امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

پلاسما جت بینی چیست؟


1401/07/27
کد خبر : 27395
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 199 نفر
عمل‌های زیبایی در ایران طرفداران زیادی دارد و پرطرفدارترین عمل زیبایی نیز، جراحی بینی است با هدف کوچک کردن بینی؛ سالانه بالغ بر هزاران نفر عمل زیبایی بینی را که بسیار هم پرهزینه است انجام می‌دهند.  امروزه به جز عمل جراحی بینی که گاهی هم نتیجه عمل چندان دلخواه فرد نمی‌شود، روش های دیگری نیز برای کوچک کردن بینی و فرم دادن به  بینی وجود دارد.

و در ادامه این مقاله به معرفی یکی از پرطرفدارترین روش‌های کوچک کردن بینی خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

کوچک کردن بینی به روش پلاسما جت

پلاسما جت بینی یکی از روش‌های کوچک کننده بینی است روشی بدون درد و مطمئن برای رفع افتادگی های نه چندان شدید بینی است. این روش مناسب بینی‌های گوشتی است و برای کوچک کرن بینی گوشتی کاربرد دارد.

در این روش افتادگی‌ها و چین‌وچروک پوستی نیزدرمان می‌شود. پلاسمای بینی روشی نسبتا جدید است که حتما باید تحت نظارت یک فرد متخصص انجام شود.

در این روش بینی های گوشتی را به کمک دستگاه پلاسماجت، کوچک می‌کنند و سعی بر آن است تا فرم و حالت دلخواه فرد را برای بیمار ایجاد کنند. تقریبا تمام افرادی که قصد انجام عمل بینی را دارند با یک تحقیق بسیار سطحی متوجه می‌شوند که عمل بینی باز برای بینی‌های گوشتی چندان تاثیرگذار نیست و احتمال اینکه بینی پس از مدتی به حالت قبلی خود باز گردد بسیار بالاست.

با این حال روش پلاسما جت روشی قابل اطمینان، ارزان قیمت و تاثیر گذار برای بینی‌های گوشتی است. در این روش امکان کوچک کردن بینی‌های گوشتی بدون عمل و ریسک بالا  وجود دارد.

نام کامل این روش فیبرو بلاست پلاسما ست که یکی از جدید ترین روش‌های درمانی برای از بین بردن افتادگی‌های سطحی بینی و صورت و از بین بردن چین و چروک های بخش های مختلف بینی وصورت است. جالب است بدانید این روش امرزوه طرفداران زیادی پیدا کرده و رضایت بسیاری از افراد را جلب کرده است. به‌طور کل می‌توان گفت روش کوچک کردن بینی با پلاسما جت انتخابی بسیار مناسب برای افرادی است که بینی گوشتی دارند و بینی آن‌ها دارای پوستی شل و نازک است.

این روش درمانی یکی از پرطرفدار ترین روش های زیبایی و جوانسازی پوست است که به وسیله دستگاه مخصوص پلاسما انجام می‌شود این روش مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا FDA است. از این روش در لیفت پوست، رفع افتادگی پوست و سفت کردن بافت پوستی شل شده با روشی بسیار ساده و با کم‌ترین درد ممکن انجام می‌شود.

اما مهم‌ترین سوالات مربوط به این روش این است که: عمل پلاسما جت به چه روشی انجام می‌شود؟ چقدر ماندگاری دارد؟ و عوارض آن چیست؟ آیاعمل پلاسما جت جایگزین مناسبی برای عمل زیبایی بینی است؟ برای پاسخ این سوالات با ما همراه باشید.

پلاسما جت بینی چگونه انجام می شود؟

خوشبختانه در این روش از هیچ گونه تیغ جراحی و داروی بیهوشی استفاده نمی‌شود و این عمل ریسک‌هایی از این قبیل ندارد، قبل از انجام عمل پلاسما محل مورد نظر بی حسی موضوعی می‌شود. در روش پلاسما جت از تاثیر پلاسما بر روی بافت بینی استفاده می شود.

گرما ایجاد شده درلایه اپیدرم پوست متمرکز شده وموجب جمع شدن لایه‌های زرین پوست می‌شود و با این اتفاق ناحیه تحت درمان لیفت می‌شود. قسمت سوزانده شده پوست به شکل نقطه‌های ریز تیره رنگ  مشخص می‌شود اما جای نگرانی نیست، زیرا این زخم های سطحی پس از یک هفته ازبین می‌روند.

انجام عمل پلاسماجت بینی معمولا طبق صلاح دید پزشک همراه با تزریق ژل، فیلر و لیفت صورت انجام می‎شود تا منجر به نتیجه بهتری شود. این تکنیک بدون جراحی انجام می‌شود و در آن هیچ گونه برشی بر روی بینی به وجود نمی‌آید. در این روش با استفاده از پلاسما، چربی اضافه بر اساس گرمای ایجاد شده از بین می‌رود و و لایه های زیرین سفت‌تر شده و بر این اساس بینی خوش فرم‌تر و کوچک‌ترمی‌شود.

قبل و بعد از پلاسما جت بینی

ماندگاری پلاسما جت بینی چقدر است ؟

یکی دیگر ازمواردی که احتمالا ذهن افرادی که قصد انجام این عمل را دارند در گیر می‌کند این است که آیا پلاسما جت ماندگاری بالایی دارد؟ و اصلا ماندگاری این عمل چقدراست؟

حقیقت این است که ماندگاری عمل پلاسما جت به اندازه عمل جراحی باز بینی نیست با این حال ماندگاری نسبتا بالای این روش یکی از دلایلی است که افراد را به انجام این عمل ترغیب می‌کند.  روش پلاسما بینی که روشی کلاژنی بدون درد و جراحی محسوب می‌شود روشی است با ماندگاری کمتر از عمل جراحی بینی و همچنین ارزان تر از عمل باز بینی است. این روش به دلیل عدم بی‌هوشی ریسک کمتری نسبت به دیگر عمل‌های زیبایی بینی دارد.

دستگاه پلاسما جت چه تفاوتی با پلکسر و پلکسر پلاس دارد؟

روش درمان پلکسر، پلاسما جت و پلکسر پلاس یکی است و همه از یک تکنیک که همان روش پلاسما است استفاده می‌کنند. اما تفاوت این سه بیشتر از نوع عمل و روش و تکنیک تفاوت در قدرت عملکرد هر یک از دستگاه است و تفاوت در قیمت دستگاه‌هاست نه در نوع عملکرد.

دستگاه هر کدام از این روش‌ها در عملکرد و قیمت و قدرت با یکدیگر تفاوت دارند و ازاین رو اثر بخشی هر کدام ازروش‌ها را با یکدیگر متفاوت می کنند. برای مثال شاید یک جلسه پلکسر به همراه جلسه ترمیم برای درمان افتادگی پوست کافی باشد اما برای رسیدن به همین نتیجه با استفاده  از پلاسما جت ممکن است نیاز به سه جلسه باشد. همچنین قیمت پلاسما جت بینی نسبت به پلکسر بینی بسیار بالا است.

پلاسما جت به چند جلسه درمان نیاز دارد؟

جلسه‌های درمانی هر نوع درمان در هر حیطه بستگی به نیازفرد و شدت بیماری و مشکل دارد. این مورد در باره پلاسما جت نیز صحت دارد و به میزان مشکل پوستی و نوع پوست فرد بستگی دارد و متناسب با هرفرد متغییر است. لازم به ذکر است که درمان با استفاده از پلاسما جت در فواصل زمانی یک تا دو ماه صورت می‌گیرد تا افراد بتوانند نتیجه مناسب‌تری از درمان بگیرند. بنابرین نمی‌توان به طور دقیق گفت که درمان به روش پلاسما جت چند جلسه زمان می‌برد و این موضوع تنها وسط پزشک متخصص شما و متناسب با شرایط شما مشخص می‌شود.

 آیا پلاسما جت عوارض دارد؟

هر عمل زیبایی دارای عوارض ماندگار و یا غیر ماندگار است، خوشبختانه عمل کوچک کردن بینی با پلاسما جت عوارض ماندگاری ندارد. همچنین برخی عوارض سطحی که بعد از عمل ممکن است ایجاد شود پس از مدت کوتاهی از بین می رود.

البته لازم به ذکر است که هر عملی اگر زیر نظر پزشک متخصص صورت نگیرد ممکن است فرد را دچار عوارض ماندگار جبران ناپذیری بکند. اما عوارض پلاسما جت چیست؟ باید بگویم عوارض سطحی و موقت پلاسما جت به شکل زیر است:

  • التهاب و قرمزی پوست
  •  ایجاد لکه‌های موقت پوستی
  • پوسته پوسته شدن محل انجام عمل پلاسما جت.

اگر عمل توسط افراد غیر متخصص و غیر حرفه ای انجام شود ممکن است فرد دچار عوارض جبران ناپذیزی بشود. زخم های عمیق پوستی، عفونت‌های پوستی، تغییررنگ دانه‌های پوست و همچنین ایجاد لکه‌های دائمی بر پوست. از عوارض جبران ناپذیر پلاسما جت است اگر توسط افراد غیرمتخصص و غیر حرفه ای انجام شود.

کاربردهای دستگاه پلاسما برای فرم‌دهی بینی

 اما اصلا پلاسما جت کدام یک از موارد و مشکلات بینی را از بین میبرد؟ کوچک کردن نسبی بینی های گوشتی، رفع کجی و انحراف بینی در بینی های گوشتی و استخوانی، رفع قوزهای کوچک بینی و فرو رفتگی های بینی با استفاده از روش پلاسما جت از دیگر کاربرد های این روش است.

پلاسما جت  برای چه نوع بینی مناسب است ؟

استفاده از روش پلاسما جت برای افرادی که بینی گوشتی دارند مناسب است و توصیه می‌شود و برای دیگر افراد مناسب نیست و تاثیری بر روی بافت‌های استخوانی بینی نمی‌تواند داشته باشد، زیرا در این روش با سوزاندن چربی‌های اضافی و متمرکز کردن لایه زیرین پوست سبب کوچک شدن بینی و فرم گیری بینی می‌شود.

مراقبت های قبل از پلاسما جت بینی

عدم استفاده از مواد ارایشی بر روی بینی و صورت در روز انجام پلاسمای بینی را فراموش نکنید  و مهم تر از آن از یک هفته قبل از انجام این عمل در مقابل نورشدید افتاب یا اشعه فرا بنفش قرار نگیرید.

مراقبت های بعد از پلاسما جت

مراقبت‌های لازم بعد از کوچک کردن بینی با پلاسما از آن مراقبت های بسیار ساده و  کم هزینه است که مدت زمان کمی را شامل می‌شود.  بعد از پلاسما جت به مدت یک هفته  در معرض آفتاب قرار نگیرید،همچنین  به هیچ وجه به محل زخم دست نزنید و محل درمان را دستکاری نکنید.  یادتان باشد تا یک هفته از مصرف مواد شوینده ولایه بردار خود داری کنید.

چه کسانی نباید از پلاسما جت استفاده کنند؟

  •  افراد زیر 18 سال نباید از روش پلاسما جت بینی استفاده کنند.
  •  خانم ها باردار و شیرده نیزنباید در این دوران به خصوص عمل پلاسما جت بینی را انجام دهند و این عمل روش مناسبی برای این افراد نیست.
  • همچنین افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند باید از انجام این عمل خود داری کنند، راستی اگر در بینی شما ایمپلنت فلزی وجود دارد لطفا از انجام این عمل خودداری کنید.
  • سلامت و زیبایی شما هدف و آرزوی ما است، اگر تجربه این عمل را دارید حتما با ما به اشتراک بزارید.

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27395
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید