امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

کاربرد کمپرسور در مشاغل مختلف برای افزایش راندمان کاری


1401/07/27
کد خبر : 25805
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 24 نفر

کاربرد کمپرسور‌ها در مشاغل مختلف را نمی‌توان کتمان کرد. پمپ بادها در حال حاضر مهم‌ترین تجهیزاتی هستند که کسب و کار‌های صنعتی حتی برخی از مشاغل غیر صنعتی به آن نیاز دارند. پمپ باد پیستونی، پمپ باد صنعتی، پمپ باد اسکرو، کمپرسور دندان پزشکی و... از جمله پمپ بادهای پرکاربرد در مشاغل مختلف هستند که با توجه به ویژگی و مزیت‌های منحصر به فردشان می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در کیفیت کار‌ها داشته باشند.

 

خرید کمپرسور ایرانی از سایت معتبر ایران پمپ


برخی از فروشگاه‌های کمپرسور هوا به دلیل نداشتن خط تولید، مجبورند که برند‌های مختلف خارجی را در فروشگاه خود برای فروش قرار دهند. از این رو این فروشگاه‌ها معمولا خدمات پس از فروش ندارند و مشتری در صورت خرابی دستگاه مجبور به تعویض آن می‌شود. اما برخی از فروشگاه‌ها نیز مانند فروشگاه ایران پمپ و ایران کمپرسور، دارای خط تولید انواع و اقسام کمپرسور هوا هستند و از این رو نیاز‌های مشتریان خود را با تولید کمپرسور ایرانی به طور کامل برطرف می‌کنند. از طرفی ایران پمپ در شهر‌های مختلف کشور دارای نمایندگی‌های مختلف است و بدین جهت اگر مشکلی برای دستگاه به وجود آمده باشد می‌‌توانید با مراجعه به این مراکز مشکل دستگاه را برطرف کنید. به طور کلی می‌توان گفت که ایران پمپ به تولید کمپرسور ایرانی بدون صدا و بدون روغن معروف است. در سایت این فروشگاه انواع مدل‌های پمپ بادهای اویل فری بدون صدا وجود دارد که می‌توانید با ورود به سایت و مقایسه‌ کردن آن ها بهترین مدل را برای خود خریداری کنید.

ابتدا با کاربرد کمپرسور ها آشنا شوید سپس اقدام به خرید کنید


امروزه موفقیت و توسعه کسب وکار‌های صنعتی بیش از هر چیزی به تجهیزات مدرن و پیشرفته بستگی دارد؛ با استفاده از این تجهیزات و لوازم پیشرفته می‌توان تا حد بسیار زیادی تولید را افزایش داد. با توجه به این توضیحات باید گفت که کمپرسور هوا یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین  این دستگاه‌ها است که باید از آن برای افزایش دادن سرعت کار‌ها و همچنین کاهش فعالیت نیروی انسانی استفاده کرد. هر کدام از پمپ بادها کاربرد خاص خود را دارند و به همین دلیل باید قبل از خرید، با کاربرد کمپرسور به طور کامل آشنا شوید تا با توجه به کسب و کار خود و ویژگی‌های پمپ ‌های باد، انتخاب درست و منطقی داشته باشید. از جمله پرکاربردترین پمپ های باد را می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

•    کمپرسور دندانپزشکی
•    پمپ باد صنعتی
•    پمپ باد اسکرو

لازم به ذکر است که دستگاه‌های فوق مزیت و معایب خاص به خود را دارند و از این رو برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. ایران پمپ با توجه به داشتن تیم متخصص و خبره این مدل‌های کمپرسور هوا را نیز تولید می‌کند و آن‌ها را با عنوان کمپرسور ایرانی به فروش می‌رساند. محصولات ایران پمپ از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های موجود در بازار هستند که نیاز مشتریان در تولید آن‌ها بسیار نقش داشته و از این رو کاربرد کمپرسورهای این فروشگاه‌ها از سایر دستگاه‌ها موجود در بازار بیشتر است.

کاربرد کمپرسور‌ اسکرو در چه مشاغلی بیشتر است؟


یکی از پرکاربردترین کمپرسورها در صنایع مختلف، کمپرسور اسکرو می باشد. این پمپ باد با توجه به ویژگی و خصوصیات منحصر به فردی که دارد، اکثرا برای کسب و کار‌های صنعتی مورد استفاد قرار می‌گیرد و در مشاغل غیر صنعتی کمتر از این دستگاه استفاده می‌کنند.

 

از بارزترین مزیت‌های پمپ‌های باداسکرو می‌توان به تولید هوای زیاد با تراکم بسیار کم اشاره کرد که این موضوع در تولید هوای فشرده باکیفیت بسیار زیاد، تاثیر گذار است. این کمپرسور در دو مدل در بازار وجود دارد که عبارت‌انداز: یک پیچه و دو پیچه. می‌توان گفت که کاربرد کمپرسور دوپیچه از یک پیچه بیشتر است و از این رو بیشتر در صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته برخی از مشاغل کوچک صنعتی که نیاز به هوای فشرده زیادی ندارند از دستگاه‌های اسکرو یک پیچه استفاده می‌کنند. به طور کلی باید گفت که کمپرسور دو پیچه هوا فشرده‌ی بیشتری به نسبت مدل یک پیچه تولید می‌کند و همچنین در این دستگاه، هوا بیشتر متراکم می‌شود.

آشنایی با کاربرد کمپرسور صنعتی


پمپ باد صنعتی کمپرسوری است که با استفاده از موتور الکتریکی، دیزلی و یا بنزینی هوا را با کیفیت بالا متراکم می‌کند. کاربرد کمپرسور صنعتی بسیار گسترده است و از آن می توان در کسب و کار‌های مختلف استفاده کرد. از ویژگی‌های کمپرسور‌های صنعتی ذخیره سازی مقدار زیاد هوای فشرده است؛ این دستگاه هنگامی که حجم مخزن را به طور کامل پر کند خاموش می‌شود و پس از خالی شدن مخزن مجددا شروع به کار می‌کند از این رو با استفاده از آن می‌توانید در تمام ساعات شبانه روز هوای فشرده لازم و کافی را در اختیار داشته باشید.
پمپ باد صنعتی در مدل و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود که هر کدام از آن‌ها برای مشاغل مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله کاربرد کمپرسور هوا صنعتی می‌توان به استفاده از آن در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی اشاره کرد. در مقیاس‌های کوچک‌تر این دستگاه در تعمیرگاه‌های خودرو استفاده می‌شود و همچنین از دیگر کاربرد‌های آن، تعمیر کردن لوازم خانگی است. برخی از مشاغل که باید در طول روز وسایل سنگین مختلفی را جابه‌جا کرده از کمپرسور صنعتی استفاده می‌کنند. از دیگر کاربرد‌های آن‌ می‌توان به سیستم‌های برودتی و حرارتی اشاره کرد که در این سیستم‌ها برای افزایش یا کاهش فشار مورد استفاده قرار می‌گیرد.
پمپ باد صنعتی در دو نوع دینامیکی و جابه‌جایی مثبت در بازار وجود دارد که هر کدام از آ‌ن‌ها را می‌توان در مشاغل مختلف مشاهده کرد. از این رو در هنگام خرید کمپرسور صنعتی به نوع آن نیز حتما توجه کنید.

کمپرسور دندانپزشکی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟


مطب دندانپزشکی همواره باید  بدون آلودگی و آرام باشد. دندان پزشک‌ها از لوازم و تجهیزات مختلفی در مطب خود استفاده می‌کنند که از جمله‌ مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کمپرسور دندانپزشکی اشاره کرد. کاربرد کمپرسور در دندانپزشکی‌ها بسیار زیاد است و از آن‌‌ها برای راه اندازی بسیاری از دستگاه‌ها استفاده می‌کنند.  این  پمپ های باد باید دارای ویژگی‌های مختلفی باشند تا بتوان از آن‌ها در محیط آرام و بهداشتی مطب‌ها استفاده کرد.

 

کمپرسور دندانپزشکی باید کاملا بودن صدا و لرزش باشد تا مزاحمتی را برای همسایگان و بیماران به وجود نیاورد و همچنین تمرکز پزشک را نیز بر هم نزند. دیگر ویژگی که باید کمپرسور دندانپزشکی داشته باشد این است که آلودگی برای محیط به وجود نیاورد. از این رو این نوع پمپ های باد، اویل فری هستند تا میزان تولید آلودگی آن‌ها به صفر میل کند.

برای آشنایی بیشتر در مورد بهترین مدل کمپرسور موجود در فروشگاه ایران پمپ و استفاده از آن‌ها می‌توانید به وب سایت فروشگاه به آدرس (http://iranpump.com/)   مراجعه کرده و با کارشناسان و مشاوران با تجربه ما تماس بگیرید.


گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/25805
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید