امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

کاغذ سینگل چیست؟ مروری بر ویژگی‌های یک سینگل خوب


1401/07/27
کد خبر : 28251
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 14 نفر

برای این که بدانید، کاغذ سینگل چیست، باید موضوعات مهمی را در نظر بگیرید و ویژگی‌های انواع مختلف آن را مورد بررسی قرار دهید. از آنجایی که استفاده از یک کاغذ سینگل مرغوب، خوب و کاربردی از اساسی موفقیت در صنایع مختلف است، لام است که بتوان نسبت به ویژگی‌های مهم آن واقف شد تا در حین خریداری کردن، تجربه‌ای لذت‌بخش و موفق را به یادگار ببرید.

بسیاری از افرادی که در صنعت جعبه‌سازی با مقواسازی فعالیت می‌کنند، نسبت به خرید انواع مرغوب کاغذهای سینگل حساسیت خاصی دارند؛ از طرفی به دلیل این که این مقواها در کیفیت‌های مختلفی روانه بازار می‌شوند باید هوشمندانه عمل کرد و با در نظر گرفتن همه خصوصیاتی که یک کاغذ سینگل خوب دارد، به سراغ مراحل خرید آن رفت. در این مطلب قرار است که به مرور پاسخ‌های سؤال اساسی «کاغذ سینگل چیست» بپردازیم و ویژگی‌های یک کاغذ سینگل خوب را مورد بررسی قرار دهیم. در انتهای این مطلب با نحوه خرید بهترین نوع کاغذ سینگل موجود در بازار هم آشنا خواهید شد تا هیچ دغدغه‌ای در مورد خرید این نوع از مقواها نداشته باشید.

کاغذ سینگل چیست؟

ورق یا کاغذ سینگل که از آن با عنوان ورق سینگل فیس (Single Face Paper) هم یاد می‌شود، از انواع مقواهای موجود در بازار است که به صورت اختصاصی در صنایع مقواسازی و جعبه‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بعضی از صنایع دیگر هم از آن استفاده می‌کنند. به صورت کلی، دو نوع مختلف از این مقواها در بازار وجود دارد که به صورت رولی و برگه‌ای قابل خریداری هستند. همه افرادی که در صنایع مختلف فعالیت می‌کنند و به کاغذ سینگل نباز دارند، با توجه به نیاز خود رول‌ها یا برگه‌های متعدد از این مقوا را خریداری می‌کنند. اما موضوع مهمی که در این میان وجود دارد و ممکن است که سؤال اساسی خود شما هم باشد، این است که برای خریدن یک رول یا برگه کاغذ سینگل باید چه ویژگی‌هایی را مد نظر داشت؟

برای این که بخواهیم در بحث «کاغذ سینگل چیست» بیشتر ورود کنیم، نیاز است که چند نکته مهم را در مورد این مقواها در نظر داشته باشید. برای کسب اطلاعات لازم در مورد این دسته از مقواهای موجود در بازار لازم است بدانید که کاغذ سینگل یا مقوای سینگل فیس، کاغذی شبیه به مقوا محسوب می‌شود که از یک ورق موج‌دار تشکیل شده است. برای ساختن این نوع مقوا به جای 2 رویه صاف از یک روبه صاف استفاده می‌شود و اگر به ظاهر آن دقت کنید، متوجه ساختار برجسته و مقوایی شکل آن خواهید شد.

در حالت کلی، مقواهایی که برای ساختن انواع کارتن استفاده می‌شوند، از 2 ورق با رویه‌های صاف تشکیل شده‌اند؛ این ویژگی‌های در ورق سینگل متفاوت است و ساختار این مقوای باکیفیت از دو رویه برخوردار شده است. رویه موج‌دار ورق سینگل، باعث شده است که بسیاری از صنایع مختلف از جمله فست‌فودی‌ها، لوازم شکستنی‌فروشی‌ها و بسیاری دیگر از کسب‌وکارهای فعال در بازار از این نوع مقوا استفاده کنند. به دلیل همین ساختار ویژه است که کاغذهای سینگل به عنوان یکی از مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین ورق‌های مقوایی موجدار در بازار شناخته می‌شوند.

بهترین روش برای خرید کاغذ سینگل چیست؟

مهم‌ترین گام برای این که بتوانید از ورق‌های مقوایی سینگل فیس بهره‌مند شوید این است که در ابتدا حجم مقوایی که نیاز دارید را مد نظر داشته باشید. برای مثال همان‌طور که اشاره کردیم، در ابتدا باید مشخص کنید که نوع رولی یا برگه‌ای ورق سینگل را می‌خواهید بخرید؛ چرا که هرکدام از این اندازه‌ها قیمت و ویژگی‌های خودشان را دارند. در ادامه، لازم است که با تکیه بر یک فروشگاه معتبر و مطمئن، برای خرید کاغذ سینگل اقدام کنید و از خدمات ویژه آن برخوردار شوید. از آن جایی که انتخاب یک فروشگاه معتبر، تأثیر بسیار زیادی بر مرغوبیت و کیفیت مقوای سینگل دارد، نیاز است که در انتخاب این فروشگاه نهایت دقت را داشته باشید.

بسیاری از افراد بدون توجه به انتخاب نوع فروشگاهی که قرار است، کاغذ سینگل را از آن خریداری کنند، به سراغ برندهای متفرقه می‌روند و مقواهای بی‌کیفیت را خریداری می‌کنند. به این نکته مهم توجه داشته باشید که انتخاب ورق سینگل مرغوب و باکیفیت و خریداری کردن آن، حق شماست و شما باید با استفاده از یک مقوای باکیفیت، حس خوبی را به مشتریان خود منتقل کنید؛ بنابراین لازم است که پیس از هر چیزی، فروشگاه معتبر و مناسب را شناسایی کنید و سپس از طریق آن، هر مقدار رول یا برگه کاغذ سینگل را که می‌خواهید، سفارش دهید.

ویژگی‌های یک کاغذ سینگل خوب

از آنجایی که ورق‌های سینگل برای صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، نیاز است که نسبت به ویژگی‌های آن، اطلاعات کافی را کسب کنید. برای مثال اگر قرار است که از ورق‌های سینگل برای ساختن جعبه‌های پیتزا استفاده کنید، باید دانید که یک ورق سینگل خوب چه ویژگی‌هایی برای جعبه پیتزا خواهد داشت. به طور کلی، یک ورق سینگل خوب باید با محیط زیست سازگار باشد و قابلیت بازیافت را برای کارخانه‌های بازیافت مهیا کند.

همچنین، بهتر است که بدانید، ورق‌های سینگل کمترین فضای ممکن را در انبار اشغال می‌کنند و می‌توان تعداد بسیار زیادی از آنها را در یک مکان امن نگهداری کرد. از آنجایی که بسیاری از کسب‌وکارها مثل فست‌فودی‌ها برای سرو کردن غذای گرم از این نوع مقوا استفاده می‌کنند، باید به ویژگی‌های دیگری هم توجه شود. برای مثال، یک کاغذ سینگل خوب به هیچ عنوان ساختار خود در مواجه با غذاهای گرم از دست نمی‌دهد؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت که این مقوا از خمیر شدن کف پیتزا جلوگیری خواهد کرد. اگر بخواهیم به ویژگی‌های مهم یک کاغذ سینگل خوب اشاره کنیم، نباید موارد زیر را از یاد ببریم:

  • عدم آسیب‌رسانی به محیط زیست
  • قابلیت بازیافت آسان و تبدیل به مواد کاغذی دیگر
  • جلوگیری از خمیر شدن مواد غذایی گرم
  • حفظ دمای نوشیدنی‌های گرم و سرد
  • عدم بروز مواد شیمیایی به درون غذاها و یا نوشیدنی‌ها
  • دارای وزن بسیار کم برای جلوگیری از اشغال فضای بیشتر
  • دارای ساختار مناسب برای ایجاد برش به حالت‌های مختلف
  • بهترین گزینه برای نگهداری بسته‌های ارزشمند
  • جلوگیری از نفوذ ضربه و ضربات مختلف

مهم‌ترین پارامتر در قیمت‌گذاری کاغذ سینگل چیست؟

حالا که با انواع ویژگی‌های یک ورق سینگل خوب آشنا شده‌اید و با تعریف جامع و استاندار آن هم آشنایی دارد، لازم است که بدانید، نحوه قیمت‌گذاری این ورق مقوایی چگونه است. بدیهی است که تهیه متریال و مواد اولیه هر کالایی از جمله مهم‌ترین پارامترهای قیمت‌گذاری آن محسوب می‌شود؛ ورق سینگل هم از این قاعده مستثنی نیست و باید در وهله اول همین پارامتر را برای نحوه قیمت‌گذاری آن در نظر داشته باشیم. اما آنچه که می‌تواند بر قیمت‌گذاری عمومی این کالا تأثیر مستقیم بگذارد، برآیند چند پارامتر مهم دیگر هم است که نباید از تأثیر آنها غافل شد. در این بخش از مطلب قرار است که به این ویژگی‌ها بپردازیم.

مقوای سینگل عموماً با توجه به تیراژ، جنس ورق و وزن آن قیمت‌گذاری می‌شود. البته ناگفته نماند که به دلیل نوسان قیمت این نوع مقوا که انواع آن در قالب رول و ورق در بازار موجود هستند، باید دائماً نسبت به قیمت آن مطلع بود. البته این نکته مهم را در نظر داشته باشید که ما می‌توانید با در نظر گرفتن یک سایت و مجموعه فروش معتبر و کاربلد، قیمت‌های دقیق رول و برگه‌های ورق سینگل را در نظر داشته باشید تا در بهترین موقع برای خریداری کردن آن اقدام کنید.

موارد استفاده از ورق سینگل چیست؟

مقوای سینگل فیس معمولاً از 2 لایه کاغذ با آستر بیرونی و فلوت تشکیل شده است و به صورت رول به فروش می‎رسد؛ بسیار یا کسب‌وکارهایی که از این مقوا برای صنایع خود استفاده می‌کنند، روی همین ساختار ویژه آن حساب باز کرده‌اند و با استفاده از آن، جعبه‌های مقوایی مورد نظر خود را می‌سازند. از مقوای سینگل یا کاغذ سینگل فیس معمولاً برای بسته‌بندی‌های داخلی و بیشتر کسب‌وکارها از این مقوا برای جداسازی و محافظت کردن از محصولات و مواد غذایی استفاده می‌کنند. برای این که درک بهتری از کاربرد این نوع مقواها داشته باشید، بهتر است که موارد زیر را در نظر بگیرد؛ همه این موارد از بیشترین مواردی هستند که با استفاده از خصوصیات ورق سینگل ساخته می‌شوند:

  • کارتن بسته‌بندی آجیل
  • مقواهای بسته‌بندی میوه‌های خشک برای نگهداری هرچه بهتر
  • مورد استفاده برای بسته‌بندی چای
  • مورد استفاده برای بسته‌بندی انواع خشکبار
  • مورد استفاده برای کارتن بسته‌بندی زرشک
  • مناسب برای بسته‌بندی خرما و کارتن‌های بزرگ آن
  • مورد استفاده برای کارتن بسته‌بندی انواع حبوبات
  • مورد استفاده برای بسته‌بندی شکلات
  • کارت‌های بسته‌بندی انواع قارچ فله‌ای
  • بسته‌بندی کشمش
  • مناسب برای بسته‌بندی انواع کیک و کلوچه برای جلوگیری از بروز رطوبت و ضربه
  • مناسب برای بسته‌بندی و کارتن کالاهای حساس مثل چینی
  • کارتن بسته‌بندی ساعت
  • جعبه مواد غذایی فست‌فود
  • مناسب برای جعبه‌های پیتزا

جهت کسب راهنمایی و مشاوره در خصوص تهیه و خرید انواع کاغذ سینگل در ابعاد و طرح های مختلف می توانید از مشاورین و کارشناسان فروش بایدا byeda.ir کمک بکیرید. شرکت طبیعت سلولز سبز ماندگار، زیر مجموعه کاغذ پارس با نام تجاری «بایدا»، در سال 1399 با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا و در راستای حفظ محیط زیست و جلوگیری از قطع درختان، به تولید انواع کاغذ و ظروف کاغذی، استروک، رول کف، کاغذ گلاسه، لیوان کاغذی و... با استفاده از خمیر ویرجین پرداخته است.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28251
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید