امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

چرا بازاریابی و تبلیغات مهم است


1401/07/27
کد خبر : 26378
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 18 نفر

عوامل بسیاری که در موفقیت کسب و کارها سهیم هستند :
•    ارتباطات موثر
•    برنامه ها
•    تصمیمات استراتژیک کسب و کار
•    رهبری
•    افزایش کیفیت پایدار
با این حال، عنصری از تجارت که هرگز نباید مورد غفلت قرار بگیرد و همیشه مورد توجه قرار می گیرد، تبلیغات است.

مقدمه

تبلیغات موفق و ماندگار با یک بینش قوی شروع می شود. برای متخصصان تبلیغات، نحوه بینش بسیار مهم است که چرا یک رفتار خاص در مصرف کننده وجود دارد. مردم چرا لباس های صورتی را دوست دارند؟ و چرا بچه ها از اسباب بازی های رنگارنگ بیشتر خوششان می آید؟
 بازاریابی و تبلیغات

تبلیغات چیست؟

تبلیغات عنصری از مشاغل است که سعی در شکل گیری یا ترغیب تصمیم خرید مشتریان از محصول و یا خدمات دارد.  شرکت ها باید قبل از شروع هرگونه تبلیغات بازار هدف خود را مشخص کنند. تعریف بازار هدف بسیار مهم است زیرا نه تنها به موثرتر کردن تلاشهای تبلیغاتی کمک می کند، بلکه به شما امکان می دهد فرصتهایی را برای بهبود محصولات و خدمات خود و شناسایی موفقیت در کسب و کار خویش داشته باشید.

چرا بازاریابی و تبلیغات برای کسب و کار مهم است؟

تبلیغات با استفاده از روش های زیادی قادر به ایجاد رقابت مؤثر فروشندگان با یکدیگر برای جلب توجه خریداران می شود که در دنیای مشاغل و بازاریابی یک هدف مهم را رقم زده است. تبلیغات این امکان را فراهم می آورد که فروشندگان بتوانند برای جلب توجه خریداران، برای بدست آوردن و ارائه کیفیت بهتر، نوآوری وپشتیبانی خدمات و محصولات با یکدیگر رقابت کنند.

تفاوت تبلیغات با بازاریابی چیست؟

 تبلیغات و بازاریابی هر دو نقش اساسی در تجارت دارند. با این حال، بسیاری از مردم از اصطلاحات "تبلیغات" و "بازاریابی" را بسیار استفاده می کنند. اگرچه ممکن است این دو مترادف به نظر برسند، اما تفاوت بزرگی بین آنها وجود دارد.
 بازاریابی از کلمه لاتین "mercatus" گرفته شده است که به معنای بازار است. این اصطلاح چتری برای کلیه تبلیغات و کارهای تبلیغاتی شرکت است. مشاغل از بازاریابی به عنوان یک فرآیند یا سیستمی برای به اشتراک گذاشتن محصولات، خدمات و ایده های خود استفاده می کنند. در حالی که تبلیغات در معرض برند یک شرکت قرار می گیرد.

روش های برنامه ریزی تبلیغات

1. آگاهی بخشی مشتری

 تبلیغات و بازاریابی به افزایش آگاهی مخاطب هدف شما در مورد مسائلی که ممکن است مردم و خریداران محصول شما با آن ناآشنا باشند و همچنین اطلاع رسانی در مورد مزایای مربوط به محصول یا خدمات شما، کمک می کند. برای نمونه به صنعت خدمات بهداشتی و درمانی می توان اشاره کرد .
به عنوان مثال، اگر یک مشتری در حال تماشای یک تبلیغ تلویزیونی باشد که در آن شخصی دردهایی مشابه با بیننده را تجربه کند، تبلیغ نه تنها یک علت احتمالی را مشخص می کند بلکه یک راه حل درمانی را برای گفتگو با پزشک پیشنهاد می کند.

2. مقایسه با رقبا

تبلیغات مخاطبان شما را دعوت به ارزیابی محصول شما می کند که چگونه محصول یا خدمات شما در برابر رقبای شما قرار می گیرد. برای مثال محصولات تمیز کننده خانگی نمونه خوبی از این کار است زیرا آن ها شواهد بصری قانع کننده ای را ارائه می دهند که نشان می دهد کدام محصول سریعتر و مؤثرتر در مقابله با لکه های سرسخت بهترعمل می کند.
تبلیغات سیاسی نمونه دیگری از چگونگی ارائه تبلیغات در کنار هم قرار دادن صلاحیت نامزدها و سوابق رای گیری برای خوانندگان و بینندگان برای انتخاب آگاهانه در نظرسنجی هاست.
بازاریابی و تبلیغات
 

برنامه ریزی تبلیغات به ارتقاء قوام برند کمک می کند

برنامه ریزی تبلیغات تضمین می کند که هرگونه تبلیغاتی که انجام می دهید همیشه در محدوده دستورالعمل های برند تجاری شما باشد. این کار در مورد پیام رسانی و صدا درست است، عناصر بصری تبلیغات شما باید با مشخصات و شخصیت برند شما مطابقت داشته باشد.
اینها تنها برخی از موردهای برنامه ریزی تبلیغات است که آن را به جنبه مهمی از تبلیغات حرفه ای شما تبدیل می کند. برای تقویت مؤلفه های برنامه ریزی موجود می توانید از یک مشاوره تبلیغاتی معتبر استفاده کنید.

نحوه برنامه ریزی تبلیغات

هنگام برنامه ریزی تبلیغات خود، باید در نظر بگیرید که:
•    هدف تبلیغات محصول یا خدمات چیست؟ (اهداف)
•    چقدر هزینه می کنید؟ (بودجه)
•    چه کسانی هدف تبلیغ شما هستند؟ (مخاطبان)
•    چه نوع تبلیغی استفاده می کنید؟ (استراتژی)
•    چه زمانی تبلیغ می کنید؟ (تقویم یا برنامه فعالیت)
•    چگونگی موفقیت خود را ارزیابی کنید؟ (نتایج)
این عناصر بخش مهمی از برنامه بازاریابی شما هستند، شما باید به طور مرتب برنامه بازاریابی خود را مرور کنید تا اطمینان پیدا کنید که استراتژی های تبلیغاتی شما در رسیدن به اهداف بازاریابی به شما کمک می کنند و نتیجه بخش خواهند بود.

اهداف مشخصی تعیین کنید

تعیین اهداف مشخص هنگام انجام برنامه ریزی تبلیغات، دقیقاً مانند هر بخش دیگری از شغل شما بسیار مهم است.  امسال و در دراز مدت چه نتایجی می خواهید در بازار به دست بیاورید؟
هدف قرار دادن تبلیغات شما، تصمیم گیری در مورد نحوه تبلیغ و مکان تبلیغ را برای شما آسانتر می کند. ممکن است بخواهید فروش کالای خاصی را افزایش داده و مشتریان خود را از یک محصول و یا خدمت جدید آگاه کنید یا مشتری های معمولی دور از رقبای خود را جذب کنید.
برنامه ریزی تبلیغات مشخص می کند که چه محصولی باید تبلیغ شود و به چه کسی و چه زمانی معرفی شود. دانستن آنچه در تلاش برای دستیابی به آن هستید هنگام برنامه ریزی تبلیغات بسیار مهم است.

مقدار بودجه خود را مشخص کنید

هنگام تصمیم گیری بودجه را برای تبلیغات مشخص کنید، هزینه ها و مقدار پول و همچنین اهداف خود را در نظر بگیرید. هزینه کردن زیاد هم برای تبلیغات خطرناک است، هزینه کم نیز می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. اگر تبلیغات شما حرفه ای و یا به اندازه کافی نتیجه بخش نباشد، رقابت با مشاغل دیگر ممکن است سخت تر شود.
بعضی اوقات برای ایجاد آگاهی در طولانی مدت باید تبلیغات را به عنوان یک سرمایه گذاری در تجارت خود ببینید. دانستن میزان هزینه سایر مشاغل برای تبلیغات می تواند هنگام تعیین بودجه شما بسیار ارزشمند باشد.

استراتژی خود را انتخاب کنید

هر نوعی از تبلیغات مزایا و معایبی دارد. برای مثال، تبلیغات چاپی می تواند بیش از معادل آنلاین آن هزینه داشته باشد. با این حال، یک تبلیغ هدفمند از طریق سایت و شبکه های اجتماعی ممکن است تأثیر بیشتری نسبت به یک تبلیغ به صورت سنتی و چاپی داشته باشد، جایی که رقابت برای توجه مشتریان زیاد است.
نوع تبلیغی که شما انتخاب می کنید، به مخاطب مورد نظر خود که می خواهید به آن برسید و بودجه شما بستگی دارد و با تعیین مقرون به صرفه ترین راه برای رسیدن به مخاطبان خود در هر زمان ممکن را می توانید انتخاب کنید.

از متخصصان حرفه ای برای تبلیغات کمک بخواهید

به همان روشی که مرتباً از حسابدار یا وکیل خود درخواست کمک می کنید، عاقلانه است که در هنگام برنامه ریزی تبلیغات خود از یک متخصص حرفه ای یا مجموعه تبلیغاتی کمک بخواهید. اگر می خواهید در شبکه های اجتماعی از ابتدا تا پایان کار تبلیغات کنید حتما در آژانس های تبلیغاتی این کار را انجام دهید و یا کسانی که پیجی معتبر و همه به آن پیج اعتماد دارند.
برای این کار درباره جایی که میخواهید تبلیغ انجام دهید به طور کامل تحقیق کنید تا بتوانید یکی از آنها را با مهارت و هزینه های متناسب با اهداف و بودجه خود پیدا کنید.
 بازاریابی و تبلیغات

تبلیغات مدرن

اجرای تبلیغات ساده نیست و معمولاً به سرمایه در گردش نیاز دارد. با پیشرفت تکنولوژی و رسانه های جدید، آیا هنوز هم می توان فعالیت های تبلیغاتی سنتی را شروع کرد؟
پاسخ به چندین عامل بستگی دارد. هر دو روش تبلیغاتی سنتی و مدرن دارای مجموعه ای از مزایا و معایب خاص خود هستند. در ادامه برخی از فاکتورهای اساسی که هنگام انتخاب بین تبلیغات مدرن و سنتی باید مورد توجه قرار گیرید آورده شده است:

1. هزینه های اضافی

هزینه های مرتبط با تبلیغات معمولی در مقایسه با تبلیغات مدرن و آنلاین به طور خاص بیشتر است. مثلا شما تصمیم گرفتید که شرکت خود را از طریق بروشور تبلیغ کنید. شما باید هزینه مطالب و توزیع آن تبلیغات چاپی را در نظر بگیرید. از طرف دیگر تبلیغات از طریق رسانه های اجتماعی تنها بخشی از کل هزینه بازاریابی سنتی شما را می تواند نیاز داشته باشد.
 اگر بودجه محدود برای صرف بازاریابی و تبلیغات داشته باشید، تجارت شما می تواند از سایتهای بازاریابی محلی رایگان نیز بهره ببرد.

2. بازار هدف

اگر مخاطب هدف شما نسل جوان باشد، تبلیغات از طریق رسانه های اجتماعی مؤثرتر است. اگرچه بیشتر افراد، حتی سالمندان، دارای حساب های رسانه های اجتماعی هستند، اما هنوز هم افراد مسن وجود دارند که به استفاده از فناوری مهارت ندارند.

3. اندازه گیری موفقیت

یکی از مشکلات تبلیغات سنتی این است که برای پیگیری پیشرفت چالش برانگیز است. از طرف دیگر، یک تبلیغ دیجیتالی در رسانه های اجتماعی یا از طریق گوگل به شما امکان می دهد میزان تعامل را اندازه گیری کنید. می توان در زمان واقعی دانست که آیا تبلیغات آنلاین شما خوب عمل می کند یا خیر؟
به علاوه، تبلیغات آنلاین نسبت به رادیو، تلویزیون یا روزنامه ها بیشتر در معرض دید قرار می گیرند و تعداد بازدید بیشتر به معنای قرار گرفتن در معرض دید مشتریان بیشتر است، که می تواند منجر به افزایش فروش شرکت شما شود.

4. تبلیغات وردپرس

شما به احتمال زیاد می خواهید محصولی را بخرید یا از خدمتی که توسط یک دوست یا عضو خانواده به شما توصیه می شود استفاده کنید. اگر یک بروشور دریافت کرده اید، چقدر احتمال دارد که آن را با کسی که می شناسید به اشتراک بگذارید؟  تبلیغات آنلاین تنها با چند کلیک می تواند به اشتراک گذاشته شود. بنابراین، شرکت شما این پتانسیل را دارد که بدون هزینه کردن زیاد درآمد بیشتری کسب کند.

چرا تبلیغات برای مشاغل و مصرف کنندگان مهم است؟

 تنها هدف یک تجارت، فروش محصولات و خدمات برای کسب سود بیشتر است. تبلیغات باعث می شود تا افراد برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات و خدمات و در نتیجه فروش بیشتر به موفقیت و سود در کسب و کار علاقه مند شوند. از سوی دیگر مصرف کنندگان در صورت عدم تبلیغ، هرگز با محصولات و خدمات شما آشنا نمی شوند.
تبلیغات به مصرف کنندگان کمک می کند تا درمورد اینکه کدام محصول و خدمات را بخرند تصمیم بگیرند؛ با کمک تبلیغات، یک مصرف کننده بهترین گزینه های ممکن را پیش رو دارد و بر اساس نیاز یکی از آن ها را انتخاب می کند.
امروزه به دلیل تعداد زیاد محصولات و خدمات ارائه شده در بازار، صنعت تبلیغات به یک صنعت بزرگ تبدیل شده است. در نتیجه، این رقابت نیز افزایش یافته است و برای هر کسب و کار ایجاب می کند تا محصولات و خدمات خود را به بهترین وجه ممکن ارتقاء دهد.
این امر به توسعه تکنیک های تبلیغاتی جدید و افزایش تعداد آژانس های تبلیغاتی که امروزه در دسترس هستند، منجر شده است. هدف از هر تبلیغات این است که محصولات بتوانند با افزایش آگاهی در مورد محصول، مزایا و اشکالاتی که دارند، به افراد مناسب برسند. این برای موفقیت یک تجارت مهم است.
تبلیغات، از یک سو از "adsere" ، یک کلمه لاتین به معنی "توجه مستقیم به..." گرفته شده است. تبلیغات تحت فرآیند بازاریابی قرار می گیرد؛ به همان روشی که روابط عمومی، تحقیقات بازار، رسانه های اجتماعی، بازاریابی محتوا، فروش و مدیریت برند نیز زیر مجموعه بازاریابی محسوب می شوند.
تبلیغات همان چیزی است که کجا و چگونه شرکت محصولات خود را با مخاطبان خود به اشتراک می گذارد. با ایجاد علاقه و برانگیختن آگاهی در ذهن مخاطبان هدف شرکت، از بازاریابی پشتیبانی می کند.

تبلیغات مدرن

فن آوری مدرن نحوه کار شرکت ها را تغییر داده است. اکنون مشتریان برای اخذ تصمیمات خرید به اینترنت متکی هستند، بنابراین کسب و کارها وقتی بخواهند برند خود را تبلیغ کنند پیشرفت می کنند.  همچنین، روش های تبلیغاتی چگونگی تبلیغ شرکت ها، محصولات و خدمات خود را تغییر داده اند.
امروزه، شرکت ها هم از تبلیغات سنتی و هم رسانه های جدید استفاده می کنند تا از این رقابت جلو بیایند.
در اینجا برخی از انواع تبلیغات مدرن آورده شده است:
•    تبلیغات آنلاین (سیستم عامل های دیجیتال، مانند ایمیل، وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی)
•    تبلیغات موبایلی


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26378
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید