امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

چه ترکیباتی در بستنی جلاتو برای کودکان مفید است؟


1401/07/27
کد خبر : 26104
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 16 نفر

پزشکان و متخصصان تغذیه بر این باورند که پدرو مادرها می توانند پس از اتمام یک سالگی کودک خود، به آن ها بستنی بدهند. اما چه بستنی برای کودک بهتر است و به رشد آن کمک می کند؟ بستنی جلاتو در مقایسه با بستنی های صنعتی می تواند برای کودکان شما مفیدتر باشد. بستنی صنعتی به دلیل داشتن مواد افزودنی و نگهدارنده هایی که به آن اضافه می شود می تواند برای سیستم گوارشی کودکان مشکلات زیادی ایجاد کند. از طرفی در ترکیبات بستنی های صنعتی از شیر گاو استفاده می کنند که این شیر به دلیل داشتن برخی از باکتری ها، می تواند کودک را بیمار کند، چرا که بدن کودکان ضعیف بوده و نمی تواند بسیاری از باکتری های موجود در غذاها را هضم کند.


 


میزان چربی بستنی جلاتو متناسب برای کودکان

در بستنی جلاتو میزان چربی های اشباع صفر است و همین موضوع سبب شده است تا برای گوارش و هضم کودکان مشکلی به وجود نیاید. از طرفی به دلیل عدم استفاده از زرده تخم مرغ و خامه در این دسر خوشمزه، بسیاری از پزشکان خوردن آن را توصیه می کنند.


 

میزان قند مجاز بستنی برای کودکان بالای یک سال تا چه میزان است؟

قند خون کودکان بالای یک سال یکی از مهمترین مواردی است که سبب شده بسیاری از پدر مادرها نسبت به آن حساس شوند. کودکان بالای یک سال در حالت ناشتا بهتر است قند خون آن ها 100 میلی گرم در دسی لیتر باشد. طبیعی است که پس از خوردن وعده های غذایی چون صبحانه، میان وعده ها، ناهار و شام این مقدار افزایش خواهد یافت. بنابراین زمانی که کودک شما به رختخواب می رود بهتر است که قند خون او 200 میلی گرم دردسی لیتر باشد. از طرفی بستنی یکی از میان وعده های مهم و خوشمزه ای است که بسیاری از کودکان به خوردن آن علاقه مند هستند. از این رو در ترکیبات بستنی جلاتو به این مسئله توجه شده است و میزان قند مورد استفاده در این بستنی با توجه به میزان بستنی که کودک می خورد، باید بین 120 تا 200 میلی گرم در دسی لیتر باشد. از انجا که فروشگاه بستنی ژلاتو کمتر در سطح شهر دیده می شود، می توانید از وب سایت چوبیک که یکی از برند های فروش بستنی جلاتو اصیل ایتالیایی است، بصورت آنلاین سفارش دهید و بستنی را درب منزل تحویل بگیرید.


 

چه نوع فرآورده های لبنی در بستنی جلاتو استفاده شده است؟

همانطور که همه ما میدانیم شیر مادر می تواند به عنوان کاملترین تغذیه برای کودکان در حال رشد معرفی شود. بنابراین طبیعی است که کودکانی که شیر مادر خورده اند از نظر گوارشی فرآورده های لبنی که در آن ها شیر گاو وجود دارد را نتوانند به خوبی هضم کنند. بنابراین استفاده از بستنی های صنعتی به هیچ عنوان برای کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کنند توصیه نمی شود. چرا که شیر گاو به دلیل داشتن چربی بسیار بالا، می تواند مشکلات گوارشی متعددی را برای کودکان به وجود بیاورد. از این رو توصیه ما به پدرو مادرهای کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کنند این است که به جای خرید بستنی های صنعتی برای کودکان خود، جلاتو را در اولویت خرید خود قرار دهند. چرا که در این بستنی از فراورده های بدون لاکتوز استفاده شده است تا مشکلاتی برای کودکان در فرآیند هضم آن ها به وجود نیاید.


 


مزایای خوردن بستنی جلاتو برای کودکان بالای یک سال

یکی از مهمترین توصیه هایی که بسیاری از پزشکان تغذیه و کودک به پدر و مادرها می کنند این است که تحت هیچ عنوان محصولات صنعتی که به دلایل مختلف از مواد نگهدارنده استفاده می کنند را به کودکان خود ندهند. چرا که این مواد می تواند تاثیرات بسیار بدی بر روی سلامت و گوارش کودک بگذارد. بنابراین اگر قصد دارید که به عنوان میان وعده به کودک بالای یک سال خود، بستنی بدهید، بهتر است بستنی های جلاتو را جایگزین بستنی های صنعتی بکنید. حال ما قصد داریم تا در این بخش شما را با مزایای خوردن بستنی جلاتو آشنا کنیم، تا بتوانید به راحتی این دسر خوشمزه را در میان وعده کودکان خود بگنجانید.
●    عدم وجود فراورده های چرب و سنگینی چون خامه و زرده تخم مرغ
●    مناسب برای کودکانی که شیر مادر می خورند
●    برطرف شدن مشکلات گوارشی کودکان
●    میزان قند کمتر در بستنی
●    فاقد مواد نگهدارنده
●    فاقد رنگ های صنعتی


 

چه افرادی علاوه بر کودکان می توانند بستنی جلاتو بخورند؟

یکی از مهمترین سوالاتی که برای بسیاری از افراد پیش می آید این است که آیا تنها کودکان می توانند بستنی جلاتو بخورند؟ در جواب این سوال باید این موضوع را خاطر نشان کنیم که این بستنی به دلیل ترکیبات خاص و منحصر به فردی که دارد برای تمامی افراد مناسب است. چرا که بستنی جلاتو به عنوان یک بستنی سالم معرفی می شود که بسیاری از افراد از هر گروه سنی می توانند از انواع آن بخورند. این بستنی به دلیل نداشتن چربی های اشباع و میزان کم قند در ترکیبات خود می تواند برای بسیاری از افراد مناسب باشد.


 


پس:
اگر به عنوان پدر و مادر قصد دارید بستنی را به عنوان میان وعده در برنامه غذایی کودک خود بگنجانید بهتر است بستنی جلاتو را جایگزین بستنی های صنعتی کنید. چرا که جلاتو با وجود چربی کمتر، به هضم غذا و تنظیم سیستم گوارش کودک کمک می کند. بستنی جلاتو بطور کامل از مواد طبیعی تهیه می شود و همین امر می تواند یکی از دلایل محبوبیت آن در سراسر دنیا باشد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26104
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید