امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

کابینت آماده بخریم یا سفارشی؟


1401/07/27
کد خبر : 27167
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 22 نفر

این که کدام نوع مناسب شما بوده و این دو چه تفاوت هایی دارند و در نهایت با توجه نیاز و سلیقه هر شخص و بودجه در نظر گرفته شده کدام مورد را باید انتخاب کرد موضوعی است که تصمیم داریم در این مقاله به آن بپردازیم.


 خرید کابینت

کابینت آماده یا پیش ساخته چیست؟

کابینت های آماده توسط کارخانه ها و کارگاه های تولیدی کابینت به صورت سری و در تعداد بسیار زیادی تولید می شوند. طبیعتا با توجه به تولید انبوه قیمت این کابینت ها بسیار ارزان تر از کابینت های سفارشی بوده و در زمان کوتاهی آماده و نصب خواهد شد.
در مقابل کابینت ها سفارشی همانطور که از نامشان پیداست به صورت کاملا سفارشی با توجه به ابعاد و اندازه آشپزخانه و مطابق با سلیقه شما در طرح ها و رنگ های متفاوتی ساخته شده و زمان ساخت و نصب آن ها نیز کمی طولانی تر از کابینت های پیش ساخته هستند.

انواع کابینت بازاری

تولید کابینت به خصوص در چند سال اخیر با پیشرفت بسیار خوبی همراه بوده است و شما شاهده تولید کابینت ها در سبک ها، جنس ها، طرح ها و رنگهای گوناکونی هستید. در نتیجه با توجه به سلیقه، بودجه و در نظر گرفتن دکوراسیون منزل خود و هماهنگی با سایر وسایل آشپزخانه باید بهترین انتخاب را داشته باشید.
این موضوع برای کابینت های پیش ساخته صادق نبوده و شما مجبور به انتخاب بین کابینت های تولید شده توسط کابینت ها هستید. در مورد سبک تولیدی این کابینت ها باید گفت که تنها در دو سبک کلاسیک و مدرن تولید می شوند که های گلاس و ام دی اف در دسته کابینت های مدرن و ممبران در دسته کابینت های کلاسیک است.


 خرید کابینت

ویژگی های کابینت های پیش ساخته

کابینت ممبران: یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما در انتخاب کابینت های آماده ممبران می باشد. مغز و بدنه اصلی این کابینت ها از ام دی اف بوده و سبک آن نیز مدرن است. از ممبران یا وکیوم به عنوان روکشی برای سطح آن استفاده می کنند.برای ایجاد ابزارهای حرفه ای بر روی سطح این کابینت از دستگاه سی ان سی استفاده می شود.
کابینت های گلاس: از دیگر کابینت های آماده که سبک آن نیز مدرن است های گلاس ها هستند. که مغز و بدنه آن ها مانند ممبران از ام دی اف بوده اما روکشی که بر پوشش درب کابینت ها به کار می رد از نوعی ورق پلاستیکی مخصوص است. این کابینت ها به دلیل سطح براق و ظاهر زیبایی که دارند پرطرفدار هستند.
کابینت ام دی اف: می توان گفت بدنه اصلی اغلب کابینت ها از ام دی اف می باشد و تنها در نوع روکش و درب که تاثیر در مقاومت و زیبایی آن ها دارد، تفاوت هایی در کابینت های دیگر ایجاد کرده و همین موضوع باعث اختلاف قیمت بین آن ها و تفاوت شده است. قیمت پایین ام دی اف باعث شده است تا بسیاری از کارخانجات برای تولید انبوه کابینت به سراغ آن بیایند.


 خرید کابینت

معایب کابینت های آماده

هر محصولی مزایا و معایب خود را داراست اما به شما خواهیم گفت چرا بسیاری از کابینت سازان و طراحان دکوراسیون خرید کابینت های بازاری را پیشنهاد نمی کنند.
رنگ: متاسفانه در ساخت کابینت های پیش ساخته محدودیت رنگ وجود دارد و بیشتر آن ها در طیف رنگی کرم و قهوه ای هستند. به همین دلیل اگر تمایل به استفاده از رنگ خاصی در ساخت کابینت خود داشته باشید چنین موضوعی امکانپذیر نیست.
طرح: همانطور که اشاره کردیم کابینت های آماده د سه طرح ممبران، های گلاس و ام دی اف بوده و اگر نوع دیگری از کابینت مانند انزو یا چوبی مد نظرتان باشد باید اقدام به خرید کابینت سفارشی بپردازید.
ابعاد: نقشه هر آشپزخانه هر خانه با دیگری متفاوت است و ممکن است فضاهای خالی و بلااستفاده ای داشته باشد که بتوان با طراحی و ساخت یک کابینت بهترین استفاده را از آن کرد. در چنین شرایطی نمی توانید از کابینت های بازاری استفاده کنید چرا که این کابینت ها با اندازه و ابعاد استاندارد تولید می شوند.
در نهایت با در نظر گرفتن تمامی این عوامل باید اقدام به خرید کابینت بفرمایید و نمی توان درباره اینکه کابینت آماده برای شما بهتر است یا سفارشی نظر قطعی داد اما اگر با تمامی این تفاسیر و توضیحات به این نتیجه رسیدید که کابینت های سفارشی برای شما مناسب تر هستند می توانید با مجموعه ایران گستر که حدود 20 سال است در زمینه ساخت کابینت و مصنوعات چوبی فعالیت می کند تماس گرفته و ساخت طرح ذهنی یا انتخابی خود را به ما بسپارید.


خرید کابینت


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27167
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید