امروز شنبه 16 تیر 1403

Saturday 06 July 2024

چگونه ناخن مصنوعی را جدا کنیم

1403/03/26
کد خبر : 2408584
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 205 نفر

اگر شما هم از خدمات کاشت ناخن مصنوعی استفاده کرده باشید، احتمالا الان به دنبال جواب سوال چگونه ناخن مصنوعی را جدا کنیم هستید. در ادامه ما بهترین روش کندن ناخن مصنوعی را به شما آموزش خواهیم داد.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال یادگیری حرفه ای ترمیم و کاشت ناخن هستید، حتما در دوره کاشت ناخن آموزشگاه آریا تهران شرکت کنید. دوره ای کاملا ورکشاپ و عملی با ارائه مدرک بین المللی در انتهای دوره. لازم به ذکر است که آموزشگاه آریا تهران زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای مشغول به کار بوده و یکی از بهترین مراکز آموزشی کشور است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس های 02166919633 الی 8 ارتباط برقرار کرده و یا وارد وب سایت آموزشگاه آریا تهران ( www.aryatehran.com ) شوید.

ناخن مصنوعی چیست

پیش از هر چیز، لازم است خاطرنشان کنیم که ناخن مصنوعی، فقط آن ناخن‌هایی نیست که به‌صورت بسته‌ای از فروشگاه تهیه می‌کنیم و روی ناخن می‌چسبانیم و چند ساعت بعد هم ریموو می‌کنیم. شاید این تعریف تا چند سال پیش صدق می‌کرد، اما با روی کار آمدن کاشت و ژلیش ناخن، بد نیست بدانیم که آن‌ها را هم باید در همان دسته‌ی ناخن‌های مصنوعی یا فیک بگنجانیم.

در واقع، هرگونه موادی که روی ناخن شما قرار می‌گیرد و ظاهر آن را تغییر می‌دهد، ناخن مصنوعی است. در این دسته می‌توان انواع ژلیش ناخن، کاشت و ناخن‌های مصنوعی توی بازار را قرار داد.

در واقع ناخن‌های مصنوعی، که به ناخن‌های تقلبی، ناخن های کاذب، ناخن های مد، ناخن‌های اکریلیک، اکستنشن ناخن یا تقویت کننده ناخن نیز معروف هستند، لوازمی آرایشی هستند که به عنوان لوازم مد روی ناخن قرار می‌گیرند. برخی از طرح‌های ناخن مصنوعی سعی دارند تا حدممکن شبیه ناخن‌های واقعی باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است عمداً ظاهری هنری داشته باشند.

برخلاف بیشتر مانیکورها، ناخن‌های مصنوعی نیاز به نگهداری منظم دارند. توصیه می‌شود که به‌طور متوسط هر دو هفته تا یک ماه به آنها رسیدگی شود. با این وجود، تطبیق پذیری آنها از نظر شکل، اندازه، طرح و دوام نسبتاً بالا از مزایایی است که نسبت به انواع دیگر مانیکور دارند.

چگونه ناخن مصنوعی را جدا کنیم

در این مقاله به شما روش کندن ناخن مصنوعی به کمک سشوار و سایر روش‌های کندن ناخن در خانه را آموزش می‌دهیم. این روش یکی از بهترین روش‌های جدا کردن ناخن مصنوعی از روی ناخن اصلی است؛ که به ناخن‌های خود آسیبی نرسانید.

انواع روش‌های جدا کردن ناخن مصنوعی از روی ناخن

کندن ناخن مصنوعی از روی ناخن باید به گونه‌ای انجام شود که به صدف ناخن شما آسیبی وارد نشود. در ادامه روش‌های صحیح این کار را به شما آموزش می‌دهیم:

کندن ناخن مصنوعی با وازلین

یکی دیگر از روش‌های بی‌ضرر برای جداکردن ناخن مصنوعی استفاده از وازلین می‌باشد. برای این کار ابتدا مقداری وازلین بر روی ناخن‌هایتان بمالید فقط دقت داشته باشید که وازلین بر روی تمامی سطح ناخن پوشانده شده باشد. بعد از آن ناخن‌ها را با استفاده از نایلون بپوشانید و با استفاده از یک کش محکم ببندید. این کار سرعت جدا شدن چسب از ناخن را افزایش می‌دهد. به مدت 10 تا 15 دقیقه باید ناخن شما درون نایلون بماند. بعد از آن نایلون را بردارید و کمی به ناخن خود فشار وارد کنید؛ می‌توانید از ناخن گیر هم استفاده کنید. بعد از آن دست خود را با استفاده از آب ولرم و صابون بشویید تا باقی مانده وازلین از روی دستان شما پاک شود. کندن ناخن مصنوعی با وازلین بهترین و بی ضررترین روش می‌باشد. در صورتی که از چسب‌های سرسخت استفاده می‌کنید بهتر است این کار را چندبار تکرار کنید.

کندن ناخن مصنوعی با سشوار

یکی از روش‌های متداول کندن ناخن مصنوعی استفاده از حرارت و کمک گرفتن از سشوار است. قبل از هر چیز به شما بگوییم که گرما و حرارت زیاد برای ناخن و پوست اطراف ناخن بسیار مضر است. استفاده از سشوار برای جدا کردن ناخن مصنوعی از روی ناخن اصلی توصیه نمی‌شود. زیرا حرارتی که سشوار تولید می‌کند ممکن است باعث ذوب شدن ناخن مصنوعی شده و ناخن مصنوعی به ناخن طبیعی شما بچسبد. همچنین باد سشوار پوست شما و اطراف ناخن شما را خشک می‌کند همچنین ناخن شما را شکننده‌تر می‌کند.

جدا کردن ناخن مصنوعی با آب جوش و صابون

یکی دیگر از روش‌های جدا کردن ناخن مصنوعی از روی ناخن اصلی استفاده از آب جوش و صابون می‌باشد. برای این کار تنها کافی است چند قطره صابون مایع را به یک کاسه آب جوش اضافه کنید. بعد از آن ناخن‌هایتان را به مدت 10 تا 15 دقیقه درون آب قرار دهید تا به نرمی ناخن مصنوعی از ناخن اصلی شما جدا شود. بعد از اینکه ناخن مصنوعی به آرامی شروع به نرم شدن کرد با اندکی فشار ناخن را جدا کنید. این روش کندن ناخن مصنوعی آسیب کمتری به ناخن‌های شما وارد می‌کند. بنابراین اگر ناخن تان زیاد سرسخت نیست بهتر است از این شیوه استفاده کنید. اما دقت داشته باشید که آب به حدی گرم نباشد که به پوست دست شما آسیب وارد کند.

جداکردن ناخن مصنوعی با سرکه

یکی از بهترین روش‌های ریمو ناخن مصنوعی استفاده از سرکه می‌باشد. در ادامه روش کندن ناخن مصنوعی به کمک سرکه را به شما آموزش می‌دهیم. قبل از هر چیز باید ناخن مصنوعی خود را حدود 15 تا 20 دقیقه درون سرکه ای که ولرم است قرار دهید. سرکه باعث می‌شود به آرامی چسب ناخن کنده شود و از ناخن جدا شود. بعد از گذشت 10 تا 15 دقیقه ناخن مصنوعی که بر روی خانتان است را به آرامی فشار دهید تا ببینید آیا آماده جدا شدن است یا خیر! در صورتی که باز هم جدا نشد چند دقیقه دیگر ناخن خود را درون سرکه نگه دارید. بعد از آن به آرامی ناخن مصنوعی را از روی ناخن خود جدا کنید.

طریقه جدا کردن ناخن مصنوعی با نوشابه

یکی از راحت‌ترین روش‌های کندن ناخن مصنوعی در خانه استفاده از نوشابه گازدار است. در ادامه این شیوه جداکردن ناخن مصنوعی را آموزش می‌دهیم: اگر می خواهید ناخن مصنوعی خود را در خانه جدا کنید بهترین روشی که پیشنهاد می شود استفاده از نوشابه است. قبل از هر چیز نوشابه را درون یک ظرف بریزید و ناخن‌هایتان را حدود 10 تا 15 دقیقه درون آن قرار دهید. با این کار بعد از مدتی ناخن مصنوعی شروع به شل شدن می‌کنند و به آرامی از ناخن شما جدا می‌شوند. برای این کار می‌توانید کمی با دست به ناخن مصنوعی فشار وارد کنید تا این کار سریع‌تر انجام شود. در نظر داشته باشید بعد از اینکه ناخن مصنوعی را از روش صدف ناخن‌های اصلی تان جدا کردید حتما باقی مانده نوشابه که بر روی ناخن دست شماست را پاک کنید.

بهترین روش کندن ناخن مصنوعی چیست؟

ما ۲ روش کاربردی را برای شما معرفی خواهیم کرد که هر دو آنها در جدا کردن ناخن مصنوعی بسیار موثر هستند و به طور کلی نمی توان گفت کدامیک بهترین گزینه است. شما با بررسی مواد مورد نیاز برای استفاده از هر روش و شیوه جدا کردن ناخن در هریک می توانید برحسب سلیقه خود بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

بهترین روش کندن ناخن مصنوعی با خیساندن ناخن در استون

در روش اول نیز از استون استفاده کردیم اما به طور کامل ناخن ها را در ظرف استون نخیساندیم. این بار در روش دیگری می خواهیم به صورت مستقیم از فواید استون برای جدا کردن ناخن مصنوعی استفاده کنیم. مراحل استفاده از این روش به ترتیب زیر است:

ناخن مصنوعی را حدالامکان کوتاه کرده و از سوهان استفاده کنید

دو مرحله ابتدایی از این روش دقیقا مطابق روش اول است. پس اگر روش دوم را به عنوان بهترین روش کندن ناخن مصنوعی نیز انتخاب کنید باید ناخن ها را کاملا کوتاه کنید. سپس با استفاده از سوهان سطح آن را نیز نازک کنید. هدف از همه این مراحل افزایش تاثیر استون بر مواد ناخن مصنوعی است.

حوض استون خود را پر کنید

ابتدا یک ظرف شیشه ای انتخاب کنید که به قدری بزرگ باشد که انگشتانتان داخل آن قرار بگیرد. نصف ظرف تان را با استون خالص پر کنید. برای مثال اگر اندازه ظرف ۴۸۰ میلی لیتر یا دو پیمانه باشد باید ۲۴۰ میلی لیتر یا یک پیمانه استون در اختیار داشته باشید.

البته بهتر است تنها ظرف و استون را آماده کنید و بلافاصله پیش از قرار دادن ناخن ها در ظرف استون را در آن خالی کنید. زیرا با گذشت تنها چند دقیقه مقدار زیادی از استون شما از بین خواهد رفت.

یک ظرف بزرگ پر از آب داغ آماده کنید

حالا که مطمئن شدید مقدار کافی استون در خانه دارید، مرحله بعدی از بهترین روش حذف ناخن مصنوعی را دنبال کنید. در این مرحله لازم است یک ظرف بزرگتر از ظرف مرحله پیشین را انتخاب کنید. به گونه ای ظرف استون مرحله پیشین در این ظرف قرار بگیرد. سپس این ظرف بزرگتر را با آب داغ پر کنید. در واقع هدف ما از قرار دادن استون در آب داغ، گرم کردن آن و افزایش میزان تاثیرگذاری آن است. دقت داشته باشید که اندازه ظرف به گونه ای باشد که آب داغ از آن بیرون نریزد.

ناخن های خود را داخل حوض استون قرار داده و به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید

پس از اینکه ظرف را با آب داغ پر کردید، ظرف استون را نیز داخل آن قرار داده و آن را با استون خالص پر کنید. اگر نگران خشک شدن انگشتانتان با استون خالص هستید می توانید مقداری روغن کودک داخل ظرف بریزید. توجه داشته باشید که ناخن ها باید تا قسمت بالایی کوتیکول داخل استون قرار بگیرد. حالا کافی است حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا مواد ناخن مصنوعی سست شده و چسب آن نیز شل شود.

استفاده از پوشر برای جدا کردن ناخن های مصنوعی

حالا که ناخن هایتان شل شده است، می توانید با کمک پوشر یا فشار دست کوتیکول را کمی به عقب برانید. به همین راحتی ناخن مصنوعی جدا می شود. در انتها می توانید همانند قدم های ارائه شده در روش پیشین باقیمانده چسب ناخن را نیز با سوهان تمیز کنید.

استفاده از پنبه استونی و فویل برای کندن ناخن مصنوعی

همانطور که از تیتر نیز مشخص است در این روش از جدا کردن ناخن مصنوعی اصلی ترین لوازم مورد نیاز ما فویل نازک، پنبه و استون است. در ادامه مراحل مختلف این روش را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

ابتدا ناخن مصنوعی را کوتاه کنید

اصلی ترین هدف ما از کوتاه کردن ناخن ها، کاهش سطح و درنتیجه افزایش میزان نفوذ استون به ناخن مصنوعی است. این کار جدا شدن ناخن های مصنوعی را تسریع می بخشد. پس در اولین قدم طول ناخن ها رو کاهش دهید.

با استفاده از سوهان سطح ناخن را تراش دهید

جالب است بدانید که حتی در ریمو ژلیش ناخن و کاشت ناخن نیز از سوهان برقی برای نازک کردن ناخن ها استفاده می شود. هرچند معمولا قیمت ریمو ژلیش ناخن در آرایشگاه بالاتر از هزینه ریمو آن در منزل است. به هر حال در این مرحله لازم است شما نیز با حرکت های جلو به عقب از سوهان استفاده کنید تا ناخن نازک تر شده و سریع تر کنده شود. این مرحله خود به تنهایی می تواند بهترین روش کندن ناخن مصنوعی نیز باشد.

البته توجه داشته باشید که میزان سوهان کشیدن روی ناخن مصنوعی باید حساب شده باشد و با دقت فراوان انجام گیرد. در صورت بی توجهی به این مرحله ممکن است بخش هایی از ناخن طبیعی نیز به وسیله سوهان نازک شود. به همین دلیل استفاده از آموزش سوهان کشیدن ناخن در این مرحله می تواند به شما کمک کند.

فویل ها را آماده کنید

پس از اینکه مراحل ابتدایی را انجام دادید برای اجرای بهترین روش کندن ناخن مصنوعی لازم است لوازم خود را نیز از پیش آماده کنید. برای این منظور فویل های آلومینیومی نازک را در ابعاد ۱۰.۵ در ۵.۱ سانتی متر ببرید. بهتر است یکی از فویل ها را دور ناخن خود پیجانده و از اندازه آن مطمئن شوید.

توپ های پنبه ای خود را آماده کرده و فویل را دور آن بپیچانید

حالا که فویل ها آماده شده است می توانید پنبه آغشته به استون را نیز آماده کنید. در این مرحله گلوله های پنبه را به خوبی در استون بخیسانید البته نه به اندازه ای که از آن استون چکه کند. حالا می توانید این پنبه های استونی را روی ناخن خود قرار داده و فویل های آماده شده در مرحله قبلی را دور آن بپیچانید.

در این مرحله لازم است کل ناخن به خوبی با فویل آلومینیومی پوشانده شود. به همین دلیل لازم است در انتها گوشه فویل را فشار داده و محکم ببندید. به همین ترتیب همین تمام ناخن مصنوعی های خود را با فویل بپوشانید. البته برای فویل پیچ کردن ناخن های آخر ممکن است به کمک یکی از اعضای خانواده خود نیاز داشته باشید.

به مدت ۲۰ دقیقه صبر کرده و سپس از ناخن های مصنوعی خلاص شوید

حالا حدود ۲۰ دقیقه خودتان را فیلم دیدن یا موزیک گوش دادن مشغول کنید تا استون به خوبی ناخن های مصنوعی را سست و شل کند. پس از گذشت این مدت می توانید به آرامی فویل روی ناخن را باز کرده و پنبه استونی را از روی آن بردارید. حالا با فشار دست کمی کوتیکول را به عقب برانید تا ناخن مصنوعی به آسانی از روی ناخن طبیعی شما جدا شود.

در این مرحله می تواند از پوشر نیز استفاده کنید. به همین راحتی بهترین روش کندن ناخن مصنوعی را خودتان نیز می توانید در منزل به کار بگیرید.

در انتها تکه های باقی مانده را نیز تمیز کنید

پس از انجام این مراحل به احتمال زیاد مقداری از چسب ناخن مصنوعی هنوز روی ناخن طبیعی شما باقی خواهد ماند. برای از بین بردن این لکه ها می توانید به آرامی از سوهان استفاده کنید. در این مرحله بد نیست از مقداری لوسیون یا روغن های گیاهی مخصوص دست و صورت نیز استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال یادگیری حرفه ای ترمیم و کاشت ناخن هستید، حتما در دوره کاشت ناخن آموزشگاه آریا تهران شرکت کنید. دوره ای کاملا ورکشاپ و عملی با ارائه مدرک بین المللی در انتهای دوره. لازم به ذکر است که آموزشگاه آریا تهران زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای مشغول به کار بوده و یکی از بهترین مراکز آموزشی کشور است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس های 02166919633 الی 8 ارتباط برقرار کرده و یا وارد وب سایت آموزشگاه آریا تهران ( www.aryatehran.com ) شوید.

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/2408584
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید