امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

چطور از پس مدیریت هزینه‌های آپارتمان بربیاییم؟


1401/07/27
کد خبر : 28192
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 17 نفر

قبل از اینکه پاسخ این سوال را بدانید باید اطلاعاتی در مورد این موارد داشته باشید: هزینه‌های آپارتمان شامل چه مواردی می‌شود؟ نحوه‌ی محاسبه هزینه‌های آپارتمان و بهترین روش محاسبه. در این مطلب پاسخ این سوالات را همراه با اطلاعاتی در مورد نرم افزار مدیریت ساختمان به‌طور کامل برای شما عزیزان ارائه کرده‌ایم.

هزینه‌های آپارتمان شامل چه مواردی می‌شود؟

نکته مهمی که باید در مورد هزینه‌های آپارتمان به آن توجه داشته باشید این است که با توجه به مساحت واحد، شما باید شارژ پرداخت کنید. البته این شارژ به‌جز هزینه‌هایی است که به دلیل عدم ارتباط با مساحت زیربنا به‌طور مساوی تقسیم می‌شوند.
انواع هزینه‌های آپارتمان
1-    هزینه‌های نسبی
2-    هزینه‌های ثابت

نحوه‌ی محاسبه هزینه‌های آپارتمان

هزینه‌های نسبی آپارتمان بر اساس سهم هر یک از مالکان و افراد از هزینه‌های مشترک و بر اساس مساحت زیربنا محاسبه می‌شود. این موارد شامل آب، گازوییل و ایزوگام پشت‌بام هستند. به‌طورکلی هزینه‌های نسبی ساختمان شامل هزینه‌های مستمر و حق بیمه هستند.


 مدیریت هزینه‌های آپارتمان

هزینه‌های ثابت آپارتمان

هزینه‌های ثابت ارتباطی با متراژ ساختمان شما ندارند. هزینه‌های ثابت آپارتمان شامل سرایدار، نگهبان، متصدی، آسانسور، هزینه‌های نگهداری و تاسیسات، باغبان و قسمت‌های مشترک هستند.

هزینه‌های آپارتمان برای مستاجر و مالک

نمی‌شود دربار‌ه‌ی مدیریت  هزینه‌های ساختمان تولید محتوا کرد و سخنی از مدیریت هزینه‌ها در واحدهای اجاره‌ای نگفت. به‌طورکلی پرداخت هزینه‌های آب، برق، گاز و تلفن، پرداخت هزینه تعمیر و سرویس آسانسور به‌صورت جزئی و هزینه شارژ ساختمان به عهده مستاجر است. همچنین جبران خرابی‌هایی که مسبب آن مستاجر باشد، رفع مشکل فاضلاب بعد از گذشت چندین ماه از اقامت مستاجر و پرداخت عوارض سالانه پس‌ماند شهرداری را باید مستاجر پرداخت کند.
پرداخت هزینه تعمیرات عمده آسانسور و دیگر نقاط خانه، هزینه رفع مشکلات فاضلاب قبل از ورود مستاجر به آپارتمان و هزینه عوارض نوسازی شهرداری، هزینه تعمیرات ترکیدگی لوله و مشکلاتی مانند آن را باید صاحب‌خانه پرداخت کند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که مستاجر تنها زمانی که تعمیرات آپارتمان را با اجازه مالک انجام داده باشد می‌تواند هزینه تعمیرات و تغییرات انجام‌شده را از مالک مطالبه کند.


 مدیریت هزینه‌های آپارتمان

هزینه‌های مشترک بین اعضای ساختمان شامل چه مواردی است؟

به‌طورکلی اگر ملک شما در اختیار مستاجر باشد، بخشی از هزینه‌های آپارتمان بر عهده‌ی مالک و بخش دیگری بر عهده مستاجر است. هزینه‌های مربوط به سرایداری، نگهبانی، متصدی آسانسور، نگهداری تأسیسات، باغبان، تزئینات قسمت‌های مشترک به‌صورت مساوی بین مالک و مستاجر تقسیم می‌شود. در صورت اعتراض مالک یا مستاجر نسبت به میزان این هزینه‌ها، مدیریت ساختمان باید آن را حل کند.

بهترین روش محاسبه

نرم افزار مدیریت ساختمان به‌عنوان یک سیستم نرم‌افزاری است که برای مدیریت مجتمع‌های مسکونی و مجتمع‌های اداری می‌تواند مورداستفاده قرار بگیرد. نرم افزار مدیر ساختمان درواقع بهترین روش محاسبه هزینه‌های آپارتمان است. شما می‌توانید تمامی امور حسابداری شامل صدور قبوض، ثبت دریافت‌ها و پرداخت‌ها را با ساده‌ترین شکل ممکن انجام دهید. همچنین این نرم افزار تمامی گزارشات مانند هزینه‌ها، درآمدها، وضعیت مالی واحدها را همراه با تمام جزئیات به شما ارائه می‌دهد.
نرم افزار مدیریت ساختمان باعث ایجاد نظم و مشخص شدن هزینه‌های آپارتمان به‌صورت دقیق می‌شود. با توجه به اینکه در ساختمان‌ها، سلایق و فرهنگ‌های گوناگونی وجود دارد باید مقررات و قوانین مشخصی در هر آپارتمان وضع شود. در صورت رعایت نکردن این مقررات ناراحتی در میان ساکنین ساختمان ایجاد خواهد شد.
اپلیکیشن مدیریت ساختمان با توجه به امکانات متنوع و گوناگونی که ارائه می‌دهد، می‌تواند به‌راحتی این مشکلات را حل کند. این نرم افزار هیچ‌گونه بار مالی برای ساکنین آپارتمان نخواهد داشت و شما به‌راحتی می‌توانید از این برنامه رایگان استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید شارژ  و هزینه‌های خود را به‌صورت آنلاین در نرم افزار مدیریت ساختمان اندروید پرداخت کنید.  

جمع‌بندی

در این مطلب تلاش کردیم تا آنچه که باید و نیاز است در زمینه هزینه‌های ساختمان و مدیریت آنها بیان کردیم. با توجه به مدیریت مناسب هزینه‌های ساختمان یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی است که در آپارتمان زندگی می‌کنند. پیشنهاد کردیم که از نرم افزار مدیریت ساختمان برای مدیریت راحت هزینه‌های آپارتمان خود استفاده کنید. با توجه به امکانات کاربردی این نرم افزار و رایگان بودن آن، استفاده راحت، قابلیت گزارش‌گیری از پرداخت‌ها، مشخص کردن میزان شارژ هر واحد، اطلاع‌رسانی به ساکنان استفاده از این نرم افزار گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.  



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28192
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید