امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

چراغ برلیانس 230


1401/07/27
کد خبر : 27204
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 20 نفر

چراغ برلیانس 230

همانطور که میدانید اولین قسمت از خودرو که به چشم می آید چراغ ها هستند، چراغ ها علاوه بر جنبه زیبایی که دارند جنبه ایمنی و آگاهی بخشی نیز دارند به همین دلیل است که طراحان خودرو سعی بر آن دارند که آپشن های مختلفی را برای چراغ ها در نظر بگیرند. چراغ خودرو نقش های مختلفی را ایفا میکند، چراغ ها در زمان تاریک بودن هوا مسیر را برای راننده روشن میکنند، باعث تشخیص خودرو برای سایر رانندگان و عابرین میشوند و علاوه بر موارد گفته شده چراغ ها میتوانند پیام های مختلفی را به دیگران منتقل کنند به همین دلیل است که در همه جای دنیا از رنگ های مشخص و استاندارد استفاده میشود تا رانندگان سرگردان نشوند.

ویژگی های چراغ برلیانس 230

چراغ های برلیانس 230 از نوع هالوژنی هستند چراغ های هالوژنی نوعی از لامپ های رشته ای هستند که در آن ها از گازهای فشرده و خنثی و مقدار اندکی از عناصر هالوژن مثل ید و برم اضافه شده است. این نوع چراغ ها نسبت به سایر چراغ ها طول عمر بیشتری دارند، نور این نوع چراغ ها مناسب و آرامش بخش است و اندازه ی آن ها نیز بسیار مناسب برلیانس 230 است. از ویژگی های دیگر چراغ برلیانس 230 تنظیم آن ها به صورت برقی است. خودرو برلیانس 230 فاقد چراغ های مه شکن است. در این مطلب سعی کردیم در مورد چراغ برلیانس 230 اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهیم، امیدواریم خواندن این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

دسته موتور برلیانس 230

دسته موتور خودرو چیست؟

دسته موتور یکی از قطعات بسیار مهم در خودرو است که وظیفه ی مهار ضربه ها و ارتعاشاتی که توسط موتور ایجاد میشود را بر عهده دارد. دسته موتور همچنین وزن موتور خودرو را نیز تحمل میکند و برای موتور نقش تکیه گاه را بازی میکند و به این ترتیب موتور به ثبات و تعادل بیشتری میرسد. همانطور که میدانید سیستم فنی خودرو از اجزای مختلفی تشکیل شده است که در کنار هم خودرو را به حرکت در می آورند. این اجزا برای اینکه در کنار هم به طور ثابت و مستحکم قرار بگیرند نیاز به قطعاتی دارند که به وسیله ی آن ها به بدنه خودرو یا سایر قطعات متصل شوند، موتور خودرو نیز به کمک قطعه ای به نام دسته موتور به بدنه ی خودرو محکم اتصال پیدا میکند.

وظیفه ی دسته موتور در خودرو

دسته موتور مهم ترین تکیه گاه در قطعات خودرو است که میتوان به طور خلاصه عملکرد آن را اینگونه توصیف کرد:
•    تحمل وزن موتور خودرو .
•    جذب و مهار تکان ها و ارتعاشاتی که در اثر عمل احتراق مخلوط سوخت و گاز در موتور به وجود می آید.
•    جلوگیری از حرکت بیش از حد موتور در اثر نیروهای وارده از سطح
•    جلوگیری از ارتعاشات شدید موتور در زمانهای افزایش سرعت و یا ترمز گرفتن
•    مهار و کنترل تکان های جانبی موتور خودرو در هنگام عبور از سطوح ناهموار و دست اندازها.

لوازم یدکی برلیانس 230

• موتور:

حتما شما نیز شنیده اید که قلب تپنده ی هر خودرو موتور آن است که نیروی لازم برای حرکت را فراهم میکند. این سیستم موتور بسیار پیچیده است و از قسمت های مختلفی تشکیل شده است؛ در اغلب خودروها یک موتور احتراق داخلی تعبیه شده است که با بنزین کار میکند. موتور دارای مختلفی از جمله سر سیلندر، سوپاپ، بدنه سیلندر، محفظه میل لنگ، میل لنگ و شاتون است.

• سیستم انتقال نیرو:

این سیستم نیز از جمله سیستم های بسیار مهم و پیچیده ی خودرو است که نیروی ایجاد شده توسط موتور را به چرخ های جلو منتقل میکند که نتیجه ی این انتقال نیرو حرکت خودرو است. سیستم انتقال نیرو موتور را به میل گردان متصل میکند. سیستم انتقال نیرو از اجزای مختلفی مثل دیسک و صفحه، کلاچ، همه ی سیم ها، خارها و پیچ ها، کلاچ و گیربکس تشکیل شده است.

• سیستم برق:

سیستم برق خودرو شامل باتری قابل شارژ است که توسط موتور خودرو شارژ میشود. باتری نقش بسیار مهمی در خودرو ایفا میکند، باتری نیروی اولیه برای راه اندازی خودرو را تامین میکند و همچنین برق لازم برای قطعاتی مثل پمپ روغن و استارت را نیز فراهم میکند. نیروی لازم برای روشن شدن چراغ ها، چراغ های راهنما، آمپر روغن و بنزین، حسگرهای امنیتی و رادیو توسط باتری تامین میشود. در خودروهای مدرن باتری خودرو نیروی لازم برای باز و بسته شدن شیشه های اتوماتیک و قفل درب را نیز فراهم میکند. همه ی این اجزا به وسیله فیوزهای جداگانه به باتری متصل میشوند و در صورتی که هر کدام از این اجزا دچار مشکل شوند کل سیستم دچار مشکل نمی شود. لوازم یدکی سیستم برق خودرو شامل دینام، باتری و استارت است.

• ترمزها و چرخ ها:

چرخ های هر خودرو از لحاظ نوع و اندازه با هم متفاوت هستند و به گونه ای طراحی شده اند که در همه ی فصول سال بتوان از آن ها استفاده کرد. ترمزها از مهم ترین قسمت های خودرو هستند که در حفظ امنیت آن بسیار نقش دارند؛ ترمزها به طور کلی دو دسته هستند: ترمزهای دیسکی و کاسه ای. ترمزهای دیسکی شامل یک دیسک چرخان است است که بین لنت ها فشرده میشوند. لنت ها روی محفظه ترمز قرار میگیرند. ترمزهای دیسکی کفشک های خاصی دارند که به سمت بیرون فشار وارد میکنند تا با قسمت داخلی استوانه یا کاسه در حال حرکت تماس پیدا کنند. ترمزها دارای لوازم یدکی مختلفی هستند که شامل: کفشک، لنت، گاورنر، سیم ترمز و دیافراگم است.
در پایان مطلب لازم میدانیم به شما توصیه کنیم اگر قصد خرید تجهیزات جانبی و قطعات یدکی خودرو دارید از مجموعه های معتبر آن ها را تهیه کنید. مجموعه هایی مثل پارسیاپارت یکی از برترین ارائه کنندگان تجهیزات و لوازم جانبی خودرو در همه ی برند ها با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت هستند. این مجموعه با هدف تضمین کیفیت، تضمین قیمت و ارسال سریع سعی در جلب رضایت مشتریان و خریداران عزیز دارد. تمامی محصولاتی که توسط مجموعه پارسیا پارت ارائه میشود استاندارد هستند و از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند. قیمت لوازم جانبی و قطعات خودرو در این مجموعه متناسب با کیفیتی که دارند بسیار مناسب است. شعار مجموعه پارسیا پارت: پیشرو در تضمین کیفیت، تضمین قیمت و ارسال سریع است.
در پایان لازم ست به شما بگوییم درصورتی که قصد خرید لوازم جانبی و قطعات یدکی خودرو جک اس 5 دارید به شما توصیه میکنیم از مجموعه پارسیا پارت دیدن فرمایید.
پارسیاپارت ارائه دهنده کلیه لوازم و قطعات خودرو در برندهای مختلف .

تماس با ما :
تلفن :36616880021  
0912-9260718
0912-1482896



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27204
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید