امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

چه شامپویی برای استفاده روزانه مناسب است؟


1401/07/27
کد خبر : 28379
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 13 نفر

انتخاب شامپو روزانه مناسب، باعث می شود که سلامت و شادابی موهای شما تامین شده و در ضمن از ریزش مو و مشکلات دیگر که کمابیش با آن ها روبرو می شویم، پیشگیری خوبی به عمل بیاید.

راهنمای انتخاب شامپو روزانه

برای آن که بتوانید بهترین شامپو روزانه را برای موهای خود انتخاب کنید، باید پیش از هر چیزی در مورد جنس موهای خود، مطمئن شوید. شاید پیش از این به درستی به این موضوع دقت نداشته اید، اما به خوبی بررسی کنید که آیا موهای شما معمولی، خشک یا چرب است؟ بسته به این که موهای شما چه جنسی داشته باشد، می توانید بهترین شامپو روزانه را برای شستشو و شادابی و درخشش آن ها استفاده کنید.

شامپو روزانه مناسب موهای معمولی

برای موهای معمولی به شامپویی نیاز دارید که دارای ترکیبات تقویت کننده بوده و ویتامین رسانی مناسبی به ریشه و فولیکول موها انجام دهد. به این شکل از ریزش موها جلوگیری شده و پرپشتی و رشد سریع تر آن ها رقم می خورد.
شامپو نوعی شوینده است که می توان آن را براساس نیازهای مختلف تغذیه ای مو، غنی کرد. شامپو در ساده ترین شکل خود صرفا خاصیت پاک‌کنندگی مو و پوست سر را دارد اما با اضافه کردن ترکیبات مختلف، مثل انواع ویتامین و روغن‌های گیاهی می‌توان آن را تبدیل به یک محصول تاثیرگذارتر کرد تا مشکلات مربوط به مو، مثل ریزش، شوره، موخوره یا آسیب های ناشی از رنگ و دکلره را کاهش داد. در زیر ما چند نمونه از شامپوهایی که استفاده‌ی زیادی دارند را برای شما معرفی خواهیم کرد.
خرید شامپو برای موهای معمولی، آسان تر از شرایط دیگر بوده و شما احتمالا گزینه های بیشتری از برندهای مختلف پیش روی خود خواهید داشت. بهتر است سراغ شامپوهایی بروید که دارای روغن های گیاهی، ویتامین A، E و ... باشند. استفاده از این نوع شامپوها کمک خواهد کرد تا استحکام موهای شما بیشتر شده و آسیب های ناشی از تابش مستقیم نور خورشید، گرد و غبار و ... کاهش یابد .


 انتخاب شامپو روزانه


اگر به دنبال شامپوهایی با قدرت تمیزکنندگی بالا هستید، شامپوهای سدیم لوریل سولفات را انتخاب کنید که کف زیادی دارند. البته این شامپوها ممکن است موجب خشکی پوست کف سر شده و از این حیث مشکلاتی برای شما به وجود بیاورند.
در بسته بندی های مختلف شامپو اویدرم، می توانید بهترین محصولات برای موهای معمولی را پیدا کنید که ضمن داشتن خاصیت شستشوی مناسب، دارای قدرت حجم دهندگی به موها نیز هستند.

شامپو روزانه مناسب موهای خشک

برای موهای خشک، باید به سراغ شامپوهایی بروید که خاصیت آبرسانی و نرم کنندگی قوی داشته باشند. در این صورت می توانید ضمن شستشو دادن موهای خود، به رفع خشکی پوست کف سر و ساقه موها نیز کمک کنید. شاپوهای فاقد سولفات، نمک و پارابن برای موهای خشک، عالی ترین هستند. به کار بردن عصاره آلوئه ورا، عصاره رزماری و کافئین نیز در شامپوهای روزانه مناسب موهای خشک، موثر به نظر می رسند.
معمولا موهای خشک بیشتر مستعد شوره زدن هستند و در صورتی که زمینه شوره زدن را در موهای خود مشاهده می کنید، بهتر است از شامپوهای مخصوص موهای خشک ضدشوره استفاده کنید.
به طور خاص موهای خشک دچار شکنندگی و ریزش می شوند. در این شرایط باید حتما از شامپوهای ضدریزش مو استفاده کنید. تاثیر قابل توجه استفاده از شامپو ضد ریزش مو، در کوتاه مدت خود را نشان داده و ضمن جلوگیری از خرد شدن موهای شما، ریزش آن ها نیز متوقف می شود.


 انتخاب شامپو روزانه

شامپو روزانه مناسب موهای چرب

آن دسته از افرادی که موهایی چرب دارند، با مشکل نیاز به شستشوی روزانه موهای خود کاملا آشنا هستند. اما اگر در انتخاب شامپو روزانه دقت کافی به خرج داده و به سراغ محصول و برند معتبری بروید، این مشکل به راحتی رفع خواهد شد. به این شکل دیگر نیازی نیست که هر روز موهای خود را شستشو داده و تار موها را ضعیف و آسیب پذیر کنید.
نکته: در حقیقت یکی از چیزهایی که باعث می شود چربی موها مزمن شده و به جای بهبود، بدتر به نظر برسند؛ همین شستشو زود به زود و مداوم است.
شامپوهای روزانه مناسب موهای چرب، معمولا دارای عصاره فلفل، پتاسیم و منیزیم هستند. این ترکیبات کمک می کند تا ضمن از بین رفتن چربی اضافه موها، حجم دهندگی مناسبی نیز برای آن ها داشته باشیم. در واقع چرب بودن موها، یکی از دلایل چسبیدن تار موها به یکدیگر بوده که باعث می شود حتی موهای پرپشت، کم حجم به نظر برسند.


 انتخاب شامپو روزانه

انواع شامپو فولیکا برای موهای مختلف

شامپوهای فولیکا برای موهای مختلف معمولی، خشک و چرب محصولات مختلفی داشته و شما می توانید در میان انواع شامپو فولیکا برای موهای مختلف، شامپوهای روزانه مناسب موهای خود را انتخاب کنید. از جمله بهترین شامپوهای این برند، می توان به شامپو ضدشوره فولیکا برای موهای خشک، شامپو فولیکا مخصوص موهای رنگ شده، شامپو فولیکا مخصوص موهای خشک و آسیب دیده، شامپو مخصوص پوست سر حساس، شامپو فولیکا مخصوص موهای مجعد و شکننده، شامپو فولیکا مخصوص موهای چرب و ... اشاره کرد.
استفاده از این شامپوها برخلاف صابون باعث خشکی پوست و بهم خوردن PH آن نشده و در بلند مدت افزایش لطافت و نرمی پوست بدنتان را به همراه خواهند آورد. با خرید شامپو بدن نه تنها پوست شما تمیز می‌شود بلکه به لطف معطر بودن اکثر این محصولات، احساس خوشایندتری نیز پیدا خواهید کرد.

سخن پایانی

با انتخاب بهترین شامپو روزانه می توانید تاثیرگذاری عالی در سلامت، زیبایی و شادابی موهای خود را تجربه کنید. برای رسیدن به این انتخاب، توصیه می کنیم که حتما شامپوی روزانه خود را از برندهای شناخته شده و مطرح انتخاب کرده و به مشخصات محصولات و ترکیبات آن ها نیز توجه کافی داشته باشید. شما چه نظری در این باره دارید؟ همین طور پیشنهاد می کنیم که این مطلب را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک گذاشته و به آن ها نیز در خصوص روش انتخاب بهترین شامپوی روزانه اطلاع رسانی کنید.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28379
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید