امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

کارآمد ترین دستگاه های نظافت مکانیزه برای مراکز بهداشتی و درمانی


1401/07/27
کد خبر : 26287
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 13 نفر

سطوح مختلف مراکز بیمارستان ها و درمانگاه ها این روز ها میتوانند به عنوان آلوده ترین سطوح شناخته شوند، از این رو استفاده از تجهیزات و روش های مختلف نظافتی بهترین کار برای حفظ نظافت چنین سطوحی به حساب آید. با این حال این که از چه شیوه ای در فرایند نظافت این سطوح استفاده نمایید میتواند به میزان زیادی در ارتقا کیفیت نظافت آنها تاثیر گذار باشد. شناخت شیوه های مختلف و تجهیزات متنوع این فعالیت میتواند به شما در انتخاب کارآمد ترین روش و دستگاه های نظافت مکانیزه محیط مراکز بهداشت و درمان به شما کمک نماید.
استفاده از شیوه های دستی و سنتی نظافت یکی از قدیمی ترین و رایج ترین شیوه های نظافت به حساب می آیند اما این روش های نظافت نمی توانند کیفیت مطلوب و کارآمدی از نظافت در اختیار کاربران و نیرو های خدماتی قرار دهد. از این رو به کارگیری شیوه های مکانیزه و دستگاه های نظافت صنعتی میتواند از شیوه های مطلوب و کارآمدی باشد که با استفاده از آنها در ارتقا سطح تمیزی و بهداشت محیط بیمارستان ها و درمانگاه ها تاثیر به سزایی گذاشت.

انواع تجهیزات و دستگاه های نظافت مکانیزه محیط بیمارستانی

تجهیزات و دستگاه های مکانیزه مختلفی برای استفاده در مجموعه های بیمارستانی و بهداشت و درمان وجود دارند که استفاده از آنها میتواند در افزایش سرعت، کیفیت و کارایی فرایند نظافت تاثیر گذار باشند. به کارگیری این تجهیزات همچنین میتواند در کاهش زمان، هزینه و انرژی لازم برای نظافت این محیط ها نیز موثر باشد. از جمله تجهیزاتی که در محیط های بیمارستان و مراکز بهداشت و درمان مورد استفاده قرار میگیرند میتوان به انواع زمین شوی های صنعتی، جاروبرقی ها و پلیشر های صنعتی اشاره داشت.


اهمیت استفاده از دستگاه زمین شوی صنعتی

شستشوی سطوح و کفپوش ها میتواند از زمانبر ترین فرایند های نظافت باشد. به خصوص در محیط های بیمارستانی و درمانگاه ها که تردد و حضور بیماران سرعت بروز آلودگی در سطوح را به میزان زیادی افزایش دهد. از این رو استفاده از تجهیزاتی که بتواند به سرعت این آلودگی ها را برطرف نماید میتواند فرایند نظافت بهینه تر و کارآمد تری برای مجموعه فراهم آورد. دستگاه زمین شوی صنعتی یا اسکرابر از این تجهیزات مکانیزه است.
زمین شوی یا اسکرابر چیست؟ این دستگاه مکانیزه نظافت از تجهیزات تخصصی شستشوی انواع کفپوش ها در مجموعه های مختلف تجاری، صنعتی، اداری و بیمارستانی است. این دستگاه با داشتن توانایی شستشو، برس زنی و مکش آلاینده ها از سطح نظافت با کیفیت این سطوح را تضمین خواهد نمود. انواع مختلف این دستگاه نظافت مکانیزه به صورت دستی و سرنشین دار طراحی و تولید شده اند، که به کاربر اجازه می دهند بسته به نیاز خود آنها را انتخاب و در فرایند نظافت مجموعه مورد استفاده قرار دهد.


مزایای استفاده از دستگاه اسکرابر چیست؟

به کار گیری دستگاه زمین شوی صنعتی یا اسکرابر در فرایند نظافت میتواند با شستشو و خشک کردن همزمان سطح در افزایش سرعت نظافت تاثیر به سزایی داشته باشد. این دستگاه نظافتی همچنین با از بین بردن خطر لغزندگی سطح بعد از نظافت ایمنی محیط پس از شستشو و نظافت را افزایش می دهد. استفاده از مواد شوینده به همراه سامانه هوشمند پاشش آب در کاهش مصرف این موارد و پایین آمدن هزینه های نظافت تاثیر گذار خواهد بود. ساختار مخزن نگهداری آلودگی اسکرابر ها و زمین شوی های صنعتی بیمارستانی به گونه ای است که باکتری های جمع آوری شده از سطح به سرعت در آن از بین خواهند رفت. همچنین شستشوی مخازن در آن به سادگی انجام می گیرد و احتمال خرابی دستگاه را به حداقل کاهش می دهد.

انواع شیوه تامین انرژی در زمین شوی صنعیت یا اسکرابر چیست؟

زمین شوی های صنعتی به موتور الکتریکی تجهیز شده اند که در کاهش میزان آلودگی محیطی تاثیر گذار است. این دستگاه نظافت مکانیزه از طریق اتصال به برق شهری یا باطری تعبیه شده در دستگاه تامین انرژی می گردد. اسکرابر باطری دار صنعتی از رایج ترین تجهیزات نظافت و شستشوی سطوح کف در مجموعه های مختلف هستند. باطری به کار رفته در این دستگاه از نوع باطری ژل است و کمترین میزان رسیدگی و تعمیرات را نیاز خواهد داشت. نیاز بازبینی و تعمیرات اسکرابر باطری دار به میزان زیادی پایین بوده که این امر باعث کاهش هزینه های نگهداری آن می شود.



اهمیت استفاده از تجهیزات مکانیزه نظافت در مجموعه های بهداشت و درمان

نظافت مجموعه های بیمارستانی و درمانگاه ها به دلیل وجود عوامل ایجاد کننده آلودگی متنوع از اهمیت بالایی برخوردار است. بکار گیری تجهیزات نظافت مکانیزه در این مجموعه ها میتواند ارتقا کیفیت بهداشت و سلامت محیط را به ارمغان آورده و در کاهش انتشار آلودگی ها تاثیر گذار باشد. انواع مختلفی از تجهیزات و دستگاه های نظافت صنعتی وجود دارند که به کاربران اجازه خواهند داد تا در ارتقا کیفیت نظافت به میزان زیادی موثر باشند.
اتحاد صنعت صدرا با ارائه انواع مختلفی از تجهیزات نظافت مکانیزه صنعتی امکان نظافت بهینه و کارآمد محیط های صنعتی تجاری اداری بیمارستان ها و درمانگاه ها را فراهم آورده است. این مجموعه همچنین با ارائه مشاوره و کارشناسی در زمینه خرید تجهیزات مکانیزه نظافتی، مرجع کارآمدی در راستای انتخاب دستگاه مناسب محیط مورد نظافت خواهد بود. بهره گیری از مشاوره و کسب اطلاعات در خصوص انواع مختلف زمین شوی های صنعتی و سایر تجهیزات نظافت مکانیزه در سرمایه گذاری مناسب بر این تجهیزات مکانیزه صنعتی و کاهش هزینه های فرایند نظافت تاثیر گذار خواهد بود.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26287
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید