امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

چاپ IML : خلاقانه ترین روش چاپ روی بسته بندی محصولات


1401/07/27
کد خبر : 27817
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 23 نفر

بسته‌بندی باکیفیت روی نظر مصرف کننده نسبت به محصول تاثیر مستقیم دارد و می‌تواند، باعث جلب نظر مصرف کننده، محافظت از محصول در برابر آلودگی، جلوگیری از جعل و دستکاری محصول هستند؛ چاپ IML که یک روش از برچسب گذاری پیشنهاد می‌شود.
این روش از بسته‌بندی محصولات امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. چاپ IML (چاپ آی ام ال) به دلیل ارائه دوام بهتر، کاهش ضایعات و هزینه‌ها، بهبود قابل توجه در کیفیت بسته بندی (با درج برچسب چاپی باکیفیت به طور مستقیم در قالب که برچسب بخشی از بسته بندی می‌شود)، باعث جذب بیشتر مصرف کننده با طراحی خلاقانه نسبت به روش‌های دیگر متمایز است.
چاپ IML برچسبی از جنس IML است که به وسیله دستگاه چاپ افست با قابلیت افست چاپ می‌شود. در این قسمت با استفاده از مرغوب‌ترین مواد اولیه که برای چاپ مجله استفاده می‌شود، به تولید این برچسب‌ها به‌طور تخصصی پرداخته می‌شود. IML یک برچسب از پیش آماده شده پلی‌پروپلین است که بر روی ظروف پلاستیکی با تزریق همزمان تولید می‌شود. این قالب در حین پختن شکل محصول نهایی را می‌گیرد، ظاهر محصول پایانی به گونه‌ای خواهد بود که انگار برچسب و بدنه محصول یکی هستند.
چاپ IML یا چاپ درون قالب یک فرایند منحصر به فرد و جذاب برای لیبل‌گذاری قطعات و ظروف پلاستیکی به‌کار می‌رود. برای آشنایی بیشتر با این موضوع با ما در اندیشه برتر https://andisheh-bartar.com  همراه باشید.

مزایای چاپ IML

•    کیفیت بالای چاپ: با روش چاپ افست، کیفیت تصاویر با وضوح بالا چاپ می‌شود.
•    دوام و بهداشتی بودن: این برچسب‌ها دوام بالایی در مقابل رطوبت و تغییرات دما دارند. این برچسب ها در برابر خراش مقاوم هستند، ترک نمی‌خورند،  چروک و یا ناهمواری در آنها دیده نمی شود.
•    زمان تولید کوتاه و هزینه کمتر: برچسب زدن پس از قالب گیری، زمان و هزینه کار و تجهیزات را حذف می‌کند. علاوه بر این تغییرات طراحی و گرافیکی به سادگی با تغییر به برچسب و طرح جدید به راحتی انجام می‌گیرد. این روش به‌علت پایین بودن قیمت چاپ، بسیار مقرون به‌صرفه است.
•    افزایش مقاومت لیبل در برابر فشار
•    سرعت بالای بسته‌بندی
•    سازگاری با محیط زیست: بسته بندی و برچسب از یک ماده تشکیل شده‌اند بنابراین صد درصد قابل بازیافت می‌باشد.
•    مقاومت در برابر ساییدگی و ترک خوردگی


 چاپ روی بسته بندی محصولات

آینده روشن برای بسته‌بندی  IML

امروزه در بازار ظروف بسته‌بندی پلاستیکی بسیاری وجود دارد، اما برای ظروف IML با تقاضای بالایی که هرروز رو به افزایش است، روبرو هستیم. استفاده از برچسب‌های لیبل‌دار، چندین سال است که آغاز شده و با سرعت بسیار زیادی رو به پیشرفت است.
پیش‌بینی می‌شود که در آینده استفاده از قالب‌گیری تزریقی برای تولید ظروف IML طی سالیان آینده بیشترین رشد در دنیا را داشته باشد. عرضه کنندگان این کالا برای اطمینان بیشتر مصرف کنندگان، نیاز به تولید لیبل‌ها و ظروف زیبا تاثیرگذار هستند و تا زمانی‌که این نیاز در بازار وجود داشته باشد، این بازار همچنان رو به رشد خواهد بود.
 برای آشنایی بیشتر با این لیبل‌ها به سایت اندیشه برتر مراجعه کنید تا با آگاهی بیشتر بتوانید انتخاب خوبی داشته باشید.

نتیجه گیری
چاپ لیبل‌های IML با ماشین‌ چاپ ورقی و با استفاده از مرکب‌‌های معمولی وuv امکان‌پذیر است. افست از تکنیک‌های مورد استفاده در چاپ لیبل‌های IML است که متناسب با تیراژ از آن بهره می‌گیرند.
  دایکات و دسته کردن لیبل‌های IML به علت حساسیت‌های خاص و لزوم دوری از هرگونه گرد و غبار و الکتریسته ساکن و کیفیت برش لبه‌های لیبل، حساس‌ترین قسمت فرایند تولید این لیبل ها است. برای دایکات لیبل‌های چاپ شده نیز از تکنیک‌های گوناگون دایکات رول و ورقی استفاده می‌شود.
 لیبل‌های IML می‌بایست در یک مرحله به صورت کامل دایکات و پوشال‌برداری شوند. لذا پس از تیغ زدن کامل لیبل‌های چاپ شده، تماس لیبل‌ها با حواشی به‌طور کلی قطع می‌شود و امکان سوسه زدن به هیچ وجه وجود ندارد.
به بیان دیگر پس از تماس تیغ با متریال، کل حواشی برش شده و لیبل رها می‌شود و باید بلافاصله دسته شود (در ماشین‌های دایکات تخت) یا با استفاده از نقاله‌های مکنده(Vacuum Conveyer) به سمت دسته‌کن (Stacker) در ماشین‌های دایکات رول هدایت شود.
در میان انواع فناوری‌های دایکات لیبل‌های IML، دایکات روتاری با استفاده از تیغ‌های دایکات انعطاف‌پذیر (Flexible Dies) مقرون به صرفه‌ترین است، چرا که قالب‌های دایکات تخت و نر و ماده در مقایسه با تیغ‌های دایکات انعطاف‌پذیر قیمت بالاتری دارند. ماشین‌های دایکات روتاری با سرعت ۱۰۰ متر در دقیقه لیبل‌های IML چاپ شده از جنس فیلم پلی پروپیلن و ضخامت ۴۰ تا ۱۰۰ میکرون را دایکات و دسته می‌کنند.
چاپ IML (چاپ آی ام ال) در سال‌های آینده استفاده و کاربرد زیادی خواهد داشت، عامل اصلی این رشد کاهش هزینه‌های برچسب گذاری است. علاوه بر صد در صد قابل بازیافت بودن و حذف نیاز به برچسب زدن در خطوط تولید، نقطه قوت چاپ IML حداکثر جذابیت بسته بندی، جلوگیری از دست کاری برچسب و تضمین چسبندگی بهتر است. تا زمانی که تقاضا برای بسته بندی باکیفیت بالا و برچسب دستورالعمل واضح باشد یا محصول نیاز به پوشش مقاوم در برابر آسیب داشته باشد. که به طور موثر پیام بازاریابی یک برند را منتقل می کند، استفاده از برچسب گذاری در قالب دارای اهمیت است.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27817
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید