امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

چگونه می توانیم لبخند زیبا داشته باشیم؟


1401/07/27
کد خبر : 26759
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 17 نفر

دندان ساختاری مهم و گرانبها درون دهان است که برای خوردن ، جوییدن و تکه تکه کردن غذا به کار می رود علاوه بر این وجود دندان تکلم و سخن گفتن را آسان می کند، همچنین به صورت زیبایی می بخشد. انسان دارای دندان شیری در کودکی و دندان دائمی پس از ریختن دندان شیری در طول زندگی خود می باشد. یک فرد برای اینکه دندان سالمی داشته باشد باید در روز دوبار از مسواک و نخ دندان استفاده کند. نخ دندان باعث از بین رفتن پلاک های میکروبی بین دندان شده و از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.


کامپوزیت دندان

چگونه می توانیم لبخندی زیبا داشته باشیم؟

یکی از عواملی که چهره ما را زیبا نشان می دهد داشتن لبخند زیباست ، برای داشتن لبخندی زیبا نیاز به دندان هایی مرتب و پاکیزه داریم. همچنین یکی از مواردی که بر اهمیت دندانپزشکی زیبایی می افزاید داشتن یک لبخند است. فرقی نمی کند سن شما چقدر است با داشتن لبخند بر لب چهره جوان تر و شاداب تر نمایان می شود. کلینیک دندانپزشکی لبخند سپید می تواند با ارائه خدمات دندانپزشکی زیبایی ما را در این امر یاری برساند. همانطور که می‌دانید همه ی دندانپزشک ها نمی توانند این پروسه را به خوبی انجام دهند زیرا داشتن تخصص در زمینه زیبایی دندان یکی از نکات مهمی است که باید دندانپزشکان آن را گذرانده باشند. در گذشته کشیدن و پرکردن دندان صورت میگرفت و اصلا به زیبایی دندان ها فکر نمی کردند. اما با پیشرفت علم و تکنولوژی روز دنیا افراد زیادی به سمت دندانپزشکی زیبایی روی آوردند. زیرا داشتن چهره و لبخند زیبا باعث افزایش اعتماد به نفس افراد شده است.


کامپوزیت دندان


همانطور که اشاره کردیم داشتن دندان های زیبا و مرتب می تواند تاثیر به سزایی در اعتماد به نفس فرد داشته باشد. طرح لبخند با روش های متفاوتی قادر به ایجاد لبخندی زیبا برای افراد می باشد.این عمل با مشورت دندانپزشک انجام می گردد و لبخندی دلنشین را برای افراد به ارمغان می آورد. دندان تاثیر بسیارزیادی در چهره فرد دارد و وجود هرگونه نقصی در آن ها در زیبایی چهره تاثیر می گذارد.رعایت بهداشت دهان و دندان و چکاپ دائمی آن توسط دندان پزشک اهمیت زیادی دارد اما با این حال احتمال دارد به دلایل متفاوتی دندان ها دچار آسیب شوند.

روش های اصلاح طرح لبخند

طرح لبخند شامل برخی از اقدامات مانند تغییر رنگ دندان، جراحی لثه ، لمینیت دندان ، کامپوزیت دندان ، روکش دندان ، ایمپلنت دندان و... می باشد.
با توجه به میزان و شدت مشکلات دهان و دندان،دندانپزشک بهترین روش درمانی را برای بیمار انتخاب می کند. بنابراین انجام طرح لبخند برای همه به یک شکل صورت نمی‌گیرد. عوامل بسیاری مانند بافت لثه، نوع پوست، رنگ دندان و... به پزشکان برای انتخاب روش مناسب درمان کمک می کنند.

انواع روش های اصلاح طرح لبخند عبارتند از:

1. بلیچینگ دندان

گاهی دندان ها بنابر دلایل متعددی تغییر رنگ می دهند.یکی از درمان های حرفه ای در زمینه سفید کردن دندان بلچینگ دندان است که به افراد کمک می کند تا بد رنگی دندان هایشان از بین رفته و دندان هایی سفید و درخشان داشته باشند. اکثر متخصصان معتقدا که بلچینگ، کم عارضه ترین و بی خطر ترین روش برای سفید کردن دندان ها است. این تکنیک باعث می شود که رنگ دندان های شما بسته به جنس و میزان زرد شدن دو تا سه درجه تغییر رنگ دهند. بلچینگ روشی با قیمت مناسب بوده و تاثیر آن به سرعت برای بیمار قابل مشاهده می باشد. توجه داشته باشید برای حاصل شدن نتیجه بهتر، دندانپزشک باید علت تغییر رنگ دندان شما را بررسی کند. چرا که تشخیص وی برای انتخاب بهترین راهکار درمان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.


کامپوزیت دندان

2. لمینیت سرامیکی

لمینیت سرامیکی پوسته نازکی است که بر اساس نیاز هرشخص طراحی شده و در ساخت آن ها از مواد رنگ دندان استفاده می شود.لمینیت دندان، برای زیبایی و ترمیم دندان مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین می تواند باعث تغییر رنگ، شکل، اندازه و طول دندان شده و ظاهری زیبا برای دندان هایتان به ارمغان بیاورد. لمینیت های سرامیکی از ترکیب چند لایه ی نازک سرامیکی تشکیل شده اند که جایگزین مینای دندان طبیعی و لایه ای چسبناک می باشد. برخلاف تصور عامه برای ساخت لمینیت های سرامیکی همیشه نیاز به تراشیدن دندان نیست و تنها آماده سازی مختصری جهت نشستن لمینیت ها بدون هیچ آسیبی به بافت طبیعی دندان نیازاست. لمینیت دندان بسیار مقاوم بوده و بدون نیاز به بی حسی در زمانی کوتاه می تواند زیبایی چشمگیری برای دندان ها به ارمغان بیاورد.


کامپوزیت دندان

3. ایمپلنت

ایمپلنت یکی از بهترین راه های جایگزینی دندان از بین رفته است. ایمپلنت دندان نوعی پایه تیتانیومی بوده که کاملا با بدن سازگاراست.همچنین ظاهری مشابه دندان های طبیعی دارد.توسط دندانپزشک درون استخوان فک قرار می گیرد، با استخوان سازی سلول های استخوان ساز در سطح ایمپلنت استخوان فک به ایمپلنت جوش می خورد.این فرآیند معمولا 3 تا 4 ماه طول می کشد، سپس قسمت تاج و روکش دندان ساخته شده و برروی پایه قرار می گیرد.برای نصب ایمپلنت نیازی به تراشیدن دندان های کناری نمیباشد به همین خاطر هیچ آسیبی به آن ها وارد نمی شود. در صورتی که بعد از کاشت دندان به خوبی ار آن مراقبت شود، ماندگاری بسیار بالایی خواهد داشت.


کامپوزیت دندان

4. جراحی لثه

هنگامی که بافت لثه عفونت کند یا دچار آلودگی شود ویکی از بیماری های لثه اتفاق بیافتد باید جراحی لثه انجام دهیم. گاهی نیز در هنگام رشد دندان دائمی لثه به عقب رفته و باعث می شود فرد لبخند لثه ای داشته باشد.در اکثر مواقع این لبخند دلپسند نیست به همین خاطر تصمیم به جراحی آن می گیرند. با ایجاد تناسب خط لثه، لبخند زیبایی برای فرد ایجاد می شود و اعتماد به نفس او را افزایش می دهد. در این جراحی متخصص بخشی از بافت لثه را برمیدارد که سبب می شود تا دندان ها بلند تر به نظر رسیده و لبخند بینظیری برای فرد ایجاد شود.


کامپوزیت دندان

5. کامپوزیت دندان

کامپوزیت یکی دیگر از روش های است که برای اصلاح طرح لبخند بکار گرفته می شود.امروزه برای زیبایی دندان ها و داشتن لبخندی هالیوودی از این روش استفاده می کنند. همانطور که میدانید دلیل نامگذاری لبخند هالیوودی این است که دندان هایی منظم و سفید دارند. مشکلاتی مانند وجود فاصله بین دندان ها،شکستگی،لب پریدگی،تغییررنگ و... با استفاده از کامپوزیت دندان می توانند رفع شوند.درمان کامپوزیت بسیار سریع و مقاوم بوده و بدون نیاز به تراشیدن دندان صورت می گیرد.متخصص دندانپزشک لایه های مختلفی از موارد کامپوزیت را روی دندان قرار می دهد، همانند کار مجسمه سازی به آن شکل و فرم می دهند. پس از آن به وسیله نور مخصوص آبی، آن را روی دندان فیکس می کند.


کامپوزیت دندان

6. روکش زیرکونیا

روکش زیرکونیا فلزی به رنگ سفید از جنس سرامیک یا فلز داشته که پروتز ثابت دندان نیز نامیده می شود. امروزه برای اصلاح طرح لبخند بسیار پر کاربرد می باشد. در صورتی که تاج دندان دچار پوسیدگی زیاد، شکستگی یا  ضعیف شدن باشد روکش زیرکونیا میتواند برای اصلاح این آسیب ها مورد استفاده قرار گیرد. زیرکونیا ماده ای بادوام است و هیچ واکنش آلرژیکی در بیمار ایجاد نمیکند. همچنین می توان آن را روی هر دندان رنگی قرار داد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26759
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید