امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

چگونه دندان هایمان را سفید کنیم


1401/07/27
کد خبر : 26752
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 18 نفر

بسیاری از افراد هنگام عکس گرفتن سعی دارند دندان هایشان را پنهان کنند. بیشتر آن ها از رنگ زرد دندان هایشان ناراضی اند و خجالت می کشند. این افراد به راحتی نمی توانند بخندند و همیشه بابت این موضوع نارحت هستند. امروزه داشتن دندان های سالم و زیبا اهمیت زیادی دارد به همین خاطر تعداد کسانی که برای سفید کردن دندان هایشان به دندانپزشک مراجعه می کنند بیشتر و بیشتر می شود. دندان های شما اولین چیزی است که هنگام روبه رو شدن با دیگران به چشم می آید. زردی دندان هایتان این پیام را به آن ها می رساند که شما مراقب سلامت خود نیستید. اخیرا همه دوست دارن لبخند هالیوودی داشته باشند لبخندی که نشان می دهد دندان های شما سفید و مرتب است و جذابیت چهره ی شما را دو چندان می کند.


سفید کردن دندان


داشتن دندان های سفید باعث افزایش اعتماد به نفس و زیبایی در چهره افراد می شود. همچنین می توان بدون هیچ استرس و نگرانی در جمع صحبت کرد و از بودن کنار دوستان لذت برد . رنگ دندان ها به دلایل مختلفی تغییر می کند ، زیرا استحکام و جنس مینای دندان هر فرد با دیگری متفاوت است . سیگار کشیدن، خوردن غذا های رنگی، استفاده بیش از حد از چای و قهوه از جمله مواردی هستند که باعث می شود رنگ دندان تغییر کند. همانطور که تغییر رنگ دندان ها دلایل متفاوتی دارد به دنبال آن روش های متنوعی برای سفید کردن دندان ها وجود دارد. در کلینیک دندانپزشکی لبخند سپید اینکار تحت نظارت دندانپزشک انجام می گیرد که اغلب به خاطر سرعت بالای درمان و ماندگاری آن از این روش استفاده می کنند.


 سفید کردن دندان


چند روش برای سفید شدن دندان

1.بیلچینگ دندان

روش بلیچینگ دندان از روش های حرفه ای در دندانپزشکی زیبایی می باشد. در این روش نه تنها دندان ها چند درجه سفید می شود بلکه تا 2 سال ماندگاری دارند.مواد برای زمان 30 تا 45 دقیقه روی دندان های شما قرار می گیرد و برای سفید شدن دندان ها از نورآبی رنگی استفاده می شود. نور باعث افزایش سرعت انجام واکنش می شود همچنین مواد بلیچینگ تا عمق بیشتری از دندان نفوذ کرده و لکه ها را از بین می برد.   


سفید کردن دندان

2.کامپوزیت دندان

در این روش ابتدا جرم و پوسیدگی دندان را برطرف کرده تا دندان تمیز شود حال سطح کاملا آماده نصب روکش کامپوزیتی است. پس از آن به کمک اسید مخصوص سطح دندان را متخلخل می کنند که به اینکاراچینگ گفته می شود و نیازی به انجام قالب گیری نیست. سپس مقداری باندینگ را به کمک تابش اشعه ای خاص بر روی آن محکم کرده و صیقل می دهیم، اینکار را ادامه می دهیم تا جایکه جای خالی دندان ها پر شود. هزینه آن نسبت به سایر درمان ها مناسب تر است و اگر از آن مراقب کنیم تا 15 سال ماندگار می ماند. کامپوزیت دندان فقط برای سفید کردن دندان ها نیست و می تواند فرم و شکل دندانها را بهبود دهد.


 سفید کردن دندان

3.روکش زیرکونیا

امروزه برای رفع عیب ها و سفید کردن دندان می توان از روکش زیرکونیا استفاده کرد. روکش زیرکونیا بسیار مقاوم است و مانند دندان طبیعی عمل می کند. در صورت رعایت بهداشت دندان تا آخر عمر دوام خواهد داشت.به دلیل محکم بودن به آن لقب استیل سفید را داده اند. زیست سازگاری بسیار خوبی دارد وهیچ سمیتی ایجاد نمی کند، بدلیل اینکه عایق حرارتی است در اثر خوردن مواد سرد و گرم حساسیت زیاد و درد احساس نخواهیم .کاملا غیر تهاجمی است ، به مینای دندان آسیب نمی زند و یکی از بهترین روش ها برای افرادیست که می خواهند دندانشان را سفید کنند. این روش برای کسانی است که هزینه برایشان مطرح نیست.


 سفید کردن دندان

4.لمینیت سرامیکی

یکی از روش های نوین و عالی برای سفید کردن دندان استفاده از لمینت دندان است. این روش یکی از روش های درمانی بوده و هدف آن تغییر رنگ دندان ها، شکستگی، لب پر شدن،کج بودن دندان ها ، پرکردن فواصل دندانی و در نتیجه اصلاح طرح لبخند است. مزایای آن این است که ضمن سفید شدن دندان ، دندان ها مرتب و صاف می شوند به بیان دیگر لبخند هالیوودی را برای خودمان می سازیم .در این روش پس از تراشیدن سطح دندان به میزان نیم میلیمتر قطعه سرامیکی با رنگ دلخواه شما به کمک چسب مخصوص بر روی دندان قرار داده می شود. پروسه درمان 15 روز تا 3 هفته طول خواهد کشید. هزینه آن بیشتر از کامپوزیت دندان است اما مقاومت و ماندگاری آن بیشتر است.


سفید کردن دندان

5.ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یکی از راه های بسیار کاربردی برای دندان های از بین رفته است. گاهی برخی از دندان ها به گونه ای آسیب دیده که دیگر نمی توان آن را سفید کرد برای مثال کاملا از بین رفته یا بر اثر ضربه افتاده است. در این مواقع به دلیل نبود و جای خالی ایجاد شده پس ازسفید شدن دندان نیز لبخند زیبایی نخواهیم داشت. با پیشرفت علم و فناوری راه حل مناسبی برای این موضوع پیدا کرده ایم . شما با ایمپلنت دندان می توانید به راحتی جای آن دندان خالی را پرکنید بطوریکه هیچ تفاوتی میان دندان ها حس نشود. ایمپلنت دندان یک روش سریع و عالی برای جایگزین کردن دندان های از بین رفته است بگونه ای که از آن به اسم نسل سوم دندان نیز یاد میکنند. این روش یکی پر استقبال ترین خدمات دندانپزشکی زیبایی می باشد.


سفید کردن دندان

ما برای داشتن ساختمانی زیبا و ماندگارنیاز به بنایی محکم و استوار داریم. لثه در دهان مانند همان بنا عمل میکند با داشتن لثه های سالم وزیبا می توانیم لبخند دلنشین داشته باشیم همچنین دندان ها به صورت منظم در دهان جای بگیرند. هنگامی که لثه دچار عفونت می شود یا وقتی که بافت لثه آسیب می بیند ما به جراحی لثه نیاز داریم. گاهی نیزبخاطر لبخند لثه ای، کوچک بودن چانه یا مشکلات ژنتیکی ناشی ازرشد نامطلوب فک این جراحی صورت میگیرد. با جراحی لثه فرم صورت به نحوه صحیح قرارمی گیرد همچنین دندان ها دارای ثبات می شوند.همه این عوامل باعث افزایش اعتماد به نفس شده و تاثیر زیادی در زیبایی چهره ی افراد به ویژه هنگام لبخند زدن دارد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26752
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید