امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

چگونه یک آشپزخانه صنعتی راه اندازی کنیم؟


1401/07/27
کد خبر : 27105
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 24 نفر

آشپزخانه صنعتی واژه ای که علاقه مندان تاسیس رستوران و کافه رستوران به خوبی با آن آشنایی دارند. آشپزخانه صنعتی قلب تپنده کافه رستوران و رستوران به شمار میرود. جایی که طعم ها و مواد غذایی مختلف همراه ادویه ها با هم در می آمیزند تا به یک نتیجه نهایی ایده آن برسند. بله. دقیقا همان غذای دلپذیر و خوشمزه ای که بر روی میز شما قرار میگیرد و با اشتهای هر چه تمام تر از خوردن آن لذت میبرید. اما یک آشپزخانه صنعتی چگونه میتواند نیاز مشتریان را اجرا کند و یا چگونه میتوان اطمینان حاصل کرد که آشپزخانه رستوران ما در وضعی ایده آل قرار دارد؟ برای پاسخ به این سوالات راه اندازی آشپزخانه صنعتی را بررسی میکنیم.

چگونه یک آشپزخانه صنعتی راه اندازی کنیم

برای راه اندازی یک آشپزخانه موفق باید یک سری مراحل را طی کنیم تا به نتیجه دلخواه و نهایی خود نزدیک شویم. هر کدام از این گام ها از اهمیت ویژه ای برخوردارند و سهل انگاری در هر بخش میتواند سبب شود تا آسیبی بر پیکر رستوران شما وارد شود. پس لطفا با توجه و حوصله گام به گام مراحل را اجرا کنید.

مرحله اول: محل آشپزخانه صنعتی را مشخص کنید.

یکی از ابتدایی ترین کار ها برای راه اندازی یک رستوران موفق، مشخص نمودن محدوده آشپزخانه با توجه به محیط در دسترس شماست. اگر یک رستوران متوسط یا کوچک دارید سعی نکنید فضای آشپزخانه صنعتی را خیلی گسترده در نظر بگیرید چرا که باید فضایی برای سرو غذا نیز در نظر گرفت به علاوه میزان شلوغی محل و البته مشتریان احتمالی خود را نیز باید در نظر داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل فضای آشپزخانه صنعتی و البته سالن سرو غذا را مدیریت کنید.

مرحله دوم: در رستوران خود چه چیزی سرو خواهد شد؟

حال که فضا مشخص است زمان خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی رسیده. اما صبر کنید! یک مرحله قبل تر را جا انداختید. برای داشتن رستوران ایده آل، یک منوی ایده آل نیز مورد نیاز است تا بدانید دقیقا چه چیزی را قرار است در کافه رستوران و یا رستوران خود سرو کنید. پس اقدام به نوشتن و تهیه یک منوی ایده آل کنید. منوی شما باید متفاوت از منوی رستوران های دیگر باشد و همواره مشخصه ای داشته باشد تا بتواند مشتری را به سوی رستوران شما بکشاند.

مرحله سوم: حال زمان خرید فرا رسیده است

این مرحله از مراحل پیشین سخت تر و پیچیده تر خواهد بود چرا که در این مرحله باید ابتدا کالا ها را انتخاب و سپس خریداری کنید. شاید کار آسانی به نظر برسد اما انتخاب و خرید تجهیزات، آن هم مطابق با فضای تحت اختیار شما در آشپزخانه، کار ساده ای نیست. همچنین تجهیزات انتخابی شما باید از کیفیت کافی و بالایی برخوردار باشند تا بتوانید از آنها در دراز مدت استفاده نموده و خاطری آسوده داشته باشید. این بخش به سازنده تجهیزات مربوط است. چرا که او انتخاب کننده همه چیز است.
اغلب تجهیزات موجود در آشپزخانه های صنعتی از جنس استیل ساخته شده اند. چرا که برخلاف آهن، اگر روی استیل در اثر حادثه تراشیده شود یک لایه اکسید مجزا تشکیل داده و تحت هیچ سرایطی در آشپزخانه صنعتی شما زنگ نخواهد زد. همچنین کالا های انتخابی باید قابلیت تمیز کردن ساده ای هم داشته باشند و شما را برای تمیز کردن به زحمت نیندازند.
ابعاد و امکانات تجهیزات خریداری شده خود را نیز مورد بررسی قرار دهید. برخی تجهیزات نظیر ماشین ظرفشویی و یخچال های صنعتی دارای انواع گوناگونی هستند. این گوناگونی به این خاطر است که بتوانند کار های گوناگونی را به انجام برسانند و در محل های مختلف بهترین کارایی را داشته باشند. حال باید توجه کنید که تجهیزات شما باید با آشپز خانه شما سازگاری داشته باشند. چرا که خرید تجهیزات نامناسب یا نمیتواند جوابگوی نیاز شما باشد و یا نیرو و انرژی بسیار زیادی را از شما میگیرند. پس برای یک انتخاب درست حداکثر تلاش خود را بکنید.

مرحله چهارم: چیدمان آشپزخانه صنعتی را به درستی انجام دهید!

حال که تجهیزات خود را خریداری نموده اید، نیاز است که آنها را در کنار هم در آشپزخانه صنعتی خود قرار دهید. کار ساده ای به نظر میرسد که به سادگی نیز قابل اجراست. تنها تجهیزات را کنار یگدیگر میچیندید. این را هر کسی میتواند به انجام رساند. اما یک روز یا شب شلوغ را تصور کنید که کارکنان شما در آشپزخانه مشغول کارند. حجم زیاد کار سبب شده تا نیاز داشته باشند که به تعداد زیادی تجهیزات نیاز داشته باشند و با آن ها طبخ غذا را انجام دهند.
اما اگر این تجهیزات نزدیک نباشند چه ؟ آنوقت یک اتفاق بد رقم میخورد و هر فرد دچار سردرگمی میشود. پس بهتر است چیدمان به صورت حرفه ای صورت پذیرد تا بتوانید علاوه بر سرویس دهی عالی، از اتلاف زمان خود و البته مشتریان خود نیز جلوگیری به عمل آورید.

کار دشواریست؟ آن را به فیدار سورن بسپارید

به مواردی کلیدی برای داشتن یک کافه رستوران ایده آل با کارایی بالا ذکر کردیم اما این عوامل به طور کلی میتوانند زمان زیادی را از شما بگیرند. از تدوین یک منوی مناسب گرفته تا چیدمان تجهیزات به طور حرفه ای نیازمند دانش و البته تجربه است. بخش های مختلفی که تنها به برخی از آنها ارشاره نمودم از مسائلی بود که برای راه اندازی رستوران پیش رو داشتم و زمان زیادی میگرفت اما با واگذاری آشپزخانه صنعتی رستوران توانستم علاوه بر داشتن تجهیزاتی قدرتمند و با کیفیت با گارانتی یک ساله این شرکت، تایم مناسبی برای تحقیق و البته برنامه ریزی برنامه های تبلیغاتی برای رسوران در اختیار داشتم.
کلام پایانی
راه اندازی یک رستوران موفق، زمان زیادی احتیاج دارد. مخصوصا اگر قصد داشته باشید تا خود راه اندازی آشپزخانه صنعتی رستوران خود را به انجام رسانید. اما میتوانید با واگذاری راه اندازی و تجهیز رستوران خود به فیدار سورن، هم کیفیت کار و چیدمان حرفه ای آشپزخانه خود اطمینان حاصل کنید و هم با زمان زیادی برای انجام بقیه اقدامات رستوران و یا کافه رستوران خود رسیدگی کنید. تنها کافیست به 15 سال تجربه و مهارت اعتماد کنید و تا سالها از آشپزخانه صنعتی بی نظیر خود لذت ببرید.




لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27105
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید