امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

چه نکاتی را باید قبل از خرید قرنیز بدانید؟


1401/07/27
کد خبر : 26670
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 16 نفر

هنگامی که برای طراحی دکوراسیون داخلی از المان های مختلفی مانند کاغذ دیواری و پارکت استفاده می کنید، نیاز دارید تا با استفاده از قرنیز ارتباط زیبایی را بین کف و دیوار برقرار نمایید. اما قرنیزها علاوه بر زیباتر کردن محیط و ایجاد هارمونی مابین کف و دیوار می توانند نقش کاربردی دیگری نیز داشته باشند که چنانچه تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید درباره استفاده از آن بیشتر صحبت خواهیم کرد. همچنین در ادامه ما به نکاتی اشاره خواهیم کرد که دانستن آن ها می تواند به شما در انتخاب و خرید قرنیز مناسب کمک نماید. در انتها نیز مجموعه دکور چوب را به شما معرفی خواهیم کرد که به صورت حضوری و یا آنلاین می توانید محصولات مورد نیاز خود را سفارش داده و خریداری نمایید.

قرنیز چیست و چه کاربردی دارد؟

از گذشته در طراحی و ساخت فضاهای داخلی مانند اتاق ها از قرنیز سنگی و یا بعضا چوبی استفاده می شد که هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد اما در حال حاضر سه نوع قرنیز پی وی سی، ام دی اف و قرنیز سرامیکی نیز مورد استفاده قرار می گیرند که هر یک زیبایی و کاربرد خاص خود را دارند. به طورکل، قرنیز به نواری باریک گفته می شود که در حدود 7 تا 9 سانتی متر ارتفاع دارد و در پای دیوارهای داخلی ساختمان کار می شود. استفاده از قرنیز از آن جهت اهمیت دارد که علاوه بر زیبایی بخشی به دکوراسیون داخلی می تواند مانع از برخورد اشیاء و برخی اثاثیه خانه به دیوار شود. همچنین کاربرد دیگری که برای قرنیزها در نظر گرفته شده این است که مدل های جدید آن به صورتی طراحی شده اند که در پشت آن ها یک فضای خالی برای رد کردن سیم در نظر گرفته شده که البته ممکن است کمی بر حجم آن افزوده گردد. اما همان طور که گفته شد با توجه به مدل های مختلف قرنیز که در حال حاضر در بازار موجود است، روش های نصب و اتصال آن ها نیز متفاوت می باشد که در هنگام انتخاب و خرید قرنیز باید به آن توجه داشته باشید. ما در ادامه به معرفی یک نمونه قرنیز پی وی سی و کارایی و مزیت استفاده از آن خواهیم پرداخت.

قرنیز پی وی سی چیست؟

قرنیز PVC یا پلاستیکی نوع دیگری از انواع قرنیز می باشد که مواد تشکیل دهنده آن پلی وینیل کلراید Poly Vinyl Chloride است و به جهت آن که قیمت چندان زیادی ندارد از آن در تولید محصولات مختلفی از جمله قرنیز استفاده می شود. از این قرنیز به جهت آن که ضد آب است می توان در تمامی بخش های داخلی ساختمان به خصوص آشپزخانه استفاده کرد. ویژگی خوبی که در مورد قرنیز پی وی سی وجود دارد این است که رنگ های متنوعی از آن تولید شده که مشتریان می توانند متناسب با نوع و رنگ طراحی دکوراسیون خود آن را انتخاب نمایند. قرنیز پی وی سی به جهت ساختار و جنسی که دارد در تمامی شرایط آب و هوایی قابل استفاده است و از دیگر مزایای استفاده از آن در طراحی دکوراسیون داخلی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • قرنیز پی وی سی ضد آب و رطوبت است.
  • ضد حشره هستند و بخصوص در شهرهایی که موریانه وجود دارد، دچار آسیب نمی شود.
  • نصب آن ها آسان است.
  • از استحکام و طول عمر بالایی برخوردارند و دچار پوسیدگی نمی شوند.
  • طرح و رنگ بندی متنوعی دارند.
  • امکان رد کردن سیم از پشت قرنیز پی وی سی وجود دارد.

قرنیز برند هوم لوکس

یکی از انواع قرنیزهایی که در فروشگاه دکور چوب مدل های متنوعی از آن برای ارائه به مشتریان فراهم شده قرنیز هوم لوکس می باشد که توسط برند هوم لوکس تولید و به بازار ارائه شده است. برند هوم لوکس یک برند ایرانی است که در تولید قرنیز از پلی استایرن استفاده کرده است. پلی استایرن نوعی از پلیمر می باشد که از زنجیره های طولانی برخوردار است و همین قابلیت باعث شده تا قرنیز هوم لوکس از انعطاف پذیری، دوام و استحکام بالاتری برخوردار باشد. از دیگر ویژگی های قرنیز هوم لوکس می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ضد آب و قابل شست و شو است.
  • در مقابل ضربه و فشار مقاومند.
  • در برابر باکتری ها و حشرات مقاومند.
  • سبک هستند.
  • عاری از گازهای فرمالدهید هستند.
  • از رنگ و طرح های متنوع و زیبایی بهره مندند.
  • نصب و اجرای آسان دارند.
  • لوکس و چشم نواز هستند.

هنگام خرید قرنیز به چه نکاتی باید توجه کرد؟

طبیعتاً انتخاب و خرید هر محصولی به سلیقه و بودجه خودتان بستگی دارد اما توجه به این نکته نیز لازم است که باید نسبت به محصولی که خریداری می کنید، شناخت کافی داشته باشید. در مورد انتخاب قرنیز برای دکوراسیون داخلی نیز این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین بهتر است به نکات زیر هنگام انتخاب قرنیز مناسب توجه داشته باشید.

  • ابتدا ببینید چه کاربردی را از خرید قرنیز و نصب آن انتظار دارید، آیا علاوه بر زیباسازی نیاز به نصب آن برای عبور دادن سیم هم دارید یا خیر؟
  • اگر برای کف خانه از پارکت چوبی و یا پارکت لمینت استفاده کرده اید، بهتر است رنگ قرنیز را کمی تیره تر انتخاب کنید. همچنین می توانید با توجه به رنگ درب و دیوارها و یا رنگ کاغذ دیواری، رنگ قرنیز را انتخاب نمایید، در این صورت انتخاب قرنیز سفید نیز می تواند به جای خرید قرنیز تیره، زیبایی خاصی به محیط شما ببخشد.
  • بسیاری از قرنیزها مانند قرنیز سنگی یا چوبی ضد ضربه هستند و از دوام بالایی برخوردارند بنابراین خیالتان سال ها در استفاده از آن آسوده خواهد بود.
  • بهتر است به هنگام خرید قرنیز به استحکام آن در برابر رطوبت و مقاومت در برابر گرما و سرما توجه داشته باشید. در خرید قرنیز توجه به موقعیت جغرافیایی که در آن زندگی می کنید نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • اگر برای کف خانه از سنگ برای کف سازی استفاده کرده اید، بهتر است برای قرنیز نیز نوع سنگی آن را انتخاب کنید تا بتوانید یک هارمونی زیبا را به وجود آورده و کاربرد آن برای شما بیشتر باشد.
  • نکته مهم دیگری که در انتخاب قرنیز باید به آن توجه داشته باشید ارتفاع آن است. اگر خانه و یا فضای شما کوچک است و یا سقف آن کوتاه است، بهتر است از قرنیزهایی که ارتفاع کمتری دارند استفاده نمایید. در حالی که برای فضاهای بزرگ و یا بلند می توانید از قرنیزهای پهن تر هم استفاده نمایید.

فروشگاه دکورچوب

در حال حاضر در شهرهای مختلف ایران فروشگاه های بزرگی وجود دارند که می توانید انواع محصولات مرتبط با دکوراسیون داخلی را از آن ها خریداری نمایید و کار نصب آن ها را نیز به متخصصان همان مجموعه بسپارید. اگر به دنبال فروشگاهی هستید که هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین بتوانید از خدمات متنوع آن ها برخوردار شوید، فروشگاه دکور چوب یکی از این مجموعه ها به شمار می آید که تمامی محصولات مورد نیاز شما از قبیل پارکت و لمینت، کاغذ دیواری و انواع قرنیز مانند قرنیز پی وی سی به خصوص قرنیز هوم لوکس و چوبی و .. را در اختیار شما قرار داده است. این مجموعه به جهت آن که نمایندگی برخی از برندهای ایرانی و خارجی را در اختیار دارد، دارای محصولات کاملی در حوزه های مختلف است. برای دیدن محصولات این مرکز می توانید سری به سایت فروشگاه اینترنتی دکورچوب به آدرس الکترونیکی https://decorchoob.com/ بزنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26670
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید