امروز جمعه 16 شهریور 1403

Friday 06 September 2024

چطور می توان بهترین ورق گالوانیزه را شناسایی و خریداری کرد؟


1401/07/27
کد خبر : 28718
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 12 نفر

ورق گالوانیزه به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد همیشه در صنعت پرطرفدار و پرکاربرد است. ورق های گالوانیزه در مقابل حرارت و زنگ زدگی مقاوم هستند و در عین حال قیمت خوبی دارند. در ادامه مشخصات و مزیت ها و تشخیص ورق گالوانیزه باکیفیت و مرغوب از ورق های معمولی عنوان می کنیم. با ما همراه باشید.

مشخصات کلی ورق گالوانیزه مرغوب

ورق گالوانیزه به دلیل خاصیت کششی و شکل پذیری که دارد طبق فرآیند نورد سرد تولید می شود. این ورق در واقع آهنی است که سطح آن با فلز روی پوشش داده شده است. این ورق در ابتدای تولید به ورق روغنی تبدیل می شود تا در فرایند گالوانیزاسیون بتواند فلز روی زیادی را به خود جذب کند و به ضخامت مناسبی برسد. وجود لایه فلز روی بر روی سطح ورق باعث می شود تا قابلیت ضد زنگ زدگی و اکسید شدن پیدا کند. گالوانیک به پوشش محافظ روی سطح فلز گفته می گویند که باعث ایجاد لایه مقاوم می شود. برای اینکه فولاد در برابر خوردگی مقاوم شود بهترین گزینه گالوانیزه کردن آن است و بهترین روش گالوانیزه کردن غوطه ور کردن ورق آهن یا فولاد در مخزن مذاب شده روی است. ضخامتی که عنصر روی بر روی سطح آهن یا فولاد ایجاد می کند مختلف بوده و عددی بین 100 تا 350 گرم بر متر مربع است.

انواع ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه رنگی

کاربرد این ورق بسیار زیاد است و به دلیل زیبایی ظاهری که دارد برای نمای خانه، سقف آلاچیق، دیوار انبار، سقف سوله ها و... استفاده می شود. به دلیل قرارگیری ورق های گالوانیزه رنگی در نور آفتاب مستقیم، رطوبت و برف این ورق ها را با روش گالوانیزاسیون می سازند تا در برابر این عوامل دچار آسیب نشده و دوام داشته باشند. روکش گالوانیزه به ورق های رنگی قابلیت مقاومت بالا در شرایط مختلف را می دهد. برای اطلاع از قیمت ورق وارد وبسایت https://ahanresan.ir شده و از خدمات بی نظیر این مجموعه استفاده کنید.

ورق کرکره

ورق کرکره به دلیل داشتن شکل سینوسی و موج در صنعت ساختمان سازی پرکاربرد هستند. از این ورق برای درب مغازه و سقف شیروانی ها استفاده می شود. به دلیل گالوانیزه بودن این ورق ها دوام و طول عمر بالایی داشته و در محیط های مرطوب دچار آسیب و زنگ زدگی نمی شوند. قیمت ورق کرکره به دلیل شرایط و نوسانات ارزی مختلف است و شما میتوانید قیمت لحظه ای آن را در آهن رسان مشاهده کنید.


ورق گالوانیزه رنگی
 

مشخصات بهترین ورق گالوانیزه

 مقاوم در برابر اکسید شدن

ورق گالوانیزه باکیفیت به دلیل داشتن ویژگی ضد خوردگی نسبت به دیگر ورق های فولادی از مقاومت بالاتری برخوردار است. ورق های آهنی و فولادی که بدون روکش گالوانیزه هستند در مدت زمان کوتاهی آسیب می بینند. ضخامت فلز روی بر روی سطح ورق های گالوانیزه باعث دوام بیشتر ورق می شود و طول عمر آن را افزایش می دهد. دقت به ضخامت ورق های آهنی از نکات مهم هنگام خرید آن ها است.

مقاومت بالا

همانطور که گفته شد خاصیت فلز روی بسیار زیاد بوده و وجود آن بر روی ورق های فلزی به آن ها خاصیت مقاومت در برابر هرگونه آسیب و خراش را می دهد. وجود فلز روی این امکان را ایجاد می کند که در صورت بروز خرابی هایی مانند خراش یا سایش لایه های داخلی ورق دچار آسیب نشوند و حتی خرابی های سطحی  قابل ترمیم باشند. عمر ورق های گالوانیزه تا 30 سال هم می رسد و مدت زمان زیادی در صنایع و تجهیزات مختلف مورد استفاده قرار میگیرد.

بهترین ورق گالوانیزه با انعطاف پذیری مناسب

ورق های گالوانیزه جزو ورق های فولادی نرم هستند و از لحاظ شکل پذیری عملکرد بسیار خوبی دارند. لایه روی که بر روی سطح ورق قرار دارد در برابر ترک مقاوم است و چسبندگی بسیار قوی به لایه زیری خود دارد. به دلیل انعطاف خوب ورق های گالوانیزه از آن به شکل های مختلفی در صنایع استفاده می شود.

صاف بودن سطح و ظاهر زیبا

هنگام خرید ظاهر یکنواخت و صاف ورق های گالوانیزه نشانه کیفیت آن است. الگوی اسپنگل که برای تولید ورق های گالوانیزه استفاده می شود به صورت مرتب در همه جای این ورق قرار دارد و شکل زیبایی به آن می دهد. ظاهر زیبای ورق گالوانیزه این قابلیت را به آن می دهد تا در صنعت به صورت مستقیم مورد استفاده قرار بگیرد.

قابلیت جوش پذیری

ورق هایی که با کیفیت بالایی ساخته شده باشند قابلیت جوش پذیری بسیار خوبی دارند. ورق گالوانیزه ورقی مناسب با خاصیت جوش پذیری است که برای وصل کردن صفحات مختلف این ورق به یکدیگر از جوش دادن استفاده می شود.

پوشش خوب

روش غوطه وری که برای گالوانیزه کردن استفاده می شود شامل قرار دادن کامل ورق آهن یا فولاد در درون مخزنی از روی مذاب شده است. روش غوطه وری باعث می شود تا  تمامی شکاف و تورفتگی های ورق با فلز روی پوشانده شود و مقاومت 100 درصدی به آن می دهد. این ورق در برابر حرارت، رطوبت، ماده شیمیایی و خوردگی دچار آسیب نمی شود.

چگونه ورق گالوانیزه خوب را تشخیص دهیم؟

شرکت و برند سازنده مهم ترین مورد برای تشخیص ورق گالوانیزه باکیفیت و مرغوب محسوب می شود. ایران به دلیل داشتن منابع بسیار آهن و فولاد در این صنعت بسیار پیشرفته است و شرکت های زیادی در زمینه تولید مقاطع آهن و فولاد فعالیت می کنند.
داشتن لکه های سیاه، زرد و سفید نشان دهنده ضعف و بی کیفیتی این نوع ورق است زیرا این لکه ها نشان می دهند که در یکی از فرآیندهای تولید خطایی رخ داده است. مدت زمان نادرست جوشکاری، سرد شدن سریع ورق و غیره، مواردی هستند که باعث ایجاد لکه های سیاه، زرد و یا سفید بر روی ورق گالوانیزه می شوند.
الگوی اسپنگل به گل های روی این ورق گفته می شود که در سه طرح درشت، متوسط و ریز وجود دارد. یکی از نشانه های ورق باکیفیت گالوانیزه داشتن اسپنگل های ریز و شفاف است که دقت به این نکته به خریدی مرغوب کمک میکند. این ورق برخلاف ورق سیاه سطحی شفاف و صاف دارد و سطح آن به نحوی است که آب از روی آن سر میخورد و داشتن این ویژگی ها با هم، کیفیت خوب این ورق را نشان می دهد.


 ورق گالوانیزه مرغوب

مهم ترین تفاوت های این ورق با ورق معمولی

تنوع و متریال ورق های موجود در بازار بسیار زیاد است و هر کدام از آنها مشخصات خاصی دارند. داشتن یک سری مشخصات نشان دهنده کیفیت و تفاوت این ورق با ورق های معمولی است که در ادامه به مقایسه آن ها با یکدیگر می پردازیم.
عواملی مانند باران، برف، رطوبت، گرمای زیاد و... به ورق هایی با متریال معمولی به شدت آسیب وارد می کنند و باعث خرابی و فرسوده شدن آن ها می شوند. ورق گالوانیزه باکیفیت در برابر همه عوامل گفته شده مقاوم است و همچنین دوام زیادی در برابر آسیب های مختلف دارد. به دلیل داشتن مقاومت این ورق در برابر تغییرات دمایی، از آن به صورت گسترده برای ساخت انواع سقف آلاچیق، سوله و مکان های مختلف استفاده می شود.
استحکام این محصول به قدری بالا است که در هیچ یک از ورق های معمولی این میزان استحکام وجود ندارد. این ورق ها، در ابعاد کوچک هم دارای مقاومت و استحکام بالایی هستند و برای ساخت انواع لوله های آب، درب و پنجره، چهارچوب ضد زنگ کاربرد دارند. فرایند طراحی و تولید ورق های گالوانیزه طولانی مدت نبوده و شرکت های تولیدی در زمان کوتاهی این محصول را تولید میکنند.

قیمت ورق گالوانیزه

ورق های گالوانیزه بسته به ابعاد، ضخامت، وزن ورق، شرکت سازنده، مرغوبیت، هزینه حمل ونقل و... دارای قیمت های مختلفی هستند. تورم و تغییر قیمت ارز از مواردی هستند که بر افزایش یا کاهش قیمت ورق گالوانیزه تاثیر مستقیم میگذارند. در بعضی مواقع قیمت بالای ورق های آهنی یا فولادی باعث می شود تا تعداد ورق های بی کیفیت در بازار افزایش پیدا کنند برای خرید ورق گالوانیزه مرغوب از مراکز معتبر خرید خود را انجام دهید.
ahanresan وب سایتی معتبر برای خرید و فروش مقاطع آهن و فولاد به صورت آنلاین است که از طریق این وب سایت میتوانید آهن آلات مورد نیاز خود را بدون واسطه از کارخانه های مختلف خریداری کنید. قیمت تمامی ورق های گالوانیزه مانند قیمت تمامی محصولات در این وبسایت به همراه موجودی کارخانه درج شده است و به شما این امکان را می دهد تا محصول مورد نیاز خود را با بهترین قیمت بازار خریداری کنید.
عامل دیگری که بر قیمت مقاطع آهن و فولاد تاثیرگذار است، میزان عرضه و تقاضا می باشد. وقتی تقاضای یک محصول در بازار زیاد شود قیمت آن روند افزایشی پیدا می کند. وقتی یک محصول دچار کمبود در بازار شود و تولید آن کمتر از تقاضای مصرف کننده باشد، دچار افزایش قیمت می شود. همیشه باید میان تولید یک محصول و تقاضا برای آن تناسب وجود داشته باشد.
همه عوامل گفته شده بر قیمت ورق های گالوانیزه موثر هستند. برای خرید ورق های گالوانیزه مرغوب با بهترین قیمت و یا اطلاع از موجودی انبار کارخانه ها کافی است وارد وبسایت آهن رسان شده و از اطلاعات رایگان و بروز این سایت بهره مند شوید.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28718
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید