امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

کاربردهای بن ماری سرولوژی


1401/07/27
کد خبر : 27151
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 22 نفر

بن ماری سرولوژی

حمام آب آزمایشگاهی که به عنوان حمام آب سرولوژی یا حمام آب ترموستاتیک نیز شناخته می شود ، ظرفی پر از آب گرم است که برای انکوبه کردن نمونه ها در دمای ثابت برای دوره های طولانی استفاده می شود . معمولاً در طول انکوباسیون در آزمایشگاه میکروبیولوژیکی استفاده می شود زیرا آب می تواند گرما را به خوبی حفظ کند ، اما همچنین می تواند واکنش های شیمیایی را پس از رسیدن آب به دمای معینی امکان پذیر کند .
 بن ماری سرولوژی
حمام‌ های آب سرولوژی معمولاً زمانی استفاده می ‌شوند که دمای مورد نیاز زیر 100 درجه سانتی‌گراد باشد. برای دما های بالاتر باید از روش‌ های جایگزین مانند حمام روغن ، حمام سیلیکونی یا حمام شنی استفاده کرد .

عملکرد حمام آب سرولوژی

دمای بن ماری سرولوژی با استفاده از رابط دیجیتال یا آنالوگ قابل تنظیم است و کنترل می شود . معمولاً یک چراغ نشان می دهد که حمام آب فعالیت می کند و پس از رسیدن به دمای صحیح حمام آب برای حفظ دمای ثابت روشن و خاموش می شود . برخی از حمام های آب آزمایشگاهی دارای تنظیمات ایمنی هستند که از گرم شدن آب به دمای بالاتر جلوگیری می کند .


 بن ماری سرولوژی


انواع مختلفی از حمام های آب آزمایشگاهی نیز وجود دارد، به عنوان مثال shaking water baths، که برای مخلوط کردن مواد با هم استفاده می شوند و دارای کنترل های اضافی هستند که به کاربران امکان می دهد سرعت و فرکانس حرکات را کنترل کنند.

کاربردهای حمام آب سرولوژی چیست؟

حمام ‌های آب در آزمایشگاه‌ های بالینی، صنعتی، دانشگاهی، آزمایشگاه‌ های تحقیقاتی کاربرد های زیست ‌محیطی و همچنین فناوری‌ های غذایی و کارخانه ‌های فاضلاب استفاده می ‌شوند .
بیشترین مصرف حمام های آب آزمایشگاهی در کاربرد های باکتریولوژیکی است که نیاز به انکوباسیون دارند. این کار از طریق گرم کردن معرف ها ، ذوب بسترها یا انکوباسیون کشت های سلولی انجام می شود . علاوه بر این ، حمام‌ های آب آزمایشگاهی می ‌توانند برای فعال کردن واکنش ‌های شیمیایی خاص در دما های بالا استفاده شوند .


 بن ماری سرولوژی


این حمام های آب سرولوژیکی کاربرد های متنوعی در کشت بافت، مطالعات واکنش آنزیمی ، مطالعات مشاهده رشد ، آنالیز تخمیر و کاربرد های مختلف عمومی و تخصصی دیگر در آزمایشگاه های مختلف دارند. حمام های آب منبع گرمایی مناسبی برای گرم کردن مواد شیمیایی قابل اشتعال هستند زیرا شعله باز ندارند و از اشتعال جلوگیری می شود .
حمام آب سرولوژیکی دوجداره یک گزینه کم هزینه برای کاربرد های بیوتکنولوژی، بالینی، زیست محیطی، پزشکی، نفت، دارویی یا صنعتی است .

ویژگی های حمام آب سرولوژیکی

•    ساختار دو جداره
•    مخزن داخلی و درب ساخته شده از فولاد ضد زنگ است .
•    محفظه بیرونی از فولاد با پوشش اپوکسی ساخته می شود .
•    درب از جنس فولاد ضد زنگ از تبخیر جلوگیری می کند .
•    دما را با دقت 1± درجه سانتی گراد کنترل می کند .
•    مجهز به پلاگین تخلیه برای تمیز کردن آسان .


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27151
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید