امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

چرا بدنسازان باید مکمل مصرف کنند؟


1401/07/27
کد خبر : 26674
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 20 نفر

مکمل‌های ورزشی در میان باشگاه‌ها خیلی زیاد محبوب شده‌اند. افرادی که علاقه به تناسب اندام و بهبود هیکل خود دارند، ممکن است مکمل‌هایی را انتخاب کنند که می‌تواند رشد عضلات آن‌ها را در صورت ترکیب با ورزش‌هایی مانند وزنه‌برداری تقویت کند.
آن‌ها همچنین ممکن است به‌عنوان بخشی از رژیم بدنسازی هنگام تلاش برای کاهش وزن خود، به ‌دنبال راه‌هایی برای کنترل اشتهای خود باشند.
صنعت مکمل‌های تغذیه ورزشی در شهرهای بزرگ و داروخانه‌های آنلاین در حال رشد است. حتی آمار نشان می‌دهد شهروندان پایتخت خرید اینترنتی دارو تهران را بسیار جستجو می‌کنند و دنبال مکمل‌های بدنسازی نیز هستند.
اما باید دقت کنید مکمل‌های غیرقانونی که تعدادی از آن‌ها ادعا می‌کنند «چربی سوز» یا برای «کاهش وزن» هستند، در تعداد کمی از مرگ و میرها نقش داشتند.
علاوه بر این موضوع که فروش آن‌ها غیرقانونی است، شواهدی وجود دارد که این مکمل‌های غیرقانونی همچنان برای خرید آنلاین، عمدتا از تامین کنندگان خارج از انگلستان، در دسترس هستند. پس موقع خرید آنلاین همیشه به مجوزهای قانونی مکمل و اصل بودن آن‌ها توجه کنید.

عضله‌سازی از طریق پروتئین

 مکمل برای بدنسازان
پروتئین بخش مهمی از رژیم غذایی ما و کلید ساخت و نگهداری انواع بافت‌های بدن از جمله عضله است. این ماده حاوی آمینو اسید است، اسیدهای آمینه عناصر سازنده مورد استفاده برای رشد عضلات هستند.
پودرهای پروتئینی موجود در شیک و کپسول یکی از محبوب‌ترین مکمل‌های ساخت عضله در کنار مکمل گینر به شمار می‌روند. آن‌ها به‌صورت قانونی برای خرید بدون نسخه و همچنین آنلاین در دسترس هستند.
مکمل‌ها برای کمک به رشد عضلات در بدن شما، به متابولیسم و کاهش وزن، دستیابی به حداکثر عملکرد بدنی، افزایش انرژی و مبارزه با روند پیری به بازار عرضه می‌شوند.
آزمینا گویندجی از انجمن رژیم‌های غذایی بریتانیا می‌گوید: کاربران ممکن است ترجیح دهند قبل، حین و بعد از ورزش این مکمل‌ها را به وعده‌های غذایی خود اضافه کرده تا حجم پروتئین بدن خود را افزایش دهند یا بین وعده‌های غذایی آن‌ها را به‌عنوان میان‌وعده‌ای با پروتئین بالا مصرف کرده تا به افزایش کارایی و بهبود بدن خود کمک کنند.
به عقیده او اگر آن‌ها غذاهای پر پروتئین را به‌عنوان میان‌وعده در رژیم غذایی خود قرار دهند یا آن‌ها را به وعده‌های غذایی اصلی خود اضافه کنند، می‌توانند از همان مزایای مکمل‌های پروتئینی برخوردار باشند.
همچنین به اعتقاد این کارشناس اگرچه شیک‌های پروتئینی مناسب هستند اما همه آن‌ها برای استفاده به‌عنوان جایگزین وعده‌های غذایی مناسب نیستند، زیرا تمامی ویتامین‌ها و مواد مغذی حاوی وعده غذایی متعادل را ندارند.
به عبارت دیگر بدنسازانی که به جای مصرف غذاهای غنی از پروتئین، فقط به مکمل‌های پروتئینی روی می‌آورند فقط پول خود را هدر می‌دهد.
همچنین شواهدی وجود دارد که در طولانی مدت، مصرف بیشتر از حد پروتئین می‌تواند منجر به افزایش خطر پوکی استخوان شود و مشکلات کلیوی موجود را نیز بدتر کند.
  مکمل برای بدنسازان
وزارت بهداشت به بزرگسالان توصیه می‌کند از مصرف بیشتر از دو برابر پروتئین توصیه شده در روز «۵۵.۵ گرم برای مردان و ۴۵ گرم برای زنان» خودداری کنند.
غذاهای غنی از پروتئین عبارت هستند از:
•    گوشت قرمز مانند گوشت بره و گوشت گاو
•    گوشت سفید مانند گوشت مرغ
•    تخم مرغ
•    لبنیات مانند شیر، ماست و پنیر
•    لوبیا

سه دلیل که بدنسازان باید مکمل مصرف کنند

بدنسازان برای عملکرد بهتر بدن خود فقط به ورزش تکیه نمی‌کنند. تغذیه مناسب نیز مهم است. مکمل‌هایی برای حمایت از تمرینات بدنسازی وجود دارد.
همان‌طور که از نام آن‌ها مشخص است، مکمل‌ها برای پر کردن شکاف‌های تغذیه‌ای و به حداکثر رساندن تاثیرات هر تمرین ورزشی برای ایجاد عضلات سالم و قوی مصرف می‌شوند.
در ادامه به بعضی از دلایل مصرف مکمل اشاره می‌کنیم و اگر دنبال خرید اینترنتی دارو تهران و مکمل‌های بدنسازی هستید، داروخانه 24 محل مناسبی برای تهیه آن‌ها است.

افزایش انرژی

هنگامی که می‌خواهید تمرینات بدنسازی خود را انجام دهید، بیشتر از آنچه بدن می‌تواند تحمل کند فعالیت می‌کنید. بنابراین احتمال شکستن یا آسیب دیدگی بدن وجود دارد. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، عضلات بدن شما قدرت خود را از دست می‌دهند.
برای ادامه تمرینات بدنسازی در سطح بالا، باید از بعضی مکمل‌ها مانند مکمل گینر استفاده کنید. این مکمل‌ها می‌توانند به‌صورت قرص یا نوشیدنی برای کمک به افزایش متابولیسم باشند.
هنگامی که بدن شما انرژی سالمی برای سوختن دارد، قادر خواهید بود سطح انرژی بسیار بالاتری را حفظ کرده و ساعات بیشتری را ورزش کنید.

کمک به از دست دادن چربی

برای ایجاد عضله، سوزاندن چربی‌های اضافی ضروری است.
کراتین نوعی مکمل محبوب است که به تحریک سوخت‌وساز بدن کمک می‌کند. این ویژگی مزیت اصلی کراتین است. با وجود این همچنین می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش میزان استقامت شما کمک کند.
با توجه به این که کراتین یک آمینو اسید نیز است، می‌تواند به شما در ساخت عضله سریعتر از مکمل‌های دیگر کمک کند. به همین دلیل است که بدنسازان به مصرف کراتین علاقه زیادی دارند.

کمک به بهبود سلامت عمومی

مصرف یک مکمل مناسب همراه با رژیم غذایی درست، خیلی مهم است. هرچه بدن شما قوی‌تر می‌شود مواد مغذی بیشتری نیز برای پشتیبانی از برنامه‌های تمرینی شدیدتر، لازم است.
قسمت مهم دیگر مصرف مکمل بدنسازی این است که می‌تواند حاوی مواد معدنی و عناصر کمیاب باشد. این مواد معدنی می‌توانند روی تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش سرعت رشد بافت و جوان‌تر نشان دادن پوست تاثیر مثبت داشته باشند.
 مکمل برای بدنسازان
مواد معدنی و عناصر کمیاب همچنین می‌توانند به بهبود هضم، فشار خون و متابولیسم کمک کنند.
نکاتی برای بدنسازانی که مکمل‌های پروتئینی مصرف می‌کنند
ریک میلر متخصص تغذیه بالینی و ورزشی، نکات زیر را برای ورزشکاران و بدنسازانی که می‌خواهند مکمل‌های پروتئینی مانند کراتین بدنسازی مصرف کنند، ذکر کرده است:
•    یک تغییر ساده در غذا مانند مصرف ماست و شیر در صبح همراه با میوه به جای غلات صبحانه به بهبود پروتئین یک وعده غذایی کمک می‌کند.
•    هنگامی که این مرحله را انجام دادید، می‌توانید یک مکمل پروتئینی از یک برند معتبر را مصرف کنید.
•    همیشه برچسب روی مکمل‌های پروتئینی را با دقت بخوانید و دقیقا همان اندازه وعده پیشنهادی را مصرف کنید، بیشتر از حد لازم وسوسه نشوید که مصرف کنید زیرا ممکن است عوارض جانبی خطرناکی داشته باشد.
•    اگر مطمئن نیستید، از پزشک عمومی خود بخواهید که شما را به یک متخصص تغذیه خوب معرفی کند. لازم به ذکر است که مکمل پروتئین برای کودکان به‌دلیل نداشتن تحقیق در اثرات درازمدت توصیه نمی‌شود.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26674
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید