امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

کاربردهای اسپیس فریم


1401/07/27
کد خبر : 27118
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 19 نفر

قبل از اینکه شاهد حضور اسپیس فریم ها باشیم، برای برپایی نمایشگاه ها از داربست و یا آهن کشی استفاده میشد. هر چند داربست ها کاربردی بودند ولی از نظر ظاهری به هیچ عنوان قابل پسند نبودند. همچنین چادرهای آن ها نیز چندان تمیز نبودند؛ در نتیجه شما نمی توانستید آن زیبایی ظاهری موردپسند خودتان را به دست بیاورید. امروزه در اکثر فضاهای نمایشگاهی اسپیس فریم ها توانسته اند جای داربست ها را بگیرند. در نهایت می توانید شاهد غرفه های بسیار زیباتر، محکم تر و کاربردی تر باشید. همچنین لازم به ذکر است که اجرای غرفه ها با کمک سازه اسپیس فریم با سرعت بالاتری انجام خواهد شد.

فضاهای نمایشگاهی

با توجه توضیحات داده شده، می توانیم اولین کاربرد اسپیس فریم ها را به فضاهای نمایشگاهی محدود کنیم. البته فضاهای نمایشگاهی نیز با یک دیگر تفاوت هایی دارند. به عنوان مثال برخی از این فضاها در متراژهای بسیار بزرگ هستند که نمایشگاه های فروش بهاره، تخصصی، فرهنگی و... در بین این موارد جای داده می شوند. پوشش این نمایشگاه ها با چادر بوده که این چادرها نیز در انواع مختلفی وجود دارند. بیشترین چادرهای مورد استفاده نیز ایرانی یا کره ای هستند. چادرهای ایرانی دارای یک رو هستند؛ یعنی یک روی آن ها سفید و دیگری برزنت است. این چادرها به مرور زمان بسیار کثیف می شوند و متاسفانه نیز قابل شستشو نیستند. در واقع دو گزینه ذکر شده در بین نقاط ضعف چادرهای ایرانی جای می گیرند.
چادرهای کره ای دو رو برزنت هستند که توسط نقش گستر از آن ها بهره برده می شود. این چادرها در دو رنگ طوسی و آبی وجود دارند و از قابلیت شستشو برخوردار هستند. بعد از هر بار استفاده به بخش شستشو منتقل می شوند تا بار دیگر بتوان از آن ها بهره برد.

مراسمات مذهبی

یکی دیگر از کاربردهای اصلی اسپیس فریم که در چند سال اخیر مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفته است، برگزاری مراسمات مذهبی و مولودی ها است. در چند سال قبل برای برگزاری این مراسم ها از داربست استفاده می کردند که زیبایی ظاهری نداشتند و کاربردهای چندان خاصی را نمی توانستید شاهد باشید. همچنین پوشش داربست ها در مقابل باد و باران مقاومت چندانی نداشتند.
ولی امروزه اسپیس فریم ها به عنوان جایگزین ویژه ای به کار گرفته شده اند. لازم به ذکر است که مجموعه نقش گستر علاوه بر اجرای اسپیس فریم ها، می تواند ارائه دهنده نورپردازی های بسیار خاص باشد. همچنین کف سالن ها و این غرفه ها نیز با کمک موکت پوشش داده می شوند.

ساخت استیج

ساخت استیج برای مراسمات مذهبی، اختتامیه، افتتاحیه، کنسرت ها می تواند از طریق اسپیس فریم ها انجام شود. استیج های تولید شده توسط مجموعه نقش گستر در ارتفاعات مختلفی هستند که از جمله آن ها می توانیم به 30، 50، 70 سانت و تا 2 متر اشاره داشته باشیم. پله های این استیج ها بر اساس اصول استاندارد تولید می شوند که در هیچ شرکت دیگری نمی توانید آن ها را مشاهده کنید. بخش رویی استیج ها با کمک ام دی اف پوشانده می شوند. سپس یک لایه موکت بر روی این ام دی اف ها جای داده می شود. همچنین برای نصب بنر در پشت استیج یک بک گراند در نظر گرفته می شود. این استیج ها مزیت های بسیار زیادی را به خود اختصاص داده اند که از مهم ترین آن ها می توانیم به استحکام بالا و نصب سریع اشاره داشته باشیم.

ورودی نمایشگاه ها

یکی از مهم ترین مباحث در بحث افتتاحیه های خاص یا نمایشگاه ها، گذاشتن یک المان یا راهنمایی خاص در قسمت ورودی است. تا قبل از تولید سازه اسپیس فریم این یک امر مشکل بود ولی الان به راحتی قابل حل بوده و می توانید از خاص ترین سر در برای ورودی ها بهره ببرید. طاق نصرت، قاب های بسیار بزرگ و سر درهای بسیار زیبا طراحی و تولید می شوند که می توانند این مشکل بزرگ را حل کنند.

فضاهای داخل سالن

از دیگر کاربردهای اسپیس فریم می توانیم به فضای باز اشاره کنیم ولی این اسپیس فریم ها در فضاهای داخلی نیز بسیار کاربردی بوده و استفاده از آن ها بسیار مقرون به صرفه است. برای غرفه هایی که داخل سالن بوده و برگزار کننده افتتاحیه ها و نمایشگاه های تخصصی هستند، استفاده از غرفه های ساخت و سازی که با نئوپان و رنگ ساخته می شوند، می تواند ایده آل باشد؛ چرا که زیبایی ظاهری خاصی را با خود به همراه دارند. اما مشکلی که این دسته از غرفه ها با خود به همراه دارند این بوده که استفاده از آن ها چندان مقرون به صرفه نیست و قیمت های بالایی دارند.
مجموعه نقش گستر دارای غرفه های داخل سالن ویژه بوده که همراه با بنر نصب می شوند. هیچگونه چروک و یا پانج خوردگی را بعد از نصب مشاهده نخواهید کرد. قیمت این غرفه ها بسیار پایین تر بوده و گاها یک سوم غرفه های ساخت و سازی هزینه خواهد داشت؛ به همین علت است که امروزه خرید آن بسیار افزایش پیدا کرده است.

قاب ها و دیوارهای تبلیغاتی

از دیگر کاربردهای اسپیس فریم استفاده از آن ها در قاب ها و دیوارهای تبلیغاتی است. اگر برای خیر مقدم، خوش آمدگویی و بک استیج نیاز به قاب هایی دارید که در سریع ترین زمان ممکن اجرا شوند و همچنین دارای زیبایی باشند، استفاده از این سازه ها بهترین پیشنهاد خواهد بود. می توان این اسپیس فریم ها را در ارتفاعات مختلف به اجرا در آورد.

دیگر کاربردها

در ایستگاه های صلواتی و غرفه های اطلاع رسانی اسپیس فریم ها دوباره حرف اول را می زنند؛ چرا که این سازه ها علاوه بر زیبایی ظاهری که دارند، به سرعت نصب می شوند. این غرفه ها در مجموعه نقش گستر از چفت و بست محکمی برخوردار هستند. استفاده از سیم بکسول یکی از این روش هایی که غرفه ها را بسیار محکم در کنار هم نگه می دارد. این غرفه ها در مقابل باد و باران بسیار محکم هستند و به همین علت مشتریان بسیار زیادی برای اجرا و اجاره آن از آن ها استقبال می کنند.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27118
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید