امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

چه نرم افزاری برای چه نوع حسابداری مناسب است؟


1401/07/27
کد خبر : 25819
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 20 نفر

حسابداری یکی از کلمات پرکاربرد در بین افراد مختلف جامعه از جمله فعالین اقتصادی می باشد. ابتدایی ترین مشاغل تا پیشرفته ترین آنها برای ساماندهی به فعالیت های اقتصادی خود نیاز به ثبت آنها در یک محل مشخص دارند. از دیرباز استفاده از حسابداری به شیوه های گوناگون در فعالیت های اقتصادی مورد توجه بوده است. بنابراین چنانچه بخواهیم تعریف مناسبی از حسابداری داشته باشیم باید این حرفه و علم را در برهه های مختلف گذشته و امروزه تعریف کنیم.

نرم افزار حسابداری ابزاری شناخته شده و کاربردی در علم حسابداری محسوب می گردد. با پیشرفت های چشمگیر در حوزه حسابداری و نیاز به ثبت اطلاعات مالی شرکت ها و بنگاه های اقتصادی مختلف، نیاز به یک ابزار پیشرفته نظیر نرم افزارها در این حوزه بیش از پیش به چشم می خورد. بدون شک نرم افزارهای حسابداری نظیر بسیاری از ابزارهای تکنولوژی مورد استفاده انسان ها، توانسته اند جان تازه ای به حوزه حسابداری و نیازهای مختلف در این بخش ببخشند. اینگونه ابزارها انجام کارهای تخصصی نظیر حسابداری را برای متخصصین این حوزه آسان و لذت بخش کرده و به افراد غیر متخصص این امکان را می دهند که بدون نیاز به تخصص خاصی نظیر حسابداری بتوانند نیازهای خود را در این زمینه رفع نمایند.

‌‌‌نرم‌افزار حسابداری آسان

با استفاده از یک ‌‌‌نرم‌افزار حسابداری آسان شفافیت و دقت کار شما تضمین ‌می‌شود. یک راه حل مطمئن ایجاد شده و برنامه‌ریزی ‌شده تا داده‌‌ها را به موقع و به طور دقیق محاسبه کنید تا از بروز خطا جلوگیری شود. به همین ترتیب‌، شما ‌می‌توانید پیشرفت شفاف و قابل فهم مالی شرکت خود را بدست آورید.
این به نوبه خود به شما کمک ‌می‌کند تا برنامه‌‌ها و استراتژی‌‌های ویژه نیازهای شرکت را ارائه دهید. در این پست با ما همراه باشید تا ویژگی‌های اساسی مهم ‌‌‌نرم‌افزار حسابداری (accounting-software) بیشتر آشنا شوید.
قابلیت استفاده آسان از یک ‌‌‌نرم‌افزار حسابداری ‌می‌تواند بسیار سودمند باشد. در واقع، می‌تواند به افزایش بهره‌وری و حداقل رساندن هزینه‌‌های کسب و کار شما کمک ‌‌کند. شاید یکی از بزرگترین مزایای نرم‌افزار حسابداری آسان و قابل اعتماد این باشد که به شما امکان ‌می‌دهد بدون نیاز به استخدام حسابداران اضافی‌، کارهای حسابداری و حسابرسی خود را انجام دهید.
از آنجا که این ‌‌نرم‌افزار توسط همه قابل دسترسی است‌، حتی متخصصان غیر حسابداری نیز ‌می‌توانند از آن به آسانی استفاده کنند‌، آنها ‌می‌توانند با کاهش حجم کار تیم مالی خود، نیروی انسانی اضافی را حذف کنند.
از آنجا که سطح بهره وری افزایش ‌می‌یابد‌، به احتمال زیاد مشتریان احساس رضایت ‌می‌کنند. آنها از این واقعیت که شرکت شما در ارسال فاکتورها‌، گزارش‌‌های صورتحساب و سایر نیازهای مربوط به امور مالی سریع و کارآمد است‌، استقبال خواهند کرد. تیم حسابداری نه تنها بهره وری خود را بهبود نمی‌بخشد‌، بلکه از اعتبار بالاتری نیز برخوردار ‌می‌شود و این همان چیزی است که مشتریان واقعا بدنبال آن هستند.

مقایسه نرم افزار حسابداری و حسابداری سنتی

امروزه با پیشرفت تجارت و کسب و کار در حوزه های مختلف و سطوح مختلف نظیر معاملات منطقه ای، کشوری و برون مرزی، انجام امور حسابداری به شکل سنتی آن دیگر جوابگوی نیاز افراد نیست.برنامه حسابداری با داشتن قابلیت های گوناگون با سرعت فراوانی توانست جای خود را در بین افراد نیازمند به امور حسابدارای و حسابداران حرفه ای باز کند. در اینجا قصد داریم شما را با چندین مزیت جذاب برنامه حسابداری آشنا کنیم.


 

آموزش حسابداری

در دنیای پر از زرق و برق امروز، دنیای معاملات جایگاه ویژه ای در بین اقشار گوناگون کسب کرده است. شما با هر حرفه و تخصصی، نیازمند برآورد میزان دخل و خرج خود هستید. به همین دلیل حسابداری و اصول و قواعد آن می توانند اهمیت خاصی در کوچکترین مسائل زندگی افراد تا بزرگترین آن، داشته باشند. حسابداری که آن را در جملات پیشین به زبان ساده، به معنی برآورد دخل و خرج تعریف کردیم، چنانچه بخواهد وارد عرصه های مختلف زندگی افراد شود، نیازمند آموزش است. آموزش حسابداری به تمامی افراد نیازمند این علم و مهارت کمک می کند که به بهترین شکل از این علم بهره برده و از آن در نظم دادن به معاملات خود استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با علم حسابداری و نحوه یادگیری آن آشنا کنیم.
‌‌آموزش حسابداری یکی از مهارت‌های مهم ‌و ضروری برای هر فرد حسابدار تازه کار است. برای بینش و تجزیه و تحلیل مالی‌، جمع‌آوری اعداد و اطلاعات غیر عددی‌، همچنان باید از ابزارهای قدرتمند و انتخابی در سراسر دوره‌های حسابداری و امور مالی استفاده شود. در این پست با ما همراه باشید تا با اصول و آموزش حسابداری مقدماتی، مالی و اهمیت آن در بازار کار بیشتر آشنا شوید.
اصول حسابداری قوانین عمو‌می ‌و دستورالعمل‌‌هایی هستند که به منظور گزارش حساب‌‌ها و اطلاعات مالی مورد نیاز شرکت‌‌‌ها، ضروری به نظر می‌رسد. در عین عدم وجود اصول حسابداری استاندارد قابل قبول جهانی، چارچوب‌‌های حسابداری مختلفی وجود دارد که قوانین استاندارد را تنظیم ‌می‌کنند. شایع‌ترین چارچوب اصلی حسابداری استفاده شده عبارتند از IFRS، GAAP انگلستان و GAAP ایالات متحده.
شباهت و تفاوت‌های زیادی بین این سه چارچوب وجود دارد، جایی که GAAP بیشتر مبتنی بر قانون است، در حالی که IFRS بیشتر اصول بنیان گذاشته شده است. اکنون این سوال مطرح می‌شود که چرا اصول حسابداری مهم هستند؟
با توجه به ویژگی‌‌های یک سازمان یا نهاد، قانون شرکت و سایر مقررات تعیین ‌می‌کند که کدام اصول حسابداری مورد نیاز آنها است. به طور کلی، GAAP به عنوان اصول حسابداری استاندارد شناخته ‌می‌شود. GAAP پایه چارچوب استانداردهای حسابداری، مفاهیم، اهداف و کنوانسیون‌‌ها را برای شرکت‌‌ها فراهم ‌می‌کند و به عنوان راهنمای نحوه آماده سازی و ارائه صورت‌های مالی ارائه ‌می‌شود.

 

حساب داری مالی


حسابداری مالی یا Financial Accounting  شاخه ای از حسابداری است که امور مربوط به داده های مالی یک کسب و کار را بر اساس قوانین و اصول حسابداری در ترازنامه و صورت های سود و زیان جمع آوری کرده و مورد استفاده خاص قرار می دهد. تمامی اطلاعاتی که در حوزه حسابداری شرکت ها و کسب و کارهای مختلف وجود دارند، از مهمترین اطلاعات مربوط به آن شرکت هستند. خروجی های بدست آمده از محاسبات و تجزیه و تحلیل های حسابداری، در اتخاذ تصمیم های آتی برای شرکت و کسب و کار اهمیت فراوانی دارند. اطلاعاتی که در این بخش شرکت ها وارد و خارج می شود، می تواند میتنی بر اطلاعات واقعی و دقیق بوده و هرگونه اطلاعات غیرواقعی در این بخش می تواند عواقب بدی را برای شرکت به همراه داشته باشد.

فرآیند کار در حسابداری مالی


حسابداری مالی شاخه خاص مربوط به بخش مالی شرکت ها و کسب و کارها را برعهده دارد. این بخش از حسابداری توسط بخش مالی شرکت ها انجام گرفته و تمامی امور مربوط به آن، حول محور امور مالی قرار دارد. فرآیند کار شامل ثبت، خلاصه نمودن و گزارش دادن نتایج معاملات فراوانی است که در یک شرکت و کسب و کار خاص، در بازه زمانی مشخصی صورت گرفته است. گزارش نهایی که توسط حسابدار تهیه می شود جهت ارائه به سهامداران، کارکنان، سازمان های مالی و اقتصادی و دولت در دسترس قرار می گیرد. این گزارش ها شامل ترازنامه، شرح درآمدها و جریان نقدی می باشد.

اهمیت حسابداری مالی


سازمان های مختلف فعال در حوزه تجارت، بازرگانی و امور خدماتی بیشترین نیاز را به حسابداری مالی دارند. این سازمان ها گزارشات مالی خود را در قالب ترازنامه و صورت سود و زیان ارائه می دهند. هدف آنها از ارائه این گزارشات، آگاه سازی صاحبان سرمایه از وضعیت سهام خود و همچنین افراد دیگری است که تمایل به سرمایه گذاری در آن سازمان بخصوص را دارند. از طرفی دیگر این اطلاعات جهت گزارش به ماموران مالیاتی مورد استفاده قرار می گیرد.
می توانید با مراجعه به مقاله پلمپ دفاتر در همین وبسایت، اطلاعات تکمیلی را در زمینه گزارشات دفاتر پلمپ و اهمیت آنها در حسابداری کسب و کارها، کسب نمایید..
حسابدار گزارشات خود را بر اساس اطلاعات روزمره تهیه می کند. این گزارشات به کمک اطلاعات ثبت شده در دفاتر روزنامه تهیه می گردد. اطلاعاتی که برای تهیه گزارشات حسابداری مالی مورد استفاده قرار می گیرد عبارتند از: خرید و فروش خدمات و کالا، خرید تجهیزات و ماشین آلات مورد استفاده در کسب و کار و همچنین هزینه های جاری از قبیل اجاره بها، حقوق پرسنل و پول آب و برق و غیره می باشد.
 

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/25819
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید