امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

کفپوش آنتی استاتیک در چه مکان هایی مورد استفاده است؟


1401/07/27
کد خبر : 28533
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 14 نفر

انتخاب کفپوش صنعتی مناسب برای نیازهای شما می تواند کاری پیچیده باشد. علاوه بر ملاحظات آشکار رنگ و مواد، ممکن است الزامات عملکرد خاصی را در نظر بگیرید، به ویژه زمانی که ممکن است منطقه برای عملیات بسیار حساس مانند مراقبت های بهداشتی یا فرآیندهای تولید ظریف ویا مکان هایی که با برق سروکار دارند مورد استفاده قرار گیرد.
برای طیف وسیعی از صنایع، یکی از ملاحظات مهم این است که آیا کف باید ضد الکتریسیته و یا همان آنتی استاتیک باشد یا خیر. تعیین این پاسخ تنها اولین قدم است: اگر به کفپوش آنتی استاتیک نیاز دارید، همچنین باید انواع آن، مزایا و گزینه هایی را که باید در هنگام انتخاب یک کفپوش آنتی‌استاتیک در نظر بگیرید، بدانید.


کفپوش آنتی استاتیک

کفپوش آنتی استاتیک چیست؟

کف‌های صنعتی آنتی استاتیک از تولید تخلیه الکترواستاتیک جلوگیری می‌کنند، که پالس الکتریسیته ساکن در تماس فرد یا سطح باردار با جسم دیگری اتفاق می‌افتد. تخلیه ممکن است به صورت جرقه مشاهده باشد، اگرچه اکثر الکتریسیته ساکن معمولاً آشکار نیست.
در محیط های خاص، تخلیه الکترواستاتیک می تواند بسیار خطرناک و حتی بالقوه فاجعه بار باشد. در این موارد، نصب کفپوش آنتی استاتیک یک گام اساسی در ایجاد محیطی امن برای کارگران و بازدیدکنندگان است.

چه کسی به کفپوش های آنتی استاتیک نیاز دارد؟

در حالی که بسیاری از سازمان ها ممکن است به دلایل مختلف گزینه های کفپوش آنتی استاتیک را در نظر بگیرند، صنایع خاصی به عنوان اساسی ترین احتیاط ایمنی به کفپوش های آنتی استاتیک نیاز دارند.
 تولیدکنندگان و پردازشگرهای مواد شیمیایی و همچنین هر کسب و کاری که ممکن است از مواد شیمیایی یا مواد قابل اشتعال در عملیات خود استفاده کند، باید محیط های کاری بدون استاتیک ایجاد کنند تا از احتراق مواد شیمیایی، بخار یا حتی ذرات قابل اشتعال میکروسکوپی جلوگیری شود.
 تخلیه الکترواستاتیک می تواند اجزای حساس الکترونیکی را دچار مشکل کند، بنابراین سازمان هایی که در تولید یا مونتاژ نیمه هادی ها یا کالاهای الکترونیکی دخیل هستند به کف های آنتی استاتیک نیاز دارند.
علاوه بر این، هر عملیاتی که متکی به استفاده بدون وقفه از اقلام الکترونیکی تخصصی است، مانند بیمارستان‌ها یا اتاق‌های کنترل ترافیک هوایی، باید اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از استاتیک انجام دهد.


 کفپوش آنتی استاتیک


نمونه های دیگری از صنایعی که نیاز به کفپوش آنتی استاتیک دارند عبارتند از: ساخت مهمات یا مواد آتش سوزی، عملیات نظامی، میکرومکانیک، لنزهای نوری، فیلم عکاسی، لیزر، بیوتکنولوژی، داروسازی، تولید ایمپلنت های جراحی، محیط های پزشکی و حتی برخی از محیط های تولید مواد غذایی و نوشیدنی.

کفپوش آنتی استاتیک چگونه کمک می کند؟

کفپوش‌های آنتی استاتیک با گرفتن الکتریسیته ساکن که به طور طبیعی در هر محیطی ایجاد می شود و به انتقال آن از کف به زمین کمک می کنند.
تقریباً هر حرکتی در یک محیط، به الکتریسیته ساکن موجود کمک می کند، خواه راه رفتن آشنا روی فرش در یک اداره، حرکت روزمره وسایل نقلیه یا تجهیزات سنگین بر روی یک طبقه انبار یا حرکت مکرر قطعات یک ماشین خودکار در یک مکان باشد.

نحوه انتخاب کفپوش های آنتی استاتیک

همانطور که کاربردهای زیادی برای کفپوش آنتی استاتیک وجود دارد، در انتخاب کفپوش آنتی استاتیک نیز باید به موارد زیادی توجه کرد. اولین قدم این است که خطرات و الزامات مورد استفاده خاص خود را درک کنید، از جمله نحوه تولید انرژی الکترواستاتیک در محل شما و پیامدهای بالقوه تخلیه های الکترواستاتیک در تاسیسات شما.
به عبارت ساده تر، مقاومت بالاتر برابر با رسانایی کمتر انرژی است. با این حال، این بدان معنا نیست که مقاومت کمتر لزوماً گزینه بهتری برای کفپوش های آنتی استاتیک است. در واقع، در اکثر محیط‌های «بسیار حیاتی» مانند مراکز تماس اضطراری یا برج‌های کنترل ترافیک هوایی، استانداردهای زمین‌بندی، کف‌سازی استاتیکی را نسبت به گزینه‌های کف‌های رسانا توصیه می‌کنند. انتخاب مناسب برای شما واقعاً به نیازهای خاص شما بستگی دارد.

بررسی شرایط جهت اعمال کفپوش

موفقیت نصب کفپوش آنتی استاتیک تا حد زیادی به کیفیت محل نصب آن بستگی دارد. مشکلات بتن آلوده یا رطوبت می تواند منجر به کف سازی ناکارآمد و حتی مشکل ساز شود. بسیاری از مشکلات را می توان قبل از نصب حل کرد به شرطی که از آنها آگاه باشید.
 سازندگان کفپوش و پیمانکاران دارای گواهینامه می توانند ترتیبی دهند که کف های فرعی شما قبل از نصب آزمایش شوند تا از موفقیت کفپوش های آنتی استاتیک اطمینان حاصل کنند.
مهم است که درک کاملی از الزامات نگهداری و هزینه های تعمیر بالقوه کفپوش های آنتی استاتیک داشته باشید. کفپوش های آنتی استاتیک اپوکسی را نمی توان روکش کرد زیرا این کار باعث عایق شدن کف از نقاط ارت می شود، بنابراین ابتدا باید اپوکسی را به زیرلایه برگردانید و نوارهای مسی جدیدی برای ارت و زمین مجدد نصب کنید. سپس پوشش اپوکسی جدید 7 روز دیگر قبل از اینکه اپوکسی به طور کامل خشک شود نصب می شود.


 کفپوش آنتی استاتیک

انتخاب پیمانکار

در پایان صرف نظر از اینکه کدام کفپوش آنتی استاتیک را انتخاب می کنید، نصب حرفه ای و آگاهانه تفاوت زیادی در موفقیت و طول عمر کف شما ایجاد می کند.
 مهم است که یک پیمانکار را بر اساس تجربه و قابلیت اطمینان آنها انتخاب کنید نه به دلیل قیمت پایین آنها. شرکت‌ آریا سطح‌ تهران از پایه‌گذاران سیستم کفپوش‌های اپوکسی، پلی‌یورتان، لاینینگ و تایلینگ ضد اسید از دهه هفتاد شمسی در سطح کشور بوده که شامل اجرای 330 پروژه ملی و همچنین 1250 پروژه صنعتی و 11 پروژه در سایر کشورها می‌شود. تیم‌های مهندسی اجرایی این شرکت در قالب طراحی، تامین متریال و اجرای پروژه با استانداردهای بین‌المللی از نقاط قوت این مجموعه به شمار می‌رود. جهت دستیابی به اطلاعات بیشتر و مشاوره و همکاری می‌توانید با متخصصان ما در بخش فنی و پروژه تماس بگیرید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28533
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید