امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

کراتین کردن مو | مراقبت های بعد از کراتین


1401/07/27
کد خبر : 26964
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 19 نفر

منظور از کراتین کردن مو چیست و چگونه انجام میشود؟

به طور کلی کراتین پروتئین اصلی موجود در پوست، مو و ناخن است که باعث حفاظت و عدم شکنندگی آنها می شود و به همین دلیل باعث شادابی و درخشندگی مو می شود. کراتین کردن مو به روش های برزیلی و احیایی تقسیم می شود که برای ترمیم موهای زنان و مردان به کار می رود. در حقیقت کراتینه مو برای ترمیم موی آسیب دیده و زبر به کار میرود که امروزه در ارایشگاه های مدرن انجام میشوند. کراتین به صورت مصنوعی و با مواد شیمیایی ساخته و برای ترمیم مو به کار گرفته می شود. اما این روش دائمی نیست و بعد از گذشت چند ماه، شفافیت و صافی خود را از دست داده و مجدد نیاز به ترمیم خواهد داشت.

کراتین کردن مو چگونه صورت میگیرد؟

ابتدا موها با شامپوی مخصوصی به خوبی، شستشو داده می شوند. سپس بعد از خشکی کم، که درصدی رطوبت بر روی موها باقی بماند، متخصص کراتینه، موها را تقسیم بندی کرده و با قلم مو به مواد کراتینه آغشته میکند. در این مرحله 20 دقیقه تا نیم ساعت صبر کرده تا مواد اثر نماید. در اتمام کار بعد از انجام این مراحل با اتو موی سرامیکی موها را به خوبی اتو کشی میکنند.

کراتینه های مو به چند صورت میباشند؟

کراتین کردن مو انواع مختلفی دارد که  توصیه میکنیم قبل از انجام آن، ابتدا درباره انواع روش‌های کراتینه کردن مو تحقیق کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را برای موهای خود داشته باشید. در ادامه به معرفی روش های ان میپردازیم:

۱. کراتینه برزیلی

کراتینه موی برزیلی برای کسانی مناسب است که موهای خیلی فر دارند و به رطوبت نیز، بسیار حساس هستند. کراتینه برزیلی وز مو را از بین برده و موها را صاف می‌کند در حالی که حجم موها را نیز حفظ می‌کند. روش کراتینه برزیلی به این صورت است که مواد کراتینه مو را روی مو می‌گذارند، سپس با یک برس گرد فلزی و سشوار موها را خشک کرده و در نهایت توسط اتوی موی حرفه ای، موها را صاف می‌کنند. همچنین ماندگاری کراتینه برزیلی، بین۳ تا ۶ ماه می‌باشد.

۲. کراتینه احیایی

کراتینه احیایی، مناسب برای افرادی است که فر موهایشان را دوست دارند ولی  نمی توانند موهایشان را طوری که دوست دارند حالت بدهند. در این حالت این نوع کراتین وز موها را از بین می‌برد و باعث میشود فر موهایتان زیباتر دیده شود. در ادامه باید گفت کراتینه احیایی برای کسانی که موی مجعد دارند بسیار مناسب است و فرمالدهید آزاد نمی‌کند. در این روش آرایشگر، موی شما را از ریشه تا نوک، با مواد کراتینه مو می‌پوشاند. سپس توسط سشوار و یک اتوی موی سرامیکی موها را صاف می‌کنند. بعد از این پروسه موهای شما تا حدود دو ماه قابل کنترل است.

ابرسانی به موها با کراتین کردن مو

 کراتین کردن مو


کراتین نوعی پروتین، که در مو وجود دارد که صافی و درخشش مو را به وجود می آورد. کراتین تا زمانی که موهای شما طبیعی بوده و از رنگ و مواد شیمیایی استفاده نکرده باشید در موهایتان وجود دارد. کراتین کردن مو معمولا شامل یکسری ترکیبات گیاهی و طبیعی است که با خاصیت آبرسانی به موها موجب حفظ رطوبت مو و جلوگیری از عوارض ناشی از خشکی مو می گردد.

برای مراقبت بعداز کراتینه کردن مو چه کنیم؟

۱‌‌. کاهش شستشوی مداوم

تا جایی که ممکن است شستشوی موها را کاهش دهید. چون شستشوی مداوم موها عمر کراتینه را کم می‌کند.

۲. جلوگیری از بستن کش و گیره

تا سه روز بعد از انجام کراتینه از بستن موها با کش سر، گیره و هر نوع گل ‌سری خودداری کنید. چون یک ماده خارجی روی موهایتان قرار گرفته و در صورت بستن با کش، ممکن است مو دچار شکستگی شده و حالتدار شود.

۳. نوک گیری موها

اگر پس از مدتی در قسمت انتهایی موها مشاهده کردید که تارهای مو دو شاخه شدند، حدود یک سانتی‌متر از انتهای ساقه مو را کوتاه کنید.

۴. مراقبت از مو کراتینه شده با استفاده از کاور در هنگام شب

بهتر است در هنگام شب موهای خود را به آرامی ببندید یا درون کاور نرمی قرار دهید تا موها زیر بالش نمانده و کشیده نشوند.

۵. مراقبت از موهای کراتینه شده بعد از خواب

اگر پس از بیدار شدن از خواب موی شما خم شد میتوانید با یک اتو یا سشوارموهای خود را صاف کنید. توجه داشته باشید تا 72 ساعت بعد از کراتینه کردن موهایتان را خیس نکنید و اگر موهای شما خیس شد آنها را فورا با سشوار خشک نمایید.

۶. استفاده از شامپو ها و ماسک های حاوی کراتین

 کراتین کردن مو


با گذشت ۷۲ ساعت بعد از کراتینه کردن مو لازم است برای شستن موها از شامپوهای بدون سولفات و مخصوص موهای کراتینه استفاده کنید. همچنین بعد از شستن مو حتما از ماسک مو و نرم کننده های حاوی کراتین استفاده کنید تا نرمی و لطافت موهایتان حفظ شود . محصولات مراقبت از مو ترزمه به دلیل فرمولاسیون بسیار قوی و تخصصی در ساخت، و بدون استفاده از ترکیب سولفات در موادش، بهترین انتخاب برای موهای کراتین شده می باشد. خرید آنلاین انواع شامپوهای بدون سولفات مخصوص موهای کراتین شده، خرید انواع ماسک مو کراتینه ترزمه و خرید شامپو ترزمه به همراه ضمانت اصالت کالا در فروشگاه اینترنتی آسوکالا امکان پذیر است.

۷. شنا نروید!

آب استخر به دلیل كلر موجود در آن اثر كراتين موها را از بين مي برد.

۸. استفاده نکردن از مواد شیمیایی مانند رنگ و دکلره

مواد شیمیایی اصولا زیان اور هستند، اگر شما مدتی بعد از کراتین کردن موی خود بخواهید موهایتان را رنگ و یا دکلره کنید، کراتینه موی خود را از دست میدهید و در نتیجه موهایی خشک و وز خواهید داشت.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26964
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید