امروز جمعه 16 شهریور 1403

Friday 06 September 2024

کلاس آموزش عکاسی از طلا و جواهر در تهران


1401/07/27
کد خبر : 28806
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 13 نفر

از محبوب ترین و پرطرفدارترین سبک های عکاسی، عکاسی از طلا و جواهرات است که این سبک بدلیل خاص و ویژه بودن آن گاها سخت یا آسان می شود. اما در نهایت نحوه عکاسی شما از جواهرات است که تعیین کننده می باشد.

به عنوان نمونه یک مقایسه کوتاه بین عکس های جواهراتی که در مجلات و کاتالوگ ها منتشر می شود و عکسی که خودتان از جواهرتان گرفته اید، نشان دهنده و گویای این موضوع است که نحوه عکاسی شما نقش کلیدی در معرفی بهتر و زیباتر محصول به ویژه طلا و جواهرات خواهد داشت.

بنابراین شما عکاس حرفه ای طلا و جواهرات نخواهید شد مگر اینکه با اصول و نکات عکاسی این حوزه به صورت حرفه ای و تخصصی آشنایی پیدا کنید.

به منظور گرفتن یک عکس زیبا از یک قطعه از طلا و جواهر لازم است به نکاتی از قبیل نحوه نورپردازی، بهره مندی از تجهیزات مناسب و.. اشراف کامل داشته باشید.

عکاسی از طلا و جواهرات نوعی عکاسی تبلیغاتی محسوب می شود. آموزش عکاسی از طلا و جواهر نیازمند آشنایی با این حوزه می باشد. در دوره آموزش عکاسی از جواهرات علاوه بر فراگیری عکاسی از طلا و جواهرات، به نحوه عکاسی از جواهرات به صورتی که به بهتر دیده شدن آن کمک کند نیز پرداخته می شود.

در واقع عکاسی از طلا و جواهر از قبیل انگشتر، گردنبند، گوشواره و... به دقت و تجربه بالایی نیاز دارد و نمایش جذاب جواهرات تاثیر بسیاری در انگیزه خرید از سوی مشتری ایجاد می نماید.

عکاسی از جواهرات به دلیل کوچک بودن اندازه و براقیت آن ها ممکن است برای برخی از افراد سخت، نگران کننده و رعب آور باشد. اما این مشکلات با آموزش دیدن و داشتن تجهیزات کافی بسیار آسان و دلنشین می شود.

در صورتی که میخواهید یک عکاس حرفه ای طلا و جواهرات شوید، پس از آموزش ، با استفاده از لوازم مورد نیاز، تجهیزات، نورپردازی تخصصی و تکنیک های کامپیوتری می توانید تحت این عنوان مشغول فعالیت شوید.

آموزشگاه طلافنون

انواع عکاسی از طلا و جواهرات

عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی از جواهرات به این معناست که تصاویر بدون بک گراند یا پس زمینه در سایت استفاده می شوند. لازم است این تصاویر با بالاترین کیفیت ممکن گرفته شود و اغلب برای قسمت های محصول سایت استفاده می شود.

عکاسی تبلیغاتی

فروشگاه های آنلاین بدلیل اینکه تعامل خود را با مخاطبانشان حفظ نمایند، تمایل دارند تا عکس ها و تصاویر حرفه ای از جواهرات داشته باشند. در شبکه های اجتماعی اهمیت تصاویر جذاب و متفاوت بسیار بیشتر آشکار می شود.



تجهیزات مورد نیاز عکاسی از جواهرات

عکاسی یکی از معیارهای اساسی است که مستقیما بر روی فروش محصولات تاثیر می گذارد. تصاویر طلا، جواهرات و سنگ های قیمتی باید با کیفیت بسیار بالا و در شرایط ویژه ای گرفته شود چرا که به جلب توجه مخاطب مرتبط است.

تصاویر محصول در تصمیم گیری خرید بسیار نقش تعیین کننده ای دارند بنابراین اهمیت عکاسی و سرمایه گذاری بر روی آن روز به روز پر رنگ تر می شود.

لذا تجهیزاتی که برای عکاسی لازم و مورد نیاز است عبارتند از :

  • نورپردازی

  • دوربین عکاسی

  • رفلکتور

  • سه پایه

  • میز تخت

  • بک گراند سفید برای عکاسی صنعتی از جواهر

  • فوم برد

  • گیره و نوار برای نگه داشتن

نکات مهم و اساسی در عکاسی از طلا و جواهرات

نکات مهم عکاسی از طلا

تمیز کردن جواهرات

کسب اطمینان از تمیز، براق و صیقلی بودن جواهرات یکی از مهم ترین مواردی است که در عکاسی به چشم می آید. در صورتی که نیاز به تمیز کاری اساسی نداشته باشد، صرف گرد و غبار روبی با پارچه های نرم و مرطوب کفایت می کند.

عکاسی از جواهرات با لنز ماکرو

لنزهای ماکرو مهم ترین وسیله کارآمدی است که برای عکاسی از جواهرات مورد استفاده قرار می گیرد. لنزهای ماکرو شرایطی را فراهم می کند تا عکس ها با کیفیت بالاتر و نزدیک تر به واقعیت گرفته شود.

تنظیمات نورپردازی

به دلیل وجود سنگ های قیمتی و نگین ها در جواهرات، هنگام عکاسی لازم است به انعکاس عکس ها و محل قرار گیری نور و میزان و کیفیت نور پردازی توجه ویژه ای شود. نور پردازی طبیعی، ساده ترین و در دسترس ترین راه برای استفاده از نور است.

استفاده از رنگ های متضاد

برای اینکه عکسی جذاب و متفاوت داشته باشید بهتر است از رنگ های متضاد استفاده کنید. بهتر است ترکیب های مکمل رنگی که به جواهر نزدیکی بیشتری دارد را انتخاب نمایید.

اهمیت کیفیت در عکاسی از جواهرات

کیفیت عکاسی طلا و جواهر

در زندگی امروزه به دلیل اینکه خرید های آنلاین بسیار افزایش یافته است، لزوم ارائه عکس های واقعی نیز بیشتر احساس می شود. از این رو که خریداران برای خرید نیاز به ارائه واقعیات دارند.

به دلیل اینکه امکان لمس کالا یا محصول در دنیای آنلاین وجود ندارد، عکاسی حرفه ای از جواهرات اهمیت بسیار و نقش کلیدی در فروش آنلاین دارد.

آموزش عکاسی از جواهرات

عکاسی از جواهرات فرآیندی چالش پذیر است که این مسیر را پیچیده تر نیز می نماید. لزوم استفاده از تجهیزات، ویرایش نهایی و.. این مسیر را سخت تر و چالشی تر می نماید. اما با فراگیری تکنیک ها و ترفندهای آموزشی عکاسی از طلا و جواهرات امکان ساده سازی این پروسه فراهم می گردد.

ورکشاپ عکاسی از جواهرات یکی از دوره‌های محبوب و پرطرفداری است که در آموزشگاه طلا سازی طلافنون برگزار می‌شود. اگر می خواهید در این حوزه خاص و جذاب فعالیت کنید، می‌توانید در این کارگاه های مجموعه طلافنون شرکت نمایید. هم‌چنین این دوره به شما کمک می کند تا با تمامی تکنیک‌های عکاسی از قبیل صنعتی و تبلیغاتی آشنا شوید و بتوانید به عنوان متخصص در این زمینه کسب درآمد کنید.

ترفندها و تکنیک های عکاسی از طلا و جواهرات

عکاسی به تنهایی از طلا و جواهرات

یکی از بهترین ترفندها برای عکاسی از طلا و جواهرات برجسته نمودن آن ها است که با روش های مختلفی از قبیل عکاسی از جواهر به تنهایی امکان پذیر است. عکس با جواهرات دیگر سبب پیچیدگی و حواس پرتی بیننده می شود.

ثابت نگه داشتن دوربین هنگام عکاسی از طلا

به منظور کاهش لرزش های دوربین و فکوس بیشتر بهتر است دوربین بر روی سه پایه نصب شود. با این کار از تکان های دوربین ممانعت می شود و امکان تغییر نور و تنظیم فوکوس راحت تر است.

تراز سفیدی در عکاسی از طلا و جواهرات

هنگام عکاسی از طلا و جواهرات حتما به تنظیمات تعادل رنگ سفید توجه ویژه ای داشته باشید. با این روش رنگ ها دقیق تر در تصاویر ثبت خواهند شد.

نورپردازی در عکاسی از زیورآلات

تنظیمات روشنایی کیفیت عکاسی را بالاتر می برد. در هنگام عکاسی تمام منابع نوری غیر ضروری را خاموش کنید. از بین بردن بازتاب نور نیز امری چالشی است بدلیل اینکه جواهرات و سنگ ها منعکس کننده نور هستند.

10اشتباه رایج عکاسی از طلا و جواهرات

1-جواهرات کثیف و لکه دار

قبل از شروع عکاسی محصولات خود را تمیز نمایید تا سبب صرف زمان کمتری در طول کار و زمان ویرایش شود.

2-بی ثباتی در عکاسی از جواهرات

ثبات در عکاسی از طلا بسیار امر مهمی می باشد و لازم است از جواهرات متناقض استفاده نشود که بیننده را خسته نماید.

3-پس زمینه پیچیده و رنگی در عکاسی از جواهرات

پس زمینه پیچیده و نامرتب و بی توجهی به ترکیب رنگ ها سبب ایراد دار بودن تصویر سازی می شود. پس‌زمینه‌ سفید یا خاکستری روشن باعث می‌شود تمرکز مخاطب به خود محصول جذب شود.

4-نگه دارنده های اضافی

نگه دارنده ها نقش مهمی در تصویر سازی جواهرات دارند اما در صورتی که تعداد زیادی در عکاسی چیده شود، کیفیت عکاسی را ضعیف می نماید. بیشتر نگه دارنده ها توجه را از محصول منحرف می کنند.

5-عدم تنظیم انعکاس نور

در صورتی که نور مناسب نباشد و تنظیم نشده باشد انعکاس بدی به سوژه ها می خورد و عکس ها کیفیت خود را از دست می دهند. انعکاس ها می توانند عکس محصولات را نابود کنند.

6-عکس های تار

لازم است عواملی که سبب لرزش و تکان بیجا در عکاسی می شوند را از بین برد مواردی از قبیل عدم استفاده از سه پایه سبب لرزش دوربین می شود و در نتیجه عکس های تار و بی کیفیت ایجاد می شود.

7-فوکوس ضعیف

تنظیمات دیافراگم را در نظر بگیرید. دیافراگم پایین سبب می شود روی بخش کوچکی فکوس شود و در حالی که دیافراگم بالا سبب ایجاد عکس های واضحی می شود که در نهایت به فروش می انجامد.

8-عدم تنظیم وایت بالانس دوربین

در صورتی که وایت بالانس دوربین تنظیم شده باشد، کیفیت رنگ ها بسیار به واقعیت نزدیک تر است و رنگ جواهرات در عکس تغییر نمی کند.

9-عکس های کم و ناامید کننده

در صورتی که عکس هایی که قرار می دهید کم باشد خریدار نمی تواند از جزئیات و زوایای محصول به طور کامل دیدن نماید بنابراین لازم است تعداد کافی عکس داشته باشید.

10-ویرایش اشتباه

استفاده اشتباه و نامناسب از فتوشاپ می تواند به کیفیت تصاویر و در نتیجه فروش محصول خدشه وارد نماید. با برش زدن، زاویه دادن و مرتب کردن عکس ها یک الگوی ثابت داشته باشید چرا که ثبات بسیار اهمیت دارد.

در پایان

عکاسی از جواهرات روندی چالش برانگیز است که با تعیین هدف خود از عکاسی از طلا و جواهرات ، انتخاب یک مرکز معتبر برای آموزش و فراهم نمودن تجهیزات لازم می توانید به پیشرفت دست یابید و در مسیر صحیح قدم بردارید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28806
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید