امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

کاربرد و خرید اره پرفیل بر


1401/07/27
کد خبر : 27742
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 16 نفر

این محتوا توسط گروه سئو سایت سئو نبض تدوین گشته است.

کاربرد و خرید اره پروفیل بر یک مبحث پیچیده است که در این مقاله به آن پرداخته ایم تا خریدی مطمئن را تجربه نمایید. کاربرد و خرید اره پروفیل بر یکی از اصولیست که هنگام خرید اره پروفیل بر باید به آن توجه کنید. در ادامه مقاله " کاربرد و خرید اره پروفیل بر " به بررسی اره پروفیل بر و کاربرد آن در صنایع مختلف و در انتهای این مقاله نکاتی مهم برای حفظ ایمنی ذک نموده ایم.

اره پروفیل بر چست؟

اره پروفیل بر، که به عنوان اره برش یا اره خرد کن نیز شناخته می شود ، یک اره مدور که نوعی ابزار برقیست هم میباشد است که معمولاً برای برش مواد سخت مانند فلزات، کاشی و بتن استفاده می شود. عمل برش توسط یک دیسک ساینده ، شبیه به یک صفحه برش نازک انجام می شود. از نظر فنی، اره پروفیل بر یک اره نیست، زیرا از لبه های منظم (دندانه) برای برش استفاده نمی کند. این اره ها در انواع مختلف رومیزی موجود هستند. در مدل های رومیزی که معمولاً برای برش کاشی و فلز استفاده می شود، چرخ برش و موتور بر روی یک بازوی چرخشی متصل به صفحه پایه ثابت نصب می شوند. اره های رومیزی غالباً برقی هستند و عموماً دارای یک گیره داخلی یا سایر ترتیبات گیره هستند اره های پروفیل بر معمولاً از تیغه های دیسک اصطکاکی مرکب برای برش سایشی فولاد استفاده می کنند. دیسک ها اقلام مصرفی هستند زیرا در طول برش فرسوده می شوند. دیسک های ساینده برای این اره ها معمولاً 14 اینچ (360 میلی متر) قطر و  2.8 میلی متر ضخامت دارند. اره های بزرگتر از تیغه هایی با قطر 410 میلی متر (16 اینچ) استفاده می کنند. دیسک ها برای فولاد و فولاد ضد زنگ در دسترس هستند. اره های پروفیل بر همچنین می توانند از تیغه های فوق ساینده یعنی الماس و نیترید بور مکعبی یا CBN استفاده کنند که بیشتر از مواد ساینده معمولی دوام می آورند و به عنوان ذرات خطرناک تولید و پراکنده نمی شوند. مواد فوق ساینده معمولاً هنگام برش بتن، آسفالت و کاشی استفاده می شوند. با این حال، آنها همچنین برای برش فلزات آهنی مناسب هستند. کاربرد و خرید اره پروفیل در ادامه مورد بررسب قرار خواهد گرفت.

اجزای اصلی اره پروفیل بر

 همانند هر ابزار دیگری، اره های پروفیل بر نیز از اجزای گوناگونی تشکیل شده اند. این اجزا سبب میشود تا مکانیزم کار با اره پروفیل بر به درستی صورت پذیرد. ابزاری که در تمامی دستگاه های برقی، شارژی و بادی مشترک است، موتور میباشد که بسته به نوع دستگاه انرژی الکتریکی را به انرژی حنبشی بدل میسازد تا دستگاه به کار خود ادامه دهد. در ادامه به اجزای اصلی یک اره پروفیل بر خواهیم پرداخت.
•    موتور: همانطور که پیشتر نیز ذکر شد اصلی ترین بخش موجود در یک دستگاه برقی، موتور آن است و پروفیل بر نیز از این قاعده مستثنی نیست. توان موتور و قدرت آنن رابطه ای مستقیم دارند و این بدین معناست که هنگام مطالعه کاربرد و خرید اره پروفیل بر باید به توان موتور توجه ویژه ای داشته باشید و آن را دقیقا مطابق با نیاز خود انتخاب نمایید. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که هرچه موتور قدرتمند تر باشد جای بیشتری را اشغال نموده و همچنین وزن بیشتری نیز دارد. اما در عوض توانایی بالایی در قطعه قطعه کردن و بریدن فلزاتی با قطر بالا دارد.
•    گیره: گیره را نیز جزو مهم ترین بخش های یک اره پروفیل بر برشمردیم چرا که یکی از کاربردی ترین اجزای موجود در یک پروفیل بر است. دقت در کار یکی از مهم ترین بخش هاست چرا که هیچکس دوست ندارد برش هایی نا منظم و غیر یکنواخت ایجاد کند چرا که تنها مصالح موجود بلا استفاده میشوند. گیره تیغه پروفیل بر را محکم نگاه میدارد و سبب حرکت درست تیغه بر اساس قدرت و توان موتو میشود.
•    تیغه: حال به بخش همواره متحرک این دستگاه رسیدیم. در واقع همان نقطه ای که به واسطه آن برش های سطحی و عمیق ایجاد میشوند. تیغه اره پروفیل بر برای برش فلزات بهینه شده است و میتوانید با توجه به نوع فلز و سختی و ضخامت آن، مناسب ترین تیغه را برای برش و ایجاد برش در فلز استفاده نمایید. هر مقدار تیغه انتخابی سخت تر و مقاوم تر باشد میتواند فلزات ضخیم تری را برش دهد.

کاربرد و خرید اره پروفیل بر

کاربرد و خرید اره پروفیل بر میتواند به کسب و کار شما کمک فراوانی نماید چگونه؟ کاربرد اصلی اره پروفیل بر برای برش فلزات است البته که میتوانیم با بهره گیری از اره پروفیل بر چوب و پروفیل را نیز برش دهیم البته که به تیغه های مخصوص به خود نیازمند اند. از دستگاه اره پروفیل بر میتوان در موارد مختلفی که نیاز به برش فلزات با قطر کم و زیاد داریم بهره بگیریم. اره پروفیل بر کاربرد های گسترده ای در صنایع گوناگونی همچون: صنعت خودرو سازی، صنعت راه سازی، صنعت ماشین آلات صنعتی و صنعت ساختمان سازی اشاره نمود.  یکی از نکاتی که هنگام استفاده از اره پروفیل بر باید حتما به آن توجه کنید. رعایت نکات ایمنیست.

نکات ایمنی پروفیل بر

 علاوه بر بررسی کاربرد و خرید اره پروفیل بر در این بخش به نکات ایمنی هنگام کار با اره پروفیل بر پرداخته ایم تا شما را از خطرات احتمالی آگاه سازیم. پس بخش انتهایی مقاله " کاربرد و خرید اره پروفیل بر " را نیز تا با دقت مطالعه نمایید تا از بروز اتفاقات نا خواسته جلوگیری به عمل آورید.
•    دستگاه را از نظر شل بودن یا نبودن بست ها بررسی کنید
•    مطمئن شوید که همه پیچ ها را تعویض و یا سفت کرده اید.
•    ماشه دریچه گاز، اینترلاک ماشه و سوئیچ استاپ را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می کنند.
•    محافظ چرخ را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی نصب شده است و هیچ گونه ترک یا آسیب دیگری ندارد.
•    هرگز محافظ تیغه دستگاه قطع کننده خود را تغییر ندهید.
•    تیغه یا چرخ الماس مورد استفاده را بررسی کنید.
•    مطمئن شوید که تیغه یا چرخ مناسب کاری است که انجام می دهید.
•    به دنبال موارد زیر باشید: قطعات از دست رفته، ترک در هسته تیغه، اشباع چرخ های ساینده.
•    مطمئن شوید که فلنج های تیغه شما در شرایط خوبی هستند و مطمئن شوید که تیغه به درستی روی اره نصب شده است
•    ممکن است یک جفت عینک ایمنی کافی به نظر برسد، اما برای محافظت از خود در برابر صدمات خطرناک اکیداً یک محافظ صورت توصیه می شود.
•    اگر سیستم جمع آوری گرد و غبار کارآمد نیست، باید از ماسکی برای پوشاندن بینی خود استفاده کنید.
•    قبل از نصب چرخ قطع، مطمئن شوید که هیچ ترک یا آسیبی وجود ندارد.
•    هرگز هیچ نیروی جانبی به چرخ جداکننده وارد نکنید. این می تواند منجر به شکستگی چرخ شود زیرا چرخ های جداکننده دارای سطح مقطع نسبتاً نازکی هستند.
•    می توانید جرقه های ایجاد شده در طول فرآیند برش را مشاهده کنید. برای جلوگیری از خطر آتش سوزی، مواد قابل اشتعال را از پروفیل بر ها دور نگه دارید.
•    شما نباید سعی کنید چوب، تخته سه لا، پلاستیک و غیره را با برش چرخ برش دهید زیرا می تواند باعث بارگیری چرخ شود و ممکن است منجر به شکستگی شود.
نتیجه گیری
مهم نیست که در صنعت ساختمان سازی فعالیت دارید و یا در صنعت خودرو، صنعت راه سازی و یا حتی صنایع ماشین آلات صنعتی فعالیت میکنید. در واقع در هر صنعتی که نیاز به برش آهن دارد میتوانید از کاربرد و خرید اره پروفیل بر استفاده نمایید. اما کاربرد و خرید اره پروفیل را تنها با مطالعه این مقاله نمیتوانید صورت دهید. شما میتوانید با کارشناسان ما در ابزارتوسن29 تماس بگیرید تا در رابطه با کاربرد و خرید اره پروفیل بر اطلاعاتی جامع به دست آورید. کاربرد و خرید اره پروفیل بر در صنایع گوناگون وجود دارد شما میتوانید با تماس با کارشناسان ما بهترین کاربرد و خرید اره پروفیل بر را تجربه کنید.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27742
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید