امروز چهارشنبه 13 تیر 1403

Wednesday 03 July 2024

چگونه محتوای اینستاگرام با کیفیت تولید کنیم؟

1403/03/20
کد خبر : 2408564
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 432 نفر

فضاها و رسانه های اجتماعی نقش موثری در توسعه کسب و کار شما دارند. مخصوصا اینستاگرام که یکی از پویا ترین و پر بیننده ترین رسانه های اجتماعی است. اگر قصد دارید کسب و کار خود را در این پلتفرم گسترش دهید، لازم است با تغییرات آن نیز همراه باشید. از آن جایی که الگو ها و الگوریتم های آن مدام در حال تغییر است، توسعه ما به وسیله به روز بودن و دنبال کردن مداوم این تغییرات است. در ادامه مطلب قصد داریم نحوه تولید محتوا اینستاگرام را به طور دقیق تر بررسی کنیم و به سوالاتی مانند چه پستی را در چه زمانی لازم است پست کنیم، به طور دقیق و کامل پاسخ دهیم تا بهترین بازدهی را داشته باشید و از رقبای خود عقب نمانید. با ما همراه باشید.

بررسی بیو اینستاگرام

اولین قدم شما برای داشتن پیجی پر مخاطب، داشتن یک بیوگرافی مناسب با فعالیتتان است. هنگامی که شخصی از پیج شما دیدن می کند، به احتمال زیاد از یکی از پست هایتان خوشش آمده و بر روی پروفایل شما کلیک کرده است. در نتیجه با باز شدن پروفایل، اولین چیزی که به چشمش برخورد می کند، بیوی پیج است. بیو باید نشان دهنده کار شما باشد. در حقیقت باید به مخاطب نشان دهد که به چه دلیلی نیاز دارد که شما را فالو کند و جزء دنبال کننده هایتان قرار گیرد. همچنین اینستاگرام این امکان را برای شما فراهم ساخته است که URL به بیوی خود اضافه کنید. با این کار می توانید آدرس سایت، وبلاگ، پادکست یا سایر موارد این چنینی خود را بالای صفحه ذکر کنید تا به مخاطبتان دیدگاه واضح تری را از فعالیت خود ارائه بدهید. همچنین زیبایی، مدرنی و ساده بودن بیو نیز طرفداران بسیاری دارد. بیو های شلوغ انسان را گیج می کنند و هدف اصلی شما را از راه اندازی پیج نمایش نمی دهند.

بررسی نحوه تولید محتوای اینستاگرام

اگر اکانت اینستاگرام شما به تازگی راه افتاده است، پیشنهاد ما این است که از تمام راه های ارتباطی ای که اینستاگرام در اختیارتان قرار داده است، برای ارتباط موثر تر استفاده کنید و در آخر ببینید کدام یک مخاطب بیشتری دارد و کدام یک از پست هایتان لایک و بازدید بالا تری دارد. سپس محتوایی مانند آن ها را تولید کنید و به مرور، مخاطبان واقعی خود را پیدا کنید. در ادامه تمام ۵ راه موجود را برایتان به طور کامل بررسی خواهیم کرد تا نحوه استفاده از آن ها را به خوبی بیاموزید.

۱) پست اینستاگرام

به خاطر داشته باشید که پست هایی که شامل چندین عکس در کنار یکدیگر هستند، بازدهی بالایی نسبت به یک عکس دارند. اما لازم است در توضیحات ذکر کنید که از چپ به راست بکشید تا خواننده بداند که با چه پستی رو به رو است. اولین پست همیشه نقش کلیدی ای دارد. لازم است به کیفیت و متن آن توجه ویژه ای داشته باشید. در مطالب زیر چند پیشنهاد برای پست اولیه پیجتان به شما خواهیم داد.

پستی با محتوای آشنایی با گروه یا تیم خود بسازید. با چنین پستی، مخاطب درک می کند که کار شما جدی است و گروهی حرفه ای را در دست دارید.

پست کردن کشفیات خود و کار هایی که قصد دارید در طول فعالیت، در پیج خود قرار دهید هم موضوع خوبی است.

همچنین شرح دادن خلاصه کوچکی از محصولات یا خدمات ارائه شده به عنوان اولین پست نیز انتخاب بی نظیری برای تولید محتوا اینستاگرام خواهد بود.

۲) استوری اینستاگرام

هنگام تولید محتوای اینستاگرام‌، استوری ها را در جایگاه ویژه ای قرار دهید؛ زیرا اغلب دیده شده است که بازدید بالا تری دارند و دست شما را برای خلاقیت باز می گذارند. به عنوان مثال شما می توانید از عکس، متن، ویدئو، بومرنگ، استیکر، نظرسنجی، هشتگ، گیف، موسیقی و سایر موارد این چنینی استفاده کنید که موجب معرفی محصول از راه های جدید که نظر مخاطبان را جلب می کنند، خواهند شد. در ادامه چند پیشنهاد برای داشتن محتوایی جذاب در استوری هایتان را معرفی خواهیم کرد.

محتوا های روزمره مانند نحوه آماده سازی محصولات، ارائه خدمات و غیره معمولا طرفداران بسیاری دارند.

محتوا های آموزشی کوتاه که اطلاعات کاربر را افزایش می دهند نیز جزء پیشنهادات موثر هستند. همچنین نکات هایلایت شده و مهم محصولات را برای فالور ها قرار دهید تا آن ها نیز با خدمات شما به خوبی آشنا شوند و جای هیچ شکی باقی نماند.

۳) لایو اینستاگرام

هنگامی که در صفحه اینستاگرام خود، لایو برگزار می کنید، یک پیامی به مخاطب شما ارسال می شود که توجه او را به لایو شما جلب خواهد کرد. با برگزاری لایو های متعدد، اعلان های بسیاری برای فالور ها ارسال کنید تا پست هایتان نیز به رتبه های بالا تری برسند. در ادامه چند پیشنهاد کاربردی برای اجرای لایو را در اختیارتان قرار خواهیم داد تا لایوی با محتوای عالی داشته باشید.

لایوی برای پاسخ دهی به سوالات مشتریان اجرا کنید و سعی کنید ارتباط موثری را با آن ها برقرار کنید. از این طریق می توانید فالور هایتان را شناخته و برای رفع نیاز هایشان تلاش کنید.

مصاحبه یا اعلام راه اندازی کسب و کارتان نیز جزء پیشنهادات بسیار موثر و کاربردی در این زمینه است.

 ۴)IGTV  اینستاگرام

برای نمایش استراتژی های کار خود و تولید محتوای اینستاگرام عالی، یکی از راه های موثر، تولید و به اشتراک گذاریIGTV  ها است. در ادامه ایده های موثری را برایتان خواهیم آورد.

توضیح محصولات یا ساختن فیلم های آموزشی اغلب پیشنهاد بی نظیری در این زمینه خواهد بود.

۵) ریلز اینستاگرام

امروزه ریلز ها در تولید محتوای اینستاگرام عملکرد موفقی داشته اند. ریلز ها ویدیو هایی ۱۵ ثانیه ای هستند که همراه با متن و عکس به سرگرم کردن مخاطبان خواهند پرداخت. با خلاقیت بالا و استفاده از تمام امکانات آن، می توان بهترین نتیجه را دریافت کرد.

نتیجه گیری

اینستاگرام به عنوان یک بستر بسیار پر بازدید و پر کاربر شناخته شده است که می تواند محصولات یا خدمات شما را به بهترین شکل به مردم سراسر دنیا معرفی کند تا مشتریان هدف خود را پیدا کنید و حجم فروش کمپانی را افزایش دهید. با این حال به شما توصیه می کنیم تا این کارها را بر عهده بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ بگذارید تا بتوانید بر ابعاد دیگر کسب و کارتان متمرکز بمانید. برای نمونه می توانیم به سایت www.bizzone.ir اشاره کنیم.

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/2408564
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید