امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

چرم طبیعی نخرید!!!! تشخیص چرم مصنوعی و طبیعی


1401/07/27
کد خبر : 28182
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 14 نفر

به نقل از پیویو ، چرم طبیعی از دیرباز نقش مهمی در زندگی انسان‌ها داشته است و همواره از آن برای تولید کفش ، کیف چرم ، کیف مدارک، کیف پول مردانه، کیف پول زنانه، کیف پول، پوشاک و .. استفاده شده است. علت این امر، مزایای بسیار چرم از قبیل : استحکام ، زیبایی ، جذابیت ، انعطاف پذیری و اصالت می باشد.
اما به علت پیدایش چرم مصنوعی و انواع محصولات تقلبی که بسیار شبیه به چرم طبیعی است ، افراد در تشخیص اصل بودن آن دچار مشکل شوند و نمی توانند به رضایت موردنظر خود در خرید چرم برسند . تجربیات کارشناسان در زمینه تشخیص چرم ، می تواند به شما کمک کند تا به درستی بتوانید چرم طبیعی را از مصنوعی تشخیص دهید.

چرم طبیعی چیست؟

چرم طبیعی یا چرم اصل به صورت مستقیم و با روش دباغی از پوست حیوانات به دست می‌آید . در این روش ابتدا پوست حیوانات را آماده سازی می‌کنند ، چون ممکن است فاسد شده و از بین رود . سپس آن را توسط مواد گیاهی و ... پرداخت میکنند . با این روش نه تنها خصوصیات اصیل چرم تغیر نمی کند بلکه از لحاظ مقاومت در برابر نفوذ میکروارگانیسم ها و قارچ ها هم بهبود پیدا می‌کند.

چرم مصنوعی چیست؟

چرم مصنوعی از مواد پلیمری یا پلاستیکی به نام پلی اورتان ساخته می‌شود. برای تولید چرم مصنوعی از دو روش تر و خشک استفاده می‌شود . علت اصلی تولید چرم مصنوعی ، گران قیمت بودن چرم طبیعی است.


چرم طبیعی

آیا چرم طبیعی پوسته پوسته می شود؟

اگر از محصولات چرمی به درستی نگهداری نکنید ، حتی چرم طبیعی نیز پوسته پوسته و ترک‌خورده می‌شود ، اما با رعایت نکات زیر و مراقبت از آن می توانید محصول چرمی خود را به بهترین شکل نگه داری کنید.
• از روغن‌های مخصوص استفاده کنید تا خشک نشوند.
• هرگز این محصولات را در معرض مستقیم نور خورشید یا در کنار وسایل گرمایشی مثل بخاری ، شوفاژ و ... قرار ندهید.
• اگر بر روی کیف و کفش چرم ‌شما قطرات آب ریخت ، بلافاصله با یک دستمال نرم آن را خشک کنید تا لکه‌های ایجاده شده از رسوب نمک جذب چرم نشود.
• محصولات چرمی خود را در معرض مواد شیمیایی مثل حشره کش‌ها و آفت کش‌ها نگذارید.


 چرم طبیعی

چگونه چرم اصل را از چرم مصنوعی تشخیص دهیم؟

• بوی چرم را استشمام کنید.

شما می توانید با استفاده از بویایی خود، به راحتی چرم طبیعی را بشناسید ، محصول را بو کنید ، اگر بوی تندی داشت یا بوی حیوانات را می داد ، قطعا چرم طبیعی است در حالی که چرم مصنوعی ، بوی پلاستیک می‌دهد.
• به برچسب یا شناسنامه محصولات چرمی حتماً توجه کنید.
تمام محصولاتی که از چرم طبیعی ساخته شده‌اند ، دارای نشان مخصوص هستند ؛ بنابراین بهتر است هنگام خرید ، حتماً از فروشنده بخواهید تا شناسنامه و برچسب کالای چرمی را در اختیار شما قرار دهد تا از اصل بودن آن مطمئن شوید.

• چرم اصل، گران قیمت است.

قطعا محصولاتی که از چرم طبیعی تولید می‌شوند ، قیمت بالایی دارند و گران‌تر از دیگر محصولات هستند . اما محصولاتی که از چرم مصنوعی تولید شده‌اند ، جنسی نامرغوب دارند و ارزان قیمت هستند.
• چرم اصل دارای منافذ کوچک و طرح های ناهمگن است .
با استفاده از حس لامسه خود می توانید سطح چرم را لمس کرده و چین و چروک‌ها و خراش‌های چرم طبیعی را تشخیص دهید.


 چرم طبیعی

• از انعکاس نور استفاده کنید.

از انعکاس نور کمک بگیرید . همواره به یاد داشته باشید، هنگامی که نور به سطح رویی چرم طبیعی برخورد می‌کند، به یک اندازه منعکس نمی‌شود. درحقیقت انعکاس نور باعث می‌شود که برخی قسمت‌ها ، مات و براق باشند ؛ زیرا چرم طبیعی سطح صافی ندارد و نمی‌تواند نور را به درستی منعکس کند ، درحالی که وقتی نور به چرم مصنوعی می‌تابد ، به یک اندازه و یکسان منعکس می‌شود.

• از فروشگاه معتبر خریداری کنید.

اگر محصولات چرمی را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید ، بدون هیچ نگرانی می توانید از مرغوب بودن و طبیعی بودن محصول اطمینان حاص نمایید. پیشنهاد ما به شما فروشگاه اینترنتی پیویو ( www.pioio.com ) است که محصولات چرمی را همانند آمازون ، با ارسال سریع و بهترین کیفیت و قیمت در اختیار شما می گذارد.

• از تست شعله استفاده کنید.

چرم طبیعی در برابر شعله به سادگی نمی‌سوزد ، به هیچ عنوان دچار تغییر شکل نمی‌شود و چنانچه شعله را تا مرز سوختن چرم، روشن نگه دارید، بویی مانند سوختن مو از آن بلند می‌شود، درحالیکه چرم مصنوعی به علت ساختار خود، در برابر حرارت به سادگی می‌سوزد و تغییر شکل می‌دهد.

• از انتقال گرما استفاده نمایید.

چرم اصلی، حس گرما را به دست شما منتقل می‌کند ، زیرا نرم و باکیفیت است ، اما چرم مصنوعی سرد و سخت است.

• تست قطره آب را امتحان کنید.

چند قطره آب روی محصول چرمی بریزید و منتظر باشید . اگر آب آرام جذب چرم شد ، قطعا چرم طبیعی است ؛ اما اگر آب روی آن سر خورد و سرازیر شد ، قطعا چرم مصنوعی است.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28182
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید