امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

چگونه با کاشت بذر، بهترین برداشت را داشته باشیم؟


1401/07/27
کد خبر : 27117
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 14 نفر

یکی از بستر های کاشتی که به رشد بذر کمک شایانی می کند، پیت ماس است که نوعی خزه به شمار می رود و می بایست به صورت علمی مورد استفاده قرار بگیرد.
علاوه بر موارد ذکر شده، در زمین های بزرگ موضوع آبیاری صحیح همواره جزو دغدغه های کشاورزان است در این زمینه خرید یک پمپ آب بنزینی با کیفیت می تواند راهگشا باشد.
در ادامه با معرفی کامل تر انواع به کاربرد ها و نحوه ی استفاده از پیت ماس و پمپ آب بنزینی به طور تخصصی اشاره خواهیم کرد.


 خرید بذر ها

کاشت بذر؛ سخت اما زندگی بخش


بذر ماده ای است که برای تکثیر گیاه مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع بذرها ادامه دهنده نسل گیاهان هستند که با قرارگیری در آب و خاک جوانه زده و تبدیل به گیاهی باارزش می شود. بذرها تاثیر بسیاری بر روی روند رشد گیاه دارند و باعث باکیفیت تر شدن گیاه تازه متولد شده خواهند شد.
بذرها عامل تولید گیاهی تازه هستند و از این رو کیفیت در آن تاثیر بسیاری دارد. بنابراین باید در هنگام خرید بذرها به کیفیت آن توجه داشته باشید. از جمله مهم ترین نکات خرید بذر به شرح ذیل می باشد:
 

• انواع بذر:

همان طور که می دانید گیاهان تنوع بالایی دارند. بنابراین شما باید با توجه به نوع گل و گیاه مورد نظر خود بذر آن را خریداری کنید. در صورتی که آگاهی کاملی از انواع گیاهان ندارید، می توانید با کارشناسان ما مشورت نمایید.
 

• بذر اصلاح شده یا هیبرید:

بذرهای هیبرید بذرهایی از جنس اصلاح شده هستند که از تلاقی دو ژن برتر تشکیل شده است و این کار باعث برتری در کیفیت خواهد شد. بدرهای اصلاح شده درشت تر و خوشمزه تر بوده و تمامی ویژگی های خاص ژن ها را دارد.
 

• بذر بدون اصلاح:

اکثر بذرهایی که افراد استفاده می کنند از نوع اصلاح نشده می باشند. البته این بذرها بیشتر برای مصرف خانگی مناسب هستند.
 

• بذر ارگانیک:

بذرهای ارگانیک دانه هایی هستند که گیاهان والد آن بدون هیچ آفت کش و یا کودی به صورت طبیعی رشد کرده اند. این بذرها به دو صورت اصلاح شده و غیر اصلاح به دست مشتریان می رسد.


خرید بذر ها

چگونه پیت ماس به رشد گیاه کمک می کند؟

پیت ماس همانند خاک است و با خاک مخلوط شده و برای افزایش رشد و سلامت گیاهان مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از تولیدکنندگان و کشاورزان از پیت ماس در کنار کلسیم و پتاسیم بهره می برند. از پیت خزه ها به عنوان مواد ترکیبی با خاک برای مصارف گلدان ها، گیاهان آپارتمانی، گلخانه ها، کاشت نشاء و … استفاده می شود.
از جمله سایر مصارف پیت ماس ها به شرح ذیل می باشد:

درختان:

برای کاشت درختان، دو قسمت خاک و یک قسمت پیت ماس را با یکدیگر مخلوط کرده و چاله ای حفر می کنند و مقداری از این خاک ر ریخته و درخت را در داخلش قرار می دهند و سپس آن را آبیاری می نمایند.

سبزیجات و گل ها:

برای افزایش کیفیت سبزیجات و گل ها 5 سانتی متر از پیت ماس را بر روی خاک ریخته و گیاه را تا عمق 15 سانتی متر در داخل خاک قرار دهید.

چمن:

برای کاشت چمن 15 سانتی متر خاک و 5 سانتی متر پیت ماس را با یکدیگر مخلوط کنید. گیاه را نیز تا عمق 6 سانتی متر در خاک فرو نمایید.

نشاء:

پیت ماس و کوکوپیت دو عنصر مهم برای افزایش رشد و کیفیت گیاه می باشد. بنابراین مخلوط این دو کودی بسیار ارزشمند برای رشد نشاهای گلخانه ای محسوب می شود.

انواع پیت ماس

با توجه به محل برداشت به دو دسته پیت ماس اسفاگنوم و سیاه تقسیم بندی می شود که به شرح ذیل می باشد:

پیت ماس اسفاگنوم:

کاربرد بسیاری در صنعت باغبانی دارد. خزه اسفاگنوم به صورت طبیعی در سطح باتلاق رشد کرده و به تدریج تجزیه می شود و پیت ماس بدست می آید. اسفاگنوم نسبت به پیت برداشت شده از باتلاق کمتر تجزیه می گردد.

پیت ماس سیاه:

خزه سیاه یکی دیگر از گونه های اسفاگنوم است که با استفاده از وش تجزیه و در طول زمان بدست می آید. این پیت ماس را به این دلیل سیاه می نامند که تجزیه بیشتری دارند. قدرت جذب آب این آن بالاتر بوده و برای گیاه بسیار مناسب است.


خرید بذر ها

پمپ آب بنزینی چگونه به آبیاری بهینه کمک می کند؟

انتقال آب و سیالات مختلف یکی از دغدغه‌های اصلی صنایع مختلف، از جمله صنعت کشاورزی است و به همین دلیل استفاده از انواع مختلف پمپ‌ها رواج زیادی دارد. پمپ هایی که با سوخت فسیلی کار می‌کنند  به دو دسته  پمپ آب بنزینی و گازوئیلی تقسیم می‌شوند.

مشخصات و کارکرد پمپ‌ آب بنزینی

انواع پمپ‌ آب بنزینی دارای دو بخش موتور و پمپ هستند که این دو قسمت به وسیله یک شاسی به یکدیگر متصل شده‌اند. نحوه عملکرد این موتورها به این صورت است که موتور با کمک شمع‌های تعبیه شده، و با استفاده از جریان الکتریکی احتراق را انجام داده و سپس بنزین سوخته، و دستگاه شروع به کار می‌کند. لازم به ذکر است که به دلیل استفاده از شمع، باید شمع‌ها به صورت دوره‌ای تعویض شوند. پمپ آب بنزینی به گونه‌ای طراحی شده‌ است که در پروژه‌های سنگین صنعتی عملکرد ایده آلی داشته باشد. دیگر مشخصه این پمپ ضرورت استفاده متناوب از آن است. زمان استفاده از پمپ آب بنزینی را حدود ۲ تا ۳ ساعت در طول روز در نظر بگیرید، تا عمر مفید این دستگاه افزایش یابد. مزیت بزرگ این پمپ‌ها کاربرد داشتن در انواع آب و هواهای مختلف است. این وسیله حتی در اب و هوای سرد هم با افت راندمان مواجه نمی‌شود.

مهم‌ترین کاربردهای پمپ آب بنزینی عبارتند از:

•    استفاده در نقاطی که دسترسی به برق وجود ندارد
•    آبیاری زمین کشاورزی
•    استفاده در مصارف آتش‌ نشانی
•    پمپاژ آب از استخر، چاه و مخازن
•    جمع آوری آب از انبارها و پارکینگ‌ها

انواع بذر و ادوات کشاورزی را از کجا بخریم؟

سایت کشاورزی ایران به نشانی اینترنتی WWW.KESHAVARZIIRAN.COM با هدف خدمت‌رسانی و تامین نیازهای صنعت کشاورزی ایران تاسیس شده است.
تعهد کیفیت محصولات کشاورزی ایران با عنایت به تجربه و شناخت فنی محصولات تولیدی و وارداتی و حساسیت‌های بالا در انتخاب آن شکل گرفته و تضمین قیمت نیز ماحصل حذف واسطه و عرضه مستقیم و دست اول محصولات است. علاوه بر امکان سفارش محصولات به صورت آنلاین در این سایت که مزیت ارسال رایگان را به همراه دارد، امکان خرید عمده ی انواع بذر و ادوات کشاورزی از جمله پیت ماس و پمپ آب بنزینی از طریق تماس با این مجموعه مهیا است.
برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی از کارشناسان سایت کشاورزی ایران می توانید با شماره های تماس خط ثابت: 02126305952 و شماره همراه: 09109812738 تماس حاصل فرمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27117
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید