امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

چگونه مثبت فکر کنیم؟


1401/07/27
کد خبر : 26131
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 15 نفر

شما مورد فواید مثبت اندیشی شنیده اید. تحقیقات نشان می دهد افراد مثبت نگر توان بهتری در مقابله با استرس و خطر بیماری قلبی عروقی دارند. مثبت اندیشی یکی از مهم‌ترین عادات و مهارت‌های زندگی افراد موفق است. در واقع تفکر مثبت کمک می کند که در جهت تعیین اهداف مناسب و رسیدن به آن ها پیشرفت کرده و همچنین باعث سلامت روح و جسم شما نیز می شود. مثبت اندیش بودن شاید در ابتدا کمی سخت به نظر برسد، چون ذهن انسان به صورت ناخودآگاه تمایل به افکار منفی دارد.
بر اساس مهم ترین قانون حاکم بر جهان هستی، قانون جذب، شما به همان چیزی تبدیل می شوید که به آن فکر می کنید. این بدان معناست که هر قدر بیشتر مثبت اندیش باشید، فرصت های بیشتری در زندگی به سمت خود جذب می کنید. زمانی که شما ارتعاشات مثبت به جهان هستی می فرستید، این ارتعاشات باعث فراوانی و احساس مثبت در زندگی شما می شود. از این رو، شما هیچ محدودیتی در فرستادن فرکانس های مثبت و جذب زندگی شاد ندارید.


 مثبت اندیشی

چشم انداز مثبت


زمانی که چشم انداز مثبتی از زندگی خود دارید، به صورت ناخودآگاه برای به وقوع پیوستن واقعیت تلاش می کنید. شاید در طول این مسیر شک و تردید شما را کمی از اهدافتان منحرف کند اما این شما هستید که باید با داشتن ذهنیت مثبت و تلاش، نسبت به خواسته های خود پایبند باشید.
 با کمی تلاش و تمرین، نوع نگرش و ذهنیت انسان تغییر پذیراست اما به یاد داشته باشید که این کار یک شبه اتفاق نمی افتد چون ذهنیت شما در طی سال هایی که تا به حال زندگی کرده اید شکل گرفته است؛ بنابراین برای تغییرآن نیز ناخودآگاه شما به زمان نیاز دارد. در ادامه برخی از تاثیرات ذهنیت مثبت بر زندگی انسان را بررسی می کنیم.
گرچه مثبت اندیشی این یک نوش دارو نیست، اما داشتن یک دید خوش بینانه و فکر نکردن به افکار منفی، می تواند برای سلامت عمومی شما مفید باشد. خوشبختانه مواردی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا یاد بگیرید چگونه مثبت تر فکر کنید.

فواید مثبت اندیشی


مثبت اندیشی می تواند چندین فواید مهم برای سلامتی داشته باشد. در یک مطالعه ، محققان دریافتند که افرادی که دید خوش بینانه تری دارند، کمتر با خطر مرگ ناشی از بیماری های جدی مواجه هستند. این بیماری ها شامل موارد زیر است:
•    سرطان پستان
•    سرطان روده بزرگ
•    بیماری قلبی
•    سرطان ریه
•    سرطان تخمدان
•    بیماری های تنفسی
•    سکته قلبی
مطالعات همچنین نشان داده است که افراد خوش بین از نظر جسمی و روحی سالم تر از افراد بدبین هستند. به عنوان مثال، تحقیقات نشان داده است که مثبت اندیشی با بهبود ایمنی، افزایش مقاومت در برابر استرس  و میزان پایین تر افسردگی همراه است.

فواید دیگر مثبت اندیشی


دلایل بیشماری برای شروع و پرورش افکار مثبت و به حداقل رساندن گفتگوی منفی با خود وجود دارد:


مثبت اندیشی

تسکین استرس


متفکران و افراد مثبت اندیش، وقتی با موقعیت های استرس زا روبرو می شوند، موثرتر از بدبین ها با آن موانع  کنار می آیند. آن ها به جای اینکه به ناامیدی یا چیزهایی که نمی توانند تغییر دهند، فکر کنند؛ برنامه عملیاتی را طراحی می کنند و از دیگران کمک و مشاوره می خواهند. از طرف دیگر، بدبین ها به سادگی تصور می کنند که اوضاع از کنترل آنها خارج است و هیچ کاری نمی توانند برای تغییر آن انجام دهند.

افزایش ایمنی بدن


در سال های اخیر، محققان دریافته اند که ذهن شما می تواند تأثیر قدرتمندی بر روی بدن شما بگذارد. مصونیت موردی ست که افکار و نگرش های شما می تواند به ویژه تأثیر قدرتمندی روی آن بگذارد. یک مطالعه که نتایج آن سال 2021 در مجله "لایف منتشر شد، نشان داد که افکار منفی روی اثر دریافتی واکسن آنفلانزا نیز اثر منفی داشته است.

سلامتی و  بهبود یافتن


مثبت اندیشی نه تنها می تواند بر توانایی شما در کنار آمدن با استرس و ایمنی بدن تأثیر بگذارد، بلکه بر سلامت عمومی شما نیز تأثیر می گذارد، از جمله کاهش خطر مرگ ناشی از مشکلات قلبی عروقی، افسردگی و افزایش طول عمر.
در حالی که برای محققان کاملاً روشن نیست که چرا تفکر مثبت برای سلامتی مفید است، برخی معتقدند که افراد مثبت ممکن است سبک زندگی سالم تری را در پی داشته باشند. با کنار آمدن بهتر با استرس و پرهیز از رفتارهای ناسالم، مردم می توانند سلامتی خود را بهبود بخشند.

تاب آوری و تحمل بهتر شرایط


تاب آوری به توانایی ما در کنار آمدن با مشکلات اشاره دارد. افراد مقاوم قادرند با قدرت و قاطعیت با بحران یا ضربه روبرو شوند. آن ها بجای نابود شدن در برابر چنین استرسی توانایی ادامه دادن و سرانجام غلبه بر چنین سختی هایی را دارند.
محققان همچنین دریافته اند که در پی یک بحران، مانند حمله تروریستی یا یک بلایای طبیعی، افکار و احساسات مثبت، رشد پیشرفت را ترغیب می کند و نوعی مقاومت در برابر افسردگی در افراد ایجاد می کند.

چگونه باید مثبت اندیشید


خوشبختانه، متخصصان نیز معتقدند که می توان چنین مثبت گرایی و انعطاف پذیری را پرورش داد. با پرورش احساسات مثبت، حتی در مواجهه با حوادث وحشتناک، افراد می توانند از پاداش های کوتاه مدت و بلند مدت بهره مند شوند، از جمله مدیریت سطح استرس، کاهش افسردگی و ایجاد مهارت های مقابله ای که در آینده به خوبی به آن ها کمک خواهد کرد.
برای تبدیل شدن به یک اندیشمند مثبت اندیش چه کاری می توانید انجام دهید؟ چند استراتژی معمول شامل یادگیری نحوه شناسایی افکار منفی و جایگزینی این افکار با مثبت ترهاست. اگرچه ممکن است مدتی طول بکشد، اما در نهایت ممکن است متوجه شوید که تفکر مثبت شروع به طبیعی تر شدن می کند.


 مثبت اندیشی

آغوش موفقیت

برای رسیدن به نتیجه درست و نهایی و اثر بخش بودن، همراهی با دوستان در یک جمع معنوی و استفاده از سخنان انگیزه بخش متفکران مثبت اندیش و اساتید و حتی دوستان یکدل به شما صد در صد کمک خواهد کرد.
 کنار گذاشتن افکار و عادات منفی گاهی چنان سخت می شود که نیاز است که از شخصی آگاه که خود این راه های سخت را طی کرده و به نتیجه رسیده، کمک گرفته شود. اگر درراه موفقیت و مثبت اندیشی راسخ هستید با تیم استاد خندان همراه باشید:
استاد خندان با توجه به تجربیات متفاوتش در حوزه ی کارآفرینی، تجارت، سرمایه گذاری، تدریس مثبت اندیشی و نیز تحقیقات و مطالعات متعددش در کتاب های مختلفی که در ایران و جهان منتشر شده، به فرمولی در کسب ثروت و موفقیت دست یافته است که می تواند زندگی بسیاری از انسان ها را به شکل شگفت آوری متحول کند و از این رو سخنرانی های متعددی در حوزه موفقیت های فردی، کاری و مالی دارد.

اگر جوینده ی آگاه شدن از مسیر ثروت آفرینی و مثبت اندیشی هستید، پیشنهاد ما این است که با آموزش های استاد خندان در سایت  
https://arefkhandan.com
و اثر بی نظیر«کتاب نتیجه» که شرح کلیه وقایع شکست ها و موفقیت های خودش را در آنجا به قلم درآورده است و همچنین با همایش های مختلفی که در همین سایت اطلاع رسانی می گردد همراه شوید تا آرزوها و رویاهای زندگی خود را در قالب برنامه ای مدون و دقیق به تحقق برسانید.




لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26131
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید