امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

چگونه از یخ زدن پکیج دیواری در فصل زمستان جلوگیری کنیم؟


1401/07/27
کد خبر : 28505
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 20 نفر

پکیج دیواری یکی از وسایل گرمایشی محبوب است که امروزه در منازل ما حضور دارد و نیاز ما را هم برای آب گرم برای مصارف روزانه و هم تامین انرژی لازم برای گرمایش رادیاتور را فراهم می‌کند. یکی از سوالات مهمی که در خصوص پکیج دیواری از تکنسین های لوله بازکنی سوال می شود، این است که چگونه از یخ‌ زدن پکیج دیواری در فصل زمستان جلوگیری کنیم؟
با توجه به اینکه پکیج دارای سیستم لوله‌کشی آب است و در فصل زمستان در دمای زیر صفر درجه، دچار یخ زدگی می‌شود بخصوص اگر لوله‌کشی در فضای بیرون باشد، این مشکل خیلی هم دور از انتظار نیست و باید به فکر چاره بود تا از پیش آمدن این مشکل جلوگیری کرد. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص یخ زدن پکیج دیواری و روش های جلوگیری از آن مطالبی را خدمتتان ارائه دهیم لطفا با ما همراه باشید.

پکیج دیواری چیست؟


قبل از پرداختن به مسئله یخ زدگی پکیج و روش حل این مشکل بد نیست تا حدودی در خصوص پکیج و نحوه کار آن توضیحاتی ارائه دهیم تا دوستانی که اطلاعاتی درباره پکیج دیواری ندارند بتوانند با خواندن مطالب اطلاعات کلی درباره پکیج و نحوه کار آن داشته باشند تا بتوانند ادامه مطالب را به خوبی متوجه شوند.
پکیج دیواری یک وسیله گرمایشی است که امروزه به جای موتورخانه نصب می‌شود و هم آب گرم لازم برای شست وشوی ظروف، استحمام، پخت و پز و کلاً آب گرم لازم برای مصارف روزانه را تامین می‌کند که قبلاً با آبگرمکن صورت می‌گرفت و هم آب گرم لازم برای رادیاتور را تامین می‌کند که باعث گرمایش محیط زندگی ماست، این کار قبلاً توسط بخاری انجام می‌گرفت. ما در مقاله ای با عنوان لوله بازکنی سعادت آباد، مفصل در مورد این مطلب صحبت کرده ایم.

نحوه کار پکیج دیواری

 نحوه کار پکیج دیواری به این صورت است که زمانی که شیر آب گرم را باز می‌کنید، گزارشی به برد پکیج که حکم مغز دستگاه را دارد ارسال می‌شود که اعلان باز بودن جریان آب توسط سنسورهاست. سپس برد دستور روشن شدن شعله را به قطعه مربوطه ارسال می‌کند و با روشن شدن مشعل، آبی که در لوله‌های پکیج به حرکت درآمده گرما را جذب می‌کند.
 هر کدام از قطعه‌های دستگاه تحت نظر برد دستگاه، دستوراتی را دریافت و اجرا می‌کنند و در نهایت شما آب گرم مصرفی خود را دریافت می‌کنید. حال اگر شما مدتی از پکیج استفاده نکنید مثلاً به مسافرت رفته باشید و این اتفاق در فصل زمستان باشد باید این مسئله را در نظر داشته باشید که ممکن است آب درون پکیج دچار یخ زدگی شود و شما را به دردسر بیاندازد این مسئله زمانی که پکیج در خارج از محیط خانه نصب باشد بیشتر محتمل است. حال باید دید که یخ زدن پکیج دیواری چگونه اتفاق می‌افتد و چگونه باید از آن جلوگیری کرد؟ در مقاله لوله بازکنی بلوار فردوس مطالب این مسئله را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

چرا پکیج دچار یخ زدگی‌ می‌شود؟



اگر برای مدت زمان طولانی از پکیج استفاده نکنید پکیج شما خارج از محیط داخلی خانه نصب باشد مانند بالکن یا تراس، امکان دارد با کاهش دما آب درون پکیج و اتصالات و لوله‌کشی آن دچار یخ زدگی شود. این اتفاق در فصل زمستان که دما اصولاً زیر صفر درجه است شایع‌تر است و از آنجایی که درون پکیج و لوله‌کشی آب حضور دارد و کاملا خالی نیست، آب درون پکیج و لوله‌کشی یخ می زند و مشکلاتی را برای دستگاه و در نهایت برای شما پیش می‌آورد.

یخ زدگی پکیج چه مشکلاتی را به وجود می‌آورد؟   

وقتی آب درن پکیج یخ می‌زند از آنجایی که یخ حجم بیشتری نسبت به حالت مایع دارد، با افزایش حجم باعث فشار به قطعات درون پکیج می‌شود و ممکن است پمپ پکیج بترکد و لوله‌های مبدل حرارتی که آب درون آن حرکت می‌کند نیز دچار آسیب خواهند شد. این آسیب می‌تواند گسترده تر هم باشد و سایر قطعات را نیز درگیر کند. البته این یخ زدن پکیج دیواری در مناطقی که سردسیر است شایع تر است و بهتر است در این مناطق پکیج را همواره روشن نگهدارید تا گرما در پکیج باعث گرم ماندن آب درون آن و قطعات شود و دچار این مشکل نشوید.

چگونه از یخ زدگی پکیج جلوگیری کنیم؟

تخلیه آب پکیج

زمانی که قصد سفر دارید یا برای مدت طولانی قصد استفاده از پکیج را ندارید حتماً آب درون پکیج را خالی کنید. برای اینکار ابتدا آب سرد ورودی دستگاه بسته و سپس یکی از شیرهای آب گرم مثلاً توالت را باز بگذارید تا آب پکیج خالی شود. با این کار از یخ زدن پکیج دیواری جلوگیری می‌کنید و متحمل خسارات نخواهید شد.

سیستم اتوماتیک ضدیخ زدگی پکیج دیواری

برخی از مدل‌های پکیج دارای سیستم ضد یخ زدگی اتوماتیک هستند که در صورت پایین آمدن دمای دستگاه به صورت اتوماتیک فعال می‌شوند و مانع یخ زدگی سیستم می‌شوند. اگر پکیج شما هم از این نوع است می توانید به طریق زیر عمل کنید.
 برای فعال کردن باید برق پکیج وصل باشد و همچنین گاز ورودی آن و یکی از رادیاتورها روشن باشد. دمای پکیج را روی کم‌ترین حالت قرار دهید تا پکیج در تایم زمانی مشخصی به صورت اتوماتیک پمپ را روشن و شعله را وصل کند و آب با دمای پایین در گردش باشد تا یخ نزند. برای آشنایی بیش‌تر می توانید دفترچه پکیج خود را مطالعه کنید.

استفاده از نوار چسب حرارتی برای پکیج دیواری

 این نوار چسب‌های حرارتی دارای المنت‌هایی است که با ایجاد گرما از یخ زدن پکیج دیواری جلوگیری می‌کند. نظیر این چسب ها برای باز کردن یخ لوله هایی که دچار یخ زدگی شده اند نیز کاربرد دارد. برای تهیه آن ها می توانید به فروشگاه های فروش لوازم لوله کشی و تاسیسات مراجعه کنید.

استفاده از محلول ضد یخ پکیج دیواری

یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از یخ زدن پکیج دیواری استفاده از محلول‌های ضدیخ است که علاوه بر جلوگیری از یخ زدگی از ایجاد رسوب هم جلوگیری می‌کند و باعث عملکرد بهتر پکیج هم می‌شود. این محلول را می توانید از فروشگاه ها تهیه کنید. روش استفاده آن بر روی بسته بندی محلول نوشته می شود. حتماً به نوشته های روی محلول دقت کنید تا کار به خوبی پیش برود.

استفاده از کاور یا پوشش

برای مکان‌هایی که پکیج در محیط باز مثل تراس نصب شده بهتر است از پوشش هم استفاده شود تا از پکیج را در مقابل دماهای نسبتاً پایین، محفوظ نگهدارد. معمولاً این پوشش ها را برای کولرهای آبی هم تهیه می کنند و نظیر آن را بسیار دیده اید.
سخن پایانی
برای اینکه عملکرد پکیج همیشه خوب باشد باید در فصل زمستان نکاتی را رعایت کنید تا پکیج دیواری دچار یخ زدگی نشود. در این مقاله سعی کردیم برخی از روش‌های جلوگیری از یخ زدن پکیج دیواری را توضیح دهیم. اینطور که به نظر می‌آید آسان‌ترین راه جلوگیری از یخ زدگی پکیج، خالی کردن آب پکیج است که به راحتی می‌توانید اینکار را انجام دهید و با خیال راحت به مسافرت بروید یا از پکیج برای مدتی استفاده نکنید.  
اگر در این موارد نیاز به مشاوره داشتید می توانید با شماره تماس شرکت خدمات فنی دوستان به شماره 09123030116تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح کنید. ممکن است نیاز به حضور سرویس کار باشد که در این صورت زیر 20 دقیقه، تکنسین های این شرکت، در محل حاضر خواهند بود.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28505
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید