امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

چگونه تلویزیون هوشمند جدید خود را راه اندازی کنیم؟


1401/07/27
کد خبر : 26075
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 16 نفر

در این مقاله که توسط تیم پاراتک تهیه شده، قصد داریم نحوه نصب تلویزیون را به شما آموزش دهیم.


 راه اندازی تلویزیون هوشمند

1. محل نصب تلویزیون را پیدا کنید

ابتدا باید بفهمید که می خواهید تلویزیون را در کدام قسمت از خانه قرار دهید. آیا از پایه موجود در جعبه تلویزیون استفاده خواهید کرد یا می خواهید تلویزیون را روی پایه دیواری نصب کنید؟ آیا مجموعه تلویزیون به پریز برق نزدیک است؟ آیا محل انتخاب شده در موقعیتی است که سیگنال Wi-Fi قوی دریافت کنید؟ آیا امکان اتصال به آنتن یا کابل را دارید؟ برای یافتن جایگاه مناسبی برای تلویزیون، باید تمام این موارد را در نظر بگیرید.
در هنگام انتخاب محل مناسب برای نصب تلویزیون اطمینان حاصل کنید که می توانید به اندازه کافی با فاصله از تلویزیون بنشینید تا علاوه بر عدم آسیب رسیدن به چشمان شما، بهترین نمایش را در مورد مجموعه خود داشته باشید.
علاوه بر این، توجه داشته باشید که باید تلویزیون را در ارتفاع و زاویه ای قرار دهید که امکان مشاهده راحت آن وجود داشته باشد. نصب تلویزیون بسیار بالا می تواند باعث خستگی چشم و گردن شما شود و نصب خیلی پایین آن نیز می تواند باعث خم شدن شما برای تماشای برنامه ها شود.

2. راه اندازی اولیه را شروع کنید

این فرآیند از یک مارک به برند دیگر متفاوت است و ما در این مقاله دستورالعمل های خاصی در مورد راه اندازی تلویزیون ال جی و سامسونگ و سونی شما داریم.
اگرچه مشخصات تلویزیون های مختلف یکسان نیستند اما این فرآیند معمولاً شامل انتخاب زبان، اتصال به شبکه Wi-Fi و موافقت با یک یا چند سیاست حفظ حریم خصوصی است.

3. با صفحه اصلی تلویزیون خود آشنا شوید

هر پلت فرم تلویزیون هوشمند طرح منحصر به فرد خود را دارد. بنابراین کمی وقت بگذارید تا با صفحه اصلی تلویزیون خود آشنا شوید. تلویزیون های ال جی و سامسونگ دارای صفحه نمایش های خانگی بسیار مشابهی هستند که هرکدام از آنها یک ردیف برنامه دارند که در پایین صفحه نمایش اجرا می شوند. تلویزیون های اندرویدی سونی دارای چندین ردیف برنامه، ورودی و تنظیمات هستند.
هنگامی که بتوانید برنامه ها، ورودی ها و تنظیمات خود را کنترل کنید، می توانید از عملکرد های تلویزیون استفاده کنید بدون اینکه در منوهای مختلف مجموعه گم شوید.


 راه اندازی تلویزیون هوشمند

4. برنامه ها را انتخاب کنید

اگرچه تلویزیون هوشمند احتمالاً تعداد معدودی از محبوب ترین برنامه ها را از قبل نصب دارد، اما می توانید از بین صدها و حتی هزاران برنامه موجود، برنامه های مورد علاقه خود را پیدا کرده و نصب کنید. با این کار از قابلیت های تلویزیون جدید خود نهایت استفاده را می برید و مطابق با سلیقه خود، شخصی سازی می کنید.
در حالی که هر تولید کننده تلویزیون، یک فروشگاه برنامه و انتخاب منحصر به فردی از برنامه ها را دارد، اما اصول اولیه برای همه یکسان است. از فروشگاه می توانید برنامه های مورد نظر خود را بارگیری یا خریداری کنید.
هر مارکی این کار را کمی متفاوت انجام می دهد.
 LG و Samsung هر کدام فروشگاه برنامه اختصاصی خود را دارند. در حالی که سونی از فروشگاه Google Play در تلویزیون های اندرویدی خود استفاده می کند و Roku کانال های خاص خود را دارد. در حالی که همه تلویزیون ها، تنظیمات مشابهی دارند اما هم در طرح و هم در انتخاب کلی برنامه ها اختلافاتی وجود خواهد داشت.
پس از نصب برنامه ها، باید وارد برنامه هایی شوید که به حساب کاربری نیاز دارند. باید نام کاربری و رمز ورود خود را با استفاده از کنترل از راه دور تلویزیون هوشمند یا صفحه کلید روی صفحه وارد کنید.
در صورتی که با روش های نصب برنامه در تلویزیون های هوشمند آشنایی ندارید و می خواهید از تمامی مزایای تلویزیون خود نیز بهره مند شوید، می توانید از یک مرکز خدمات نصب تلویزیون در مشهد کمک بخواهید.

5. دستگاه های خود را وصل کنید

هر تلویزیونی به تعدادی از دستگاه ها مانند کابل یا جعبه ماهواره، کنسول بازی و انواع پخش کننده ها متصل می شود.
چه آنکه بخواهید یک کنسول بازی در تلویزیون LG خود نصب کنید و چه آنکه بخواهید جعبه کابل را به تلویزیون سامسونگ  وصل کنید یا یک پخش کننده Blu-ray به تلویزیون سونی خود متصل کنید، اصول اولیه تقریباً یکسان است. با روشن بودن تلویزیون، می توانید دستگاه خارجی خود را متصل و روشن کنید اما توجه داشته باشید که کابل HDMI را در کدام ورودی وصل کرده اید. پس از روشن شدن دستگاه، تلویزیون به طور خودکار دستگاه را شناسایی کرده و به فهرست ورودی شما اضافه می کند.

6. آنتن را وصل کنید

برای کانال های هوایی (که رایگان هستند!)، باید آنتن HDTV را متصل کرده و کانال ها را اسکن کنید.
ابتدا آنتن خود را به کانکتور RF تلویزیون متصل کنید تا تلویزیون سیگنال های جدید را تشخیص می دهد و به طور خودکار کانال ها را اسکن نماید.

7. تنظیمات دقیق

هنگامی که تمام موارد را تنظیم کردید، فقط تنظیم دقیق تلویزیون باقی مانده است. تنظیمات رنگ و روشنایی تلویزیون، تغییر شکل ظاهری صفحه اصلی و منوها و ... از جمله تنظیمات دقیقی هستند که باید انجام دهید.

نصب و راه اندازی تلویزیون

تمام مراحل ذکر شده در بالا بایستی به ترتیب برای نصب و راه اندازی تلویزیون های هوشمند مد نظر قرار گیرند. در صورتی که تخصص کافی برای این موضوع ندارید و یا ترجیح می دهید تلویزیون خود را به صورت حرفه ای راه اندازی کنید، می توانید از خدمات یک مرکز تعمیرات تلویزیون استفاده کنید.

پاراتک

پاراتک یک تیم حرفه ای مهندسی الکترونیک و انفورماتیک است که با بیش از 30 سال سابقه فعالیت، امروزه در زمینه ارائه انواع خدمات سرویس دهی، نگهداری و تعمیرات تلویزیون در مشهد فعالیت دارد. بنابراین در صورت نیاز به نصب و یا تعمیر تلویزیون می توانید با ما تماس بگیرید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26075
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید