امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

چگونه بیت کوین بخریم؟


1401/07/27
کد خبر : 25989
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 15 نفر

بیت کوین اولین ارز دیجیتال بازار رمز ارزها است که در سال 2008 توسط فردی به نام «ساتوشی ناکاموتو» ساخته شد. البته این فقط یک نام مستعار می باشد و هویت حقیقی سازنده ی بیت کوین هنوز مشخص نیست! پس از انتشار اولیه، بیت کوین یک مورد ناشناخته برای سرمایه گذاری و استفاده به حساب می آمد. عده ای آن را مانند حبابی می دانستند که بعد از مدتی محو می شود. اما همین منتقدان بعد ها به طرفداران بیت کوین تبدیل شدند. بیت کوین در 10 سال اخیر ثابت کرد که ارزشی بیش از تصور عموم دارد. این ارز در ابتدای عرضه، قیمتی ناچیز داشت. چرا که در اولین معاملات آن، 20 بیت کوین تقریبا 1 دلار فروخته شد! اما اکنون ارزش آن به بیش از 60 هزار دلار رسیده است! به همین دلیل بیت کوین سودبخش ترین دارایی 10 سال گذشته معرفی شده است. در آن زمان افراد زیادی بیت کوین های خود را با قیمتی بسیار پایین فروختند و بعد ها ضرر بزرگی را متحمل شدند. در یک بررسی ساده در می یابیم؛ که قیمت بیت کوین یک سال قبل در چنین روزی 6 هزار دلار بوده است. اما الان یک بیت کوین بالای 60 هزار دلار ارزش دارد! 

حال که با بیت کوین و گذشته ی آن آشنا شدیم، به ویژگی های آن به طور دقیق تر خواهیم پرداخت.

 

چرا بیت کوین 60 هزار برابر دلار ارزش دارد؟!

بیت کوین هم مانند پول های کاغذی قابلیت خرید، فروش، انتقال و سرمایه گذاری را دارد. اما چیزی که این دو را از یکدیگر متمایز می کند، قابلیت های خاص بیت کوین است که در هیچ پول رایجی یافت نمی شود. بیت کوین امنیت بسیار بالایی در پرداخت های خود دارد. سرعت تراکنش بیت کوین از ارزهای فیات (دلار، یورو، ین و...) بسیار بالاتر است. بیت کوین غیر متمرکز است. یعنی هیچ سازمان یا دولتی نمی تواند آن را کنترل کرده و در تراکنش های آن مشکلی ایجاد کند. سیستم بیت کوین به طور خودکار و بدون دخالت انسان به کار خود ادامه می دهد. بیت کوین غیر قابل جعل و اشتعال است. همچنین در گذر زمان پاره یا فرسوده هم نمی شود. بی واسطه بودن یکی از دیگر ویژگی های ارزشمند بیت کوین است. پس اکنون به راحتی متوجه شدیم که چرا بیت کوین 60 هزار برابر دلار ارزش دارد! زیرا نه تنها دلار، بلکه هیچ پول کاغذی دیگری این قابلیت ها را ندارد.

 

آیا بیت کوین از بین خواهد رفت؟

در گذشته این مورد زیاد مطرح می شد و عده ای بر این باور بودند که بیت کوین پس از مدتی به تدریج کنار خواهد رفت. اکنون هم درباره ی آینده ی بیت کوین تحلیل های مختلفی وجود دارد. اما یک نکته در همه ی آن ها مشترک است. آن هم روند صعودی است! روند صعودی به این معنا نیست که قیمت همواره در حال افزایش خواهد بود. بلکه به معنای رشد کلی است. یعنی قرار نیست هیچ روزی قیمت بیت کوین کاهش پیدا کند یا ثابت بماند، بلکه در یک بازه ی زمانی خاص، حرکت مثبت یا منفی آن پیش بینی می شود. مثلا عده ای می گویند بیت کوین تا پایان سال 2021 میلادی به 150 هزار دلار می رسد. عده ای دیگر می گویند 400 هزار دلار. این رقم برای دسته ای دیگر متفاوت است و می گویند ممکن است به 1 میلیون دلار برسد. در همه ی این حالات که ممکن است هیچ کدام آن ها هم رخ ندهد، شاهد روند صعودی و رشد قیمت بیت کوین هستیم. یکی دیگر از پیش بینی های رایج درباره ی بیت کوین، این است که این ارز دیجیتال تا سال 2029 میلادی، معادل 10 انس طلا ارزش خواهد داشت. پس همان طور که گذشته ای درخشان در کارنامه ی بیت کوین مشاهده می شود، می توان آینده ای روشن نیز برای آن متصور شد. 

بیت کوین

 

چگونه می توانیم بیت کوین بخریم؟

خرید بیت کوین به سادگی امکان پذیر است. اشخاص حقیقی و حقوقی زیادی بیت کوین را خرید و فروش می کنند. اما این که بدانید از کدام یک باید بیت کوین بخرید بسیار مهم است. معمولاً خرید از اشخاص حقیقی، کاری خطرناک است و پیشنهاد نمی شود. اما شما می توانید به راحتی بیت کوین خود را از صرافی های ارز دیجیتال خریداری بکنید. در بین صرافی های ارز دیجیتال، صرافی های ایرانی بسیار مطمئن تر اند. زیرا از حساب شما پشتیبانی می کنند و در صورت نیاز می توانید به آن ها مراجعه کنید تا مشکل خود را رفع کنید. اما صرافی های خارجی هر چند معتبر، هنگام بروز مشکل پاسخگوی شما نیستند. در این حالت اگر حساب شما مسدود شود، هیچ راهی برای بازگرداندن آن ندارید. پس بهتر است که از صرافی های ایرانی خدمات بگیرید. 

 

خرید بیت کوین از کدام صرافی بهتر است؟

همیشه به خاطر داشته باشید که سرعت و امنیت، در حوزه ی ارز دیجیتال حرف اول را می زند. صرافی بیت ایمن به عنوان امن ترین و سریع ترین صرافی رمز ارزها در ایران، کامل ترین سبد ارزی را برای خرید به شما ارائه می کند. علاوه بر بیت کوین، طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال در این سبد یافت می شوند و شما می توانید با دست باز ارز دیجیتال مد نظر خود را بخرید، بفروشید و یا انتقال دهید. بیت ایمن امکانات منحصر بفردی دارد که در ادامه به طور مفصل به آن ها خواهیم پرداخت. از جمله خدمات بی نظیر بیت ایمن؛ مسابقات هفتگی پر جایزه، کسب درآمد از طریق دعوت دوستان، پشتیبانی 24 ساعته آنلاین در هفت روز هفته، کامل ترین سبد ارزی، احراز هویت سریع، کیف پول رایگان ارز دیجیتال و اخبار و آموزش های رایگان در تلگرام و اینستاگرام است. همه ی این خدمات پس از ثبت نام و احراز هویت در اختیار شما قرار می گیرد و می توانید به راحتی از آن ها استفاده کنید.  


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/25989
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید