امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

چه دستگاهی برای جوجه کشی اردک مناسب است؟


1401/07/27
کد خبر : 27127
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 17 نفر

اما در این صنعت، از راه های مختلفی میتوان کسب درآمد کرد. در نتیجه پرورش دهندگان باید انتخاب کنند که چگونه و از چه راهی میخواهند از پرنده مورد نظرشان به درآمد و سود برسند. خرید جوجه، خرید پرنده مولد و خرید تخم نطفه دار مرسوم ترین راه ها برای شروع پرورش و رسیدن به درآمد است. بهترین و کم هزینه ترین راه، تهیه تخم نطفه دار و استفاده از دستگاه جوجه کشی برای پرورش می باشد. در این مقاله قصد داریم تا به این موضوع بپردازیم که چه دستگاهی برای جوجه کشی اردک مناسب است؟

با توجه به افزایش روز افزون تقاضا برای گوشت و تخم اردک توسط مردم، پرورش دهندگان علاقه مند به این پرنده نیز افزایش یافته اند. با جوجه کشی از اردک میتوانید در بدو هچ شدن جوجه اردک ها ، در بازار بفروش رساند و یکسری از جوجه ها را برای اردک گوشتی و اردک تخمگذار پرورش دهید. اردک پکنی یا مک مکی دوره پرورش کوتاهی دارد و نهایت 45 روز میتوان صورت گوشتی بفروش برسانید.
همچنین پس از نگهداری و پرورش اردک ها میتوانید تخم های بدون نطفه آنها را به عنوان تخم خوراکی بفروش برسانید. تخم های نطفه دار را نیز برای دوره بعدی جوجه کشی در دستگاه بگذارید تا دوباره چرخه پرورش را شروع کنید.

انتخاب دستگاه جوجه کشی مناسب

از این رو افرادی که میخواهند از اردک به صورت مصنوعی، جوجه کشی کنند، باید دستگاه مناسبی را انتخاب کنند. انتخاب درست سبب میشود تا راندمان جوجه درآوری بالاتری داشته باشید. ماشین جوجه آوری که نتواند پارامتر های مهم برای رشد جنین و جوجه را ثابت نگه دارد، موجب مرگ و میر جنین و کاهش درصد جوجه درآوری می شود.



رطوبت کافی

تخم اردک نسبت به تخم مرغ، نیاز به رطوبت بیشتری دارد. این رطوبت در دوره هچر نسبت به دوره ستر افزایش می یابد. در نتیجه دستگاهی که برای جوجه کشی تهیه می کنید باید به خوبی بتواند رطوبت مورد نیاز را تامین، تنظیم و آن را ثابت نگه دارد. همچنین در زمان هایی که رطوبت باید تغییر کند، به صورت خودکار این کار را انجام دهد. سنسور رطوبت در دستگاه جوجه کشی نقش مهمی دارد و باید دستگاهی را انتخاب کنید تا سنسور هوشمند و به روزی از در آن استفاده شده باشد. سنسور رطوبت W/D یا تر و خشک یکی از بهترین و دقیق ترین نوع سنسور رطوبت می باشد که در دستگاه جوجه کشی دماوند ( دی کیو شاپ ) از این سنسور استفاده می شود.

تامین گرمایش استاندارد

یکی دیگر از پارامتر های مهم جوجه آوری، دما و تامین حرارت است. دستگاه مناسب جوجه کشی اردک علاوه بر ایجاد رطوبت کافی، باید بتواند گرمای مورد نیاز برای رشد جنین و جوجه را نیز تامین کند. دما تاثیر بسیاری در میزان جوجه درآوری دارد.
دمای بالا یا پایین هرکدام ممکن است به جنین آسیب های جبران ناپذیری بزنند. حتی میتوانند منجر به مرگ جنین و جوجه شوند. برای جلوگیری از این دسته اتفاقات، باید در انتخاب دستگاه مناسب دقت کرده و به درستی قبل از خرید محصول، تحقیق کنید تا دچار ضرر و زیان نشوید.

برد هوشمند

هنگامی که قصد خرید دستگاه مناسب جوجه کشی اردک را دارید به این نکته توجه کنید که محصول مورد نظر، از برد هوشمند PLC-PID و اتوماتیک برخوردار باشد. این ویژگی جدای از تنظیم و ثابت نگه داشتن شرایط ایده آل برای جنین اردک، میتواند سبب داشتن راندمان بالای جوجه آوری در پایان دوره شود.
همچنین به وسیله سنسور هایی که در داخل کابین تعبیه شده اند، از تغییرات دمایی و رطوبتی باخبر شده و سریعا اقدام به تنظیم مجدد آنها می کند. سرعت عمل در این کار میتواند از آسیب دیدن تخم ها جلوگیری کند.

جنس بدنه

دستگاهی که برای جوجه کشی از اردک انتخاب میکنید باید دارای بدنه ای محکم، ضد زنگ، ضد باکتری و عایق بندی مناسب باشد. بدنه دستگاهی که ویژگی های گفته شده را داشته باشد میتواند از خروج و نشت دما و رطوبت به خارج از کابین، جلوگیری کند.
این کار همچنین مانع از وارد شدن شوک دمایی به تخم ها می گردد. بدنه ضد زنگ و ضد باکتری نیز طول عمر بیشتری داشته و میتواند از ورود بیماری ها و باکتری ها به داخل کابین و تخم ها جلوگیری کند.
کلام آخر
در پایان باید به ظرفیت دستگاه جوجه کشی نیز دقت کنید. اگر قصد دارید تا با تخم های کم این کار را شروع کنید باید از دستگاه های جوجه کشی خانگی استفاده کنید. در غیر اینصورت باید ماشین جوجه آوری نیمه صنعتی و صنعتی با ظرفیت های بالا را تهیه کنید. البته فراموش نکنید که جدای از موارد گفته شده حتما از کسانی که قبلا برای جوجه آوری از تخم های اردک از دستگاه مورد نظر شما خریداری کرده اند، مشاوره گرفته و در مورد کارایی محصول سوال کنید.
دی کیو شاپ همکار و نماینده و پخش کننده انواع دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی با ظرفیت های مختلف همراه با گارانتی اصلی و خدمات پس از فروش واقعی می باشد. همچنین دی کیو شاپ در شهریور 98 در همایش کشوری داتیکس مقام نخست فروش و خدمات پس از فروش را کسب نمود.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27127
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید