امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

کدام شیوه خرید غذا بهتر است؟


1401/07/27
کد خبر : 28374
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 14 نفر

در سال ‌های اخیر با تغییر سبک زندگی مردم، رفع نیازهای مختلف نیز شاهد تغییراتی بوده است. تهیه و سفارش غذا یکی از همان جنبه های زندگی انسان است که تحت تأثیر پیشرفت تکنولوژی متحول شده است. به نحوی که مردم خرید غذا را به درست کردن آن ترجیح می دهند. اما در شهرهای مختلفی هنوز هم مردم به خاطر لذت بردن از غذا درست کردن و تأکید بر سنت های گذشتگان، به ندرت به ثبت سفارش غذای با کیفیت از رستوران ها روی می‌ آورند. در ادامه توضیح می دهیم که کدام شیوه برای تهیه کردن غذا بهتر است.

خرید آنلاین غذا

سفارش غذای آنلاین


 
مردمی که در کلان شهرها و بسیاری از شهرهای ایران زندگی می کنند امکان سفارش آنلاین فست فود و سایر غذاها از رستوران ها را دارند. خرید آنلاین غذا اسنپ سرویس اینترنتی نام آشنایی برای سفارش غذا محسوب می شود که در دهه گذشته به کاربران زیادی خدمت رسانی کرده است. مردم شاید در ابتدا به سختی استفاده از سفارش غذا اسنپ فود را امتحان کردند. اما به مرور مزایای مختلف سفارش غذای انلاین توجه بسیاری را به خود جلب کرد.
مزایای ثبت و ارسال سفارش غذا به صورت آنلاین به گونه ای میان مردم طرفدار پیدا کرد که سامانه های هوشمند متنوعی به ارائه این سرویس دست زدند. اگر هنوز هم به طور کامل به مزایای ثبت سفارش غذا به صورت اینترنتی اطمینان ندارید بهتر است مزایای آن را با هم بررسی کنیم.

مزایای سفارش غذای آنلاین

اگر می خواهید خرید غذا به صورت اینترنتی را انتخاب کنید و همچنان مردد هستید، لازم است مزایای آن را نگاهی بیندازید.

سفارش آنلاین غذا در تمام شبانه روز

سامانه هایی مانند اسنپ با تعداد بسیاری رستوران و فست فود قرارداد بسته است. همین موضوع باعث شده است که انواع غذای ایرانی، بین المللی و فست فود قابل تهیه باشد. مهم تر آنکه این سامانه ها در تمام طول شبانه روز سرویس می دهند. بنابراین کاربران هر زمانی که احساس گرسنگی کردند و تصمیم گرفتند غذا سفارش دهند می توانند از این سرویس استفاده کنند.
کافی است گوشی هوشمند را به اینترنت متصل کرده و وارد اپلیکیشن مورد نظر شوند. با جستجوی غذای مورد نظر که می تواند صبحانه، ناهار و شام باشد سفارش غذای با کیفیت مورد نظر خود را در کوتاه ترین زمان انجام دهند. علاوه بر وعده های اصلی کاربران می توانند در هر ساعتی که مایل هستند با سفارش انلاین سالاد یا خوراکی هایی مانند قارچ سوخاری و سیب زمینی سرخ کرده یک سالاد سفارش داده و تحویل بگیرند.

بررسی جزئیات منوی هر رستوران

کاربران هنگامی که تصمیم به سفارش انلاین غذا اسنپ فود می گیرند، می توانند نام رستوران را جستجو کرده و منوی آنها را به طور کامل بررسی کنند. بنابراین می توان تصاویر و مواد اولیه هر غذا را به طور کامل مشاهده کرده و سپس خرید غذا به صورت آنلاین را انجام داد.

شیوه های متنوع پرداخت

با ثبت انلاین غذا از رستوران این امکان وجود دارد که هزینه نهایی که به طور دقیق و شفاف تعیین شده است را به سه صورت پرداخت کنید. برای مثال اسنپ این امکان را برای مشتریان فراهم کرده که به صورت حضوری، اعتباری و آنلاین هزینه سفارش خود را پرداخت کنند.
این در حالی است که کاربران می توانند با انواع کد تخفیف هزینه کمتری را بعد از تأیید اپلیکیشن پرداخت کنند. گفتنی است که ثبت سفارش آنلاین غذا از رستوران هزینه رفت و آمد برای خرید حضوری را حذف می کند. در ضمن کاربران می توانند همزمان منوی رستوران های مختلف را بررسی کرده و گزینه مقرون به صرفه تر را انتخاب کنند.

پشتیبانی آنلاین

مزیت دیگری که ثبت سفارش غذا به صورت آنلاین دارد، استفاده از خدمات تیم پشتیبانی است. شما در صورتی که درباره هر کدام از خدمات اپلیکیشن از بررسی منوی رستوران ها گرفته تا دریافت دیرهنگام غذا و پرداخت هزینه مشکل داشتید، می توانید با پشتیبانی در میان بگذارید. تیم پشتیبانی شما را راهنمایی کرده و در ضمن شکایات شما را دریافت و ثبت می کند. این مزیت مهم باعث بهره مندی از خدمات بهتر سامانه های آنلاین خرید غذا می شود.

خرید غذا به روش سنتی

ثبت آنلاین غذا از رستوران سرویسی است که در دهه گذشته شکل گرفت و استفاده شد. اما پیش از آن یکی از وظایف مسئول آشپزی در خانواده صرف وقت برای تهیه غذاهای سنتی ایرانی مانند انواع خورش ها، خوراک ها و سوپ بود. بسیاری از مردم در شهرهایی زندگی می کنند که هنوز سرویس سفارش غذا اینترنتی شکل نگرفته است. بنابراین برای تهیه غذا باید همچون گذشته وقت بگذارند. هرچند دیگر نیاز نیست فقط غذاهای سنتی را درست کنند. کافی است در سایت های مختلف و شبکه های اجتماعی سر بزنند و غذاهای رستورانی و فست فودی را تهیه کنند.

مزایا و معایب شیوه قدیمی تهیه غذا

تهیه غذا به شیوه سنتی مزایا و معایب خود را دارد. شخصی که به عنوان آشپز تصمیم می گیرد غذا درست کند، ممکن است با لذت و آرامش وقت خود را صرف چنین کاری کند. در ضمن تهیه غذا به شیوه قدیمی و بی نیازی از خرید غذا به صورت حضوری از رستوران ها می تواند شیوه صرف هزینه و زمان را تغییر دهد. در ضمن، آشپز با توجه به سلیقه خود و سایر اعضای خانواده یا دوستان غذا را درست می کند. در نتیجه وضعیت سلامتی افراد مختلف در نظر گرفته می شود.
این تمام داستان نیست. درست کردن غذا به شیوه قدیمی ممکن است کاری زمان بر و کلافه کننده باشد. بنابراین فرد بیشتر از اینکه خوشحال باشد، ناراحت و خسته است. اگر آشپز مهارت کافی هم نداشته باشد، غذای نهایی مطبوع دیگران نخواهد بود. علاوه بر این شستشوی ظروف هم دردسر خود را دارد. اما اگر راه سفارش آنلاین غذا یکی از گزینه ها باشد، چه مزایا و معایبی دارد؟





لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28374
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید