امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

چراغ، دسته موتور، لوازم یدکی H330


1401/07/27
کد خبر : 28010
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 20 نفر

ماشین برلیانس H330 یکی از سدان های خانوادگی پرطرفدار در ایران است که از ظاهر زیبایی برخوردار است.
در ادامه درباره اجزای مختلف آن صحبت میکنیم :

چراغ برلیانس 330

چراغ برلیانس 330  بسیار خوش فرم هستند و زیبایی چشم نوازی به نمای ظاهری خودرو بخشیده اند . چراغ برلیانس 330 به صورت اتوماتیک و با دکمه ای که درون کابین قرار دارد تنظیم میشوند. چراغ جلو برلیانس 330 مجهز به چراغ مه شکن می باشد که در شرایط نامساعد آب و هوایی بسیار کمک کننده خواهد بود .


 ماشین های سدان


انواع چراغ خودرو

چراغ جلو خودرو

هر خودرویی دو مدل چراغ خودرو دارد: نور پایین و نور بالا.
نور پایین: از اصلی ترین و مهم ترین چراغ های هر خودرو چراغ نور پایین می باشد که نور ملایمی دارد و سطح وسیعی از مسیر جلو و اطراف خودرو را برای راننده روشن میکند. نور این نوع چراغ ها ملایم است و چشم راننده هایی که در لاین روبرو قرار دارند را اذیت نمی کند.
نور بالا: نور این چراغ ها به صورت متمرکز توزیع میشود و این چراغ ها معمولا در زمان هایی مورد استفاده قرار میگیرند که مسیر های پیش رو با نور عادی قابل رویت نباشند و تردد از لاین روبرو کم است. نور این چراغ ها به دلیل توزیع با تمرکز نوری باعث آزردگی چشم سایر رانندگان خواهد شد.

چراغ عقب خودرو

این چراغ های قرمز رنگ که همزمان با روشن شدن چراغ های جلو روشن میشوند در تاریکی شب به سایر رانندگان کمک میکنند که موقعیت خودروی شما را تشخیص داده و فاصله مناسب را رعایت کنند.

چراغ های مخصوص روز

اگر چه استفاده از این نوع چراغ ها چندان رایج نیست اما از این چراغ ها در طول روز استفاده میشود تا سایر رانندگان خودروی شما را راحت تر بینند.

چراغ مه شکن خودرو

این نوع چراغ ها که در قسمت جلویی خودرو و نزدیک به چراغ جلو قرار دارند زاویه نور آن ها به سمت پایین تنظیم شده است و معمولا در شرایط آب و هوای نامساعد بارانی، برفی، مه آلود و یا گرد و غبار مورد استفاده قرار میگیرند. هدف از استفاده از چراغ مه شکن جلوگیری از شکست و برگشت نور در مه و در نتیجه بازگشت نور به سمت راننده است. در شرایطی که چراغ های جلو نور کافی برای دیدن مسیر پیش رو را تامین نمی کنند از این نوع چراغ ها استفاده میشود اما نمی توان در شرایط عادی از این نوع چراغ ها استفاده کرد.

چراغ های راهنمای خودرو

این چراغ ها که در جلو، بغل و عقب خودرو تعبیه شده اند و با روشن کردن این چراغ ها در زمان تغییر مسیر سایر رانندگان از گردش شما به چپ یا راست مطلع خواهند شد.

چراغ ترمز در خودرو

این چراغ ها در عقب خودرو تعبیه میشوند و همزمان با فشردن پدال ترمز توسط راننده روشن میشوند و تا زمانی که پدال ترمز توسط راننده فشار داده شود این چراغ ها روشن می مانند و اینگونه ماشین هایی که در پشت سر قرار دارند از کاهش سرعت خودرو و یا توقف شما مطلع خواهند شد.

چراغ خطر در خودرو

این چراغ ها که با نام چراغ فلاشر نیز شناخته میشوند در جلو و عقب خودرو قرار دارند و این چراغ ها را باید زمانی روشن کنید که قصد داشته باشید به سایر رانندگان اطلاع دهید که با مشکلی روبرو شده اید. در موقعیت هایی مثل تصادفات ، ریزش جاده، لغزنده بودن جاده ، ترافیک ناگهانی با روشن کردن فلاشر به رانندگان دیگر اطلاع میدهید که با سرعت کمتری حرکت کنند .

دسته موتور برلیانس 330

کاربرد دسته موتور در خودرو

دسته موتور وظیفه ی تحمل وزن موتور را بر عهده دارد، علاوه بر موتور، دسته موتور به کمک اتصالاتی که دسته گیربکس نام دارند وزن جعبه دنده را نیز تحمل میکند.

مهم ترین کاربرد دسته موتور جذب و مهار ضربه هایی است که در اثر تولید نیروی موتور، گاز خوردن های ناگهانی، عبور از دست اندازها و مسیرهای ناهموار، ارتعاشات حاصل از کار موتور، تقه های ناشی از رها شدن کلاچ یا درگیری و خلاص شدن تایرها به وجود می آیند.

موتور خودرو باید به صورت ثابت به جایی محکم شود و نباید بیش از حد مشخصی بازی کند به همین دلیل است که موتور را به شاسی متصل میکنند زیرا تنها قسمتی که میتواند گشتاورهای پیچشی را تحمل کند شاسی است.

در صورتی که موتور و یا جعبه دنده به کمک پیچ و مهره ها کاملا به شاسی متصل باشند تکان هایی که از این دو قسمت به شاسی وارد میشود باعث میشود که شاسی زودتر خراب شود و موتور و جعبه دنده نیز آسیب میبینند به همین دلیل است که وجود قطعه ای انعطاف پذیر مثل دسته موتور بین محل اتصال موتور و گیربکس با شاسی لازم است.


 ماشین های سدان

لوازم یدکی برلیانس 330

موتور

موتور اصلی ترین و مهم ترین بخش خودرو است زیرا این موتور است که نیروی لازم برای حرکت خودرو را فراهم میکند. در اغلب خودروها یک موتور احتراق داخلی به کار برده میشود، این نوع موتورها معمولا با بنزین کار میکنند و وقتی بنزین و اکسیژن به محفظه ی احتراق هدایت میشوند با یک جرقه ی کوچک که توسط شمع ها ایجاد میشود مشتعل میشود. نیروی حاصل از عمل احتراق های پی در پی به نیروی لازم برای حرکت خودرو تبدیل میشود. موتور خودرو را با سیلندرهایش میشناسند و هر سیلندر یک محفظه جداگانه احتراق دارد.

لوازم یدکی موتور:
سر سیلندر، سوپاپ، بدنه سیلندر، محفظه میل لنگ، میل لنگ و شاتون

سیستم انتقال نیرو

این سیستم شامل اجزایی است که نیروی که برای حرکت خودرو لازم است را از موتور به چرخ های خودرو انتقال میدهند و باعث حرکت خودرو میشوند. موتور از طریق دستگاه انتقال نیرو به میل گردان متصل میشود.

لوازم یدکی سیستم انتقال نیرو:
دیسک و صفحه، گیربکس و کلاچ، سیم ها، پیچ ها و خارهایی که در این قطعات مورد استفاده قرار میگیرند.

و سیستم برق ، ترمزها و چرخ ها ، برف پاکن کن ، ابزار داشبرد هم جزو لوازم یدکی محسوب می شوند .


 ماشین های سدان


در پایان مطلب لازم میدانیم به شما توصیه کنیم اگر قصد خرید تجهیزات جانبی و قطعات یدکی خودرو دارید از مجموعه های معتبر آن ها را تهیه کنید. مجموعه هایی مثل پارسیاپارت یکی از برترین ارائه کنندگان تجهیزات و لوازم جانبی خودرو در همه ی برند ها با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت هستند. این مجموعه با هدف تضمین کیفیت، تضمین قیمت و ارسال سریع سعی در جلب رضایت مشتریان و خریداران عزیز دارد. تمامی محصولاتی که توسط مجموعه پارسیا پارت ارائه میشود استاندارد هستند و از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند. قیمت لوازم جانبی و قطعات خودرو در این مجموعه متناسب با کیفیتی که دارند بسیار مناسب است.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28010
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید