امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

چرا احساس زشتی میکنم


1401/07/27
کد خبر : 26400
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 16 نفر
چه افرادی به یک روانشناس نیاز دارند؟ بسیاری از افراد تصور می‌کنند تنها افرادی که از بیماری‌های شدید روحی روانی رنج می‌برند، به فکر پیدا کردن یک روانشناس خوب هستند، این در حالی است که برخی مشکلات و معضلات روحی بسیار مهم، بسیار ساده پنداشته می‌شوند. به عبارت ساده‌تر افراد به بسیاری از معضلات روحی خود سطحی نگاه می‌کنند و برای رفع مشکلات خود هیچ تلاشی نمی‌کنند. در جامعه‌ی پر تب و تاب امروزی بار سنگین مشکلات اقتصادی، خانوادگی، تحصیلی، کاری، از دست دادن عزیزان و... آسیب‌های روحی روانی را برای افراد به بار می‌آورد که حتماً باید به آن توجه ویژه داشت و با مراجعه به یک روانشناس خوب برای درمان اقدام کرد. اما آیا می‌دانید بهترین راهکار برای یافتن روانشناس خبره شهر کدام است؟ پاسخ این سوال را در همین مقاله بیابید!

چرا زشت شدم؟ شایع‌ترین مشکل جوانان امروزی

متاسفانه یا خوشبختانه در عصر حاضر عمل‌های جراحی زیبایی فک، بینی، دندان و... رواج بسیار زیادی یافته است و عموماً افراد به زیبایی چهره خود اهمیت خاصی می‌دهند. در میان افراد جامعه هم همواره افرادی هستند که به دلایلی همچون نداشتن بضاعت مالی یا ترس از جراحی با چهره ذاتی و خداوندی خود زندگی می‌کنند، اما قشر عظیمی از این افراد در مقایسه با اطرافیان خود احساس می‌کنند که زشت هستند.

این دست از افراد به طور مداوم در ذهن خود به این فکر هستند که با احساس زشت بودن چکار کنیم؟ اصلاً چرا زشت شدم یا زشت هستم از مهم‌ترین سؤالات آزار دهنده‌ی ذهن افراد است. به طور قطع این افکار منفی به مرور زمان بر روی روحیه تأثیر گذاشته و افراد را به سوی افسردگی سوق می‌دهد که زندگی در جامعه را سخت کرده و منجر به خانه نشینی ایشان خواهد شد.

آشنایی با یک روانشناس خوب برای مقابله با احساس زشتی

بله... اگر چه کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد، اما حتی همین افکار ساده درباره زشتی و زیبایی می‌تواند یکی از مشکلات بزرگ روحی افراد باشد که حتماً می‌بایست به فکر درمان آن باشید. افکار ساده‌ای که ممکن است تبدیل به یک بیماری سخت روانی شوند، به راحتی قابل کنار گذاشتن هستند، اگر یک مشاور و راهنمای خوب داشته باشید. خوشبختانه امروزه لیست بهترین روانشناسان بسیار بلند بالا است و می‌توانید به کمک یکی از نزدیک‌ترین روانشناسان در محل زندگی خود به احساسات بهتر و خوشایندتری برسید.

لازم به ذکر است که هیچ فردی فی نفسه زشت نیست و خداوند متعال افراد را در نژادها و اقوام گوناگون با ویژگی‌های ظاهری و باطنی زیبایی خلق کرده است که متأسفانه گاهاً انسان آن را فراموش می‌کند.

ویژگی‌های یک روانشناس ماهر چیست؟

طبیعتاً یک روانشناس پس از گذراندن دوره‌های تحصیلی دانشگاهی و کسب تجربه می‌تواند به عنوان یک فرد خارج از گود در مشکلات گوناگون به افراد کمک کند تا به شرایط بهتری دست پیدا کنند. به طور مثال برای مقابله با فکر چرا زشت شدم یک روانشناس طی مراحلی به شما کمک می‌کند تا این فکر منفی را دور بریزید. اصلی‌ترین ویژگی‌های روانشناسان خبره و ماهر عبارت هستند از:

  • اولین و مهم‌ترین خصوصیتی که می‌بایست در پزشک روانشناس باشد، روابط اجتماعی بالا و برقرار کردن فضای دوستانه با مراجعه کنندگان است. به بیان دیگر روانشناس می‌بایست قبل از هر کاری دوست شما شود تا بتواند با سخنان خود شما را به راه درست هدایت کند.

  • گوش دادن به مشکلات، تفکرات شخصی و ... از جمله کارهای اولیه روانشناس خوب است تا بتواند با آسیب شناسی درست و به موقع برای رفع مشکل به صورت ریشه‌ای اقدام کند.
  • راهکارهای مبتنی بر علوم و اصول روانشناسی، ارائه بهترین شیوه درمانی و یا در صورت لزوم تجویز دارو از دیگر کارهای یک روانشناس به شمار می‌رود.
  • رازداری و درک متقابل مراجعه کنندگان هم می‌تواند بهترین ویژگی یک روانشناس با اخلاق باشد.

با توضیخات فوق به وضوح روشن است که هیچ فردی نباید از دریافت مشاوره از روانشناس فراری باشد و به واقع دور شدن از مراکز مشاوره نوعی ظلم به خود محسوب می‌شود. پس بهترین کار آن است که حتی اگر برای جزئی‌ترین مسائل زندگی یا کاری خود نیاز به مشورت و همفکری داشتید با یک روانشناس عالی تماس بگیرید تا بتوانید بهترین مسیر را برای خود پیدا کنید.

دریافت نوبت و مشاوره تلفنی با روانشناس، مزیت بزرگ تکنولوژی

یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مزیت‌هایی که تکنولوژی برای بشریت داشته است، امکان دریافت نوبت اینترنتی از پزشکان و حتی دریافت مشاوره تلفنی از روانشناسان می‌باشد. این امکان بزرگ دریافت مشاوره را برای افرادی که همواره با دلایلی همچون خجالت، اشتغال به کار یا مسافت راه از مراجعه به روانشناس سر باز می‌زدند، راحت کرده است. به عبارت ساده‌تر با قاطعیت می‌توان گفت، امروزه حتی از درون منزل و با گوشی موبایل خود هم می‌توانید با روانشناس ارتباط برقرار کنید و مشاوره دریافت کنید تا به دور از هر مشکلی به زندگی عادی خود بپردازید.

بهترین روانشناسان را از دکتر یاب پیدا کنید!

اگر تاکنون به هیچ مشاور و روانشناسی مراجعه نکرده‌اید و پرس و جو کردن و یافتن یک روانشناس خوب در شهر برای شما کار سختی محسوب می‌شود، اصلاً نگران نباشید! دکتریاب نام وب سایتی فعال و پرکاربرد است که می‌تواند به شما کمک کند نزدیک‌ترین و بهترین پزشکان در شهر و استان خود را پیدا کنید. دکتریاب یکی از برترین وب سایت‌ها از نظر گوگل است که بیش از 30 هزار پزشک را در حوزه‌های مختلف معرفی می‌کند تا شما بتوانید برای رفع مشکلات جسمی و روحی خود اقدام کنید.

این مجموعه که در اینستاگرام هم یک صفحه‌ی رسمی دارد، امکان معرفی پزشک در اکثریت استان‌های کشور را دارد. بنابراین فرقی نمی‌کند که شما اهل کدام استان هستید، دکتریاب به شما کمک می‌کند تا با پیداکردن بهترین و نزدیک‌ترین روانشناس به پاسخ مناسب برای سؤال با احساس زشت بودن چکار کنیم؟ برسید. برای دسترسی به این وبسایت خاص و ویژه تنها کافی است در موتور گوگل نام دکتریاب را جستجو کنید و سپس با انتخاب استان محل سکونت خود پزشک مورد نظر را بیابید و به صورت آنلاین نوبت دریافت نمائید. هدف وبسایت دکتریاب کمک به افراد جامعه برای داشتن روح و جسمی سلامت است تا بتوانند زندگی بهتر و راحت‌تری را تجربه نمایند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26400
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید