعه

کاردرمانی به رانندگان معلول کمک می کند تا نحوه رانندکی و کار با تجهیزات تطبیقی را بیاموزد.

اصلاح محیط

اینکه چقدر احساس ناتوانی می کنید ارتباط زیادی به محیط شما دارد. اگر خانه یا محیط مناسب با شرایط شما نیست می توانید به شدت احساس ناتوانی کنید. کاردرمانگران در زمینه اصلاح محیط تخصص دارند. نصب میله های دستشویی و حمام، رمپ، درهای عریض تر، سخت افزار مخصوص مانند دستگیره های درب تخت، پیشخوان آشپزخانه پایین تر یا بالاتر با توجه به نیاز از جمله اقداماتی است که توسط کاردرمانگر صورت می گیرد.

غذادادن، خوردن و بلعیدن

کاردرمانگر به بیماران کمک می کنند تا برای رفع نیاز اساسی بقا قادر به غذا خوردن و بلعیدن باشند. ممکن است به دلیل برخی شرایط پزشکی یا به دلیل افزایش سن عمل بلع دشوار شود یا نیاز باشد دوباره آن را یاد بگیرند. بنابراین این بخش از کاردرمانی شامل مهارت های جسمی تغذیه، غذا خوردن و بلعیدن همراه با جنبه های اجتماعی و فرهنگی غذا خوردن است.

دید کم

افرادی که به دلیل بیماری چشمی، آسیب دیدگی یا آسیب مغزی کم، دچار کم بینایی شده اند تحت درمان قرار می گیرند. کاردرمانگران در تهیه تجهیزات تطبیقی و نحوه استفاده از آن ها کمک می کنند.


 گفتار درمانی

کار درمانی ذهنی چیست؟

کار درمانی ذهنی را میتوان مهم ترین شاخه ی کار درمانی دانست که به شناسایی و تقویت مهارت های ذهنی و کمک به بهبود اختلالات روحی و روانی بیماران میپردازد. این اهداف با ارائه ی یک برنامه مشخص توسط کار درمانگر به جهت ارتباط بین جسم
و ذهن و تقویت آن ها محقق میشود. کار درمانگر ابتدا میزان هوش و استعداد کودک را میسنجد و بر اساس توانایی های او آموزش های لازم را طبق برنامه ارائه میکند. در کار درمانی ذهنی نقطه ضعف ها و قوت های کودک شناخته میشود، سپس با آموزش های لازم سعی میشود اختلالات ذهنی و ضعف های حرکتی که مربوط به یکپارچگی حسی و حرکتی است مرتفع شده و کودک بتواند یک زندگی شاد و سالم را تجربه کند.
تکنیک هایی که برای درمان بیماران در این حوزه مورد استفاده قرار میگیرد بازی درمانی، رفتار درمانی، اتاق تاریک، حرکت درمانی و .... است. کار درمانگر در تلاش است که با استفاده از جدیدترین متدهای روز دنیا بیمار را با تلفیقی از فعالیت های درمانی و فعالیت های روزانه به سمت یک زندگی عادی سوق دهد.


گفتار درمانی

کاردرمانی کودکان چیست؟

کاردرمانی کودکان یک رشته دانشگاهی است که در شاخه توانبخشی قرار می گیرد. این رشته کودک را از نظر جسمی و روحی به طور کامل مورد بررسی قرار می دهد و با توجه به توانایی و عملکرد جسمی و روحی و روانی بیمار برخی تکنیک های حرکتی و توانبخشی را برای درمان وی در پیش می گیرد.

کاردرمانی کودکان برای درمان بیماری های آن ها در زمینه های جسمی و روحی، برقرار ارتباط صحیح با اطرافیان، مهارت های فردی و یادگیری صحیح و تکلم تکالیف و فعالیت هایی را در نظر می گیرد.

فعالیت های هدفمند می تواند با به کار گرفتن همزمان عضلات و ذهن توانایی از دست رفته فرد را بازیابی کند و یا از پیشرفت بیماری جلوگیری کند. کاردرمانی برای بیماران به خصوص کودکان بر روی فعالیت و تمرینات هدفمند تمرکز دارد که موجب می شود سیستم ذهنی و جسمی و شناختی فرد بیمار با یکدیگر هماهنگ شده و فرد تمام تمرکز خود را به انجام تمرین معطوف کند.

قابل ذکر است که فعالیت هایی که برای کاردرمانی کودکان در نظر گرفته می شود مطابق با جنس، سن، علاقه و حرفه بیمار بوده و بیمار به کاری طاقت فرسا و سخت مجبور نمی شود.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26708
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید