امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

کاربردهای جالب چسب ماستیک در درزگیری و آببندی


1401/07/27
کد خبر : 27123
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 21 نفر

درزگیری درب و پنجره در برابر نفوذ هوای سرد. درزگیری آکواریوم. درزگیری کاشی و سرامیک بخاطر از بین رفتن ملات بین کاشیها و پوشاندن حفره بین آنها. درزگیری سروس بهداشتی. درزگیری سد و استخر و سازه های آبی. درزگیری درب و پنجره در برابر نفوذ آب حاصل از بارش باران. این کار با ابزار و مصالح خاصی انجام می‌شود. یکی از ابزارهای درزگیری چسب ماستیک می‌باشد که امروز می‌خواهیم در رابطه با کاربردهای جذاب آن صحبت کنیم.

چسب ماستیک چیست؟

در واقع ماستیک ماده ای است که از صمغ درختی با همین نام بدست می‌آید. این درخت بیشتر در مناطق جنوبی مدیترانه به ویژه در یونان و ترکیه رشد می‌کند. نام علمی آن Pistacia lentiscus می‌باشد.
این ماده چسبناک و منعطف طی فرایندی تبدیل به محصولی با نام چسب درزگیر ماستیک می‌شود. می‌توان از آن برای آببندی و جلوگیری از نفوذ آب استفاده کرد.
چسبهای ماستیک دارای قابلیت چسبندگی بسیار بالا می‌باشند. همچنین در برابر خوردگی ناشی از مواد شیمیایی، نفوذ آب و مواد دیگر مقاوم‌اند. همچنین نسبت به تغییرات دمایی نیز مقاومت خوبی دارند.
چسبهای ماستیک انواع مختلفی دارد:
•    ماستیک پلی سولفاید
•    ماستیک پلی اورتان
•    ماستیک قیری سرد اجرا
•    ماستیک قیری گرم اجرا
•    ماستیک اپوکسی
•    ماستیک سیلیکونی

چسب ماستیک جی مکس GMAX

چسب ماستیک جی مکس GMAX یکی از برندهای بسیار پرفروش این نوع محصولات است. چسب ماستیک جی مکس GMAX  در واقع برندی است که مورد توجه افراد فعال در حوزه ساخت و ساز قرار گرفته است.
این محصول در جاهایی بکار می‌رود که لازم است درز بین دو بخش پر شود و در عین حال این پرشدگی باید کمی انعطاف هم داشته باشد و در برابر نفوذ هر چیزی مقاوم باشد.


درزگیری و آببندی

چسب ماستیک ملیکا

یک برند معروف موفق دیگر در حوزه ماستیکها چسب ماستیک ملیکا می‌باشد. این برند ایرانی توانسته کیفیت خوبی را ارائه دهد و مورد توجه افراد فعال در این‌‌ حوزه قرار بگیرد.
چسب ماستیک ملیکا در برابر مواد شیمیایی، آب و رطوبت بسیار مقاوم است.

کاربردهای جذاب ماستیک در درزگیری

خوب ببینیم چسب ماستیک را در کجاها و به چه شکلی میتوان استفاده کرد.

درزگیری کاشی و سرامیک با ماستیک

فاصله بین کاشی یا سرامیک که با ملات پر شده است بعد از مدتی ممکن است در اثر ساییدگی از بین برود حفره هایی ایجاد کند. این حفره ها هم از نظر ظاهری باعث زشت شدن محیط می‌شوند. و هم ممکن است از لابلای آنها آب به دیوار و کف نفوذ کند و ایجاد نم و رطوبت کند.
چسب ماستیک بهترین گزینه برای از بین بردن این درزها می‌باشد. ماستیک از نفوذ آب به پشت کاشی و سرامیک و دیوار و کف جلوگیری می‌کند.


 درزگیری و آببندی

چسب ماستیک و درزگیری شیروانی

گاهی شیروانی نیاز به تعمیر دارد چون ممکن است درزهای آن از هم باز شده باشند. قبل از شروع فصل بارش بخصوص در شهرهای شمالی که بارش زیاد است حتما باید این درزها گرفته شوند. زیرا باعث نفوذ آب و رطوبت به  سقف منزل می‌شوند.
چسب ماستیک می‌تواند این درزها را بچسباند. در مقابل نور آفتاب، بارش برف و باران، گردو خاک و تغییرات دما مقاومت کند و از آسیب به ساختمان شما جلوگیری نماید.

کاربرد چسب ماستیک در درزگیری درب و پنجره

چسبهای ماستیک در درزگیری درب و پنجره نیز بسیار کاربرد دارند. معمولا برای جداره داخلی پنجره که باز و بسته می‌شود از درزگیرهای رولی استفاده میشود. اما برای درزگیری محل اتصال درب و پنجره به دیوار ماستیک بهترین گرینه است.
به دلیل نشست ساختمان ونیز انبساط و انقباض درب و پنجره که از جنس فلز هستند ممکن است درزهایی بین پنجره با دیوار دور آن ایجاد شود. در این شرایط هوای سرد در زمستان و هوای گرم در تابستان وارد خانه میشود. همچنین گردوخاک و آب باران نیز می‌تواند به داخل نفوذ کند.

کاربرد چسب ماستیک به جای قیر

نوعی از چسبهای ماستیک وجود دارند که به آن قیری می‌گویند. ماستیک قیری گرم اجرا و سرد اجرا دو نوع از این محصولات هستند. ماستیک قیری سرداجرا نوعی درزگیر الاستیک است. این محصول به صورت طبیعی خشک می‌شود و بعد از خشک شدن بسیار مقاوم در برابر شرایط جوی می‌باشد.


 درزگیری و آببندی


فرض کنید بخشهایی از عایقبندی پشتبام دچار ترک شده باشد. برای اینکه هزینه زیادی برای عایقکاری مجدد آن صرف نکنید می‌توانید آنرا ترمیم کنید. چگونه؟ با استفاده از انواع چسبهای ماستیک قیری.

خرید چسب ماستیک با قیمت مناسب

کاربردهای چسب ماستیک را متوجه شدیم. این چسب در طیف وسیعی از کاربردها مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از آن راحت است. هر جایی که نیاز به پرکردن درز باشد ماستیک می‌تواند به کمک شما بیاید. اما برای اینکه بتوانید با قیمت مناسبی این چسب را تهیه کنید میتوانید به فروشگاه اینترنتی تکنو پخش مراجعه نمایید. ارسال فوری به سراسر کشور نیز امکان پذیر است. کمترین قیمت بازار را در تکنو پخش می‌توانید بیابید. قبل از شروع بارش برف و باران جاهای که نیاز به درزگیری دارد را با ماستیک درزگیری نمایید. تا دچار خسارت نشوید و ساختمان شما از نم و رطوبت در امان باشد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27123
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید