امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

چگونه لوازم آرایشی اصل بخریم؟


1401/07/27
کد خبر : 28532
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 14 نفر

سهم کالاهای قاچاق در تجارت ۴ میلیاردی لوازم آرایشی در کشور ما، بیش از ۶۵ درصد است و می‌توان گفت که درصد عمده محصولات آرایشی بهداشتی موجود در بازار را کالاهای فیک و قاچاق تشکیل می‌دهند. در دنیای مدرن امروزی، با پیشرفت‌های تکنولوژیکی و دسترسی همگانی مردم به فناوری، فریب دادن مصرف کنندگان با ارائه کالاهای تقلبی کار سختی نیست. چرا که طراحی و تولید کالاهای فیک می‌تواند آنقدر ظریف باشد که تشخیص و تمایز بین محصولات واقعی و تقلبی را به امر دشواری تبدیل کند.

چرا باید از خرید کالاهای تقلبی اجتناب کرد؟

کالاهای تقلبی معمولا با قیمت پایین‌تری نسبت به نمونه‌های اورجینال عرضه می‌شوند. این امر می‌تواند یکی از عوامل تحریک کننده بسیاری از ما، برای خرید محصول دلخواه‌مان با قیمتی مناسب‌تر باشد. اما تا به حال به عوارض استفاده از این محصولات توجه کرده‌اید؟

لوازم آرایشی در دسته محصولاتی قرار می‌گیرند که به طور مستقیم با پوست شما در تماس هستند و به راحتی می‌توانند زیبایی و سلامت‌تان را تحت تاثیر قرار دهند. لوازم آرایشی‌هایی که توسط برندها وکمپانی‌های معروف جهانی تولید می‌شوند، در قبال سلامت مصرف کنندگان مسئول هستند و به همین دلیل هم از بهترین مواد اولیه برای تولید محصولات خود استفاده می‌کنند.
اما کالاهای فیک، مبدا تولید مشخصی ندارند و عموما به صورت ناشناس از کشورهای واسطه وارد می‌شوند. با توجه به همه این تفاسیر، به راحتی می‌توان پی برد که تولید کنندگان کالاهای فیک، بدون توجه به سلامت مصرف کننده، تنها به دنبال سودجویی هستند.
همچنین مواد اولیه و ترکیبات شیمیایی به کار رفته در لوازم آرایشی تقلبی، معمولا از کیفیت بالایی برخوردار نیستند. بنابراین می‌توانند عوارض جبران ناپذیری را با خود به دنبال داشته باشند.

کالاهای تقلبی در رده بندی‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. برای مثال برخی از این محصولات تقلبی را class A می‌نامند. این محصولات از نظر ظاهری کیفیت و شباهت بسیاری با نمونه‌های اورجینال دارند. اما سوالی که پاسخ آن بسیار مهم و حیاتی است، این است که آیا از همان کیفیت هم برخوردارند؟

مسلما خیر! کالاهای تقلبی هیچ وقت نمی‌توانند محصولاتی با کیفیت مشابه تولید کنند. چراکه محصولات آرایشی مارک، فرمول شیمیایی و پروسه تولید تخصصی و بسیار پیچیده‌ای دارند. علاوه بر این، تولید محصولاتی با این سطح از کیفیت، مستلزم هزینه بالایی است که می‌تواند سود تولید کالاهای قاچاق را تا درصد بالایی کاهش دهد.

تشخیص کالاهای اصل و تقلبی

همانطور که پیش‌تر هم گفته شد، محصولات فیک و تقلبی ممکن است شباهت بسیار زیادی با نمونه‌های اورجینال داشته باشند. اما همیشه راهکارهایی برای تشخیص تقلبی یا اصل بودن محصولات وجود دارد:

حتی المقدور از آنلاین شاپ‌های بی نام و نشان خرید نکنید

اگر به دنبال تهیه لوازم آرایشی اورجینال هستید، خرید از آنلاین شاپ‌های تلگرام و اینستاگرام می‌تواند ریسک بزرگی باشد. چرا که هیچگونه نظارت حقوقی و قانونی برای کنترل اصل بودن محصولات این فروشگاه‌ها وجود ندارد.
همچنین مبدا عرضه محصولات بیشتر این آنلاین شاپ‌ها نیز مشخص نیست و این امر می‌تواند زمینه کلاهبرداری را برای افراد سودجو فراهم نماید. بنابراین تا حد امکان سعی کنید از فروشگاه‌های مجاز و سایت‌های تایید شده اینترنتی خرید کنید.
این مراکز برای فعالیت خود مجوز قانونی دارند و محصولاتی که برای فروش به مشتریان ارائه می‌دهند، توسط نهادهای دولتی و قانونی کنترل می‌شوند.

قیمت‌های پایین و تخفیف های غیر عادی

اگرچه ممکن است برخی برندها و فروشگاه‌های معتبر در مناسبت‌های خاص تخفیفات خوبی را برای مشتریان خود در نظر بگیرند، اما این تخفیفات غیرعادی و طولانی مدت نیستند. بنابراین اگر با موارد همچون تخفیفات 50 و 60 درصدی و طولانی مدت مواجه شدید، توصیه می‌شود همه جوانب را برای اطمینان از اصل بودن محصول مورد نظرتان بسنجید.

بسته بندی محصولتان را بررسی کنید

محصولات اصل بسته بندی‌های شیک، با کیفیت و محکمی دارند. درحالی که بسته بندی محصولات فیک عموما بی‌کیفیت هستند. مشخصات این بسته بندی‌ها اغلب مبهم است و نشانی سازنده و وارد کننده را نشان نمی‌دهد. این بسته بندی‌ها بارکد، کد و هولوگرام معتبری ندارند. برای مثال، لوگوی برندها ممکن است اشتباه چاپ شود و علائم تجاری آنها، اشتباه املایی و گرامری داشته باشند.

مصرف کننده هوشیاری باشید

بیشتر برندهای معتبر دنیا، مقرراتی برای احراز هویت محصولات خود دارند و از این طریق مصرف کننده می‌تواند به راحتی از اصل بودن محصول خریداری شده خود مطمئن شود. محصولات اصل معمولا کد تایید، بارکد یا هولوگرام خاصی دارند. بنابراین می‌توانید با مراجعه به وبسایت یا پیج برند مورد نظرتان، اصالت محصول را به راحتی و بدون واسطه چک کنید.

بو و کیفیت محصول را چک کنید

پس از اینکه بسته بندی محصول را باز کردید، بوی آن را چک کنید. محصولات برند، معمولا از عطرهای اختصاصی برای تولید لوازم آرایشی استفاده می‌کنند. در حالی که تولید کنندگان محصولات فیک، قدرت دستیابی به این عطرها را ندارند.
محصولات فیک معمولا از مواد بی‌کیفیتی تولید می‌شوند و بوی خوبی ندارند. از طرفی قوام، رنگ و انسجام لوازم آرایشی فیک نیز، تفاوت بسیاری با محصولات اورجینال دارد.

ویژگی لوازم آرایشی اصل را بشناسید

  • رژ لب

رژ لب‌ها یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین محصولات آرایشی هستند. رژ لب به طور مستقیم با لب و دهان شما در تماس است و از این رو، بیش از دیگر لوازم آرایشی روی سلامت شما تاثیر می‌گذارد. بنابراین توصیه می‌شود برای خرید رژ لب، تمام ویژگی‌های محصول مورد نظرتان را بررسی کنید و از اصل بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

ویژگی‌های رژ لب فیک:

  • رژ لب‌های فیک از مواد اولیه بی‌کیفیت تولید می‌شوند و معمولا حاوی مواد شیمیایی مضری همچون سرب هستند که سلامت بدن و پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
  • رژ لب‌های فیک بوی بدی دارند.
  • این رژ لب‌ها پوست لب را خشک می‌کنند و باعث پوسته پوسته شدن آن می‌شوند.
  • غلظت مناسبی ندارند و به صورت یکدست روی پوست لب پخش نمی‌شوند.

ویژگی‌های رژ لب اصل:

از بهترین برندهای رژ لب می‌توان به محصولات برند فرانسوی رژبزه و برند ایتالیایی پوپا اشاره کرد. این دو برند، با در نظر گرفتن سلامت مصرف کننده، محصولات بسیار با کیفیتی تولید کرده‌اند:

  • محصولات تولیدی این دو برند، بسته بندی باکیفیت و بسیار شیکی دارد و درب رژ لب‌ها بعد از هربار استفاده کاملا بسته می‌شود.

  • این رژ لب‌ها رنگدانه بسیار با کیفیتی دارند و یکبار استفاده از آنها، بدون به جا گذاشتن هیچگونه رد و لکه‌ای، می‌تواند تمام سطح لب را پوشش دهد.

  • ترکیب شیمیایی این محصولات فاقد هرگونه مواد مضر و آسیب زننده مانند سرب است.

  • به علاوه فرمولاسیونی حاوی ویتامین‌های تقویت کننده و نرم کننده دارند که از خشکی پوست لب جلوگیری می‌نمایند.
  • کانسیلر

کانسیلرها یکی از معجزات صنعت زیبایی به حساب می‌آیند. این محصولات فوق‌العاده به خوبی سیاهی زیر چشم، لک‌های پوستی و جای جوش را کاور می‌کنند و کیفیت آرایش را به شکل معجزه آسایی افزایش می‌دهند.
اما توجه داشته باشید که کانسیلر‌ به طور مستقیم با پوست صورت در ارتباط است و استفاده از نمونه‌های تقلبی این محصول، می‌تواند زیبایی و سلامت پوستتان را به خطر بیندازند.

ویژگی‌های کانسیلر تقلبی:

  • کانسیلرهای تقلبی قوام و غلظت استانداردی ندارند و قدرت کاور خوبی ارائه نمی‌دهند.

  • این محصولات از مواد شیمیایی نامشخصی تولید شده‌اند. در بیشتر موارد عوارضی همچون جوش و آکنه، لک و کدر شدن پوست را به دنبال دارند.

  • باعث پوسته پوسته شدن، خشکی، حساسیت و التهاب پوست می‌شوند.

ویژگی کانسیلر اصل:

کانسیلرها با مارک و برندهای بسیاری متنوعی در بازار موجود هستند و در این بین، برند سوئدی ایدون و برند فرانسوی رژ بزه، کانسیلرهای بسیار باکیفیت و فوق‌العاده‌ای تولید می‌کنند:

  • کانسیلرهای ایدون از مواد معدنی 100 درصد خالص تولید شده‌اند و فاقد هرگونه ماده نگهدارنده، حساسیت‌زا و مضر هستند. بنابراین سلامت پوست مصرف کنندگان را تضمین می‌کند.این کانسیلر حاوی ویتامین‌ E است و قدرت محافظتی و تقویتی بسیار عالی دارد.

  • کانسیلر رژ بزه فرمولاسیون بسیار غنی دارد و بر پایه مواد گیاهی و عصاره‌های طبیعی تولید شده است و  می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای پوست‌های حساس باشد.



  • کانسیلر رژ بزه حاوی اسید چرب ضروری امگا 6 است.بنابراین پوستتان را تقویت می‌کند و شادابی و طراوت خوبی به پوست هدیه می‌دهد.

  • کانسیلرهای این دو برند، قدرت کاور بسیار بالایی دارند و تمام نواقص پوستی را به خوبی پوشش می‌دهند.
  • کرم پودر

کرم پودرها را می‌توان پایه و اساس میکاپ دانست. این محصول، پوست را برای دیگر مراحل آرایش آماده می‌کند و یکی از اجزای اصلی کیف آرایش خانم‌ها محسوب می‌شود. کرم پودر تمام سطح پوست را پوشش می‌دهد و به همین دلیل، استفاده از کرم پودر تقلبی و بی‌کیفیت می‌تواند سلامت پوست صورتتان را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و عوارض ناخوشایندی به دنبال داشته باشد.

ویژگی کرم پودر تقلبی:

  • کرم‌ پودرهای تقلبی قوام و غلظت خوبی ندارند و به راحتی روی پوست پخش نمی‌شوند.

  • نمونه تقلبی این محصولات معمولا به صورت ناهموار روی سطح پوست پخش شده و باعث پوسته پوسته شدن، خشکی و التهاب پوست می‌شوند و نمی‌توانند زمینه مناسبی برای مراحل بعدی میکاپ فراهم کنند.

  • قدرت کاور بسیار کمی دارند و قادر به پوشاندن نواقص و مشکلات پوستی نیستند.

  • معمولا حاوی نگهدارنده و مواد شیمیایی مضر هستند و باعث التهاب و حساسیت‌های پوستی هستند.

  • می‌توانند باعث ایجاد لک، جوش و آکنه‌های چرکی و ملتهب شوند.

ویژگی کرم پودر اصل

کرم پودرها در انواع مایع، پودری و استیکی موجود هستند. می‌توان گفت که تقریبا بیشتر کمپانی‌ها و برندهای معروف جهانی، کرم پودر را در طیف گسترده‌ای از رنگ، کیفیت و کاربرد تولید و عرضه می‌کنند. برند سوئدی لوریت و برند ایرانی کالیستا، با در نظر گرفتن سلامت مصرف کنندگان، کرم پودرهای بسیار فوق‌العاده‌ای تولید می‌کنند.

  • کرم پودر لوریت محصولی وگان است و فاقد هرگونه عطر، پارابن و مواد حساسیت‌زا است.

  • وجود ترکیبات تقویت کننده و کمپلکس‌های ویتامینی در کرم پودر لوریت، بافت پوستتان را تقویت می‌کند.
  • کرم پودر ایرانی  کالیستا به راحتی روی پوست پخش می‌شود و سطح یکدستی را روی پوست به وجود می‌آورد.

  • کرم پودرهای تولیدی این دو برند، قدرت کاور بسیا بالایی دارند و تمام مشکلات پوستی را پوشش می‌دهند.
  • ریمل

اگر می‌خواهید زیبایی چشمانتان را چند برابر کنید و روح تازه‌ای به آرایشتان ببخشید، قطعا ریمل عضو جدا نشدنی کیف آرایش شماست. این محصول بین لوازم آرایشی مختلف، محبوبیت بسیاری دارد و جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است.
اما باید توجه داشته باشید که ریمل به طور مستقیم با چشم شما در تماس است و می‌تواند سلامت چشم، پلک و مژه‌هایتان را تحت تاثیر قرار دهد. پس مهم‌ترین گام برای خرید این محصول، اطمینان از اصل بودن آن است.

ویژگی ریمل تقلبی:

  • ریمل‌های تقلبی باعث به هم چسبیدن مژه‌ها می‌شوند و به صورت گلوله شده به مژه‌ها می‌چسبند.
  • غلظت خوبی ندارند و حاوی رنگدانه‌های بی‌کیفیتی هستند. بنابراین نمی‌توانند سطح همه مژه‌ها را پوشش دهند و تغییر چشمگیری ایجاد کنند.
  • فرمولاسیون غیر استاندارد آنها، باعث ضعیف شدن و ریزش مژه‌ها می‌شود.
  • می‌توانند با انتقال میکروارگانیسم‌ها، باعث ایجاد عفونت چشمی شوند.

ویژگی ریمل‌های اصل:

ریمل‌های تولید شده توسط برند آلمانی ام تو بیوتی و برند ایرانی کاپریس را می‌توان از برترین ریمل‌های موجود در بازار به شمار آورد.

  • ریمل ام تو بیوتی، بافت فوق‌العاده مشکی دارد و زیبایی فوق العاده ای به مژه و چشمان شما می‌بخشد.
  • این محصول به صورت 3 در 1 طراحی شده و حجم دهنده، حالت دهنده و بلند کننده مژه‌ها است.
  • کاپریس فرمولاسیونی تقویت کننده دارد و از مژه‌های شما محافظت می‌کند.
  • ریمل کاپریس بروس باریکی دارد و به گونه‌ای طراحی شده که تمام مژه‌ها را از هم جدا می‌کند و مانع به هم چسبیدن آنها می‌شود.

برای داشتن خریدی مطمئن و اطمینان از اصل بودن کالاها تمامی لوازم آرایشی معرفی شده  برندهای مختلف را می‌توانید به راحتی از https://rojashop.com  خریداری کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28532
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید