امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

پمپ آب کولری الکتروژن از کجا بخریم؟


1401/07/27
کد خبر : 27968
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 23 نفر

این وسیله از داغ شدن محفظه و موتور نیز جلوگیری می‌کند. این دستگاه کوچک، پمپ آب یا پمپ کولر آبی نام دارد. این پمپ، باید آب‌ را به بخش‌های بالای کولر انتقال دهد و پوشال‌ها را خیس کند. در این مقاله قصد داریم، با پمپ آب الکتروژن، الکتروموتورهای کولری موتوژن و الکتروموتور القایی سه فاز آشنا شویم.


 پمپ آب کولری الکتروژن

پمپ آب کولری الکتروژن

این پمپ، کیفیت مناسبی نسبت به برندهای مشابه دارد. در دو تیپ 31400 و 31402 تولید می‌شود که تیپ‌های تک فاز هستند. تیپ 31400 این پمپ‌ها، برای استفاده در شرایط آب و هوایی کشور ایران مناسب است. پمپ آب کولری الکتروژن، با برق 220 ولت شهری سازگار است. توان خروجی این پمپ نیز 60/1 اسب بخار است.

الکتروموتور چیست؟

الکتروموتور، موتور الکتریکی است و انرژی الکتریکی به مکانیکی تبدیل می‌کند. این موتورها در بسیاری از وسایل و ابزارآلات صنعتی و خانگی به کار برده می‌شوند. از جمله مهم‌ترین وسایلی که از الکتروموتور برای ساخت آن‌ها استفاده می‌شود، کولرهای آبی و گازی هستند. الکتروموتورهای کولری موتوژن در سیستم‌های سرمایشی نظیر کولرهای آبی و گازی به منظور ایجاد سرما و خنک‌سازی محیط استفاده می‌شوند.

الکتروموتورهای کولری موتوژن از چه بخش‌هایی تشکیل می‌شوند؟

الکتروموتورهای کولری از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شوند. در ادامه به معرفی هر کدام از این بخش‌ها می‌پردازیم.
فریم الکتروموتور: معمولاً فریم الکتروموتور کولری از جنس فولاد ساخته می‌شود. همچنین برای مقاوم‌سازی فریم الکتروموتور در برابر خوردگی ناشی از رطوبت، با یک لایه رزین پلی‌اتیلن سطح آن را می‌پوشانند.
شفت الکتروموتور: در الکتروموتورهای کولری، شفت با کمک یک سر خروجی ایجاد می‌شود. ابعاد و اندازه‌های شفت الکتروموتور کولری از طریق تلرانس های دقیق و با دستگاه‌های تمام‌خودکار تولید می‌شود. پس از این مراحل توسط لایه‌ای سیاه‌رنگ پوشانده می‌شود. این لایه سیاه‌رنگ در برابر رطوبت مقاوم است
روتور الکتروموتور: روتور الکتروموتور بخشی از الکتروموتور است که با چرخاندن شفت در آن نیروی مکانیکی تولید می‌شود. روتور شامل دو بخش کنداکتور برق و قفس سنجابی است و با استفاده از ابزارآلات دقیق و اتوماتیک آلومینیوم خالص تزریق می‌شود. درپوش یا براکت الکتروموتور کولری: الکتروموتورهای کولری از آلیاژ آلومینیوم و با روش ریخته‌گری دایکاست ساخته می‌شود.


 پمپ آب کولری الکتروژن

خنک کاری و روغن‌کاری در الکتروموتورهای کولری موتوژن


گفتیم که الکتروموتورهای کولری به منظور خنک‌سازی هوا در سیستم‌های سرمایشی نظیر کولر گازی و آبی به کار برده می‌شوند. خنک‌سازی در این الکتروموتورها به کمک پره‌های روتور انجام می‌شود. استاندارد خنک‌سازی در این الکتروموتورها طبق استاندارد NEMA-MG1PART6 تعیین می‌شود. وقتی روتور در الکتروموتور می‌چرخد، هوا را از کانال براکت به سمت داخل موتور می‌کشد و سپس از طریق سوراخ‌های موجود در فریم آن را به بیرون منتقل می‌کند.
با توجه به طراحی خاص و منحصر به ‌فرد الکتروموتورهای کولری، آن‌ها به روغن‌کاری دوباره، نیازی ندارند. در الکتروموتورهای کولری موتوژن، روغن از قسمت انباره در قسمت درپوش‌ها به طور خودکار به طور مرتب بین یاتاقان و شفت جریان می‌یابد.

الکتروموتور القایی سه فاز چیست؟

همان طور که گفته شد، الکتروموتور دستگاهی است که انرژی الکتریکی را به نیروی مکانیکی تبدیل می‌کند و کاربردهای فراوانی دارد. در ساخت دستگاه‌های مختلف از انواع گوناگون الکتروموتور استفاده می‌شود. برای مثال وقتی توان بالاتری برای تولید نیروی مکانیکی نیاز باشد، می‌توان از الکتروموتور القایی سه فاز استفاده کرد. روتور این الکتروموتورها، معمولاً از تعدادی هادی مسی در فولاد تشکیل شده است. القای مغناطیسی میدان مغناطیسی دوار در الکتروموتور، به کمک این هادی‌های مسی صورت می‌گیرد.
در کاربردهای تراکشن، نظیر لوکوموتیوها از الکتروموتور القایی سه فاز استفاده می‌شود. این الکتروموتورها معمولاً در دو مدل قفس سنجابی و قفس سنجابی سیم پیچی شده با روتور در بازار وجود دارند.

گل الکتریک پارت

الکتروموتورها از مهم‌ترین دستگاه‌هایی هستند که نقش مهمی در زندگی روزمره انسان ایفا می‌کنند. بسیاری از وسایل خانه و شرکت‌ها به کمک این دستگاه‌ها کار می‌کنند. کولرهای گازی و آبی از مهم‌ترین وسایل خنک‌سازی هوا هستند که برای ساخت آن‌ها از الکتروموتور کولری استفاده می‌شود. الکتروموتورهای کولری انواع مختلفی دارند و توسط شرکت‌های مختلفی تولید می‌شوند. یکی از بهترین شرکت‌های تولیدکننده انواع مختلف الکتروموتور، شرکت گل الکتریک پارت است. انواع مختلف الکتروموتورهای استاندارد صنعتی الکتروژن و خانگی را می‌توان از این شرکت تهیه کرد.
پمپ آب کولری الکتروژن، نیز یکی از بهترین تولیدات این شرکت است که سال‌ها است از آن برای ساخت کولر استفاده می‌شود. بسیاری از مصرف‌کنندگان این دستگاه از کیفیت عالی این محصول و قیمت مناسب آن رضایت دارند. اگر پمپ آب کولر خانه شما سوخته است، بهترین پمپ آب کولری جایگزین برای کولر شما پمپ آب کولری الکتروژن است. با خرید این دستگاه تا چندسال دیگر نیازی به تعویض پمپ آب کولر خود ندارید.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27968
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید