امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

پمپ هیدرولیک چیست و بهترین مرکز برای خرید پمپ هیدرولیک


1401/07/27
کد خبر : 28453
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 19 نفر
 همچنین باید در نظر داشته باشید که این پمپ‌ها به دو دسته‌ی مختلف تقسیم بندی می‌شوند که شامل جابجایی مثبت و غیر مثبت هستند. به طورکلی اگر نیاز به پمپ نوع هیدرولیک باشد باید دو مورد بسیار مهم را در انتخاب آن در نظر داشت که تعیین فشار و دبی نام دارند. حال اجازه دهید در ادامه‌  موارد با اهمیت‌تری را درباره‌ی پمپ هیدرولیک عنوان کنیم و سپس در انتهای مقاله نیز به معرفی یک مرکز معتبر خرید این نوع پمپ‌ها یعنی شرکت قوام صنعت اشاره نماییم.

پمپ هیدرولیک

انواع پمپ‌های هیدرولیک

اگر بنا به دسته بندی پمپ‌های نوع هیدرولیک باشد، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

1) پمپ‌های دنده‌ای (خارجی و داخلی)

از ویژگی‌های این نوع پمپ می‌توان به هزینه‌های بسیار پایین آن در تولید اشاره کرد و با توجه به اینکه طراحی فوق العاده راحتی دارند؛ در اکثر صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته ناگفته نماند که پمپ هیدرولیک دنده‌ای به سرعت در اثر فرسایش کارآیی‌شان را از دست می‌دهند و معمولاً دارای صدای زیادی نیز هستند.

2)  پمپ پیستونی

این نوع پمپ به دسته‌های شعاعی و محوری تقسیم می‌شود؛ به همین علت دارای تنوع بسیار زیادی است. معمولاً بیشترین کاربرد از پمپ پیستونی در شیرآلات بوده که شرکت‌های مختلفی نیز در این بخش فعالیت می‌کنند. گفتنی است که شکل و شمایل پمپ پیستونی بسیار شبیه به پمپ نوع کارتریجی است اما در عملکرد و قطعات، تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. سرعت مناسب و امکان فعالیت در فشار بالا از جمله ویژگی‌های این نوع پمپ محسوب می‌شود.

 3) پمپ کارتریجی یا پره‌ای

این نوع پمپ شامل دو دسته‌ی دبی متغییر و دبی ثابت است. معمولاً از پمپ هیدرولیک پره‌ای در مواقع فشار متوسط در صنایع مختلف بکارگیری می‌شود. از اجزای اصلی این پمپ نیز می‌توان به تیغه، شفت، محفظه و روتور اشاره کرد که همه‌ی این موارد در عملکرد بهینه این پمپ نقش اساسی دارند.

پمپ کارتریجی یا پره‌ای

نحوه خرید پمپ مناسب هیدرولیک

حال با توجه به اینکه با انواع پمپ‌های هیدورلیک آشنا شده‌اید، پر واضح است که برای خرید این نوع محصولات باید موارد مختلفی را در نظر داشته باشید که در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

  • بررسی میزان قطر دهانه پمپ. از جمله مواردی که باید قبل از خرید پمپ‌های هیدرولیک در نظر داشت، بررسی قطر دهانه پمپ است که شامل دهانه ورودی و خروجی خواهد بود. درواقع این دهانه‌ها باید از قدرت خاصی برخوردار باشند تا در این صورت بتوانند برای متصل شدن به سیستم خط مکش کاملاً آماده باشند.
  • بررسی فشار کاری بخش خروجی پمپ. عملکرد این بخش با واحد bar سنجیده می‌شود. درواقع دستگاه پمپ، نهایت فشاری را که می‌تواند در نظر بگیرد از این قسمت مشخص خواهد شد. به طور کلی فشار کاری که برای انواع پمپ هیدرولیک تعیین شده است شامل موارد 10، 50، 100، 150 و تا 250 است. البته نباید از اهمیت فشار کاری قسمت ورودی پمپ نیز غافل شد.
  • بررسی قدرت کشش. در نظر گرفتن این مورد نیز در زمان خرید حائز اهمیت است؛ چرا که میزان ارتفاع کشش سطح مایع نباید از حداکثر فشار هوا بیشتر شود که در این صورت ممکن است دستگاه به خوبی عمل نکند.

در کنار موارد عنوان شده، حتماً توجه داشته باشید که پارامتر سرعت دوران پمپ و همچنین حجم روغن و جابجایی آن را نیز در نظر بگیرید. ضمناً بررسی توان موتور پمپ و همچنین دبی این نوع دستگاه‌ها نیز ضروری به نظر می‌رسد.

شیر هیدرولیک

خرید انواع پمپ هیدرولیک از قوام صنعت

حال با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله، ممکن است در حوزه‌های مختلف مشغول به فعالیت باشید و نیاز مبرم به انواع پمپ نوع هیدرولیک داشته باشید که برای این منظور باید از مراکز معتبر استفاده کنید. پیشنهاد ما برای این منظور بکارگیری از خدمات سایت قوام صنعت است. این شرکت در حال حاضر تأمین کننده و توزیع کننده انواع قطعات هیدرولیک مخصوص پمپ  و شیر هیدرولیک است که با کیفیت بسیار عالی در اختیار متقاضیان قرار داده خواهد شد. از مزیت‌های استفاده از قوام صنعت برای خرید انواع پمپ هیدرولیک می‌توان به ضمانت محصولات و خدمات پس از فروش آن اشاره کرد. حال برای اینکه بتوانید از کلیه خدمات این شرکت استفاده کنید، کافی است که راه‌های ارتباطی قرار داده شده در سایت https://ghavamsanat.com با مشاوران قوام صنعت در ارتباط باشید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28453
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید